Jump to content

Good times gone?


Ranger

Recommended Posts

Hei alle. Hadde en fin prat med en kjenning herfra på facebook i kveld. Han er ikke så aktiv på kammeret lenger, ei heller er jeg. Jeg har ikke vært aktiv på kammerchatten engang, det siste året eller to. Vi ses jo på facebook, dessuten. Men det han sa om "good old times" fikk meg til å reflektere litt; det er så mange av de gode gamle brukerne som er borte. Og så snakka vi litt om det, og hva som kunne være årsaken til det. Nå er det sånn at de som har kommet til de siste tre årene lett forståelig ikke skjønner helt hva vi snakker om, så de bør ikke være så kritiske til det jeg skriver. Det VAR noe helt spesielt de første par årene, spesielt for oss "gammelkanoner" som konverterte hit fra smått legendariske sluttstykke.com.

 

Hvorfor forsvant de gamle kanonene, og hva kan gjøres for å hindre at resten (av oss) forsvinner? Ikke sikkert det er noe savn for 10.000 av medlemsmassen, men mange vil forstå hva jeg snakker om…

 

God helg til ALLE:)

Link to comment
Share on other sites

Tror det blir mer interessant jo mer du bidrar selv.

Periodevis blir man lei. Naturlig. Mange gode gamle har droppet ut. Nye har kommet til.

Det er beste er det man opplever selv ute i naturen. kammeret er bare et substitutt for det virkelig livet.

Lever du det ekte liv, trenger du kammeret lite.

Link to comment
Share on other sites

Kammeret svinger vell opp og ned for folk som ellers livet gjør. Noen velger å melde seg ut etterhvert, akkurat som at noen velger å slutte på facebook også. Selv om noen forsvinner herfra betyr vell bare kanskje at de rett og slett blir lei og det må man respektere, interessen kan jo være like brennende fortsatt. Eller kanskje de prioriterer annerledes og ting skjer i livene deres som forandrer ting. Selv om noen har vært registrert her i 4-5 år eller mer trenger jo ikke nødvendigvis bety at de har mer erfaring enn noen som registrer se nå i 2013. Venner som man har hatt lenge kan man brått miste kontakten med og da er det kanskje på tide å skaffe nye? Kan vell være noe lignende som beskrives her. Dette var bare noen tanker som jeg ønsket å dele og er ikke kritisk ment, bare noe å fundere over :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår jævlig godt hva du mener Ranger. Har vært med siden Sluttstykke.com. Jeg er ikke den som har bidratt for mye med tråder om langdistansemisiler og diverse. Jeg har prøvd å formidle reisebrev. Egne kunnskaper om jakt, skytning, ladning + div. Var så mye kunnskap å hente i begynnelsen, at det var magisk.

Kjente skribenter var stadig innom og diskuterte, og formidlet...

Savner de " Gamle" ...

Link to comment
Share on other sites

Alle med lengre fartstid på forskjellige forum merker fort at hver gang nye medlemmer ankommer så dukker alle de samme spørsmålene opp. Hvis man ikke klarer å implementere bedre "stickys" "faqs" etc så vil ikke dette problemet forsvinne. Men å leve på "nostalgi" fra gamle dager synes jeg blir rart. Jeg er nærmest ikke aktiv her, men var også på gamle sluttstykke og kan ikke si annet enn at folk kommer og folk går, sånn er det alltid.

 

edit: ironisk nok, les Sako30-06 innlegg i den tråden som refereres til ovenfor.. heh.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ikke klarer å implementere bedre "stickys" "faqs" etc så vil ikke dette problemet forsvinne.

Problemet vil aldri forsvinne, alt for mange er for late til at man noengang vil klare å løse det problemet. Man kunne gitt alle en aspirantperiode på x dager/uker, men selv da vil folk alltid ha spørsmål som de kunne funnet ut av på egenhånd. Og det er egentlig greit nok så lenge det ikke er helt elementære spørsmål, det finnes alltid nye måter å gjøre ting på, nye aktører og nye løsninger. Etter hvert som antall innlegg vokser og søkefunksjonaliteten er så begrenset som den er vil det alltid være en plass for gjengangstemaer så lenge man har et tilsig av nye brukere.

