Jump to content

Brownells Norge


Jim114

Recommended Posts

  • Replies 468
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spennende med ny nettbutikk :)

Jeg ble overrasket i går kveld når jeg skulle bestille meg ei Lyman støpeform på Midway og kom til ei for meg ukjent side via linken her på kammeret.

Men jeg er er skuffet over utvalget av støpeformer, jeg sitter nå å lurer på hvor jeg skal få tak i støpeformer i fremtiden vist ikke utvalget blir bedre på Brownells Norge.

 

 

 

Helt suverene priser ett mini magasin de forlangte ca 1000kr for på finn kan du få for rett over200kr

Og utvalget og prisene er vesentlig bedre en hos midway :-)

Link to comment
Share on other sites

Nei, eksportlisens fra USA.

Hvis det er snakk om brukte hylser så ville jeg kjøpt fra en privat mann på egun.de

De 4 friheter innen EU kommer til unnsetning.

Det er en grunn til at jeg kjøper mine Vitaminer fra Dublin til dobbelt pris og ikke fra USA.

 

Jeg har aldri funnet noen private i USA som sender tomhylser ut av landet. De finner det ikke verd bryderiet.

Det finnes flere firmaer som sender tomhylser ut av landet så hvis noen har spesielle behov så er det bare å lete.

http://www.reloadinginternational.com/c ... fdgvtdo685

 

 

http://shootingaustralia.net/forum/ask- ... ts-from-us

http://www.outdoorsmenforum.ca/archive/ ... 94689.html

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Fem minuter siden så snakket jeg direkte med "Midway" / Brownells angående min bestilling, også julegaver. Den ansvarlige på telefon var veldig behjelpelige og forklarte den (veldig krevende) situasjon. Stakkarsene... Produktet har tidligere hatt grøn lagerstatus, men var likevel ikke på plass og skulle da sendes fra USA idag eller i morgen. Nå får jeg erstatning rett i tid (jul), og den opprinnelige bestillingen blir kansellert. Dersom Brownells fortsetter med service innstillingen den aktuelle medarbeideren viste, er dette i hvert fall gode nyheter. :)

 

Nå fikk jeg meldingen at pakken fra Midway/Brownells kan hentes ved posten! Jeg er ærlig imponert over påliteligheten Midway/Brownells viser. :) Det er rett og slett god reklame!

Link to comment
Share on other sites

Tja, det gikk dessverre ikke som forventet! Skulle få levert en rear - bag og fikk en bæreveske for ladeutstyr (Dillon) isteden … :? Det hjelper faktisk svært lite! Nå blir jeg tvungen å finne på noe annet som julegave i løpet av to meget stressende dager.

Link to comment
Share on other sites

Nei, eksportlisens fra USA.

Hvis det er snakk om brukte hylser så ville jeg kjøpt fra en privat mann på egun.de

De 4 friheter innen EU kommer til unnsetning.

Det er en grunn til at jeg kjøper mine Vitaminer fra Dublin til dobbelt pris og ikke fra USA.

 

Jeg har aldri funnet noen private i USA som sender tomhylser ut av landet. De finner det ikke verd bryderiet.

Det finnes flere firmaer som sender tomhylser ut av landet så hvis noen har spesielle behov så er det bare å lete.

http://www.reloadinginternational.com/c ... fdgvtdo685" target="_blank" target="_blank

 

 

http://shootingaustralia.net/forum/ask- ... ts-from-us" target="_blank" target="_blank

http://www.outdoorsmenforum.ca/archive/ ... 94689.html" target="_blank" target="_blank

Mvh

Jim114

 

Takker. :)

eGun er jo en kjempeflott side. Driver å forsker litt på dsp-85 formular for eksport fra Statene. Er enda ikke helt klok på om jeg må møte opp personlig for å levere søknaden.

Link to comment
Share on other sites

Får håpe på de kan drive noe mer rasjonelt enn Midway så det blir litt mer levelige priser. Spesielt om de stenger muligheten for å kjøpe direkte fra USA. Kjøpte for noen mnd siden noen dier og annet lademikk fra Sinclair Int (Brownells) i USA og sammenlignet med hva Midway Norge skulle ha for eksakt samme produkter. Prisen i hus inkl frakt, mva, gebyr ble på halvparten av hva jeg måtte ha betalt hos Midway. Det jeg skulle ha var heller ikke lagerført hos Midway så om jeg hadde kjøpt her så hadde jeg vel heller ikke spart noe tid.

Link to comment
Share on other sites

Etterlyste min bestilling hos dem (bestilt 21.12) og fikk som svar at de får den fra USA i løpet av denne uka, og at jeg forhåpentligvis vil få den i løpet av neste.

De tar den første sendingen inn til seg for å kvalitetssikre pakking og etiketter osv.

Derfor tok det litt ekstra tid...

 

Så jeg regner med at det ordner seg! :)

Link to comment
Share on other sites

Bestilte varer 29.11, pakke sendt 02.12------ankommet omlasting 24.12 og fikk pakkelapp, fremdeles ingenting på posten. Siste biten må nok Posten her ta skylda for.

