Jump to content

NSF-presidenten og OL....


triggerhappy

Recommended Posts

Som NSF medlem i to klubber rifle og pistol.

Har jeg tenkt å ta Mr presidents oppførsel opp med styrene. Her er det på sin plass at klubbene som utgjør NSF stiller et alvorlig spørsmål med Mr president sin prioritering.

Og der etter bør Mr president forklare sine uttalelser som er kommet i etterkant av en tåpelig oppførsel.

 

Om han så får fyken, får bli opp til neste valg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Må si jeg får en litt rar smak i munn når jeg leser mye av det som har kommet på trykk den siste tiden, men det som står i dagens avis og i enkelte av de siste innleggene det begynner å ta kaka....

 

Hvor mange av dere som er så store i kjeften og som skal kaste presidenten ved neste korsvei kan fortelle meg hvordan midler blir fordelt i NSF ? Finns det noen av dere der ute som overhodet vet hva de 225 kr blir fordelt? og hvilke kriterer som ligger til grunn ?? Blir meget overrasket hvis dere er overhodet klar over dette, for dere skriver og oppfører dere som en gjeng med drittunger......

 

At enkelte benytter anledningen til å kaste dritt er ikke overraskende, det har mr Moen gjørt før og er veldig god på det. Men desverre er det lite sannhet i det han egentlig skriver, det er det bare å sjekke med NSF sentralt.

 

Se heller på antall medlemmer i de forskjellige fagretningene....er det rettferdig at pistol som har ca 75% av medlemmene og som genererer da også mye penger gi bort dette til en lerdue eller rifle med sine 10% ?? Rettferdig???? Spør du meg er det heller påtide å vise de hvor skoen trykker....og det begynner der de sitter ned og solen aldri skinner....

 

Provosert....ja...helt klart....men fortsatt veldig sinnet, for jeg vet at med en god strategi og dyktig jobb vil lerdue og rifle ALDRI komme til makten innen NSF....og godt er det....

 

Mr President, du har min fulle støtte....fortsett det gode arbeidet Bjørn, så kan vi feire med en pils ved en senere anledning...

 

K.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke forstår dette, vil jeg gjerne vite om du har tillitsverv i NSF, og i tilfelle: Hvor. For da skal jeg definitivt la være å melde meg inn i noen del av NSF som du har ansvar for.

 

Du for ringe meg da vet du, så skal du få all informasjon du trenger....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Provoser....ja...helt klart....men fortsatt veldig sinnet, for jeg vet at med en god strategi og dyktig jobb vil lerdue og rifle ALDRI komme til makten innen NSF....og godt er det....

 

Hvorfor er det godt at Hagle/rifle "aldri" skal komme til makten? Spiller ingen rolle fra hvilken del skyting de i styret kommer fra. Men hvordan de utfører sine oppgaver. Og her har Presidenten ikke gjort det han skal/burde og skjønne hva som er hans arbeidsoppgave og plikter. At du ikke ser dette Bromark forteller ganske mye om deg :?

Link to comment
Share on other sites

Provoser....ja...helt klart....men fortsatt veldig sinnet, for jeg vet at med en god strategi og dyktig jobb vil lerdue og rifle ALDRI komme til makten innen NSF....og godt er det....

 

Hvorfor er det godt at Hagle/rifle "aldri" skal komme til makten? Spiller ingen rolle fra hvilken del skyting de i styret kommer fra. Men hvordan de utfører sine oppgaver. Og her har Presidenten ikke gjort det han skal/burde og skjønne hva som er hans arbeidsoppgave og plikter. At du ikke ser dette Bromark forteller ganske mye om deg :?

 

Er vel heller du som ikke helt er med på hva Presidenten har og gjøre der nede, eller hvorfor han er der. Litt fakta hadde kanskje vært på sin plass, men da må du kanskje ta en avgjørelse etter faktisk det å vite noe, og det er ikke bestandig blir gjort har jeg på følelsen av. Mange her inne mener at presidenten har som oppgave å følge skytterne under konkurransen, det som mange ikke vet er vel at de kunne velge mellom 2 turer, og dene ene uken så var det ikke skyting engang...hva da ? Skulle han sittet på tribunen å sett da eller ??

 

Nei, en av de vitigste tingene presidenten er der for er nok ett møte i ISSF.....er nok litt mer viktig enn å se noen skyttere på banen desverre.

 

Og det er merkelig at man får pepper for å gi bort billetter til foreldre til en utøver som igjen kritiserer presidenten for ikke å være der !!!!!