 

Folk kommer og folk går, dette er helt vanlig. Spørsmålet er heller hvorvidt forumets kompetanse synker eller ikke over tid, det er ikke slik at De Gamle er de eneste som kan noe.

Link to comment
Share on other sites

Nå sitter jeg med den oppfattelsen at Kammeret og lignende fora har en begrenset levetid ! De samme emnene dukker særlig opp siden snart alt annet er luftet, og det er i grunn disse emnene som "holder liv" i forumet nå om dagen.

Drit kjedelig, ja... men det blir i alle fall postet noe.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo nettopp ved å svare på spm til nybegynnere at man skaper et forum. Selv om emnene har vært oppe før. Tenker vi alle har vært usikre på skyting, ammo og lading. Da er det greit at svarer nybegynnerne på spm sine. Det er bedre å ikke svare enn å svare med en sur mld om at dette emnet har vært oppe 1000 ganger før.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en av de "gamle" som kom ramlende inn fra Sluttstykket da det ble stengt. Er mindre aktiv enn tidligere jeg også, men er fremdeles ofte innom. Det er allerede nevnt problemet med nykommere som spør før de søker, men jeg tror ikke dette er det største problemet. Ja, slike tråder tar plass, men jeg tror det største problemet er at de fleste temaer er diskutert ferdig for mange av oss. Det er lett å styre unna tråder som omhandler kjøp av rifle eller hagle, så de plager meg ikke nevneverdig. Værre er det å komme opp med noe nytt å fengende......

Link to comment
Share on other sites

Tror nok ikke det bare er kvaliteten på forumet som er årsak til at de gamle blir borte. Klart det er fort gjort å bli lei når det dukker opp enda en tråd på kalibervalg, riflevalg, haglevalg, diskusjoner om lovlighet av ditt og datt osv osv, men jeg tror nok det med at folk faktisk blir eldre og får andre ting å prioritere i hverdagen også kan være en årsak. Kammeret begynner å bli gammelt og har kanskje nådd et metningspunkt av interesse for mange. Man slår seg til ro med hva man har og kan og prioriterer andre interesser.

 

Hvem vet, kanskje en del av de gamle brukerne har mistet en del av interessen for jakt og våpen og dermed langsomt har «fadet» ut og latt andre interesser ta over?

 

Når Kammeret i tillegg har vokst seg digert i forhold til før, samtidig som det er få nye, interessante tråder for drevne (les: de gamle), er det jo fort gjort å bli borte herfra. En kan vel kanskje også si at Kammeret har mistet litt av sjarmen med tjue tusen medlemmer kontra fem, og det har blitt mye mer anonymisert på grunn av det, noe som kan gjøre det mindre interessant og.

 

Så, om de gamle slutter på Kammeret fordi de har bedre ting å gjøre eller synes forumet er for uinteressant, så får det være greit. De vil bli savnet, men samtidig kommer det jo andre flotte medlemmer til, så det vil alltid være gode, gamle og kunnskapsrike medlemmer her! Ikke alle nye som kommer til er grønnskollinger heller! :wink:

Link to comment
Share on other sites

At "DEi Gode Gamle Dagane" alltid og overalt vil vera betre, er vel fastslege som eit psykologisk fenomen.

 

Eg tykkjer kammeret.no er det desidert beste forumet kring jakt. Mykje kunne vore betre, men eg vil seia forumet er oversiktleg, trass alt. Mykje bra fagstoff!

 

Håpar forumet får ei lang levetid!

Link to comment
Share on other sites

Vi har hatt lignende tråder tidligere og det beste svaret har selvsagt Sako 30-06 i denne tråden http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?p=279438#p279438

Det er såpass bra sagt at jeg tar meg friheten å sitere innlegget for dem som ikke gidder å åpne linken :P

 

Borte og borte, fru B... Alle de gamle brukerne er nok ikke borte, men det blir mindre og mindre man føler for å si. Det blir litt som på en fest.