Bestilte for øvrig på nytt fra Brownell Usa i går, så får man se hvordan det går.

Link to comment
Share on other sites

Etterlyste min bestilling hos dem (bestilt 21.12) og fikk som svar at de får den fra USA i løpet av denne uka, og at jeg forhåpentligvis vil få den i løpet av neste.

De tar den første sendingen inn til seg for å kvalitetssikre pakking og etiketter osv.

Derfor tok det litt ekstra tid...

 

Så jeg regner med at det ordner seg! :)

 

Samme med meg! Det jeg hadde opprinnelig bestilt den 09.12.14 får jeg i morgen i posten. Litt seint, men bedere litt senere enn aldri.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir provosert av den gnierholdningen enkelte har. Ja ting er billigere hos Brownells USA, men de har heller ikke norsk forbrukerkjøpslov. Tenk om du kjøper et kikkertsikte som koster 25% mer i Norge enn i USA, hvor mye sparer du HVIS du må levere siktet for reklamasjon? Istedenfor å måtte kjøpe nytt sikte?

I tillegg må man tenke på at de gjør dette som en norsk bedrift. Skaper arbeidsplasser, også utover bare de som jobber på Brownells.

 

Bensin er billigere i USA, matvarer er billigere, tilogmed Toys'R'Us er billigere enn T'R'U i Norge. Importerer dere dette selv også?

 

Denne selvimporten og jakten etter å spare noen usle kroner begynner å gå for langt. Det går på bekostning av:

1 - Norske arbeidsplasser

2 - Norsk økonomi

 

Det blir det samme som å stadig reise til Sverige og handle mat. Handler man ikke mat i Norge selger Norske butikker mindre. Norske butikker må legge på mer kostnader på varene for å holde økonomien oppe og ikke gå i minus, enda flere begynner å handle i Sverige fordi "flesket koster bare halvparten". Dette vil også resultere til at bøndene får mindre penger, kanskje også fordi den Norske handelsstanden etterhvert ikke har bruk for 1200 tonn med biff, fordi folk kjøper billig biff i Sverige.

 

Hva med alle de milliardene vi handler privat i Sverige og utlandet for hvert år - det skader ikke Norske krona å sende valuta ut av landet?

 

Jada, kan sikkert høres veldig søkt ut. Men poenget er at dette gjennomsyrer omtrent hele den norske befolkning p.d.d.

 

Nå kommer det sikkert noen og sier "hva me'ræ sjæl" - joda jeg handler utenlands. Men hvis jeg kan handle samme vare i Norge, så gjør jeg det.

Link to comment
Share on other sites

Neida. greit å handle I Norge, men enkelte importører/ agenturer priser vel dyktig opp. Sammenlign priser over disk I USA og i Norge på forskjellige produkter så ser en hvem dette er. De største forskjellene kan ikke alene forklares med at Norge er et høykostland å drive I. Når produkter kjøpt fra USA koster halvparten inkl alle kostnader og avgifter levert på posten her hjemme er ikke dette et alternativ alle har råd til å se bort fra.

Link to comment
Share on other sites

Bensin er billigere i USA, matvarer er billigere, tilogmed Toys'R'Us er billigere enn T'R'U i Norge. Importerer dere dette selv også?

 

Føkk våpen og kikkerter og annet billig leketøy - hvis det hadde vært praktisk gjennomførbart å ta inn bensin selv så hadde jeg gjort det på flekken. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Tenk om du kjøper et kikkertsikte som koster 25% mer i Norge enn i USA, hvor mye sparer du HVIS du må levere siktet for reklamasjon? Istedenfor å måtte kjøpe nytt sikte?

Jeg har nå reklamert på kjøp både i Norge og i USA. Så langt har jeg vært mest fornøyd med behandlingen og utfallet av reklamasjon gjort i USA :wink: Men det er selvfølgelig ikke noe å skrive statisikk på.

 

Hvis jeg kan, og prisforskjellen ikke er helt hinsides, så handler jeg likevel Norsk, og aller helst lokalt :mrgreen: Man er da i aller høyeste grad forpliktet til å støtte den lokale sjappa om man vil ha en plass å få servert en kopp kaffe, mens utløp for galskap får finne sted, må skjønne! :D

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke bare et spørsmål om penger - selv om jeg vet om forretninger i Norge som for eksempel selger kniver her for 700 kroner som koster under 100 kroner retail i USA, og en som selger magasiner for 8-900 kroner som koster 120 kroner i Russland.

 

Det er også et spørsmål om tilgjengelighet. Det jeg er skeptisk til er en løsning der Brownells slutter å selge ting direkte med henvisning til at de har forhandler i Norge, samtidig som den norske forhandleren ikke tar inn XYZ fordi volumet er for lite eller de av andre årsaker ikke kan/vil selge det.

