Jump to content

1911-tråden


Lunden

Recommended Posts

Gratulerer.

 

R1E er utvilsomt svært mye pistol for pengene man betaler, muligens den beste dealen jeg har sett av single stack 1911 for tiden.

 

Jeg detaljstrippet min for et par uker siden og frosket den. Skyteren fungerer utrolig glatt med Frog Lube.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Sett på justerbare sikter, livet blir mye lettere da, tror Novak ha justerbare som går rett inn i sporet på Remmington pangern din.

Komplett rigg kommer fra kr 1500.- og opp ( kan sikkert få den billigere men gå for et inner og ytterbelte som er stivt, en ca 6 magholdere og en 7 magasiner bør man ha, på hylster siden annbefaler jeg Blade-tech eller et lignende (no brainer) hylster. SÅ er du klar til å leke!

 

 

Rino

Link to comment
Share on other sites

Ja beklager...det skal stå N320

Jeg bruker belagte wadcuttere og de samler meget godt, jeg har lånt bort pistolen til een meget dyktig skytter i klubben og da sitter alle seks skudda i et hull ikke større enn at du får to fingre inn der...

 

Slik ser de ut, den ene til høyre er en 230 grains FMJ

 

2je93b4.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da butter nok muligens kulen i riflingen (#4).

 

Sjekk at blyet (hvis det er en blykule) ikke yter ut over hylsekanten på den ferdige patronen - da har du ikke ekspandert nok og bly+hylselengde>kammerlengden.

 

Kalibrer en tomhylse og slipp inn i kammeret. Hvis den ser ut som 2 eller 3, OK.

Link to comment
Share on other sites

Frå R1 FAQ: "The 1911 R1 utilizes a standard Novak type front and rear sight cut. Other sight options available through outside sources will need to match this dovetail cut in order to be installed with as little potential for damage to the slide as possible."

 

Eg har Novak natt-sikter per no, og vil ha fiberoptisk korn, og justerbart skur. Det originale kornet føl med, men er utan fiberoptikk, og ynskjer å ha moglegheita til å justere.

Link to comment
Share on other sites

P.I gjør svært god jobb, og hans manglende kapasitet for epost og tlf ved siden av faktiske børsemakertjenester er ikke representativt. Ettmannsforetak.

 

Skal sies at det var lett for meg å "svipe innom" og at jeg da fikk personlig oppfølgning. Han har forøvrig et av Norges største delelager og godt utvalg av sikter og tuningdeler til 1911, til en rimeligere penge enn Børselars som tar betalt i nyrer.

Link to comment
Share on other sites

Prisnivået på brukte våpen har lie med hvor mange skudd, eller våpnets iboende kvalitet. Det er først og fremst avhengig av kjøpers (og slegerd) lyst...

 

 

Der er jeg ganske uenig, så deg om det :)

 

Våpenets iboende kvalitet er alfa/omega, mens kulthetsfaktor/havesyken kommer nest etter for min del. Våpenet bør ha potensiale for å vinne noe i mine hender...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker belagte wadcuttere og de samler meget godt, jeg har lånt bort pistolen til een meget dyktig skytter i klubben og da sitter alle seks skudda i et hull ikke større enn at du får to fingre inn der...

 

Slik ser de ut, den ene til høyre er en 230 grains FMJ

 

2je93b4.jpg

 

noen som vet hvilke belagte wadcuttere som er avbildet, og hvem leverer disse?

 

Skulle gjerne hatt noen slike i diam .452 om det lot seg gjøre.

Link to comment
Share on other sites

195gr H&N SWC vel det der, de får du vel bare i.451 hos børselars.

 

Var tur på banen med venner nylig, orker ikke blåse hjemmelada der, så tok med fabrikk, S&B og geco 230gr.. det gikk crap, så dagen på klubben i dag ble til presisjonstesting.

 

Testet ymse ammo og hjemmeladd i dag, samlinger og fabrikk, med litt støtte ble det minute of colakork med noen gamle berrys 175? gr jeg fant og N310.. og minute of cd plate med ymse fabrikk...

 

200gr LSWC .452 med 4.3-,5 var som alltid også en vinner, men fint å ha funnet noe med kobberbelegg som samler bra, skyter innendørs, så greit å slippe blydamp om man vil.

 

H&N sine belagte SWC står høyt på "vil teste" lista.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...