 

Først er man noen få. Praten går godt, fleipen sitter løst og alle er kompiser. Så har man uttømt de beste temaene, man har sagt det man liksom har å si. Nye folk kommer dryssende inn. Man preiker og forteller, og det er liksom litt hyggelig å kunne gi nykommerne litt nyttige tips. Etter fjerde runden med samme spørsmål blir man litt stiv i gliset og kikker litt dypere i øllen. Så er det noen -- både av de først ankomne og nykommerne -- som begynner å blåse seg opp og slå seg på brystet på en måte man ikke føler er helt "meg". Man kikker enda litt dypere i øllen. Så slenger det inn enda en gjeng nykommere. Ikke noe gæli med nye folk, men det blir litt krampaktig å fortelle den samme historien eller svare på samme spørsmålet for sjette eller sjuende gang. "Døh, dassen er fremdeles er inn der. Hvis du kikker deg om, ser du skiltet. Og menyen står på bordet foran deg, det er bare å lese den". Og fyren lurer på hvorfor du er så sur. Du er ikke så sur, men du begynner å bli litt trøtt.

 

Når etpar stykker begynner å kaste skjorta, ta slipset rundt panna og skråle på gamle DDE-schlägere mens de står oppå bordet samtidig som etpar andre begynner å bli hissige og se seg om etter krangel, finner du ut at dette var ikke helt det samme selskapet som du sa ja takk til å være med på, og du lurer på om du like gjerne skal ta en taxi hjem. Men du drøyer ennå litt, for der borti hjørnet sitter jaggu en av de OK typene og diskuterer noe med en nykommer, og dette høres ennå litegranne interessant ut. Du setter deg ned i hjørnet samme med dem, men du gjør lite utav deg.

Link to comment
Share on other sites

Vel, sånn full fart rett fra levra, tørr jeg tippe bråket rundt saker som for eksempel dette fikk noen av de mest aktive brukerne til å skygge banen.

Finner ikke tråden nå, jeg tror den enten ble slettet av forfatteren

 

KZ - Kill Zone, drepevindu, lite PK ord for DS, Poacher fyrte Kammeret til pipebrann-nivå med å skyte ei geit fra det 26 drepevinduet engang, herre min hatt :roll:

 

Lurer på hvorfor jeg blir trukket frem som eksempel hver gang det er noe utenfor det berømte A4... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hva er good times?

For min del faller noe av stasen med å lese her med at det meste er diskutert før, at en stor del av trådene som blir startet er tråder som har gått før, spørsmål som er stilt som har blitt stilt og svart på før, osv. Altså kunne en god del av de nye trådene ha vært droppet å startet dersom man hadde tatt et lite søk, da kunne man ha lest svar på det man lurer på i mange tilfeller.

 

Min teori er at et hvert medlem på kammeret har en "best før tid" på ca 3-4 år. Etter 3-4 år har medlemmet lest alle emner personen intresserer seg for, har svart på alle emner personen er kompetent til å svare på, gitt alle råd personen kan gi, det som skjer etter denne best før tiden er at medlemmet går på repeat og svarer svar han har svart før, leser tråder han har lest før, osv.

Link to comment
Share on other sites

Fylgjer meg i rekka av dei som ser tilbake på "Sluttstykke-tida" som noko heilt magisk. Kunnskap var fokus i dei fleste innlegga, og noken av trådane var ekstremt lærerike. Denne kunnskapen må vi som framleis er her dele med dei nye brukerane.

 

Uten å spekulere i kva som er grunnen til det store frafallet, er eg likevel glad for at så mange ønsker å vere en del av kammeret i dag. Det tyder jo berre på at jegerstanden i Noreg er i stigande vekst, og at fleire enn før engasjerer seg i forumet enten ved å lese, eller utrykke sine meininger. Engasjement og diskusjoner er viktig for å halde liv i forumet. Det er positivt synes eg. På grunn av dei mange like trådane er ikkje kvaliteten slik den ein gong var. Men det er kanskje for mykje å forlange når forumet skal vere ein stad for ALLE, uavhengig av kunnskap og erfaring.

 

Ser fram til fleire gode år her på "kammeret" :) "Alt var betre før"- tanken er ikkje noko for meg. Sjå framover, og kva moglegheitar vi har på dette forumet.

