Jump to content

1911-tråden


Lunden

Recommended Posts

Ikke fryktelig ulike originalplatene til R1, fine å se på i alle fall... har du de selv de du lenket til?

Funksjon er jo viktig, men jeg synes de skal være kule å se på også... :oops:

Enig

Derfor kjøpte jeg denne.

Den skyter godt og får fine samlinger :-)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hrrmmph! Jeg hadde liksom bestemt meg for at jeg ikke under noen omstendighet skulle kjøpe en ny 1911, men i dag fikk jeg tafse på en Remington R1 Enhanced. Min forrige 1911 var en Colt 1991 (et ikke helt mislykket forsøk på å gjenskape en mil- spec 1911) med fjærhus og avtrekker i plast og som raslet som en kastanjett. Etter litt kjærlighet og en del kroner ble den såpass brukbar at jeg solgte den og levde lykkelig med en Glock (og alle de andre jeg hadde). Jeg hadde liksom bestemt meg for at denne gangen skulle jeg handle en "moderne" 9mm, men nå lider jeg alle h....tes kvaler! Behov kontra begjær...

 

Egentlig er det tull å kjøpe en .45 acp siden dette utelukker utstrakt bruk av ferdigammo, og at jeg derfor blir nødt til å kjøpe en ny ladepresse i tillegg, men så var det "feelingen" da... 1911 er en av de få konstruksjonene som jeg føler at gir meg et godt grep samtidig som jeg har full kontroll på avtrekkeren (forutsatt at det er en lang avtrekker). Dette grunnet hender som er litt under middels store.

 

Remingtonen kan jeg få for brøkdeler av hva man måtte betale for en custom 1911 i "gamle dager" og med mye av de samme detaljene. Tight og fin var den også! Det eneste jeg evt måtte ha fått utført var en avtrekksjobb for at pistolen skal blin helt perfekt. Et justerbart sikte hadde heller ikke vært å forakte - og en håndfull magasiner fra Wilson. Pluss et klassisk hylster med tilhørende magasinholder og belte. Oooog alt det andre man kan begjære. Men så var det behovet da...

Link to comment
Share on other sites

Hrrmmph! Det eneste jeg evt måtte ha fått utført var en avtrekksjobb for at pistolen skal blin helt perfekt. Et justerbart sikte hadde heller ikke vært å forakte ...

 

Det er da justerbart sikte på Enhanced...og avtrekket er rimelig frekt rett ut av esken.

Litt polering om man absolutt vil......

 

Men behovet?

Selvsagt er det alltid behov for en 1911 :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg stakk fingeren i jorden i et forsøk på å komme til fornuft. Da den kom opp igjen var den møkkete, og det anså jeg for å være et sikkert tegn fra de høyere makter 8) .

 

Da er Remingtonen lagt av, den betales i morgen og så får jeg sprette en ny boks med smørevennlig tålmodighet i påvente av papirene. I mellomtiden får jeg forsøke å få tak i en Dillon 550 og annet nødvendig stæsj. Jeg har en Lee Pro 1000 liggende, men livet er litt for kort til at jeg orker å bale med den. Å lade pistolpatroner på min trofaste T- mag virker heller ikke fristende. Dette virker jo dessuten som et ypperlig tidspunkt for å investere i utstyr for kulestøping.

 

Det var nok det mest fornuftige valget siden jeg har mange tusen 9mm- hylser og ikke en eneste 45acp :roll: (de ble solgt sammen med nevnte Colt). På den måten sparer jeg meg sjøl for mye rensearbeid :lol: !

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en SigSauer P226 9mm, men har fått veldig sansen for 1911 etter å ha tafset en del på en A1. Vurderer derfor å bytte, men ønsker en pistol i 9mm pga økonomi og innkjøpt ladeutstyr, og jeg vil ha både single stack og rail på pistolen. Hvis SigSauer laget sin "Tactical Operations" http://www.sigsauer.com/CatalogProductD ... tions.aspx" target="_blank" target="_blank i 9x19 så hadde den vært akkurat det jeg har lyst på, men ei. Alternativer?