 

Nei, dere viser lite forståelse og tydelig kun ute etter å sverte en nyvalgt president....men det er vel kanskje det mange har ventet på ?

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Provoser....ja...helt klart....men fortsatt veldig sinnet, for jeg vet at med en god strategi og dyktig jobb vil lerdue og rifle ALDRI komme til makten innen NSF....og godt er det....

 

 

:shock:

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg får en litt rar smak i munn når jeg leser mye av det som har kommet på trykk den siste tiden, men det som står i dagens avis og i enkelte av de siste innleggene det begynner å ta kaka....

 

Hvor mange av dere som er så store i kjeften og som skal kaste presidenten ved neste korsvei kan fortelle meg hvordan midler blir fordelt i NSF ? Finns det noen av dere der ute som overhodet vet hva de 225 kr blir fordelt? og hvilke kriterer som ligger til grunn ?? .....klippe....klippe....Se heller på antall medlemmer i de forskjellige fagretningene....er det rettferdig at pistol som har ca 75% av medlemmene og som genererer da også mye penger gi bort dette til en lerdue eller rifle med sine 10% ?? Rettferdig???? Spør du meg er det heller påtide å vise de hvor skoen trykker....og det begynner der de sitter ned og solen aldri skinner.....

Ganske så korrekt, Bromark.

Fordelingsnøkkelen bør gjenspeile fordelingen av medlemsmassen.

Det har ikke alltid vært slik, og da har ihvertfall ikke pistol vært forfordelt...

 

 

Provoser....ja...helt klart....men fortsatt veldig sinnet, for jeg vet at med en god strategi og dyktig jobb vil lerdue og rifle ALDRI komme til makten innen NSF....og godt er det.....

Det er nettopp slike tanker som har gjort at pistol ikke har fått midler i henhold til den prosentvise medlemsmassen.

Tror du virkelig at å være seg selv nærmest er veien å gå ? :roll:

 

Mr President, du har min fulle støtte....fortsett det gode arbeidet Bjørn, så kan vi feire med en pils ved en senere anledning...K.

Det er nok mye bra med den karen, og jeg tviler ikke på at han arbeider godt.

Imidlertid har han nå bevist at han ikke forstår fullt ut hva godt lederskap er.

Det at han ga bort billetter til et arrangement, står det respekt av, men en del av det han har foretatt seg der nede virker ikke fullt så bra.

Link to comment
Share on other sites

Provoser....ja...helt klart....men fortsatt veldig sinnet, for jeg vet at med en god strategi og dyktig jobb vil lerdue og rifle ALDRI komme til makten innen NSF....og godt er det.....

Det er nettopp slike tanker som har gjort at pistol ikke har fått midler i henhold til den prosentvise medlemsmassen.

Tror du virkelig at å være seg selv nærmest er veien å gå ? :roll:

 

Ja faktisk, for når var det sist lerdue eller rifle ga noe til pistol? Det eneste de har gitt er en slunken lommebok. Dvs at de enten har lånt penger og ikke betalt tilbake (noen 100 tusen bare igjennom årene) eller at de får mer tilbake pr medlem enn det vi overhodet kan drømme om?? og hvorfor? pga at de har bedre plasseringer internasjonalt.......rettferdig ikke sant...

 

Hva syns egenlig en skarve skytter om noe slikt, en feltskytter feks....betaler inn kroner for at en rifle skytter eller en lerdueskytter skal ligge på alene på ett rom i Kina (de kan ikke dele rom engang, rart når Kjusern og Aamodt gredie dette i mange år at disse ikke kan greie det). Nei, skal man leke storkar for de generere penger til eget forbruk. Det er nå min mening.....

 

Eller for å si det slik: Er det greit at du klipper plenen til naboen mens han er inne å harver over kjerringa di og drikker pilsen din ??

 

Nei, presidenten har ikke gjort noe galt dere nede. Det er vel heller de andre som ikke har normal folkeskikk mener jeg.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

@Bromark: Det virker som om du prøver veldig, veldig hardt å gjøre dette til en "pistolmann-mot-geværmann-sak". Vet du, før du tok det fram, hadde jeg ingen anelse om hvilken skytegren presidenten "tilhørte". Det interesserte meg ikke da, og det interesserer meg ikke nå. Jeg tror det kjente norske uttrykket "det interesserer meg midt i r..a" passer i denne sammenhengen.

