Jump to content

Brownells Norge


Jim114

Recommended Posts

  • Replies 468
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

«Til lags åt alle kan ingen gjera». Syns noen her oppfører seg som bortskjemte drittunger, som ikke er fornøyd med noen ting. Vi er litt rare i Norge, for vi kan ikke handle en plass der det kan hende at de tjener penger på det de selger. Varene skal helst gis bort, og de må i alle fall være på lager i Norge. Det som skjer er at vi har snart ikke butikker igjen som selger våpen og skytterutstyr, og færre blir det hvis vi skal oppføre oss sånn som vi gjør. At ting tar tid må vi kanskje bare finne oss i, og heller planlegge litt bedre, slik at vi kan bestille tidligere, og få varen i tide. Sannheten er at verden vel aldri har vært så liten, og det meste av varer fra hele verden kommer i løpet av noen få uker. Jeg må si som samen; «hvis du har det så travel, hvorfor kom du ikke i går»

 

Jeg handler en del fra og i USA, men det meste i Norge. Det jeg syns er viktigst, er servicen er får der en handler. Og for en amerikansk våpenbutikk er vi i Norge ganske uviktig, det lille vi kjøper pr dag er nok mindre en middels Cabela’s selger på en time en helt vanlig dag.

Link to comment
Share on other sites

Har handlet fra midwaynorge.no mange ganger og brownells.no en gang, og kjenner meg ikke igjen i noe av kritikken. I overgangen mellom de to firmaene var det en våpendel jeg ventet noen uker på, men da jeg etterlyste den fikk jeg greit svar, og delen kom. Oppfører en seg ordentlig og har en grei og ryddig kommunikasjon, så ordner det meste seg.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er jeg enig i. Det kan jo være en enkeltstående feil, i en inkjøringsfase. Viser det seg at det er trenden, vil jeg si det er dårlig service. Har dårligere erfaring med et par andre firmaer i Norge, og der snakker vi år uten at bestillte ting dukker opp.

Link to comment
Share on other sites

Problemet oppstår når selger etter 3 uker sier at varen ligger på Gardermoen men sannheten er at den ikke har forlatt USA......da blir jeg forbannet.

 

Er lov å bli forbannet på slikt.

De sa at lå i Oslo til meg også. Det var ikke kommet fram til Norge enda.

De svarer ikke på mail..

Link to comment
Share on other sites

Bestillte noe den 22. desember - etterlyste den 19. januar - faktura mottatt 10. februar og betalt - epost i dag:

"Hei,

Din bestilling er beklageligvis en del av en sending hvor det har “forsvunnet” en hell pall med pakker. Vi gjør alt for å finne denne pallen, og blir den ikke funnet i løpet av dagen vil vi sende ut nye varer til kundene dette gjelder.

Dette er svært beklagelig, men vi kan heller ikke gjøre noe uten at fraktselskapet finner denne sendingen.

Det vil bli varslet dersom dine varer sendes på nytt. Håper på forståelse."

 

Jaja - får smøre seg med litt mere tålmodighet da. :?

Link to comment
Share on other sites

«Til lags åt alle kan ingen gjera». Syns noen her oppfører seg som bortskjemte drittunger, som ikke er fornøyd med noen ting. Vi er litt rare i Norge, for vi kan ikke handle en plass der det kan hende at de tjener penger på det de selger. Varene skal helst gis bort, og de må i alle fall være på lager i Norge. Det som skjer er at vi har snart ikke butikker igjen som selger våpen og skytterutstyr, og færre blir det hvis vi skal oppføre oss sånn som vi gjør. At ting tar tid må vi kanskje bare finne oss i, og heller planlegge litt bedre, slik at vi kan bestille tidligere, og få varen i tide. Sannheten er at verden vel aldri har vært så liten, og det meste av varer fra hele verden kommer i løpet av noen få uker. Jeg må si som samen; «hvis du har det så travel, hvorfor kom du ikke i går»

Selvfølgelig er det lov å tjene penger. Men om tingene jeg skal ha, pakkes i USA, sendes direkte til meg fra USA, så er det jo det samme om jeg selv bestiller det fra USA, og kan betale direkte til USA (og litt til tollvesenet). Om jeg ønsker et mellomledd eller to, kan jeg jo gå på den lokale sjappa og se på tingen og kjøpe den der (da betaler jeg litt ekstra for lager, ansatte og service).

Men jeg berømmer forretningsideen. Den er ikke dum.

Link to comment
Share on other sites

Hovedårsaken til å benytte slike norske butikker som Midway og Brownells er at de har ordnet med eksporttillatelser som ellers ville blitt svært kostbart og ta langt tid å ordne privat. Da får man heller leve med at det koster litt ekstra og at det tar litt tid.

Jeg var svært fornøyd med Midway og håper at Brownells Norge blir like bra.

Fortsatt mye som mangler i den norske nettbutikken, så jeg handler fortsatt fra Brownells USA.

