Jump to content

Brownells Norge


Jim114

Recommended Posts

Noen som har mottatt varer de siste dagene?

Varene mine står som

Ordre ble mottatt 27.01.2015 (18.13)

Sendt 29.01.2015 (14.34)

 

Sendte en mail på tirsdag og spurte når jeg kunne forvente å få pakken i posten.

På onsdag fikk jeg en faktura på mail, som jeg betalte med en gang.

Noen andre som ikke får legge til kid-nr? Jeg måtte legge det inn som melding.

 

 

Ja, jeg fikk ringene mine som jeg bestilte for mange uker siden. Det tok på tida, så jeg tipper de måtte hente dem i USA.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 468
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dere som har betalt faktura, fikk dere til å betale med KID? Nettbanken min sier at KID ikke kan brukes, selv om om jeg kopierer direkte fra .pdf jeg fikk på mail.

 

Jeg fikk faktura fra Brownells i dag. Dette er samme faktura - rent utseendemessig- som jeg fikk på min siste ordre fra midway.no sammen med varene jeg hadde bestilt. Jeg betalte den samme dag som jeg fikk pakken -jeg brukte kundenummer i kid- feltet- men noen dager senere fikk jeg ny faktura fra Klarna på samme beløp. Jeg kontaktet midway/ brownells per telefon og fikk ordnet det.

 

Jeg kommer derfor til å vente noen dager før jeg betaler for å se om det dukker opp en faktura fra Klarna (med riktig kid- nummer).

 

Jeg mistenker litt rot i systemet her....

Link to comment
Share on other sites

Når de snakker om forbudte "assault geværstokker" så er de ganske på bærtur spør du meg.

 

Og importtillatelse på tomhylser, trenger man virkelig det?

 

Riktig. Og i tillegg så nevnes bare de mest selvfølgelige våpenrelaterte artiklene som man trenger eksporttillatelse for. Jeg betviler på det sterkeste at Jetcarrier fikser slike tillatelser for kundene sine som en gratistjeneste.

 

Norsk importtillatelse for registreringspliktige våpendeler er såvidt jeg vet ikke noe annet enn en kjøpetillatelse, med mindre ting har endret seg den siste halve nannsalderen. Skal man importere tomhylser tviler jeg på at man har mye å hente hos DBE eller tilsvarende.

 

Sent from my SAMSUNG-SM-G870A using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Holder på å tenke på det same..

Sporing fungerer ikke nå heller. Begynner å bli litt gretten.

Bare tull at pakken min var på tur fra Oslo.

Tenkte å betale fakturaen, men den skal få ligge til varene kommer, Vis! de kommer..

Og videre kjøp gjøres ikke på Brownells.NO.

Link to comment
Share on other sites

Og importtillatelse på tomhylser, trenger man virkelig det?

Nei, men man trenger eksporttillatelse for å få den ekstremt farlige taktiske messingen ut av de modiges land.

 

Kan for øvrig nevne at jeg har kjøpt leamikk fra Brownells USA som krevde eksporttillatelse, dette ordnet de for en rimelig penge og det tok ikke lengre tid enn det ser ut til at den norske filialen bruker :wink:

 

EDIT: sånn for ordens skyld, ihht Postens sporingstjeneste skal min bestilling nå være underveis fra terminalen deres med forventet levering 14/2. Jeg syns ikke det er urimelig tatt i betraktning at varene først skulle hentes inn sammen med mye annet fra USA, og kvalitetskontrolleres/pakkes om etter ankomst i Norge. Såfremt sporingsinformasjonen er korrekt vil det nok komme flere bestillinger fra meg.

Link to comment
Share on other sites

Da har ihvertfall jeg avbestillt varen, det nytter ikke å handle med et firma som påstår at varen ligger på Gardermoen når den faktisk IKKE har kommet til Norge ennå.

 

 

 

 

Her er svaret på sporingsnummeret

No consignment has been received yet, only notification of the consignment

 

2015-02-11 16:51

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte 21.01.15 for drøyt 1500 for fri frakt og betalingsmåte faktura. Jeg har fortsatt ikke fått hverken faktura, pakken eller endret status på nettsiden deres. Alt var også merket som "på lager" på nettsiden når jeg bestilte.

 

Er det noen som har ventet lengre enn dette uten å høre noe? Jeg sendte også en mail på søndag kveld denne uken for å se om det var noe jeg hadde gjort galt siden jeg ikke har mottatt faktura enda. Denne har heller ikke blitt besvart..