 

For å forsøke å opplyse deg kan jeg nevne reaksjonen til kona da jeg refererte for henne oppslaget om at skytterpresidenten valgte å leke turist istedenfor å være til stede ved konkurranser som "hans" utøvere deltok i. Hun må, i parentes bemerket, tenke seg nokså nøye om for å komme på ting som interesserer henne mindre enn skyting. Hennes umiddelbare reaksjon på skytterpresidentens oppførsel og siterte uttalelser var :shock::shock::shock::?::?::?::arrow: "Tosk!". Derpå kommenterte hun at Harald og Sonja -- som beklaget at de var nødt til å velge mellom Brovold og Tufte siden de konkurrerte samtidig -- nok stiller i motsatt divisjon hva profesjonalitet og sosial intelligens angår. Når en person for hvem skyting og intern maktkamp i ymse forbund er mer enn komplett uinteressant reagerer på den måten: Ringer det en bjelle hos deg? En liten en? Kan det muligens være at vår reaksjon ikke er et utslag av den interesse-, makt og pengekonflikten som du prøver å få dette til å være?

Link to comment
Share on other sites

Som jeg bestandig har sagt, Sako; skyttere trenger ingen fiender - vi klarer utmerket godt å ødelegge for oss selv. Det er riktig nok ikke hver dag folk som Bromark materialiserer seg så til de grader, men han er fremdeles ingen som helst overraskelse for meg.

 

Det jeg finner helt utrolig, og kanskje en smule skremmende, er organisasjonsmedlemmene som sørger for å få slike figurer inn i styre og stell. Jeg begynner å tro at vi kanskje ikke fortjener bedre.

Link to comment
Share on other sites

Ja faktisk, for når var det sist lerdue eller rifle ga noe til pistol? Det eneste de har gitt er en slunken lommebok. Dvs at de enten har lånt penger og ikke betalt tilbake (noen 100 tusen bare igjennom årene) eller at de får mer tilbake pr medlem enn det vi overhodet kan drømme om?? og hvorfor? pga at de har bedre plasseringer internasjonalt.......rettferdig ikke sant...

 

Hva syns egenlig en skarve skytter om noe slikt, en feltskytter feks....betaler inn kroner for at en rifle skytter eller en lerdueskytter skal ligge på alene på ett rom i Kina (de kan ikke dele rom engang, rart når Kjusern og Aamodt gredie dette i mange år at disse ikke kan greie det). Nei, skal man leke storkar for de generere penger til eget forbruk. Det er nå min mening.....

 

Eller for å si det slik: Er det greit at du klipper plenen til naboen mens han er inne å harver over kjerringa di og drikker pilsen din ??

 

Nei, presidenten har ikke gjort noe galt dere nede. Det er vel heller de andre som ikke har normal folkeskikk mener jeg.....

K.

Nå ble jeg brått litt usikker på om du i det hele tatt leste det jeg skrev, men jeg skal utdype litt nærmere.

Nei, det er slettes ikke rettferdig at pistolskytterne, og da i særdeleshet de du benevner som "feltskyttere", skal betale gildet for noen ganske få utvalgte istedenfor at midlene ble fordelt slik at pistolskytterne kunne fått sin "rettferdige" del for å løfte pistolskytingen opp på et bedre nivå.

Det er rett og slett blodig urettferdig.

Men det er heller ikke veien å gå å skulle hevne seg som takk for sist ved å la skjevfordelingen fortsette med motsatt fortegn.

Hva kommer det ut av sånt, tror du ?

Eller for å bruke dine egne ord: Det er ikke sikkert at det det lureste du gjorde dersom naboen hadde feid over kjerringa di, var at du feide over kjerringa hans.

Kanskje du da heller skulle kvitte deg med hele kjerringa isteden ?

Dessuten kunne du jo risikere å få en sur en...

Link to comment
Share on other sites

Du milde skaper :shock:!

 

Ikke nok med at vi har en skytterpresident som i uvitenhet og vanvare bidrar til å legge lokket på skytesportens kiste, vi har jaggu folk som Bromark, også... Og de står klar med hammer og spiker for å lukke kista en gang for alle!

 

En skal være jævlig glad for at man i det hele tatt HAR en skytesport å bedrive i dette landet, hvor småkongene herjer fritt og hemningsløst uten mål og mening, utover egen nesetipps begunstning. Jeg liker ikke alle skytegrener, jeg heller, men du verden som jeg er glad for at de finnes! Kanskje noe som flere kunne nedlate seg til å mene, eller?

