Jump to content

Prat rundt XXLs Venners venner tilbud


Tikka-Hunter

Recommended Posts

  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg kjøpte totalt 15 kasser lerduer, 150,-/stk., -25% selvsagt. På søndag ble jeg gjort oppmerksom på at Winge har de samme lerduene til 120,- per kasse, så i dag var jeg innom og fikk tilbake prisforskjellen, selv om de jeg kjøpte kostet meg under 120,- per kasse med 25% avslag tatt med i beregningen. Ikke noe diskusjon eller negative miner hos XXL på Tune, det var da selvsagt at jeg da skulle få de til 120,- per kasse og så minus 25%. Tommel opp for XXL og Venners Venner kampanjen. :thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Eg bestilte en god del ammo,fikk beskjed etter å ha sendt inn kopi av våpenkort+Id at det var litt leveringstid pga mye varer som skulle ut i forbindelse med venners venner osv.

 

Men har bestilt ammo noen ganger tidligere hos XXL utenom denne "festen",ene gangen tok det nesten en mnd før det dukka opp.

 

 

TTT (tydeligvis...)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest loudenboomer

Noen som vet når dem er igang igjen (ca)?

Gjelder tilbudene normalt også ting dem kun har inne sentralt/web, som da kan betales lokalt og hentes i etterkant?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Men det var til DNB kunder, ikke vanlig Venners Venner tilbud på XXL. Å kalle det lureri er alt for enkelt, de siste gangene har det vært mellom 20 og 25% på både våpen, ammo og optikk, med helt vanlig utvalg i butikkene. GoPro og GPS holdes som regel utenom, men det er da helt fair så lenge det opplyses om det på en skikkelig måte (som XXL jo gjør). G-Max sin variant har jeg ingen erfaring med, så der skal jeg ikke uttale meg.

 

Sist det var tilbud for Fjordkraft kunder var jeg veldig fornøyd. Det var ikke tilbud på ammo, men jeg endte opp med å få Lundhags Traverse bukser til 750,- per stk. og Leatherman Sidekick til typ 170,- eller 180,- (kjøpte en haug til gaver). En kamerat sparte flere tusen på telt og soveposer til hele familien.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

http://www.xxl.no/jakt/skyting/storvilt/ammunisjon/rifle/partizan-308-145gr-fmjbt/p/1078966_1_style

 

Ser at de har satt opp prisen på partizan helmantel med 1,50,- og da forsvinner jo plutselig besparelsen man eventuelt hadde hatt. Jeg betalte forøvrig også 5.5,- for blyspissen fra partizan, og den er sikkert enda dyrere igjen, men står ikke på nettsiden dems.

Link to comment
Share on other sites

Partizan 308 i 145 FMJ har kostet 4,99 en stund. De var nede i 2,99 en kort periode i vinter.

 

Allikevel svært gledelig å se at XXL priser opp varene før salget. Håper bare flest mulig får med seg taktikken, og er med på å stoppe XXL's ødeleggelse av sportsutstyrsbransjen...

Link to comment
Share on other sites

Vedrørende XXL og "lokketilbud" - før jul når DNB kjørte sin 25% mastercard kampanje kjøpte jeg ymse varer for samlet ca 11.000,- deriblant en Bergans powerframe. I butikken var denne nedsatt til ca 2890 mens veiledende var ca 3290 (deromkring) - dette var jeg klar over, men var litt sløv i kassen, og oppdaget ikke at de tok gammel pris før jeg kom hjem.

 

Når jeg så satte meg ned med kassalappen og begynte å se over prisene i kassa kontra prisene på nett (som i utgangspunktet skal være like), så var i alt 5 av 8 produkt priset for høyt i kassa sammenlignet med nettprisen. samlet var det like oppunder 1100 som jeg hadde betalt for mye. Jeg reiste ut igjen på XXL (bor ganske nær), og fikk selvsagt den overskytende differansen utbetalt. De forklarte det med at det var vanskelig å være ajour hele tiden.

 

Mulig de har rett - men moralen i historien er at man må være våken. Har skjedd senere også. Det "positive" var at jeg fikk 25 % rabatt også på de 1100 som jeg fikk igjen. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Partizan 308 i 145 FMJ har kostet 4,99 en stund. De var nede i 2,99 en kort periode i vinter.

 

Allikevel svært gledelig å se at XXL priser opp varene før salget. Håper bare flest mulig får med seg taktikken, og er med på å stoppe XXL's ødeleggelse av sportsutstyrsbransjen...

 

 

G-sport/G-max/Intersport gjør akkurat det samme, de er bare flinke å dyrke myten om at de er "lokale butikker"...

Link to comment
Share on other sites

XXL Kristiansand kjører tilnærmet alle priser i butikken en del over nettprisene. De fleste kunder tenker ikke over dette og de tar inn mye ekstra på det. Når de konfronteres med egne webpriser slår jo prisgarantien inn og de må matche.

Men veldig irriterende å sjekke hver eneste vare på nettbutikken til XXL mens man står i en XXL butikk og skal handle :evil:

Link to comment
Share on other sites

XXL har jo prisløfte. Hvis det er noe konkret man vil ha så er det jo bare å finne ut hvem som selger denne tingen billigst, og ta med annonsen, utskrift av nettside eller lignende til XXL. De gir deg den prisen på avdelingen, og så går du til kassa og får 25% rabatt der.

Vips så har man det til markedets beste pris - 25%.

