Andy Posted February 17, 2015 Share Posted February 17, 2015 Bestilte noen greier 06.01, fikk faktura på mail for en liten uke siden. Fikk akkurat hentemelding på sms.. bedre sent enn aldri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Da får du aldri handlet derifra. Di har ikke lager i norge, kun fjernlager ifra statene slik som midway.no dessverre... Flott.. Trenger ikke en mellom leverandør uansett. Fikser det selv. E-bay er min venn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Genialt forretningsprinsipp egentlig. Man bare vidreformidler ordrer og fixer toll og sånn og tar samme provisjon som butikker som har varene på lager. Det funker jo, folk får varene sine i løpet av 2-8 uker og alt er jo greit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 «Til lags åt alle kan ingen gjera». Syns noen her oppfører seg som bortskjemte drittunger, som ikke er fornøyd med noen ting. Vi er litt rare i Norge, for vi kan ikke handle en plass der det kan hende at de tjener penger på det de selger. Varene skal helst gis bort, og de må i alle fall være på lager i Norge. Det som skjer er at vi har snart ikke butikker igjen som selger våpen og skytterutstyr, og færre blir det hvis vi skal oppføre oss sånn som vi gjør. At ting tar tid må vi kanskje bare finne oss i, og heller planlegge litt bedre, slik at vi kan bestille tidligere, og få varen i tide. Sannheten er at verden vel aldri har vært så liten, og det meste av varer fra hele verden kommer i løpet av noen få uker. Jeg må si som samen; «hvis du har det så travel, hvorfor kom du ikke i går» Jeg handler en del fra og i USA, men det meste i Norge. Det jeg syns er viktigst, er servicen er får der en handler. Og for en amerikansk våpenbutikk er vi i Norge ganske uviktig, det lille vi kjøper pr dag er nok mindre en middels Cabela’s selger på en time en helt vanlig dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Problemet oppstår når selger etter 3 uker sier at varen ligger på Gardermoen men sannheten er at den ikke har forlatt USA......da blir jeg forbannet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Har handlet fra midwaynorge.no mange ganger og brownells.no en gang, og kjenner meg ikke igjen i noe av kritikken. I overgangen mellom de to firmaene var det en våpendel jeg ventet noen uker på, men da jeg etterlyste den fikk jeg greit svar, og delen kom. Oppfører en seg ordentlig og har en grei og ryddig kommunikasjon, så ordner det meste seg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Jeg har også handlet fra Midway uten problem.....det jeg mener er hvis de ikke vet når varen kommer til Norge så er det bedre å si det...istedenfor å gi feil oplysninger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Ja det er jeg enig i. Det kan jo være en enkeltstående feil, i en inkjøringsfase. Viser det seg at det er trenden, vil jeg si det er dårlig service. Har dårligere erfaring med et par andre firmaer i Norge, og der snakker vi år uten at bestillte ting dukker opp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 18, 2015 Share Posted February 18, 2015 Problemet oppstår når selger etter 3 uker sier at varen ligger på Gardermoen men sannheten er at den ikke har forlatt USA......da blir jeg forbannet. Er lov å bli forbannet på slikt. De sa at lå i Oslo til meg også. Det var ikke kommet fram til Norge enda. De svarer ikke på mail.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lefty Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Bestillte noe den 22. desember - etterlyste den 19. januar - faktura mottatt 10. februar og betalt - epost i dag: "Hei, Din bestilling er beklageligvis en del av en sending hvor det har “forsvunnet” en hell pall med pakker. Vi gjør alt for å finne denne pallen, og blir den ikke funnet i løpet av dagen vil vi sende ut nye varer til kundene dette gjelder. Dette er svært beklagelig, men vi kan heller ikke gjøre noe uten at fraktselskapet finner denne sendingen. Det vil bli varslet dersom dine varer sendes på nytt. Håper på forståelse." Jaja - får smøre seg med litt mere tålmodighet da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
høggern Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 «Til lags åt alle kan ingen gjera». Syns noen her oppfører seg som bortskjemte drittunger, som ikke er fornøyd med noen ting. Vi er litt rare i Norge, for vi kan ikke handle en plass der det kan hende at de tjener penger på det de selger. Varene skal helst gis bort, og de må i alle fall være på lager i Norge. Det som skjer er at vi har snart ikke butikker igjen som selger våpen og skytterutstyr, og færre blir det hvis vi skal oppføre oss sånn som vi gjør. At ting tar tid må vi kanskje bare finne oss i, og heller planlegge litt bedre, slik at vi kan bestille tidligere, og få varen i tide. Sannheten er at verden vel aldri har vært så liten, og det meste av varer fra hele verden kommer i løpet av noen få uker. Jeg må si som samen; «hvis du har det så travel, hvorfor kom du ikke i går» Selvfølgelig er det lov å tjene penger. Men om tingene jeg skal ha, pakkes i USA, sendes direkte til meg fra USA, så er det jo det samme om jeg selv bestiller det fra USA, og kan betale direkte til USA (og litt til tollvesenet). Om jeg ønsker et mellomledd eller to, kan jeg jo gå på den lokale sjappa og se på tingen og kjøpe den der (da betaler jeg litt ekstra for lager, ansatte og service). Men jeg berømmer forretningsideen. Den er ikke dum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tika Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Hovedårsaken til å benytte slike norske butikker som Midway og Brownells er at de har ordnet med eksporttillatelser som ellers ville blitt svært kostbart og ta langt tid å ordne privat. Da får man heller leve med at det koster litt ekstra og at det tar litt tid. Jeg var svært fornøyd med Midway og håper at Brownells Norge blir like bra. Fortsatt mye som mangler i den norske nettbutikken, så jeg handler fortsatt fra Brownells USA. Fra USA er det jo en grense på 100USD på våpendeler og diverse ITAR produkter som ikke kan eksporteres uten videre arbeid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skarvekongen Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 De svarer ikke på mail.. Det er ikke min erfaring. Jeg har skrevet til dem 2 ganger den siste tiden og fått rask og høflig tilbakemelding. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristian.pang Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Blir forbannet, handler normalt på Brownells.com men denne gang var jeg inne på Brownells.no og på siden ble det opplyst at de hadde på lager så jeg betalte ekstra for det hastet. etter en uke sender jeg mail om hvor lang tid dette skulle ta? da fikk jeg svar tilbake at pakken ble sendt fra usa. hadde jeg vist det hadde jeg bestilt fra usa selv. Så kom fakturaen for en pakke som aldrig har dukket opp, da jeg ringte inn for å høre hvor pakken er blitt av sier de at pakken er forsvunnet i posten og de skal bestille ny. Nå er det 2,5 uker siden jeg bestilte varen gidder ikke vente 2 uker til når det bare er å hoppe i bilen å kjøre 30km for å kjøpe varen til nesten samme pris Aldrig opplevd så dårlig kundeservice som dette. Bestiller aldrig fra browells.no igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xprez Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Bestilte 19 januar i år. Har betalt pakken men har enda ikke fått noe. Dette lukter det surt av. Jeg har sendt de mail men enda ikke hørt noe. Dersom det er slik at varer som "er på lager", faktisk er på lager i USA, finner jeg andre alternativ. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tika Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Slik var det da med Midway Norge også. Når det stod at varen var på lager så var det i USA. Hvorfor sjekker dere ikke slikt før dere handler? Mye frustrasjon kunne vært ungått da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rausheim Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Synes folk blir vel harde og vanskelige nå mot Brownells. De fleste burde ha fått med seg nå at midway/brownells har lageret i USA. Jeg har hatt en bestilling fra brownells.no og en retur av en vare fra midway-tidene. Alt løser seg til slutt, men det tar jo selvsagt tid. Midway var også tregere enn sirup til tider, men varene kom til slutt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xprez Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Vell, det er mulig det var slik med midway også, men da fikk jeg varen inn maks 2 uker. Nå har det gått en hel mnd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Hvordan vet dere som "vet" at pakken ikke er på Gardermoen at den ikke er der? Dere som har fått levert varer; er sendingsnummeret på den pakken dere fikk lik det det dere fikk hos Brownells? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted February 19, 2015 Share Posted February 19, 2015 Norway Post/Bring has received a message from Brownells. that a shipment is on its way. The shipment is part of a consignment that can only be tracked once it has arrived in the destination country. ________________________________________________________ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Think! Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Litt nervøs er jeg, pakken er utlevert idag, men jeg har hele dagen vært i Oslo. Pakken skulle vært utlevert på lokal bensinstasjon ca 10 km unna hjemmet mitt. Men mine foreldre har fått en stor konvolutt hjem til seg, men de har et helt annet postnummer og adresse. Så det blir spennende å komme hjem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Får samme melding (Posten/Bring.....) på pakker jeg har mottatt for lenge siden. Pakker fra us bytter ofte sporingsnr av en eller annen grunn når de kommer i postens klamme hender. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Bestilte noe nips fra Brownells forrige uke. Pakka kom i posten i går. Ikke noe å klage over her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 45 dager er gått. Nothing nix nada!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Etter at jeg avbestillte så står ordren som arkivert.......så da ser det ut som om det går ann å avbestille ihvertfall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindskog Posted February 21, 2015 Share Posted February 21, 2015 Bestilte noe nips fra Brownells forrige uke. Pakka kom i posten i går. Ikke noe å klage over her Var det fra .com det da eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Da ser det ut som om sendingen min ikke har blitt avbestillt alikevel.....for et møkkafirma... During transportation to terminal. 2015-02-23 10:20, 0024 OSLO, Norway Expected delivery at: 2015-02-24 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malle Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Om du er så misfornøyd kan du vel returnere varen iht norsk kjøpslov og handle det du trenger fra annet hold? Joda, jeg måtte vente en liten evighet før jeg fikk det jeg bestilte, men gjennom en oppklarende og svært hyggelig telefonsamtale fikk jeg -i tillegg til beklagelse- en forklaring på hvorfor det forholdt seg slik i oppstartfasen og at det kom til å bli bedre bedre for fremtiden. Nytt firmanavn, nytt papirarbeid og generelt mye knotete byråkrati er etter mitt syn ikke forenelig med å stemple brownells.no som et "møkkafirma". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Jeg har allerede kjøpt og motatt en tilsvarende del, dette ble gjort etter at den forrrige pakken skulle være avbestillt, her er det ikke snakk om missforståelser men ren løgn, de sier pakken ligger klar på Gardermoen men det viser seg at den ikke er i Norge i det hele tatt, denne pakken blir ikke hentet og giroen jeg fikk har gått i søpla for lenge siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeHugin Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Forventer dere at en fed-ex bil skal snu med varene deres og kjøre de tilbake til Brownells? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Jeg forventer ingen ting fra Brownells.no lenger, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MorganKane Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Vel.. det hender jo at man får beskjed om at noe er ankommet, uten at det er det. Har hatt utallige turer på postkontoret for å hente noe som egentlig ikke er ankommet. Noe det samme har muligens skjedd med deg TomK, den burde i følge planen og tracking systemet vært ankommet Norge, -men noe har skjedd. Det trenger ikke nødvendigvis å være Brownells sin skyld? Jeg bestilte forøvrig noe fra Brownells.no tidlig i januar som ankom nå nylig. Tok lang tid og betalingen ble litt krøll.. men jeg fikk varene og er likevel fornøyd. Noe tolmodighet må man ha med ett firma under innkjøring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rausheim Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 For å være kjerringa mot strømmen, så er jeg egentlig fornøyd med Brownells.no. Tok lang tid, men servicen var upåklagelig (i forhold til enkelte andre butikker her på berget). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KnuteriK Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Fikk min fra Brownells.no jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Da er det endelig litt ny info om min pakke.. 2015-02-23 08:28, 0024 OSLO, Norway Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotekoppen Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Bare av nysgjerrighet, hvor lang tid tok det før dere fikk sporingsnummer ? Min pakke ble bestilt den 4.2 statusen ble endret til sendt den 11.2. Ikke fått noe sporingsnummer eller pakke, foruten en faktura som forfaller i morgen... Gjør meg skjeldent noe å vente på pakker, så lenge jeg vet at det tar tid, men savner å ha en idè om når det kan havne i postkassa.. Liker heller ikke å betale fakturaer før jeg faktisk har pakken i hende.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindskog Posted February 23, 2015 Share Posted February 23, 2015 Fikk min fra Brownells.no jeg Jeg regnet med det ut fra sammenhengen, det var bare en billig spøk fra min side. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xprez Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Vell, jeg bestilte den 19.01 og status ble endret til sendt den 21.01. Har enda ikke fått sendingsnr eller svar på mail.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 (edited) 15.01.2015 Bestilte varer.. 04.02.2015 Fikk faktura.. 06.02.2015 Ringte og ble fortalt at pakken lå i Oslo.. 23.02.2015 Sporing fungerer plutselig.. 24.02.2015 Hentekode.. Edited February 24, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jjrckd Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Bestilte på fredag, fikk ordrebekreftelse og tracking i går og ser at forventet levering er på torsdag. Upåklagelig! Vent litt.... brownells.NO? Hmmm... Var visst brownells.COM jeg bestilte på, da går det vel ei ekstra lita uke før jeg får varene på døra i Norge da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeHugin Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Jeg har en pakke som forlot Nederland 10. Februar, fortsatt ingen oppdatering. Så treghet er ikke enestående for Brownells. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim114 Posted February 24, 2015 Author Share Posted February 24, 2015 Det må finnes veldig store lager med pakker ett eller annet sted. Det er neppe Boeing 747 fraktfly som sirkler over flyplasser så lenge. Mvh Jim114 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom K Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 De havner vel på samme sted som sokkene som forsvinner i vaskemaskinen tenker jeg hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristian.pang Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 snakket med kundeservice, de beklaget seg og sa det kun hadde sjedd 2 ganger før at en palle har forsvunnet i posten gjennom historien. Så leser jeg innlegg fra andre kunder at en palle også har forsvunnet i desember 2014 og en palle januar 2015 min palle forsvant i februar 2015. så det betyr at de lyver til meg og kansje til dere Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Arnesen Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 om det forsvant en i desember, e i januar og den hvor din bestilling befant seg på i februar så kan det jo stemme at det bare har skjedd to ganger før da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
limalima Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Reklamerte på en "rail" som var kjøpt på midway til dem God service og fikk ny del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eivindr Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 Dere som har hatt kontakt med de, ringer dere? Noen som har fått svar på e-post (post@brownells.no)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Arnesen Posted February 24, 2015 Share Posted February 24, 2015 sendte mail tidlig i januar og fikk svar etter ett par tre dager.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xprez Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Bestilte 19.01.15, i dag kom varen til posten for henting. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ørret Posted February 25, 2015 Share Posted February 25, 2015 Dere som har hatt kontakt med de, ringer dere? Noen som har fått svar på e-post (post@brownells.no)? Sendte de en epost i går i 12 tiden. Svar etter 20 min. Fikk også alltid raskt svar når de var midway. Også de få gangene jeg ringte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.