 

Jeg gir meg nå, mens jeg ennå har selvbeherskelse nok til å unnlate å bli utestengt fra enhver skytegren på livstid. Makan til provoserende tråd!

Link to comment
Share on other sites

Når det gjeld pengefordelinga i NSF ser det ut til å vera fleire meiningar...

 

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID= ... %20skyting

 

Les kva signaturen "Shoooter" skriv i denne tråden på VG debatt.

 

Forresten er vel Beijing-turen betalt av NIF/Olympiatoppen og ikkje NSF, så det er vel tvilsomt om ein kunne overført midlar til Brovold si reisekasse frå billetten til den påtroppande eks-presidenten - sjølv om nytteverdien hadde vore mangedobla. Men ein ting har Jacobsen rett i. Sitat: "Men det hadde ikke betydd noe for skyterne om jeg var her eller ikke. Det er jo de som skal prestere." I grunnen det einaste fornuftige han er sitert på den siste veka.

Link to comment
Share on other sites

 

....for når var det sist lerdue eller rifle ga noe til pistol?

 

Rifle var vel villige til å "gi vekk" en kvoteplass til pistol dersom de klarte å stable en skytter som var god nok på plass. Det hadde jo vært veldig moro om Norge hadde en pistolskytter med i OL. Kanskje vi hadde fått pistolfinalene direkte på tv også?

Link to comment
Share on other sites

en av de vitigste tingene presidenten er der for er nok ett møte i ISSF

Hadde dette møte "krasjet" med konkuranse innen skyting, og Presidenten valgte å gå på møte hadde jeg ikke sagt noe som helst mot Presidenten. Derimot hadde jeg uttalt meg mot arrangør, at dette var jæ**** dårlig planlagt! Og må for all del unngås i fremtidige stevner, uavhengig om det er EM/VM/OL.

Håper du ser hva jeg mener med dette?

 

Men, for ordens skyld Bromark.

Han skal ha kredit for å gi bort billetter til foreldrene til Kristina V. som da fikk mulighet til å se sin datter skyte.

Jeg er uvitende om den interne striden i NSF mellom pistol vs rifle (som du stadig ref. til)... Det er for meg totalt uinteressant i det vi snakker om her. Turen er betalt av NIF, det er å betrakte som å være på jobb. At du ikke ser dette er for meg en gåte!

Utøverne skyter ikke noe bedre/dårligere om han er/ikke er på tribunen. Men han har møteplikt :!:

 

Hvis han absolutt ville se den Kinesiske muren kunne han vært igjen etter OL og betalt dette fra egen lomme!

Link to comment
Share on other sites

Vil først si at jeg ikke er medlem av NSF. Har vært medlem i rifle tidligere, men det er mange år siden nå. Jeg kjenner heller ikke til presidenten, og ikke Bromark. Jeg var heller ikke klar over pistol - rifle/hagle "krigen" som kommer fram i tråden.

 

Syntes til å begynne med at det var merkelig at det kunne bli en så lang tråd av dette, enda merkeligere at noen var villige til å forsvare presidentens oppførsel. Fordelingen av midler i NSF har jeg ingen formening om. Men at OL-deltakere må reise hjem med gjeld, må ihvertfall være feil. Når folk kvalifiserer seg til OL, må de gis midler til å delta. Om dette må gå på bekostning av grener som ikke har OL-deltagere, så .. ja det får så være. Neste OL kan det være snudd på hodet, og man trenger hjelp andre veien. Man må ha en pott for grasrot - utøvere, og en pott for å styrke toppen mot store konkurranser, som f.eks OL. Elite-potten må fordeles der det er nødvendig, og det er i de grener man faktisk er med! En organisasjon som favner flere grener, må ta vare på alle. Ikke lage en krig mellom grenene. En president som ikke ønsker det beste for alle grener han er leder for, er ingen god president.

 

Så klarer Bromark å komme med følgende utsagn:

Provosert....ja...helt klart....men fortsatt veldig sinnet, for jeg vet at med en god strategi og dyktig jobb vil lerdue og rifle ALDRI komme til makten innen NSF....og godt er det....

 

Jeg får frysninger, da jeg skjønner at Bromark tydeligvis er sitter i verv i organisasjonen og har en slik holdning. Hvordan skal forbundet kunne samles og dra i samme retning når folk har slike holdninger?

