Jump to content

Prat rundt XXLs Venners venner tilbud


Tikka-Hunter

Recommended Posts

  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

............Masse lureri rundt dette tilbudet virker det som, mister masse respekt av meg denne kjeden når de driver sån, de kunne heller skrevet at de holdt varer utenfor....

Dette er nesten flaut på XXL sine vegne. Tenkte jeg skulle handle en FL 8x56 nå, men der dukker det ikke opp

noen rabatt, nei. Da jeg likevel var innlogget sjekket jeg prisene mot dagens priser på noen varer som jeg kjøpte til gutten 9. juni i år. Rimelig enkelt, det er bare å gå inn på ordrehistorikk, og klikk på produktet med gammel pris, så kommer dagens pris opp automatisk. Prisen på Asics var dag på 499.- for to uker siden 299.-De andre produktene i samme ordren (T-skjorter mm) har steget med 50%-200% :shock:

Ordren fra 9/6 kom på 905.-, dagens priser m/25% rabatt -kr 1105.-

Med et slikt påslag er det enkelt å gi 25% rabatt :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er jo ikke det, når du kan få CCI standard på G-Max for 0,35 v/kassekjøp og det er en bedre ammo :winke1:

 

Min erfaring var faktisk at Topshoten gikk bedre enn CCI'n i mitt våpen. Prøvde riktignok bare 100 skudd. Sies vel at CCI står bak Topshot, så forskjellen er muligens minimal. Siden jeg ikke kjøper inn 5000 i slengen så vil CCI std havne på 0,44-0,48 per skudd etter det jeg har sett og gjør da 0,37 billig ;)

 

Nå ble jo top shot satt opp til 0.49 i samtlige butikker for minst 3 uker siden (var da jeg var å handlet sist og merket meg det), så man skal ikke se bort ifra at nettsiden er dårlig oppdatert på prisen der....

 

Merkelig. Hadde topshot i bestilling mandag og da ble de 0,39 i handlekurven og helt frem til betaling med bank-id. Men så leste jeg at det ble 25% og avbrøt bestillingen. Er mange gode tilbud med 25% rabatt nå, men også mange ting jeg så i går som var satt opp i pris rett før tilbudet kom som gjør at forskjellen blir marginal og noen ting faktisk dyrere(!)

Link to comment
Share on other sites

Forundrer meg ikke det spor at XXL gjør et påslag på en del varer før de kjører slik kampanje, selv om det er ulovlig. Noen som har konkret bevis i form av bilder/dokumenter og kvitteringer? Ingen som orker å varsle forbrukerrådet?

 

Hvor lang tid i forveien av en kampanje som denne er det "lovlig" å skru opp prisene? 6 mnd? 3 uker? 2 dager? Kan ikke tenke meg at 2 dager er lov, men dette har de altså gjort.

 

Jeg bruker kun XXL til å kjøpe ammo, hamstrer alltid når det er vennefest. Men denne gangen blir ingenting av de jeg vanligvis kjøper noe billigere selv med 25% avslag. Noe skurrer.

Link to comment
Share on other sites

Prøvde å bestille optikk fra nettsiden deres i dag, men rabatten ble ikke trukket fra selv om jeg var innlogget. Utsolgt i varehuset selvfølgelig, men de ga 25 % rabatt på allerede rabatterte varer så jeg kom bra utav handelen i dag (men ble ikke handlet optikk)

Link to comment
Share on other sites

Var innom xxl på strømmen i dag, og må si at jeg er litt skuffet.

Som nevnt tidligere her var 22lr long shot priset opp med 10 øre per skudd, så her sparte man jo ca 2 hele øre per skudd. :lol:

Jeg sparte da ca 40,- på 2 000 patroner.

 

I tillegg tenkte jeg å handle inn et par kasser med fiocchi som ordinert koster 1,79,- per patron.