 

1911-tacops-Detail-L.jpg

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg forstår av SigSauers websider så er alle 1911 modellene deres i .45acp, og jeg er interessert i en 9x19mm. Jeg opplever det som avskrekkende å skulle sette seg inn i alle produsenter av 1911, finne ut hvem av disse som lager 1911 i 9mm, og så finne ut hvilke av disse som er mulig å få kjøpt i Norge. Håper derfor at noen "in the know" kan spare meg for alt dette. :)

Link to comment
Share on other sites

Siden man nevner .38 super; jeg har aldri eid en, men har bestandig hatt lyst på en 1911 i dette kaliberet. Formannen i Bergen skytterunion hadde en Para i dette kaliberet som jeg prøvde og likte. Er det fortsatt noen som produserer kvalitets 1911' er i dette kaliberet, og da fortrinnsvis en single stack?

 

Edit: fant en e for mye...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en springfield bastard i .38 super med clark løp... men nå har jeg nettopp fått tilpasset et 9mm løp til den (IGB) og det hodlt til å vinne NROF felten i dag... (Med mindre en eller annen slemming har slått meg sånn på tampen av dagen...)

 

Dog for å komme med et innspill til 45 vs alle andre kaliber debatten. Jeg syns regelen må være at man må kompensere med en .45 1911 for hver av de andre man har i andre kalibre. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Får håpe at du fikk beholde seieren Hassel - og gratulerer uansett :-) !

 

9mm i 1911... for min del blir det litt som å sette en 1, 6l diesel i en klassisk amerikansk muskelbil. Det lar seg gjøre og man kan få den til å gå, men jeg hadde antagelig opplevd det som om det var noe som ikke stemte :winke1: .

 

Om andre trives med det, så er jeg glad på deres vegne.

Link to comment
Share on other sites

Er det fortsatt noen som produserer kvalitets 1911' er i dette kaliberet, og da fortrinnsvis en singele stack?

 

Stort sett alle de etablerte produsentene har single stack modeller i .38 Super, men jeg regner med at det må spesialbestilles til Norge.

Link to comment
Share on other sites

Takker - da ser det jo ut til at det skulle la seg gjøre å utvide med en .38 super etter hvert. Den Kimberen ser ut til å være i min gate ift det estetiske. STI er sikkert knakende gode greier, men det blir i overkant "race gun" etter min smak. På den annen side, så kunne man jo sikkert lære seg å sette pris på en slik en også ;-) .

Link to comment
Share on other sites

Man trenger vel heller ikke å bry seg med pensjonssparing... :roll:

 

Men en slik sylvblank Colt hadde vært snasent, men akkurat nå har jeg lagt tilgjengelige midler i nevnte R1, ladepresse og annet nødvendig. Måtte lovens stempelsvingende arm snart sende meg de nødvendige papirer i retur (men jeg holder ikke pusten i påvente av at det skal skje) slik at jeg kan få testet den Remingtonen !

Link to comment
Share on other sites

Har noen epostadressen til Kåre "Baker'n" Gårder, og mulighet til å sende meg den på PM? Jeg har jo mobilnummer og vanlig telefonnummer, men tenkte at hvis jeg sender en mail med forespørsel, så kan han svare når det passer. Jeg foretrekker i alle fall selv å få en mail, fremfor en telefon midt i middagen.

Link to comment
Share on other sites

DÅ har eg sendt våpensøknad avgarde i posten, og betalt ein.... Passelig sum pengar for ein brukt Remington R1 Enhanced. Er blitt student no, så burde vel ikkje gjere dette, men.. Skitt au! Trur dette vert ein grei invistering for framtida! Gler meg til å få henta den!

Link to comment
Share on other sites

Tsja, jeg får vel melde meg inn i klubben jeg og, selv om jeg ikke har like fancy greier som resten. :D

 

Sitter for øyeblikket med en Rock Island/Armscor Tactical i 9mm.

Kanskje ikke den flotteste 1911 i verden, men er godt fornøyd i forhold til prisen, den treffer der jeg sikter og har et godt avtrekk :D

Måtte begrense meg litt på studentbudsjett, men klager ikke

Link to comment
Share on other sites

10524629_10152643425775491_8211301398835951249_n_zps81322860.jpg

 

You can't beat a true classic. :mrgreen: Min Remington R1 Enhanced i .45. Elskbar pistol, fått litt lettare oppgraderingar med seg då eg kjøpte den, og den fungerar GULL. No må eg berre konsentrere meg om å treffe noko, då sikta er way off. Forslag til justerbart skur? Føler meg rimelig klar for å stille i classic major, manglar berre eit hylster til pistolen no, reknar ikkje med at eg får bruke skulderhylsteret som fulgte med pistolen. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...