 

Vil benytte anledninga til å takke alle moderatorer som gjer ein formidabel innsats kvar einaste dag for at forumet skal vere ein arena for alle oss andre!

 

Det er berre vi som bestemmer korleis vi ønsker å ha det!

 

 

Hjortetrekk

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også kommet til Kammeret via Sluttstykke som jeg ble medlem av i 2004. Jeg tror jeg har holdt interessen oppe så lenge på grunn av at jeg har hatt mye å lære gjennom diskusjonene og trådene her inne og har forhåpentligvis fått delt noe vettug kunnskap til andre også. Det gir jo også en god følelse. I tillegg har jeg startet som ren jeger og utviklet interesse for pistolskyting, svartkrutt, deretter praktisk skyting og nå ligger det jaggu an til en interesse for langhold også... (Farlige bivirkninger av forumaktivitet)Alltids noe nytt og spennende å sette seg inn i for den som ikke er utlært! :D Men det er klart at man kanskje bidrar mindre og mindre til de gjengangerne som dukker opp med "ny rifle - hvilken skal jeg ha?" ol. Men da er det kanskje en forholdsvis ny bruker som har arvet litt informasjon fra "gamle" og erfarne kammerbrukere som kan bidra til å besvare disse spørsmålene. Slik kan jo dette gå litt i arv og de som har vært lenge på forumet kan slippe å svare på så mange av de samme spørsmålene om og om igjen. Jeg setter stor pris på tråder med testing av nye våpen og ammunisjon, alle de spenstige prosjekttrådene og byggene som dukker opp.

Link to comment
Share on other sites

Ingen kunne sette ord på ting som som den jævla sakoen...

Noen som vet om fyren fremdeles lever, og har det bra?

 

 

Du er savnet her inne...

 

 

 

Vi har hatt lignende tråder tidligere og det beste svaret har selvsagt Sako 30-06 i denne tråden http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?p=279438#p279438

Det er såpass bra sagt at jeg tar meg friheten å sitere innlegget for dem som ikke gidder å åpne linken :P

 

Borte og borte, fru B... Alle de gamle brukerne er nok ikke borte, men det blir mindre og mindre man føler for å si. Det blir litt som på en fest.

 

Først er man noen få. Praten går godt, fleipen sitter løst og alle er kompiser. Så har man uttømt de beste temaene, man har sagt det man liksom har å si. Nye folk kommer dryssende inn. Man preiker og forteller, og det er liksom litt hyggelig å kunne gi nykommerne litt nyttige tips. Etter fjerde runden med samme spørsmål blir man litt stiv i gliset og kikker litt dypere i øllen. Så er det noen -- både av de først ankomne og nykommerne -- som begynner å blåse seg opp og slå seg på brystet på en måte man ikke føler er helt "meg". Man kikker enda litt dypere i øllen. Så slenger det inn enda en gjeng nykommere. Ikke noe gæli med nye folk, men det blir litt krampaktig å fortelle den samme historien eller svare på samme spørsmålet for sjette eller sjuende gang. "Døh, dassen er fremdeles er inn der. Hvis du kikker deg om, ser du skiltet. Og menyen står på bordet foran deg, det er bare å lese den". Og fyren lurer på hvorfor du er så sur. Du er ikke så sur, men du begynner å bli litt trøtt.

 

Når etpar stykker begynner å kaste skjorta, ta slipset rundt panna og skråle på gamle DDE-schlägere mens de står oppå bordet samtidig som etpar andre begynner å bli hissige og se seg om etter krangel, finner du ut at dette var ikke helt det samme selskapet som du sa ja takk til å være med på, og du lurer på om du like gjerne skal ta en taxi hjem. Men du drøyer ennå litt, for der borti hjørnet sitter jaggu en av de OK typene og diskuterer noe med en nykommer, og dette høres ennå litegranne interessant ut. Du setter deg ned i hjørnet samme med dem, men du gjør lite utav deg.