 

Denne var da merket med "kampanjevare" i butikken, så det kunne jeg bare glemme å få rabatt på. :roll:

 

Tenkte at jaja, da kunne jeg like så godt kjøpe den som var litt dyrere, og som hadde tyngre kule, siden den da ville blitt marginalt billigere (og jeg allikevel har litt lyst til å teste den) og spurte om jeg kunne få en kasse på 1 000 skudd.

 

Fikk beskjed om at det bare var igjen 650 pang av den typen.

Var jo også igjen 500 av top shot'en når jeg hadde handlet ferdig, så virker ikke helt som om de regnet med (eller ønsket) å selge noe særlig ammunisjon under kampanjedagene sine.

 

For all del, jeg kan skjønne at de ikke vil selge ting med underskudd, men da synes jeg også at det blir feil å prise opp/"gjemme" unna varer/merke det som hadde blitt gunstige tilbud med "kampanjevare" osv..

Da synes jeg heller at du får si at det er 25% rabatt på alt unntatt ammunisjon. (og eventuelle andre varer som de har valgt å "tukle" med)

Link to comment
Share on other sites

Skulle handle en Zeiss kikkert på nettet i dag, men fikk ingen rabatt da jeg la varen i handlekurven til tross for at jeg var innlogget med nyhetsbrev-kontoen min. Tok bena fatt og gikk ned til XXL rett ved jobben og der hadde de kun 1 igjen av den kikkerten, men det var nok for meg (og lommeboka). Mandag tok jeg en skjermprint av kikkerten og pris i fall de skulle prøve seg med å sette opp prisen før salget, men det skjedde ikke og jeg slapp da den diskusjonen. Jeg er meget fornøyd med kampanjen men har forståelse for de som er skuffet dersom produkter er priset opp rett før salget.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Handlet noe Norma Jaktmatch ammunisjon idag, i våpen avdelingen ble det lagt inn automatisk rabatt på 25%, betalte vel 412 kroner om jeg ikke husker feil pr pakke á 50 skudd.

Så det fungerte slik som det skulle. Skal ikke se bort i fra at det blir handlet mer av samme sorten imorgen!

Link to comment
Share on other sites

I forrige uke sjekket jeg lagersaldo på Zeiss Victory 3-12*56 og det viste seg da at det kun var en igjen av denne i de to butikkene i Trondheim. Prisen var 14 800,- som i seg selv er bra, og siden jeg som flere andre mistenkte et kommende Venne-tilbud så torte jeg ikke vente, men kjøpte den til 14 800,- med løfte om at jeg kunne komme å få 25% tilbake om et eventuellt tilbud dukket opp. Overaskende nok fikk jeg ikke 25% av det jeg hadde betalt, men 25% av prisen som lå inn nå, og siden denne var høyere endte det opp med at jeg fikk tilbake 4000 kr. Totalt ble det altså 10 800 for denne kikkerten med lys!

 

Så forøvrig at de hadde en Classic 2,5-10 med ASV til 6000,- før rabatt, 4500,- netto som også må sies å være en fantastisk god pris.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på XXL Tønsberg i går og kjøpte en Zeiss Conquest HD 8x32 til den nette sum av 3561,75,-.

Prisen i butikken var 5700 ett eller annet, men pga prisgarantien og en skjermdump på tlf av den "gamle" prisen på tirsdag ble det nokså billig etter 25%rab. :lol:

Karen i jakt avdelingen virket bare måtelig fornøyd av en eller annen grunn 8)

 

Det som er litt rart er at hvis du søker samme kikkerten på XXL nå er den ikke i nettbutikken, men hvis du googler "XXL Zeiss conquest HD 8x32", får du opp den gamle annonsen i nettbutikken, men det er ikke mulig å kjøpe den da man må oppgi størrelse, og den funksjonen er fjernet på siden. Luringene...