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte 21.01.15 for drøyt 1500 for fri frakt og betalingsmåte faktura. Jeg har fortsatt ikke fått hverken faktura, pakken eller endret status på nettsiden deres. Alt var også merket som "på lager" på nettsiden når jeg bestilte.

 

Er det noen som har ventet lengre enn dette uten å høre noe? Jeg sendte også en mail på søndag kveld denne uken for å se om det var noe jeg hadde gjort galt siden jeg ikke har mottatt faktura enda. Denne har heller ikke blitt besvart..

 

Jeg bestilte 27.01.15. Ordren ble sende 29.01.15. Fikk faktura 04.02.15 spm ble betalt samme dag. Sjekket nettopp sporingsnummeret og pakken ble levert inn på terminal klokken 12:19 12.02.15.

 

Jeg bestillte to tskjorter og et hylster (to forhandlere på ebay) kl 2220. Kl 0248 fikk jeg mail om at tskjortene var sendt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte 21.01.15 for drøyt 1500 for fri frakt og betalingsmåte faktura. Jeg har fortsatt ikke fått hverken faktura, pakken eller endret status på nettsiden deres. Alt var også merket som "på lager" på nettsiden når jeg bestilte.

 

Er det noen som har ventet lengre enn dette uten å høre noe? Jeg sendte også en mail på søndag kveld denne uken for å se om det var noe jeg hadde gjort galt siden jeg ikke har mottatt faktura enda. Denne har heller ikke blitt besvart..

Fikk plutselig sms igår med hentemelding fra posten. Alt jeg hadde bestilt var i pakken, så nå er jeg sånn sett fornøyd. Men hadde vært fint å bli oppdatert underveis, eller hvertfall fått vite at "nå er pakken din på vei". Eneste jeg mangler nå er en faktura å betale.. Hvis de vil ha pengene mine da.. :D

Link to comment
Share on other sites

Pakken min har idag startet på reisen fra Oslo, bestilt 8 januar, så ttt.

 

Mer bekymret var jeg over DHL og pistolgrepet fra Rink, den stoppet i tolla i Oslo, fikk bange anelser om toll og "farlig" våpendel. Men etter å ha sjekket opp sendingsnummer jeg fikk av posten så forlot den Oslo på fredag.

Link to comment
Share on other sites

Har i dag vært i kontakt med Brownells Norge pr. tlelefon og har bare en ting å si. MEGET BRA.

Fikk Kjempe service av han som jeg pratet med og til og med gratis varer med på kjøpet grunnet surr hos Brownells USA .

Gleder meg til utvalget begynner å ligne på Brownells USA. Kommer til å handle mye herifra fremover.

 

PS . Hvis noen trenger wads til hagleladning kan det være meget gunstig å ta en tlf å høre hva de har på lager i div kaliber.

 

Benelli M4

Link to comment
Share on other sites

Synes kanskje en del burde ta seg ei bolle, telle rolig til 100 før de kaster sin dom over ett firma som tross alt ikke har vært i drift i Norge i mer enn 6 uker. Rom ble som kjent ikke bygget ferdig første dagen......

 

Av egenerfaring er det en HEL DEL rødtape som skal ordnes opp i forbindelse med ITAR regulerte varer. Når det er på plass om la oss si 4-6mnd får en heller begynne å kaste stein om ting ikke fungerer

Link to comment
Share on other sites

samme utvalg som i statene

Det blir uansett ikke aktuelt, Brownells selger masse greier som leverandørene deres ikke ønsker solgt utenfor USA eller har egne distributørnett for. De varene blir nok ikke tilgjengelig via den norske butikken.

 

Jeg syns det er meget bra at vi får anledning til å kjøpe fra en norsk butikk. Selv om jeg sikkert kommer til å kjøpe en del ting fra den amerikanske butikken fortsatt så er det helt storveis at vi får tilgang til Brownells store lager av deler og utstyr. Mye av det jeg ser hos Brownells fins ikke hos andre forhandlere og ikke vil de ta det inn heller, i den grad de gidder å svare på henvendelsen i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

tross alt ikke har vært i drift i Norge i mer enn 6 uker.

 

Er det ikke samma gjengen som har hatt Midway.no..

Da burde de da vite hva som skal til for å bygge opp.

Det som jeg ikke likte, er at det sto! varer er på lager, og når man ringer så får man beskjed at det er i Oslo, men det hadde ikke kommet til landet enda.

Blir ikke å handle noe fra der før jeg 100% vet at det jeg skal ha, ligger her i Norge på lager.

Ikke noe verre enn det.

Ellers kan jeg handle på E-bay selv. Null problem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...