Link to comment
Share on other sites

Kommer også fra Sluttstykke tiden, og det er ikke tvil om at gamle dager der (og her) var "magiske", dette rett og slett fordi mye kunnskap for første gang ble tilgjengelig i bredden på internett.

 

Der ble også de første fadesene med tanke på publisering gjort, og de første innstrammingene fra pod basert på hva som var publisert på ett internett fora kom.

Kort sagt en fantastisk tid for de av oss som kommer fra papiralderen og fastlinje telefon og faks. :wink:

 

Dagens unge har ikke engang begrep om hvordan verden var for kun få år siden, og dermed er det vanskelig å forklare "magien" i å få 5000 kammerater med samme interesse og som oftest med ett kunnskapsnivå skyhøyt over det en selv noengang hadde forventet å få ta del i. I dag har vi gjort dette lett tilgjengelig, så vi får ungdom i dag som starter nesten der vi slipper (fantastisk tanke som gir håp for fremtiden). Damene kommer også for fullt (nytt kvinnelig medlem i pistolklubben her om dagen, strikking og sladder var kjedelig, så hun tenkte at pistolskyting kunne hun jo prøve :lol: ). Det går fremover, og tar man vare på det blir det veldig bra.

 

Good times gone? Nei tror faktisk de kommer, om enn ikke om man ønsker seg tilbake til nybråttsland som det var da dette startet. Man kan kun pløye marken for første gang en gang.

 

Forøvrig enig med forrige taler, det er mange som er savnet.

 

 

Lurer på hvorfor jeg blir trukket frem som eksempel hver gang det er noe utenfor det berømte A4... :wink:

Fordi du er ett av de ypperste eksempel på urettferdig behandling i presse, av jeger organisasjoner, og her på kammeret, og en av de bedre eksponentene av det vi liker å lese om (forutsatt at man har vett nok til å skjønne at de vanlige disclaimers av typen "do not do this at home kids" selvsagt gjelder).

 

 

I den forbindelse har jeg sakset fra eget innlegg i tråden fra 2009, synes denne fortsatt gjelder, om enn ikke i like stor grad som før (ting har blitt litt bedre her også).

En annen sak er dette med at det virker som om "ingen" kan legge inn en jakthistorie her lenger, uten at en eller annen tipser aviser og Gud hvet hvem om "styggedommen". Ja det vil si om de ikke da heller bruker tiden på å sable ned stakkeren som er så syndig å sette egne opplevelser på prent. Og man må for all del ikke legge ut en jaktvideo, for det er styggedom det. Jeg har aldri bevittnet makan til nedsabling som når jaktvideoer er tema. Enten er de amunisjon for dyreværns aktivistene, eller så er tingene feil utført, feil vurdert, feil kaliber, feil sted, feil feil feil feil fuckings feil skytelengde eller annen styggedom.

 

Hvordan i all verden er det folk tenker????? Vill man ha opplevelser å lese om, så kan man da ikke sable ned enhver stakker som vil dele av seg med sine opplevelser!

 

Det hele er slik at jeg til tider mest har lyst til å sette meg ned å grine på vegne av den som har tatt seg tid og møye med å produsere noe han/hun vill dele med oss andre her inne. Men sllik det nå er, er vi overhode ikke verdige slike fantastiske gaver.

 

Så nå kan dere tenke på hvorfor mangetar en tidlig kveld fra dette selskapet.

Link to comment
Share on other sites

Dagens unge har ikke engang begrep om hvordan verden var for kun få år siden, og dermed er det vanskelig å forklare "magien" i å få 5000 kammerater med samme interesse og som oftest med ett kunnskapsnivå skyhøyt over det en selv noengang hadde forventet å få ta del i. I dag har vi gjort dette lett tilgjengelig, så vi får ungdom i dag som starter nesten der vi slipper (fantastisk tanke som gir håp for fremtiden).

