Jump to content

Brownells Norge


Jim114

Recommended Posts

De "gjør" ihvertfall noe virker det som. Fikk gal grepsikring (min feil) til min 1911 og ville bytte denne og så få ei annen ei istedenfor. De la til en ordre med den delen jeg trengte og 0,- i pris og frakt.

 

Så at det er aktivitet, det er det.

 

Barnesykdommer må vi nok regne med, som med alle andre omlegginger. Midway var jo strengt tatt ikke så veldig kjapt det heller.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 468
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har nå gått en uke siden jeg bestilte fra Brownells og har enda ikke sått status som sendt :evil:

Om det skal gå så jævlig lang tid å få tingene man bestiller kan man like gjærne bestille fra USA.

Sist jeg bestilte pussesett fra

usa tok det 4 dager fra jeg bestilte til jeg hadde pakken på døra, å jeg bor så å si i russland :P

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvor ofte de kommer til å sende fra USA. Er det noen andre enn meg som syns prisene virker pittelitt lavere enn fordums Midway.no? Det kan jo evt. være fordi man satser på containerskip en gang i måneden - i så fall så må man planlegge sine innkjøp med omhu.

 

Det plager ikke meg å vente på ting, nå har jeg på fredag bestilt et lass med ting som er underlagt eksportlisens om man kjøper direkte, så får vi se hvor lang tid det tar. Syns det er helt ok å betale for at noen andre tar jobben med papirene, innenfor rimelighetens grenser selvsagt.

 

30.12 og ingen aktivitet? Såpass ja. De svarte veldig kjapt på epost da jeg hadde noen spørsmål, så det er aktivitet. De er jo avhengige av hva Brownells i USA gjør, det hadde kanskje hjulpet på humøret til norske kunder om man fikk flere oppdateringer som vist hvor langt i den interne prosessen ting var kommet.

Link to comment
Share on other sites

"Dette produktet kan dessverre ikke bestilles. "

Det er en gjenganger på det meste jeg var inne å kikket på, hylser, kuler, Tapco magasinene til Mini-14 det stod kr 214,- på tidligere, diesett mm. "kan dessverre ikke bestilles lenger".

 

Virker dårlig planlagt dette, hvis de heller ikke skal selge hylser og kuler, ladeutstyr, de fleste våpendeler, hva skal de selge.

 

Med mindre de driver med noe oppdatering av siden er dette dødt før de kommer i gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nok at Cardinal treffer spikeren på hodet og at ting (forhåpentligvis) går litt fortere etter hvert. Jeg stusser imidlertid også på hvorfor så mange varer ikke er tilgjengelig for bestilling. Jeg har en mistanke om at de er der for å gi en illusjon av stort utvalg, men det var en frustrerende opplevelse når jeg forsøkte å sette sammen en bestilling. Når bla noe såpass uskyldig som en "brass punch" (hva heter egentlig det på norsk?) står oppført som "på lager", men ikke kan bestilles oppleves det som så smått irriterende. Det er jo et verktøy som i seg selv ikke utgjør en dedikert våpendel.

 

Jeg har ikke snøring på hva som skal til for å starte en importvirksomhet av tilsvarende art som Brownells, men det er uten tvil et marked som hadde hatt godt av litt konkurranse. Jeg vet ikke hva slags fortjeneste brownells.no har, men det virker jo umiddelbart som om marginene er gode mtp at de slipper eget lager med ditto beholdning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig i at de gamle sidene til Midway var de nye overlegne. Jeg oppdaget at det stort sett var lettere å google ønsket produkt sammen med navnet Midway enn å rote rundt på sidene. Jeg tipper at de tapte mye kunder/ bestillinger etter omleggingen. Brownells.no sine sider er enda mindre brukervennlig i mine øyne, men vi får håpe at det blir bedre etter hvert.

 

Det heter selvfølgelig dor - takk :-)! Får se hva jeg finner hos den lokale jernvaren siden det ikke gikk å bestille fra Brownells.no.

Link to comment
Share on other sites

Når bla noe såpass uskyldig som en "brass punch" (hva heter egentlig det på norsk?) står oppført som "på lager", men ikke kan bestilles oppleves det som så smått irriterende. Det er jo et verktøy som i seg selv ikke utgjør en dedikert våpendel.