 

/Anders

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt fornøyd at optikk var med på dette tilbudet så jeg tok like så godt med meg en Zeiss Conquest HD 8-42, på nettsiden var mye optikk fjernet så like greit å dra ned til varehuset personlig. :) Det var veldig fristende å få med seg en Blaser også men de hadde bare en R8 igjen med en stokk jeg ikke villa ha, teit at man ikke kunne bestille fra nett da de hadde flere utvalg der :(

Link to comment
Share on other sites

Fikk en god pakkepris på en Vanguard S2 med GRS stokk, kikkert og tofot for noen uker siden. Regnet litt på det og fant ut at 25% rabatt på totalprisen før rabatten ble noen 100 lapper billigere. Stakk innom på onsdag for å høre ossen vi skulle ordne det. Før jeg fikk sakt noe mer fikk jeg ytterligere 25% på pakkeprisen :D må si jeg ble meget fornøyd med det. Besparelsen ble selvfølgelig brukt på diverse ammunisjon :lol: Da er det bare å smøre seg med tolmodighet mens man venter på godkjent søknad...

Link to comment
Share on other sites

Var på XXL på onsdag. Ved siden av ting for unga så dro jo jeg selvfølgelig ned for å kjøpe litt leirdueammo til den "nye" hagla mi. Må si at nesten 1 kr skuddet er det ikke noe å si på, så ble likså godt en karton. :D

 

Ble ringt opp igår av han som solgte meg det. Han hadde visstnok tippa inn bare 1 skudd. :lol: Jeg kikka jo ikke på kassalappaen! Naja, til tross for at det var fristende å si "det var synd" så ble jeg enig med han at jeg stikker innom på litt seinere. :roll:

 

Det ble forresten kjøpt inn fusion i. 308 til knappe 10 kr smellen og en sammenleggbar jaktkrakk. Gledegruer meg til neste vennerabatten for da har jeg sikkert også fått større havesjuke. :wink:

Link to comment
Share on other sites

tools, jeg gjorde det samme som deg - jeg var på utkikk etter en ny zeiss 3-12 X 56 HT, og den var tilgjengelig i nettbutikk, men uten rabatten.

 

Jeg fikk til svar : var det denne du mente? med link til en annen 3-12 som VAR bestillingsvare (tror det var den med skinne), samtidig som vedkommende dame svarta at alle tre 3-12 var bestillingsvare. Jeg skrev tilbake med link til den som var i nettbutikken, og bestred at det var bestillingsvare.

 

Så gikk det tre timer før jeg fikk svar, der de tilbød at jeg bestillte den på ordinær måte og videre sendte ordrenummeret til dem. Jeg skulle da få 25 prosent rabatt. I mellomtiden hadde jeg vært på Lagunen i bergen og kjøpt den siste som de hadde inne, så det ordnet seg uansett for meg.

 

Fair av XXL å tilby dette - men uansett så virket hele opplegget å være vel mye preget av lokkeri, lureri og ubegrunnende unntak denne gangen...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

XXL systemet fyller på varer kontinuerlig. Hva som ikke er på lager på disse dagene er styrt av etterforsyning og salg over disk.

Her er ingen muligheter for å fjerne eller holde igjen varer. Vi som jobber der ( Timeansatt tulling som meg ) vet ikke om disse dagene før meget kort tid før kampanjene settes i gang.

Butikkene har minimal lager kapasitet, og da er det ofte at store varer som våpen skap ikke er tilgjengelige. Vi får levert en palle eller to i leveransen.

Politikken i dette konseptet er styrt av XXL ledelse. Så ikke kritiser butikk ansatte. De gjør det de kan for at du skal få de varene som er tilgjengelig i den enkelte butikk.

Link to comment
Share on other sites

Ja da er moroa over på optikk fronten.. De har vel funnet ut at dem ikke gidder å være "greie" på zeiss optikken mer :evil: Har det skjedd før at optikk ikke har vært inkludert? Vet dem har hatt kun 20% avslag før men ikke fraværende rabatt slikt som dette.

Godt jeg ordnet meg godt ved forrige anledning så skulle uansett ikke kjøpe noe nå:-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...