 

Jeg kom vel inn akkurat i tiden der jeg rakk å sette pris på akkurat dette. Den siste uttalelsen din her synes jeg oppsummerer veldig bra den store verdien som ligger i kammeret.no

 

En annen sak er dette med at det virker som om "ingen" kan legge inn en jakthistorie her lenger, uten at en eller annen tipser aviser og Gud hvet hvem om "styggedommen". Ja det vil si om de ikke da heller bruker tiden på å sable ned stakkeren som er så syndig å sette egne opplevelser på prent. Og man må for all del ikke legge ut en jaktvideo, for det er styggedom det. Jeg har aldri bevittnet makan til nedsabling som når jaktvideoer er tema. Enten er de amunisjon for dyreværns aktivistene, eller så er tingene feil utført, feil vurdert, feil kaliber, feil sted, feil feil feil feil fuckings feil skytelengde eller annen styggedom.

 

Hvordan i all verden er det folk tenker????? Vill man ha opplevelser å lese om, så kan man da ikke sable ned enhver stakker som vil dele av seg med sine opplevelser!

 

Det er fordi dyrevernerne i Norge bruker tiden sin og energien sin på å bekjempe en av de jegernasjonene som er langt framme i etikk og moral når det gjelder human jakt, fremfor å fokusere mer på virkelige dyrelidelser og urett rundt om i verden. Jeg fikk i dag se en video av industriell halalslakting av kyr, sau og geiter gjennom en gruppe på facebook som het "Förbjud Halalslakten!". Hvis noen dyrevernere skulle være ute etter en kampsak må da dette være den mest opplagte av dem alle! Men den er kanskje ikke så politisk korrekt å gå ut med i og med at det dreier seg om kjøttproduksjon til muslimer. Til dere som søker opp videoen advarer jeg mot sterke bilder. Beklager samtidig offtopic i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er et rimelig ferskt medlem her inne, halvt års fartstid, så jeg kan ikke si så mye om hvordan det var her i "gamle dager". (Joda, gammel nok til å huske at vi hadde bare 3 siffer i telefonnummeret....)

Jeg er ikke så ivrig på å poste selv her inne, men jeg leser desto mer. Det er ufattelige mengder informasjon her inne for de av oss som bare har skutt for morroskyld/rekreasjon/jakt osv, men som er sultne på mer informasjon og kunnskap. Ikke minst inspirasjon. Inspirasjon til å prøve nye ting, utfordringer rent skytemessig og ikke minst mye god inspirasjon i de mange prosjekttrådene. Dessverre så gir mange av disse trådene hull i lommeboka... Kanskje er kammeret for sånne som meg det samme som sluttstykket var for veteranene her inne. Det viktigste, og det gjelder alle typer forum, det er medlemmene selv som definerer og avgjør hvor bra et forum til syvende og sist.

Til slutt et lite visdomsord:

Douglas_DC-3_SE-CFP.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ingen kunne sette ord på ting som som den jævla sakoen...

Noen som vet om fyren fremdeles lever, og har det bra?

 

 

Du er savnet her inne...

 

Han fikk sagt det ja. Han lever i beste velgående og har det nok bra. Synd at han forlot oss, men han ble vel lei av alt tullet som var i en periode

Link to comment
Share on other sites

Joda, gammel nok til å huske at vi hadde bare 3 siffer i telefonnummeret...
Det forteller kanskje ikke så mye? Jeg var med og automatiserte Valdres.. Det vil si å koble om fra sentralbord og sveivetelefoner til telefonapparater med snurreskive. Bare drøye 30 år siden det.. :lol:
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg sendt forespørsel om at min konto deaktiveres og jeg takker med det for meg. Jeg har for det meste engasjert meg i poster rundt lov og rett her på kammeret, men føler nå at "takhøyden" her på kammeret er blitt såpass lav, at jeg ikke lenger har noe å bidra med. Nye medlemmer ønskes lykke til, kammeret har store mengder kunnskap å bidra med og det finnes noen svært interessante artikler her. Selv ønsker jeg å fremheve Vestmanns Åtesaks til rev. - Slik gjør du: som blant det beste som er å finne. Samtidig føler jeg de årlige trådene rundt mårfangst og villreinjakta er verdige emner å vende seg mot. Tråden om villreinjakt er vel det nærmeste en kommer fordums jaktreisetråder, etter min mening.

 

Far vel og lykke til kammeret. Jeg håper dere finner tilbake til det det var da jeg først ble medlem.