 

Når det er sagt så kjøper jeg også i norske butikker hvis det er mulig og hvis påslaget ikke er helt hinsides all fornuft, og bruker samme logikk overfor det å handle på XXL kontra lokal våpenforretning.

 

Nå ser det jo ut som vi i stor grad får det beste av to verdener. Mange varer er tilgjengelige i Norge uten alt våset med eksportreguleringer, samtidig som de obskure dingsedangsene noen av oss må ha kan kjøpes fra USA.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor handle i utlandet? Enkelt.

 

Hvorfor i hule helvete skal jeg betale "Norsk" pris for en vare som ikke finnes på lager i Norge?

 

Og når evnet et Norsk eid importledd å føre noenlunde med relevante reservedeler?

 

En kikkert (uten fancy retikkel), kan som oftest sendes rett til produsenten, like greit om behovet oppstår, isteden for å gå igjennom en fortetning som aldri tar telefonen.

Link to comment
Share on other sites

"Nå fører vi alt av det kjendte utstyret du har lett etter" stemmer jo mere og mer, heldigvis

:smile:

 

Ble rimelig frustrert, når nettbutikken var ny, og var tom for det jeg holdt på å sette sammen til en bestilling, fra butikken i amerika.

Tenker at jeg smører meg med litt mere tolmodighet, og kanskje..... kommer resten jeg er ute etter, inn i butikken

Link to comment
Share on other sites

Hadde håpet at nisjeproduktene til Brownells skulle bli lett tilgjengelige i Norge.

CAS tuning deler .....

Men den gang ei....

Det virker som bare noe av USA tinga er tilgjengelige.

De har feks siktene jeg ville ha.. men ikke festeskruene..

Søkesider via våpennavn..... ikke med...

I det hele.....bare 13 av på dusinet varer, til det mest populære

 

Lightning

Link to comment
Share on other sites

Ironisk nok er jo en del europeiske våpenprodusenter mer opptatt av å bygge fabrikker i USA enn av å serve "hjemmemarkedet" fordi våpen er så ekkelt og farlig i mange europeiske land.

 

Har ikke prøvd dette her selv, men hvis man liker den amerikanske nettsiden mtp navigering og søk så kan man jo finne SKU-nummeret på delen man skal ha og så søke den opp på den norske siden? Evt. sende melding til de som styrer butikken og spørre om de kan ta den inn?

 

For øvrig er det ikke noe heft med å søke eksportlisens via Brownells på de tingene de faktisk kan eksportere men som av hensyn til $100 regelen eller andre US State Dept restriksjoner krever slik lisens. Jeg har gjort dette ved ett tilfelle nylig.

Link to comment
Share on other sites

Fikk denne e-posten av Brownell i Usa i kveld;

 

Dear Valued Brownells Customer,

Brownells is pleased to announce a new website devoted to serving customers in Norway. We've designed this website to make doing business with us internationally a much easier process. Not only do you have a Brownells website dedicated to Norway, but you now have a Brownells representative in Norway that can be reached at post@brownells.no to help you with any need.

 

When placing an order with our new Norway site, http://www.brownells.no" target="_blank, orders will be fulfilled by our team in the U.S. and shipped directly to your door. For details regarding Brownells International Policy refer to http://www.brownells.no" target="_blank and our international help information.

 

We invite you to begin using http://www.brownells.no" target="_blank to place your Brownells orders today!

Brownells

 

 

Står ikkno om at det ikke går å bestille direkte fra Usa. Lettet! :)

Link to comment
Share on other sites

Denne selvimporten og jakten etter å spare noen usle kroner begynner å gå for langt. Det går på bekostning av:

1 - Norske arbeidsplasser

2 - Norsk økonomi

 

Amen! Da jeg var liten ønsket jeg meg alltid Fischer ski, men fikk Madshus/Åsnes. Nå skjønner jeg det! Av og til er det lurt å tenke "stort". Neste bedrift som må stenge er kanskje din arbeidsplass?

Link to comment
Share on other sites

Trøste, Støtte og Bære.

De som ikke synes de støtter Norske importører nok

kan sende sine rundhåndede bidrag til virke.no - frivillig.

Gi så det ikke blir nok til barnebarna :-)

 

Personlig velger jeg å tyne mest mulig ut av pengene og ikke

støtte mer enn høyst nødvendig av handelstandens innkjøp av BMW, Mercedes, Gucci vesker og desslike.

Hvis Norsk er best og billigst - Kjøp Norsk.

 

Vær Solidarisk i din pengebruk og hold prisgulvet nede.

Det gir lavere inflasjon og sikrer Norsk eksportindustri.

Økonomi er ikke alltid som du tror.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Begynner å bli en smule oppgitt nå. straks to uker siden bestilling og statusen har enda ikke forandra seg... Forferdelig trist at di skal være så ekstremt trege, har jo så mye jeg har lyst på der, men frister ikke å bestille noe der for jeg vet at jeg må regne med opp mot en mnd leveringstid :S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...