 

Fra USA er det jo en grense på 100USD på våpendeler og diverse ITAR produkter som ikke kan eksporteres uten videre arbeid.

Link to comment
Share on other sites

Blir forbannet, handler normalt på Brownells.com men denne gang var jeg inne på Brownells.no og på siden ble det opplyst at de hadde på lager så jeg betalte ekstra for det hastet. etter en uke sender jeg mail om hvor lang tid dette skulle ta? da fikk jeg svar tilbake at pakken ble sendt fra usa. hadde jeg vist det hadde jeg bestilt fra usa selv.

 

Så kom fakturaen for en pakke som aldrig har dukket opp, da jeg ringte inn for å høre hvor pakken er blitt av sier de at pakken er forsvunnet i posten og de skal bestille ny.

Nå er det 2,5 uker siden jeg bestilte varen gidder ikke vente 2 uker til når det bare er å hoppe i bilen å kjøre 30km for å kjøpe varen til nesten samme pris

 

 

Aldrig opplevd så dårlig kundeservice som dette. Bestiller aldrig fra browells.no igjen

Link to comment
Share on other sites

Synes folk blir vel harde og vanskelige nå mot Brownells. De fleste burde ha fått med seg nå at midway/brownells har lageret i USA.

 

Jeg har hatt en bestilling fra brownells.no og en retur av en vare fra midway-tidene. Alt løser seg til slutt, men det tar jo selvsagt tid. Midway var også tregere enn sirup til tider, men varene kom til slutt.

Link to comment
Share on other sites

Litt nervøs er jeg, pakken er utlevert idag, men jeg har hele dagen vært i Oslo. Pakken skulle vært utlevert på lokal bensinstasjon ca 10 km unna hjemmet mitt. Men mine foreldre har fått en stor konvolutt hjem til seg, men de har et helt annet postnummer og adresse. Så det blir spennende å komme hjem.

Link to comment
Share on other sites

Om du er så misfornøyd kan du vel returnere varen iht norsk kjøpslov og handle det du trenger fra annet hold?

 

Joda, jeg måtte vente en liten evighet før jeg fikk det jeg bestilte, men gjennom en oppklarende og svært hyggelig telefonsamtale fikk jeg -i tillegg til beklagelse- en forklaring på hvorfor det forholdt seg slik i oppstartfasen og at det kom til å bli bedre bedre for fremtiden. Nytt firmanavn, nytt papirarbeid og generelt mye knotete byråkrati er etter mitt syn ikke forenelig med å stemple brownells.no som et "møkkafirma".

Link to comment
Share on other sites

Jeg har allerede kjøpt og motatt en tilsvarende del, dette ble gjort etter at den forrrige pakken skulle være avbestillt, her er det ikke snakk om missforståelser men ren løgn, de sier pakken ligger klar på Gardermoen men det viser seg at den ikke er i Norge i det hele tatt, denne pakken blir ikke hentet og giroen jeg fikk har gått i søpla for lenge siden.

Link to comment
Share on other sites

Vel.. det hender jo at man får beskjed om at noe er ankommet, uten at det er det. Har hatt utallige turer på postkontoret for å hente noe som egentlig ikke er ankommet.

Noe det samme har muligens skjedd med deg TomK, den burde i følge planen og tracking systemet vært ankommet Norge, -men noe har skjedd.

Det trenger ikke nødvendigvis å være Brownells sin skyld?

 

Jeg bestilte forøvrig noe fra Brownells.no tidlig i januar som ankom nå nylig. Tok lang tid og betalingen ble litt krøll.. men jeg fikk varene og er likevel fornøyd. Noe tolmodighet må man ha med ett firma under innkjøring.

Link to comment
Share on other sites

Bare av nysgjerrighet, hvor lang tid tok det før dere fikk sporingsnummer ?

Min pakke ble bestilt den 4.2 statusen ble endret til sendt den 11.2.

Ikke fått noe sporingsnummer eller pakke, foruten en faktura som forfaller i morgen...

 

Gjør meg skjeldent noe å vente på pakker, så lenge jeg vet at det tar tid, men savner å ha en idè om når det kan havne i postkassa..

Liker heller ikke å betale fakturaer før jeg faktisk har pakken i hende..

Link to comment
Share on other sites

Bestilte på fredag, fikk ordrebekreftelse og tracking i går og ser at forventet levering er på torsdag. Upåklagelig! Vent litt.... brownells.NO? Hmmm... Var visst brownells.COM jeg bestilte på, da går det vel ei ekstra lita uke før jeg får varene på døra i Norge da :lol:

Link to comment
Share on other sites

snakket med kundeservice, de beklaget seg og sa det kun hadde sjedd 2 ganger før at en palle har forsvunnet i posten gjennom historien. Så leser jeg innlegg fra andre kunder at en palle også har forsvunnet i desember 2014 og en palle januar 2015 min palle forsvant i februar 2015. så det betyr at de lyver til meg og kansje til dere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...