Jump to content

Prat rundt XXLs Venners venner tilbud


Tikka-Hunter

Recommended Posts

  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja da er moroa over på optikk fronten.. De har vel funnet ut at dem ikke gidder å være "greie" på zeiss optikken mer :evil: Har det skjedd før at optikk ikke har vært inkludert? Vet dem har hatt kun 20% avslag før men ikke fraværende rabatt slikt som dette.

Godt jeg ordnet meg godt ved forrige anledning så skulle uansett ikke kjøpe noe nå:-)

 

Hadde du visst hvor greie xxl allerede var på zeiss optikk såhadde du nok ikke sittet der å sutra. sjekk bare hva 2.5-10*50 classic kosta på xxl kontra winge eller noen andre schou partnere, så hadde du sett at du fikk allerede 20% og litt til på zeiss.

Link to comment
Share on other sites

billig zeiss på jakt og friluft? tja - ikke nevneverdig billigere enn det xxl har som veiledende standard utsalgspris på akkurat den modellen .. og faktisk ikke billigere i det hele tatt om man ser på andre 3-12 X 56 ht med annet retikkel m.V. XXL har fast tilbud, mens jakt og friluft kjører tilbud ihht full veiledende pris.. Vet hvem jeg foretrekker å handle hos.

 

Synd optikk ikke er med i år.. jeg kjøpte en ht i fjor og en i vår.. betalte samlet litt over 23k :) ca 45 % rabatt ift JFs veil priser.

Link to comment
Share on other sites

Vel, her kan det være greit å følge med litt på forhånd! Kikka innom xxl.no dagen føre venners,venner tilbudet. Jeg skal ha meg ny jaktdress og kikka da på Bergans grotli dressen. Den lå da til kr 2999,- nå med "rabatten" koster den bare 3374.25,-

 

Litt irriterende at de holder på slik.

Link to comment
Share on other sites

Dette var eit tema ved førre kampanje óg, f.eks. optikken skaut i veiret minst 25% dagane før avspark. Eg har kjøpt dyre ting til særs gode prisar på kampanjane tidlegare år, men no sist mista eg mykje av respekten for XXL grunna nettopp desse prisjusteringane.

Link to comment
Share on other sites

Husk å sjekke kassalappen nøye når dere handler på XXL. Det er veldig ofte feil når jeg har handlet. Nesten hver eneste gang faktisk. Senest i dag så betalte jeg for mye for to artikler i handlevognen min, prisen på lappen var høyere enn prisen på hyllekanten. Jeg gikk inn igjen og fikk pengene tilbake, men det er jo ikke alltid at man husker prisene som står på hyllekanten i hodet og da blir det også vanskelig å oppdage uten å gå rundt med notatblokk i butikken.. Dette har skjedd meg såpass mange ganger at jeg mistenker dem for å gjøre dette bevisst.

 

Ser det blir litt mye sutring overfor XXL her nå, men de fortjener det! ;-)

Link to comment
Share on other sites

Det sies vel at mannfolk aldri sjekker om prisen stemmer med det som står på kvitteringen. Du ser det ofte på rema 1000 også det som kommer pris i kassen stemmer ofte ikkje med det som sto på hylla. Så det er ofte greit å følge med.

 

Det var 20% på våpen, de hadde desverre ikkje blaser løp inne i dag, men fikk no handla meg noen kuler og 22lr ammo til -25%

Link to comment
Share on other sites

Fikk bare 20% på ammo på Majorstua, men på nett står det 25%, i tillegg til andre som har fått 25% i andre butikker.

Utrolig irriterende at de ikke klarer å bli enige...

 

Klag når du er i butikken da, det hjelper mer enn å gjøre det her. Er det uenighet er det bare å vise til nettbutikken, der også går ammo inn til 25% avslag.

Link to comment
Share on other sites

Var på Alnabru i dag, handlet 6.5x55 og 9.3x62 Norma Oryx, fikk 25% på patroner. De hadde også greit med ammunisjon i hyllene denne gangen også, så har nok bedret seg der!

 

Eneste jeg så de hadde satt opp prisen fra 24.99 til 29kr pr stk på 6.5x55, så om det er permanet vet jeg ikke! Skal sjekke neste gang jeg er innom! Prisen på 9.3x62 var nok også satt opp!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Kan hende at den var på tilbud tidligere. Så bare i nettbutikken at den lå til 2999,- kvelden før venners tilbudet. Så i løpet av kvelden så må prisen ha blitt justert opp.

 

Det er forsåvidt greit nok det, men litt kjedelig at den da skal bli dyrere med venners tilbudet.

Er jo dårlig butikk å selge med tap, men hadde prisen i det minste blitt det samme (2999,-) med venners tilbudet så hadde jeg nok handla.

 

Poenget er at det kan være greit å følge med på ting en vil handle før venners tilbudet starter.