Det har nok ikke noe med å gjøre at den er en våpendel, men at leverandøren ikke vil selge noe utenfor USA via Brownells fordi de har avtale med noen andre om salg til utlandet. Eller fordi 'Murica. Har opplevd det samme med både pussesnorer og annet rart.

 

Jeg har bestilt både AR-bolt og komplett BCG (ikke vaksinen), ser at en del av disse produktene nå ikke kan bestilles. Hvis de ikke får svingt seg rundt og ordnet på dette så er det jo ingen vits i å handle i Norge, uansett hvor solidarisk man måtte ønske å være...

 

Det er dårlig planlegging å pushe ut hele katalogen når de ikke har ordnet seg med de nødvendige tillatelsene - sånt blir det sure kunder av.

Link to comment
Share on other sites

Jaja

Bestilte litt pussevarer osv den 26.12 da var alt på lager og fikk bestilt.. (sjekket dette igjen noen dager senere og jada var på lager osv) Nå står det på alle produktene "Dette produktet kan desverre ikke bestilles..." Herlig start Brownells.no......

Link to comment
Share on other sites

jeg var i kontakt med brownells tidligere i dag anngående en feil på nettsiden dems.

når jeg brukte internett Explorer så var det mange produkter som det sto att dette produktet ikke kunne bestilles.

brukte jeg crome så var det mulig å bestille noen flere men ikke alle.

dem skulle se på dette med en gang og ser dem driver å jobber med nettsiden nå, så får håpe dem får orden på det så det går ann å bestille.

Link to comment
Share on other sites

jeg var i kontakt med brownells tidligere i dag anngående en feil på nettsiden dems.

når jeg brukte internett Explorer så var det mange produkter som det sto att dette produktet ikke kunne bestilles.

brukte jeg crome så var det mulig å bestille noen flere men ikke alle.

dem skulle se på dette med en gang og ser dem driver å jobber med nettsiden nå, så får håpe dem får orden på det så det går ann å bestille.

 

Ser nå at handlekurven kommer frem i Google Crome men ikke Explorer og Firefox.

Link to comment
Share on other sites

Har i dag vært i kontakt med Brownells Norge og de sier at de venter på sin første sending fra Brownells slik at de kan kvalitetssikre pakking/merking. Min bestilling som ble gjort primo januar håper de vil være tilgjengelig i månedsskiftet. Etter dette er det meningen at leveringstider skal være noe tilsvarende det de hadde som Midway. Statusoppdatering på ordren skal også bli bedre tilgjengelig for kunde.

 

De svarer kjapt på epost i alle fall, det skal de ha.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk en tanke om at kardinaltabben som er gjort her, er at man har tatt utganspounkt i at "vi" har handlet hos brownells fordi de har andre varer som vi heller vil ha, kontra midways utvalg. Man har ikke helt skjønt at det er snakk om pris og tilgjengelighet...

Link to comment
Share on other sites

Bestilte diverse 15.01.2015

 

LEE - CLASSIC CAST PRESS

HORNADY - LOCK-N-LOAD PRESS CONVERSION & BUSHINGS

LEE - PERFECT POWDER MEASURE

 

Hadde et håp om at bestillingen kom fram til neste lørdag :)

Da kunne jeg åpnet pakken og latet som jeg ble overrasket :) Mens vi spiser Bursdagskake!

Men etter jeg leste tråden her i dag, så tror jeg bare må finne på noe annet som trøst :(

Mens jeg venter.....på pakke.. :cry:

 

Men men.. Vi får se når den dukker opp..

Link to comment
Share on other sites

Bestilte 30.12.2014. Status er ikke oppdatert, jeg kan enda avbestille ordren.

Så det nærmer seg avbestilling og ordre fra USA istedet...

 

Enda ikke skjedd noen oppdatering...

Dette blir bare for dumt! :evil:

 

 

I dag ligger det meldingen "Sendt" med pakkesporingslink til Bring.

18 dager tok det. Så får vi se når den ligger i postboksen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...