Jump to content

1911-tråden


Lunden

Recommended Posts

Jeg har et originalt Colt vekselsett med såkalt flytende kammer. Det er stort sett en sleide med løp og magasin laget helt i stål og i topp kvalitet.

Og det funker helt fint montert på en Colt 1911 ramme. Det flytende kammeret gir en øket rekyl, så pistolen simulerer en kraftigere patron - ikke helt som en 9mm/.45, men definitivt mye mer enn en vanlig .22.

 

Etter de nye reglene kan du søke om en ny .22 til ethvert program du mangler våpen. Feks hvis du har en .22 fra før som du bruker i vmfin, kan du søke om et våpen til finfelt.

Edited by hipshot
Link to comment
Share on other sites

On 12/31/2021 at 10:53 AM, Larsmartin said:

Hei og god dag.

Er det noen som erfaring me 1911 i 22lr ? Kunne tenkt meg å hatt en til rekreasjon/morro pistol i 22 så en slipper å bli ruinert i ammo.. 

En annen ting på hvilket grunnlag kan du søke om en om du allerede har en 22lr presisjon pistol ? 

Men hvis det bare gjelder deler/sett, så er det bare registreringspliktig, ikke behovsprøvd, så bare å sende søknad på den (1/2 pris). Hvis man kjøper hel 1911 i 22, er det derimot behovsprøvd.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 months later...

For å holde tråden aktiv:

I dag hentet jeg meg en Les Baer Monolith i .45 ACP. Har en 6" Premier II i 9 mm fra før av. Så nå har jeg både en lang og en vanlig 1911, henholdsvis i stainless og blånert.

 

En dag med en ny Les Baer i hus er alltid en bra dag🙂

 

 

1931384005_2XLesBaer.jpg.0d178a4fd50194e7ff2e87c595e341a7.jpg

Edited by FredrikW
skriveleif
  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

NÅ er jeg rimelig Lei hoppe fra det ene til det andre... 

Har prøvd god del forskjellige pistoler nå er jeg endelig klar for en EKTE pistol.. 

 

Hva ville dere anbefalt av 1911 som tåler å bli brukt og varer lenge uten feil. . . . 

Edited by Nomad88
Link to comment
Share on other sites

FredrikW skrev (På 19.11.2022 den 2.11):

For å holde tråden aktiv:

I dag hentet jeg meg en Les Baer Monolith i .45 ACP. Har en 6" Premier II i 9 mm fra før av. Så nå har jeg både en lang og en vanlig 1911, henholdsvis i stainless og blånert.

 

En dag med en ny Les Baer i hus er alltid en bra dag🙂

 

 

1931384005_2XLesBaer.jpg.0d178a4fd50194e7ff2e87c595e341a7.jpg

Gratulerer så meget :-) 

Rett å slett vakkert. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Noen som har tips til hvordan jeg kan finne et gjenget løp til min 1911?

 

Har en STI 45 acp 5'' med bøssing som jeg kunne tenkt meg et gjenget løp til. Så vidt jeg har forstått så har den "Wilson/Nowlin" rampe.

Har vært igjennom online katalogen til brownells men det er visst en vanskelig kombinasjon å finne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...