Jump to content

1911-tråden


Lunden

Recommended Posts

Fjernet sitering av innlegget over. Fredrik

 

Takk for svar Hassel.

Da går jeg for en STI singlestack.

Da er det bare å bestemme seg for en modell i det store STI sortemanget.

Spartan får man jo for 6-7 tusen. STI Tactical hadde vel passet meg siden jeg er så "tacticool" :)

Link to comment
Share on other sites

Hva må til for å få godkjent kjøp av en til 9mm?

 

- Siden jeg synes Hassel var litt lite hjelpsom for en gangs skyld :mrgreen: he he

 

Du må ha et behov for to pistoler, kaliber er ikke så viktig.

Det er to ting du må vite:

1: Hva skal du bruke den nye til, og

2: Hvorfor kan du ikke bruke den du har til det.

 

Det er her Hassels råd kommer inn...... :wink:

Link to comment
Share on other sites

være aktiv skytter? sette seg inn i våpenloven og dens forskrifter ;)

 

Jeg er aktiv på den lokale banen, men har aldri konkurrert med pistol. (I rifle konkurrerte jeg i mange år)

Pistolskyting har blitt min form for meditasjon, så det blir noen turer i uka.

 

Vel, da får jeg vel starte å konkurrere da :)

Link to comment
Share on other sites

Det er nok veien å gå ja, samt å konkurere. Det er desuten gøy
Og sosialt! Man blir kjent med mye trivelige folk i naboklubbene.

 

Ja, har god erfaring i å konkurrere med rifle så dette er kjent.

 

Det finnes ikke noe organiserte treninger i min klubb.

Jeg får ta tak i dei få jeg kjenner i klubben, så får vi gå sammen.

Link to comment
Share on other sites

33c7ig5.jpg

 

Legger ut et bilde av min første pistol.

Det er en Series 80 Colt mk IV Gold Cup National match.

Kjøpte den brukt av en i pistolklubben.

Den har tunet avtrekk, åpnet magasinbrønn,større beavertail, fikk også med en extra pipe med kompensator, og 4 stk magasiner.

Han eg kjøpte den av hadde også kjøpt den brukt, og da var den blitt forniklet og glassblåst.

betalte 6000 kr for den pluss 1400 kr for 900 stk hjemmeladet skudd.

PS kjøpte også en Morini CM 22 av samme karen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, det er det jeg og tenkte på.

Muligens det er noe Slikt han tenker på: http://www.aimtech-mounts.com/APM-7.jpg

(Finnes vel litt forskjellige festeanordninger også ala http://www.ipsc.org.au/FAQ/Handguns/Open-Pistol.jpg )

 

Eventuelt er det jo noen 1911 med rails under, rett foran avtrekkerbøylen, til bruk for laser og lignende dill.

 

Nå kan ikke jeg utale meg noe spesifikt om ting, da jeg netopp har blitt overtalt til å begynne med pistolskyting, så dette er ren googing av nyskjerrighet)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har tenkt til å sette på et fiber optisk sikte i front på min STI Targetmaster. Siden det er aristocrate sikte på den så er det ikke så lett å finne et som er høyt nok.

Det eneste jeg har finni er dette: http://www.dawsonprecision.com/ProductD ... 1257181722

Er det noen andre sikter som kan passe? Noen norske forhandlere som har noe?

Jeg sleit litt med å finne siktet på militærfelten forige helg men i revolverfelten var det ingen problemer. 686en har jeg montert fiber på og det funker som gull!

Synes også det er litt for mye luft mellom siktene på min targetmaster, så fibersiktet kan med fordel være noe bredere enn orginalt

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd DPM-systemet. Og det fungerer. Vet ikke om jeg merket så mye på verken flipp eller rekyl, men pistolen oppfører seg annerledes. Mykere, liksom. Testet den 300 skudd i en Bul M5 .40 s&w, men gikk tilbake til vanlig fjær. Du kan få kjøpe DPM-systemet mitt for en billig penge hvis du vil teste. Send PM om du er interessert.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte denne når den ble introdusert på world shoot på rhodos i 2011.

 

Selve stangen fjæra gikk på var veldig grovt maskinert. Måtte poleres for god glid.

 

Den gjorde en god jobb. Blir samme prinsippet som sti sitt system.