 

Noen nevner ammo her, det er jo bare å finne noen som selger billigere enn XXL, og så ta med bevis til butikken. De legger seg likt alle ganger jeg har gjort dette.

 

Jeg skal kjøpe full lavvo pakke i morra. (telt, innetelt, bunn, ovn, + Totalpris ca 10000,- når man legger sammen enkeltdelene. Jeg forventer noen kroner i rabatt for hele pakka. Så får jeg 25% i kassa. Tipper det havner ett sted mellom 6500-7000,-

Link to comment
Share on other sites

XXL har jo prisløfte. Hvis det er noe konkret man vil ha så er det jo bare å finne ut hvem som selger denne tingen billigst, og ta med annonsen, utskrift av nettside eller lignende til XXL. De gir deg den prisen på avdelingen, og så går du til kassa og får 25% rabatt der.

Vips så har man det til markedets beste pris - 25%.

 

Noen nevner ammo her, det er jo bare å finne noen som selger billigere enn XXL, og så ta med bevis til butikken. De legger seg likt alle ganger jeg har gjort dette.

 

Jeg skal kjøpe full lavvo pakke i morra. (telt, innetelt, bunn, ovn, + Totalpris ca 10000,- når man legger sammen enkeltdelene. Jeg forventer noen kroner i rabatt for hele pakka. Så får jeg 25% i kassa. Tipper det havner ett sted mellom 6500-7000,-

Har du testet denne taktikken før?

Link to comment
Share on other sites

Men Blaser R8 ser ut til å starte på omtrent det samme som dei rimelgaste konkurrentane. 93 er litt dyrare enn Intersport Bogstadveien. Så spørs det om det er sånne feller som 'kun dei versjonane dei har på lager i butikken' eller at søknaden må være godkjent i løpet av torsdagen.

Link to comment
Share on other sites

Fant dette hos Forbrukerrådet:

 

For å kunne annonsere med salg eller prisavslag, er det et krav om at varen reelt har vært solgt til den høyere prisen i perioden forut for salget. Det holder ikke at prisen i en kort periode er satt opp, dersom det vesentlige av omsetningen har skjedd til en lavere pris.

 

Mener de ikke har lov til å sette opp. Det har vel vært tatt opp flere ganger før rundt julesalg hos andre. Det finnes sikkert et smutthull også.

Hvis jeg ikke får den prisen jeg vil ha, kjøper jeg ikke. Betaler heller dobbel pris for noe jeg trenger enn halv pris på noe jeg ikke trenger.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det er KennethA som er skuld i regelen om 'presenter invitasjonen i avdelingen.' Eg ville vel tru at dei har prisløftet på sitt tørre om dei matchar konkurrenten ETTER at dei har gitt 25% rabatt.

 

Jeg har ALLTID fått prismatch/beste pris, og så 25% avslag. Det er litt rariteter ute og går i forbindelse med vennefest, men den prismatchen står de virkelig for, det skal de ha.

Link to comment
Share on other sites

Partizan 308 i 145 FMJ har kostet 4,99 en stund. De var nede i 2,99 en kort periode i vinter.

 

Allikevel svært gledelig å se at XXL priser opp varene før salget. Håper bare flest mulig får med seg taktikken, og er med på å stoppe XXL's ødeleggelse av sportsutstyrsbransjen...

 

 

G-sport/G-max/Intersport gjør akkurat det samme, de er bare flinke å dyrke myten om at de er "lokale butikker"...

 

G-sport gjør det ikke. Fruen har jobbet for G-sport i mange år og det har aldri skjedd i hennes butikker.

Link to comment
Share on other sites

Topshoten ligger til 0,39,- på nettsiden til xxl. I handlekurven blir den 0,49,- før man får 25% rabatt som gjør den til 0,37,-... I tillegg til alt det andre som er satt opp i pris sist døgnet eller satt til "ikke på lager" så er det nok en del sniking med disse tilbudene. Men 0,37,- er uansett billig.

Link to comment
Share on other sites

Da er Zeiss-kikkerten kjøpt inn på "25% venners rabatt" :-)

Ingen vits i å overnatte utenfor XXL når en kan kjøpe alt på nettet.

På nettet får du også rede på om rabatten gjelder for akkurat det produktet eller ei også.

 

One happy camper :D

Link to comment
Share on other sites

Hadde tenkt å handle en nikon monarch5 10x42 kikkeret som lå til 2799,- i går. Nå er den helt borte fra nettsidene, akkuratt som om den ikke har eksistert. :evil:

Så også at Nikon Monarch 2.5-10x56 med lys lå til 4999 i går, nå ligger den til 5999,- Masse lureri rundt dette tilbudet virker det som, mister masse respekt av meg denne kjeden når de driver sån, de kunne heller skrevet at de holdt varer utenfor.

 

Får vel ta meg en tur til Varehuset som sikkert kommer til å si at "nei, de er vi utsolgt for". :cry:

Link to comment
Share on other sites

Topshoten ligger til 0,39,- på nettsiden til xxl. I handlekurven blir den 0,49,- før man får 25% rabatt som gjør den til 0,37,-... I tillegg til alt det andre som er satt opp i pris sist døgnet eller satt til "ikke på lager" så er det nok en del sniking med disse tilbudene. Men 0,37,- er uansett billig.

 

Nå ble jo top shot satt opp til 0.49 i samtlige butikker for minst 3 uker siden (var da jeg var å handlet sist og merket meg det), så man skal ikke se bort ifra at nettsiden er dårlig oppdatert på prisen der....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...