 

Ellers så er det nok litt å spare på endel andre ting. Som f.eks ammo :)

Link to comment
Share on other sites

Den Bergans Grotli vinterdressen bestillte jeg meg i går, på morgenen. Da var prisen 2999,- minus 25%.

Prisen har vært 2999,- for hel dress lenge, det vet jeg for jeg har gått og ventet på denne "venners vennegreia" en stund nå.

Så nå har de tydligvis satt opp prisen etter at tilbudene startet, kan dette være lov?

 

For de som ikke fikk bestillt til 2999,- minus rabatt så lønner det seg å vente til de setter ned prisen igjen, for det er 2999,- den har ligget på som normal pris.

Link to comment
Share on other sites

På XXL går prisene opp og ned som sur melk i en kattunge hele tida. Ingen grunn til å forvente at de ikke skal gjøre det også i "kampanjeperioder". Selv om det er irritrende, og sikkert litt på kanten regelmessig. Kanskje de kan dekke seg bak at prisene er så ustabile hos dem :?

Link to comment
Share on other sites

At prisene varierer litt er greit, jmonsen, men det må være en viss grense påslag før tilbud . Her er hva jeg opplevde på forrige "Venner Fest" :-)

............................ Da jeg likevel var innlogget sjekket jeg prisene mot dagens priser på noen varer som jeg kjøpte til gutten 9. juni i år. Rimelig enkelt, det er bare å gå inn på ordrehistorikk, og klikk på produktet med gammel pris, så kommer dagens pris opp automatisk. Prisen på Asics var dag på 499.- for to uker siden 299.-De andre produktene i samme ordren (T-skjorter mm) har steget med 50%-200% :shock:

Ordren fra 9/6 kom på 905.-, dagens priser m/25% rabatt -kr 1105.-

Med et slikt påslag er det enkelt å gi 25% rabatt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Var på Alnabru i dag, handlet 6.5x55 og 9.3x62 Norma Oryx, fikk 25% på patroner. De hadde også greit med ammunisjon i hyllene denne gangen også, så har nok bedret seg der!

 

Eneste jeg så de hadde satt opp prisen fra 24.99 til 29kr pr stk på 6.5x55, så om det er permanet vet jeg ikke! Skal sjekke neste gang jeg er innom! Prisen på 9.3x62 var nok også satt opp!

 

Sako_35

 

 

Har kostet 29.90 i hele høst! Kosta 24.99 ifjor :)

Link to comment
Share on other sites

XXL G Max og andre driver butikk. Ikke veldedighet. Og de følger med i prisnivået mellom kjedene. Det hadde jeg og gjort. Om jeg hadde drevet butikk.

På Villmark Våpen er der ca 7000 artikler. Prisene variere fra uke til uke helt avhengig av hva som er trend i markedet. Hva og når ting, pris forandres er styrt av dette. Svaret jeg gav lenger oppe var det jeg fant av pris forandring i butikk ikke nett.

De fleste av oss klarer å finne noen gode kjøp på disse dagene.

Men det er en gjengs trend å klage. Vær glad at kjedene kjører slike tilbud. Så kan vi alle snoke til oss noe positivt.

I morgen er der en kleskjede som kjører 30% på klær. Der skal jeg :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde bestemt meg for og kjøpe drømme rifla til våren. Fylte ut våpensøknad på søndagen og leverte dem på mandag. Fikk beskjed på Elverum politikammer at det var 8ukers behandlings tid. Tenkte at det går bra. Fikk Mail av svoger at det var 20%rabbat på våpen.

Dro til xxl på Alnabru på onsdag. Fikk beskjed at dem ikke hadde våpen på lager.

Jeg har søkt på systemvåpen i 308w og 9,3x62. Fikk beskjed at dem hadde igjen på xxl

Sandvika. Kjørte ditt. Der hadde dem min drømme rifle Blaser R8 i 308w.

Fikk en topp service der. Og med rabbat på 20%. Harsjekket priser så jeg fikk en god pris.

Fikk 25% på demperen også. En A-tec.

Så viss noen har et løp i 9,3x62 ti, salgs så si i fra. Synes. Nå at 8uker blir lenge og vente.

Mvh R.H

Link to comment
Share on other sites

http://www.xxl.no/jakt/jakt-og-turklar/jakt-og-turdress/bergans-bergans-grotli-vinterdress/p/bp/1088767_b" target="_blank

4499,-

denne?

sikkert ikke lov å sette opp prisene for så å kjøre kampanje vil jeg tro.?

 

Lovligheten av dette er nok heller tvilsom, men det er sikkert mulig å finne noe å skylde på for å forsvare det.

Som at Bergans sin pris for settet er 5800,- i Deres nettbutikk. (3400,- for jakke og 2400,- for bukse)

At dressen tidligere har vært helt nede i 2500,- for denne, riktig nok da i grønn eller brun, nevnes vel neppe...

:lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...