 

Etter ca 2000skd så knakk den bakre platen på ene fjæra. Fikk ny av dps system etter å ha oversendt bilde.

 

Etter 500skd skjedde akkurat det samme. Da havnet det i skuffen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg har nettopp byttet min begredelige Colt Gold Cup Series 70 i en ny Ruger SR 1911. Den bør funksjonere noe bedre enn mandagscolten.

 

IMG_9191_zpse5a9cc2d.jpeg

 

Før kulda satte inn rakk jeg å avgi ild mot en selvanviser noen meter unna. Rugeren fungerte alldeles utmerket med begge de medfølgende magasinene, men også med åtteskuddsmagasinet fra Chip McCormick. Det er mulig den traff litt lavt i målet, men det må jeg forske litt mer på senere. Jeg har dessverre en tendens til rufsete avtrekk fullt av napp ved hurtig ild, så jeg skal skyte litt under ordnede former på en presisjonsblink.

 

Jeg har også prøvemontert det originale kaliber 22-ombyggingssettet fra Colt. Det passet på, men sleidebevegelsen ble veldig trå bakover mot opphuket leie. Jeg vurderer om jeg skal tilpasse settet til Rugeren, eller om jeg skal tilpasse det til min elskede National Match Mid Range 38 Special Wadcutter. Sistnevnte er en litt mer omfattende jobb da wadcutter-pipa har et eget styrespor mot ramma i området materampa. Et tilsvarende spor må derfor freses i det flytende kammerstykket på ombyggingssettet.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Målene til spesialpistol er lengde max: 185mm og høyde max: 125 mm inkl magasin og bredde max: 35mm

det jeg har klart å finne ut av er at lengden på en Browning 1911 compakt 22lr er: Lengde: 165,1mm (fullsize modellen måler 185,4mm) Høyde: 116,8mm og Bredde: 27,9mm.

Så etter disse målene skal vel denne modellen gå til Spesialpistol klassen.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Takk for den kai. selv greide jeg ikke å finne høyde og bredde på denne. Vekt og total-lengde var greit å finne ut. Den er vel ikke så lett å treffe med, men er man 1911-frelst så.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble så revet med av det jeg skrev litt lidligere i dag at jeg måtte plukke fram ombyggingssettet og midrangen:

 

image_zps2db0d2f7.jpg

 

image_zpsae2e6edf.jpg

 

image_zps0e9f3f0d.jpg

 

Det må freses et langsgående spor i kammerstykket fra materampa og forover for å gi plass til "kammen" i ramma. Må forske litt mer på hvor patronen fra magasinet treffer materampa på vei inn i kammeret før jeg går til børsemakeren.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei,

Noen her inne som har prøvd Peters Stahl sine pistoler og kan gi litt info? Det jeg vet er at firmaet bruker ramme fra andre produsenter av "1911" og lager "custom-pistoler av dem...Forbedrer presisjon, avtrekk osv... De ligger ca i samme prisleie som Les Baer.. Noen som vet hvor gode, eventuelt dårlige de pistolene er?

Link to comment
Share on other sites

Takker for den Hassel,

Jeg har en på hånd for 15K.. .45 ACP med 5" løp. Ny. Den er kanskje verdt prisen da? Ifølge en lokal våpenhandler vil den koste ca. 25K ny om jeg bestiller en nå. Og ett års leveringstid... Tålmodighet er ikke noe jeg plages mye med... :)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Ny? hmm... prøv den først. Det er gjerne slik at de enten er superbra, eller kan være bæsj...

 

(hum... jeg ser denne tråden begynner å få en fin verdi og funskjon)

 

Prøvde Peters Stahl .45. Den var nok ikke særlig presis. Prøvde også en Colt .45 Gold Cup National Match. Den gikk som ei klokke og de 24 skudda jeg skjøt satt alle innenfor nieren på 25 m. Kjøpte den til halve prisen av Peters Stahl'en :) Klassisk 1911 uten noe stæsj.

Prøvde også en Peters Stahl Omega Match i 9mm med 6" løp. Fantastisk god pistol. Presis og med nydelig avtrekk. Bygget på original Colt Government ramme. Jeg må bare sette igang å søke. Må ha denne :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...