 

p.s. håper innlegget får stå.

Link to comment
Share on other sites

Og der tok jammen Argyle en 'hentis'. Jada, jeg har vært med såpass lenge at jeg husker da en fodrums bruker tok avskjed fra Sluttstykket.com med høye kneløft. For så å vende tilbake etter en stund... Men for all del, dette er et forum, det er frivillig å delta og frivillig å ikke delta. Tviler vel på om det gjør noe fra eller til om enkelte velger å utebli. Og om hovedinteressen er å diskutere politikk så er det jo andre fora som er mer egnet.

 

Jeg for min del er vel der som mange andre (inkludert Jaktlykke over her) at jeg synes jeg har lest alt som blir skrevet her før. Det er vel ikke så rart? Det er vel grenser hvor stor bredde det er i relevante tema? Det er jo et rimelig snevert emne, tross alt, og det aller meste har blitt diskutert før. Men, jeg er rimelig sikker på at det hadde vært magisk å oppdage kammeret.no for første gang nå! Og så hadde det gått en stund da,og så hadde det blir kjedelig. Name of the game, og ingen dramatikk i det. Jeg slenger innnom her dann og vann og skummer trådene, men det er sjelden jeg klikker inn på noe og enda sjeldnere jeg faktisk skriver noe. Leser nok mer på accuratereloading.com, men det blir også en smule ensformig.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg satte meg ned forran PC'en med en nytraktet kopp kaffe, tok det meg flere måneder før jeg sluttet å skrive sluttstykket.com i nettleseren. Selv om Kammeret.no for lengst var oppe og gikk, satt rutinen såppas langt inne.

Slik er det også blitt med kammeret.no, må innrømme at jeg er her nærmest av gammel vane.

 

Det er fortsatt interessante emner og diskusjoner, men merker at jeg lettere lar meg irritere. Ikke av emner som stadig tar nye runder, kan tåle mange tråder om hvilken kikkert man bør velge til Rem 700. Derimot møter jeg en grense når det gjelder holdninger, folk som i ungdommelig iver kaster seg ut i en utdebattert diskusjon uten nødvendige kunnskaper. Folk som vet alt og som gjerne understreker andres uvitenhet med .gif'er.

Andre irriterer seg over takhøyden og mener den burde vært høyere -ett tema som er en vanskelig balansegang.

 

For hver gang man logger seg på, irriterer man ørlite grann mer. Til slutt er det fristende å smelle igjen døra i velkjent diva stil, vise finger'n til de som står i vinduet og trampe avgårde. Uten tanke om at man faktisk har brukt noen år på å prate med andre mennesker. Kanskje er det mer 'verdig' å ta opp det man er misfornøyd med forut for en eventuell avskjedstale. Det er jo ett visst håp om at man får interessen tilbake eller at de håpløse moderatorene har gitt seg.

 

 

Når det gjelder tiltak for å beholde sluttstykket-generasjonen.. tja..

-ett eget lukket pensjonist underfora. Der likesinnede kunne skravlet uten moderering, nesten som på chat'en.

-åpnet takhøyden for OT prat (med de følger det får)

-flere gode innlegg

 

Ellers tror jeg det er fint lite man kan gjøre, kammeret.no går sin gang og nye brukere kommer heldigvis til :)

Link to comment
Share on other sites

Eg tenker at det er med kammeret som å lese jaktblad. I starten er alt spennande og interessant. Men når du mange nok gonger har lest ein artikkel om hvilke elgkule som er best i .30-kaliber, er det naturleg at entusiasmen dabbar litt innimellom.

 

Håper uansett ikkje Ranger, eller andre, velger å deaktivere eller forlate kammeret.

 

Helsing LisleArne, med ei bunke jaktblad på dass :lol:

Link to comment
Share on other sites

Back to basics , eller er du med videre?

 

The Future of Social Media in 2013: Six Points to Consider:

6. The Future

.

.

Individuals will shape the future of social media. What steps are you taking to do the most good with your digital footprint!?

 

 

http://windmillnetworking.com/2012/12/07/the-future-of-social-media-in-2013-six-points-to-consider/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...