Rausheim Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 De "gjør" ihvertfall noe virker det som. Fikk gal grepsikring (min feil) til min 1911 og ville bytte denne og så få ei annen ei istedenfor. De la til en ordre med den delen jeg trengte og 0,- i pris og frakt. Så at det er aktivitet, det er det. Barnesykdommer må vi nok regne med, som med alle andre omlegginger. Midway var jo strengt tatt ikke så veldig kjapt det heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furua Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 Har nå gått en uke siden jeg bestilte fra Brownells og har enda ikke sått status som sendt Om det skal gå så jævlig lang tid å få tingene man bestiller kan man like gjærne bestille fra USA. Sist jeg bestilte pussesett fra usa tok det 4 dager fra jeg bestilte til jeg hadde pakken på døra, å jeg bor så å si i russland Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
350 Rem mag Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 Bestilte 30.12.2014. Status er ikke oppdatert, jeg kan enda avbestille ordren. Så det nærmer seg avbestilling og ordre fra USA istedet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjortork Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 Vet ikke hvor ofte de kommer til å sende fra USA. Er det noen andre enn meg som syns prisene virker pittelitt lavere enn fordums Midway.no? Det kan jo evt. være fordi man satser på containerskip en gang i måneden - i så fall så må man planlegge sine innkjøp med omhu. Det plager ikke meg å vente på ting, nå har jeg på fredag bestilt et lass med ting som er underlagt eksportlisens om man kjøper direkte, så får vi se hvor lang tid det tar. Syns det er helt ok å betale for at noen andre tar jobben med papirene, innenfor rimelighetens grenser selvsagt. 30.12 og ingen aktivitet? Såpass ja. De svarte veldig kjapt på epost da jeg hadde noen spørsmål, så det er aktivitet. De er jo avhengige av hva Brownells i USA gjør, det hadde kanskje hjulpet på humøret til norske kunder om man fikk flere oppdateringer som vist hvor langt i den interne prosessen ting var kommet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted January 11, 2015 Share Posted January 11, 2015 Lite artig stæsj på siden. og det som er artig sendes ikke. enklere og reise over til statene 1 gang pr år og handle det man trenger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferox Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 "Dette produktet kan dessverre ikke bestilles. " Det er en gjenganger på det meste jeg var inne å kikket på, hylser, kuler, Tapco magasinene til Mini-14 det stod kr 214,- på tidligere, diesett mm. "kan dessverre ikke bestilles lenger". Virker dårlig planlagt dette, hvis de heller ikke skal selge hylser og kuler, ladeutstyr, de fleste våpendeler, hva skal de selge. Med mindre de driver med noe oppdatering av siden er dette dødt før de kommer i gang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Ville tippe mye av det er pga de venter på nye eksportlisenser. Må huske at ingen av de søknadene de hadde innvilget som Midway blir overført til Brownells. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malle Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Jeg tror nok at Cardinal treffer spikeren på hodet og at ting (forhåpentligvis) går litt fortere etter hvert. Jeg stusser imidlertid også på hvorfor så mange varer ikke er tilgjengelig for bestilling. Jeg har en mistanke om at de er der for å gi en illusjon av stort utvalg, men det var en frustrerende opplevelse når jeg forsøkte å sette sammen en bestilling. Når bla noe såpass uskyldig som en "brass punch" (hva heter egentlig det på norsk?) står oppført som "på lager", men ikke kan bestilles oppleves det som så smått irriterende. Det er jo et verktøy som i seg selv ikke utgjør en dedikert våpendel. Jeg har ikke snøring på hva som skal til for å starte en importvirksomhet av tilsvarende art som Brownells, men det er uten tvil et marked som hadde hatt godt av litt konkurranse. Jeg vet ikke hva slags fortjeneste brownells.no har, men det virker jo umiddelbart som om marginene er gode mtp at de slipper eget lager med ditto beholdning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ei tohi varjata Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Får også håpe at siden etterhvert skal overhales. Jeg husker Midway-siden slik den var to-tre år siden, en drøm i forhold til det helt latterlige designet de har hatt nå i det siste. Brownells lider av det same- absolutt uoversiktlig. Mareritt å navigere i. Brass punch er vel messingdor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Malle Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Jeg er helt enig i at de gamle sidene til Midway var de nye overlegne. Jeg oppdaget at det stort sett var lettere å google ønsket produkt sammen med navnet Midway enn å rote rundt på sidene. Jeg tipper at de tapte mye kunder/ bestillinger etter omleggingen. Brownells.no sine sider er enda mindre brukervennlig i mine øyne, men vi får håpe at det blir bedre etter hvert. Det heter selvfølgelig dor - takk ! Får se hva jeg finner hos den lokale jernvaren siden det ikke gikk å bestille fra Brownells.no. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjortork Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Når bla noe såpass uskyldig som en "brass punch" (hva heter egentlig det på norsk?) står oppført som "på lager", men ikke kan bestilles oppleves det som så smått irriterende. Det er jo et verktøy som i seg selv ikke utgjør en dedikert våpendel. Det har nok ikke noe med å gjøre at den er en våpendel, men at leverandøren ikke vil selge noe utenfor USA via Brownells fordi de har avtale med noen andre om salg til utlandet. Eller fordi 'Murica. Har opplevd det samme med både pussesnorer og annet rart. Jeg har bestilt både AR-bolt og komplett BCG (ikke vaksinen), ser at en del av disse produktene nå ikke kan bestilles. Hvis de ikke får svingt seg rundt og ordnet på dette så er det jo ingen vits i å handle i Norge, uansett hvor solidarisk man måtte ønske å være... Det er dårlig planlegging å pushe ut hele katalogen når de ikke har ordnet seg med de nødvendige tillatelsene - sånt blir det sure kunder av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajero Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Bestillte fra Brownels no før jul og ingen oppdateringer. Bestilte fra Brownels us for 14 dager siden og pakken ligger nå i tollen. Tror jeg holder meg til us ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seawolf Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Fikk mail fra Brownells US nylig med den "glade" nyheten om at alle framtidige henvendelser måtte gå til Brownells.no. Betyr det at om Brownell .US ser at kunden er fra Norge, så sender de ikke lenger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Jaja Bestilte litt pussevarer osv den 26.12 da var alt på lager og fikk bestilt.. (sjekket dette igjen noen dager senere og jada var på lager osv) Nå står det på alle produktene "Dette produktet kan desverre ikke bestilles..." Herlig start Brownells.no...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Enerste måten å få svar på det er nok å kontakte brownells.com, men ser ut som om det er spikern i døra for å bestille fra us.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wobbern Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 jeg var i kontakt med brownells tidligere i dag anngående en feil på nettsiden dems. når jeg brukte internett Explorer så var det mange produkter som det sto att dette produktet ikke kunne bestilles. brukte jeg crome så var det mulig å bestille noen flere men ikke alle. dem skulle se på dette med en gang og ser dem driver å jobber med nettsiden nå, så får håpe dem får orden på det så det går ann å bestille. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Eller så håper jeg at vi bare kan fortsette å bruke .com, men tviler på det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hand Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 jeg var i kontakt med brownells tidligere i dag anngående en feil på nettsiden dems. når jeg brukte internett Explorer så var det mange produkter som det sto att dette produktet ikke kunne bestilles. brukte jeg crome så var det mulig å bestille noen flere men ikke alle. dem skulle se på dette med en gang og ser dem driver å jobber med nettsiden nå, så får håpe dem får orden på det så det går ann å bestille. Ser nå at handlekurven kommer frem i Google Crome men ikke Explorer og Firefox. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Handlekurven funker i firefox nå iallefall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjortork Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Har i dag vært i kontakt med Brownells Norge og de sier at de venter på sin første sending fra Brownells slik at de kan kvalitetssikre pakking/merking. Min bestilling som ble gjort primo januar håper de vil være tilgjengelig i månedsskiftet. Etter dette er det meningen at leveringstider skal være noe tilsvarende det de hadde som Midway. Statusoppdatering på ordren skal også bli bedre tilgjengelig for kunde. De svarer kjapt på epost i alle fall, det skal de ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted January 15, 2015 Share Posted January 15, 2015 Ja...når de ikke har noen pakker å styre med så Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
350 Rem mag Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Bestilte 30.12.2014. Status er ikke oppdatert, jeg kan enda avbestille ordren.Så det nærmer seg avbestilling og ordre fra USA istedet... Enda ikke skjedd noen oppdatering... Dette blir bare for dumt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indijan Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Jeg la inn en bestilling 23.12 Status er "sett". Slik har det vært siden 28.12 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remington 1100 Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 samme med min også,sett 17.12 men ikke sendt enda.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Jeg fikk en tanke om at kardinaltabben som er gjort her, er at man har tatt utganspounkt i at "vi" har handlet hos brownells fordi de har andre varer som vi heller vil ha, kontra midways utvalg. Man har ikke helt skjønt at det er snakk om pris og tilgjengelighet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjortork Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Hvis du nå snakker om hvilke forretningsmessige overlegninger butikken har gjort, så er det vel et visst element av ufrivillighet i det hele da Midway bestemte seg for å droppe salg "overseas" pga alt balet og den potensielle risikoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Tja... midt intrykk var vel at det gikk rundt rimelig greit, men det var kanksje bare here i kongeriket. Dog, den sjanseløse endringen på nettsiden ødela nok skrekkelig mye for dem. Og brownells.no er ikke bedre... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Bestilt 26.12 Sendt 16.01 ikke veldig fornøyd med den behandlingstiden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seawolf Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Ikke bare Brownells.... Bestilte tomhylser fra en større norsk aktør i desember, fikk bekreftelse på bestillingen 18 desember (tror jeg det var) fortsatt ingenting mottatt. Har purret på mail uten svar så langt. (kanskje de fortsatt sliter med vannlekkasje ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferox Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Tror det er noe som ikke fungerer helt. La inn en ordre før jul men avbestilte den for 4-5 dager siden, i dag står det allikevel sendt på ordren. Kan det virkelig være så vanskelig å bytte fra Midway til Brownells. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indijan Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Fikk beskjed fra posten appen at Brownells hadde forrhåndsmeldt pakken min idag. Så den er ikke sendt enda men bare meldt inn at det kommer pakke. (Bestillt 23.12) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tretvoll Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 T Kan det virkelig være så vanskelig å bytte fra Midway til Brownells. Det er antakelig mye vanskeligere enn vi tror, ettersom de som har holdt på med dette i ti år sliter litt med å få til overgangen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Håper at sporingen kommer på plass igjen, lettvint å følge med pakken på posten.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Bestilte diverse 15.01.2015 LEE - CLASSIC CAST PRESS HORNADY - LOCK-N-LOAD PRESS CONVERSION & BUSHINGS LEE - PERFECT POWDER MEASURE Hadde et håp om at bestillingen kom fram til neste lørdag Da kunne jeg åpnet pakken og latet som jeg ble overrasket Mens vi spiser Bursdagskake! Men etter jeg leste tråden her i dag, så tror jeg bare må finne på noe annet som trøst Mens jeg venter.....på pakke.. Men men.. Vi får se når den dukker opp.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoeHugin Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Det er tanken som teller, blir jeg alltid fortalt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Eller stridsvogna da, som vi sier i kavaleriet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartemannen Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 i kavaleriet... DET forklarer endel....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pajero Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Fikk endelig en oppdatering i dag jeg også. Det gikk 2 uker kortere tid å bestille fra us som allerede har ankommet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smygen Posted January 16, 2015 Share Posted January 16, 2015 Bestilte diverse 15.01.2015 Hvis jeg ikke tar feil, så sender de bestilling overseas hver torsdag (Mener de gjorde det, som midway). Så, du skulle kanskje bestilt dagen før, for å være sikker på å komme med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 "Here he comes to wreck the DAAAAY!!! " Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Adams Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Magasinene mine kom nå sist uke, ble bestilt 15 desember. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
350 Rem mag Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Bestilte 30.12.2014. Status er ikke oppdatert, jeg kan enda avbestille ordren.Så det nærmer seg avbestilling og ordre fra USA istedet... Enda ikke skjedd noen oppdatering... Dette blir bare for dumt! I dag ligger det meldingen "Sendt" med pakkesporingslink til Bring. 18 dager tok det. Så får vi se når den ligger i postboksen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
30Ihmsa Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Tar sin tid å få varer fra usa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
S.Arnesen Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 ja, men aldri opplevd at det tar så lang tid når jeg bestiller derifra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Adams Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Nei, går som regel på 1-2 uker fra Brownells. Nå kom forsåvitt jula i mellom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Think! Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 Bestilte varer 8 januar, alt på lager da og alt på lager nå. Torsdag er "postdagen" demmes, men ingen statusoppdatering idag heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted January 17, 2015 Share Posted January 17, 2015 tror nok du må vente 1-3 torsdager til før du får en "sendt" status Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 øh.... er det bare jeg som er dust? jeg finner ikke noen kompensatorer på brownells sidene (no)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perjan Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 jeg så aldri noen der... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rs.1600 Posted January 18, 2015 Share Posted January 18, 2015 Bare tull der, går jo ikke å avbestille heller. Status Dato Ordre ble mottatt 30.12.2014 (19.33) Sett 05.01.2015 (11.49) Avbestillt 09.01.2015 (09.09) Sendt 16.01.2015 (11.36) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.