 

Til sist vil jeg si at NSF har mange under-enheter, og presidenten må ta vare på alle disse. En president med den nødvendige interesse for alle de grener han styrer ville vært på arenaen selv om han VAR på selvbekostet feriereise. Nettopp fordi han burde ha egeninteresse av å se utøvere som representeter sitt forbund konkurrere. Når presidenten er på betalt reise, selv om det er som gjest, og ikke har interesse av å møte, synes jeg det er helt utrolig. Etter mitt skjønn har han vist så lav interesse at han ikke er verdig å være president for nevnte forbund.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

*klipp*

Så klarer Bromark å komme med følgende utsagn:

Provosert....ja...helt klart....men fortsatt veldig sinnet, for jeg vet at med en god strategi og dyktig jobb vil lerdue og rifle ALDRI komme til makten innen NSF....og godt er det....

 

Jeg får frysninger, da jeg skjønner at Bromark tydeligvis er sitter i verv i organisasjonen og har en slik holdning. Hvordan skal forbundet kunne samles og dra i samme retning når folk har slike holdninger?

*klipp*

Må si meg enig med Dagl. Hvordan skal et forbund samles når Bromark og hans likemenn får herje fritt?

 

Jeg er til min egen forbauselse ( :roll: ) både pistol og rifleskytter. Jeg betaler mine kontingenter med glede, hvertfall gjorde jeg det. Men jeg må stille med undrende til denne rifle vs pistolskytter holdningen som tydeligvis eksisterer der ute. Hva i alle dager skal det være godt for, det skal vel ikke så mye omløp til for å forstå at vi må stå samlet, og lider den ene vil den andre snart følge etter?

 

Bromark; Dersom du innehar et verv i NSF eller en tilknyttet organisasjon tror jeg det er på tide at du revurderer tingenes tilstand, og slipper til oss uten diskriminerende syn og forutinntatthet! Og neste gang du drikker øl med kompisen din Bjørn, kan du si det samme til han.

Link to comment
Share on other sites

Må bare smile og le av hvor mange som leser det som står i avisene og sluker det rått, skytterne hjem med gjeld...låne penger ?? Ett tips, ta en telefor til NSF og spør...så kanskje dere får ett riktig svar...

 

For kanskje det er slik at de ikke har måttet låne penger med heller brukt MER enn de har budsjettert, og kanskje de har fått lov til å betale tilbake senere etter OL og ikke nå før....kanskje det er noen der ute som ikke spiller med åpne kort og ønsker å lage en sannhet som ikke helt stemmer, og kanskje det er en gjeng som sluker dette med hud å hår....kanskje....hadde det bare vært kanskje.....

 

Og til de som er så opptatt av hva jeg holder på med....stakkars dere.....virker som enkelte ikke takler en annen manns mening....nei, tar gjerne en diskusjon men gidder ikke diskutere med gutteklubben grei, kommer ingen vei uansett. Da er det bedre å bruke tid der man får gjort noe fornuftig....i den virkelige verden som finns utenfor viduene deres...!!

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Må bare smile og le av hvor mange som leser det som står i avisene og sluker det rått, skytterne hjem med gjeld...låne penger ?? Ett tips, ta en telefor til NSF og spør...så kanskje dere får ett riktig svar...

 

For kanskje det er slik at de ikke har måttet låne penger med heller brukt MER enn de har budsjettert, og kanskje de har fått lov til å betale tilbake senere etter OL og ikke nå før....kanskje det er noen der ute som ikke spiller med åpne kort og ønsker å lage en sannhet som ikke helt stemmer, og kanskje det er en gjeng som sluker dette med hud å hår....kanskje....hadde det bare vært kanskje.....

 

Og til de som er så opptatt av hva jeg holder på med....stakkars dere.....virker som enkelte ikke takler en annen manns mening....nei, tar gjerne en diskusjon men gidder ikke diskutere med gutteklubben grei, kommer ingen vei uansett. Da er det bedre å bruke tid der man får gjort noe fornuftig....i den virkelige verden som finns utenfor viduene deres...!!

 

K.

 

Ja det er mye kanskje her men uansett hvor mye det padles og ror så skummet står så gjenstår faktum.

 

1. Presidenten er i OL.

2. Norske utøvere fra hans forbund er i ilden.

3. Det har han ingen interesse av å bivåne når han først er der..

 

Jeg syns han viser en mangel på respekt for sine egne medlemmer og utøvere som er, i mangel av et bedre ord...Skammelig.

 

Det er jo tydlig at det også er en ovenfra og ned holdning i dette forbundet og hos deg Bromark som jeg finner ganske usmakelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir skremt.

 

Nå er denne tråden fire sider lang, og med ett unntak får skytterpresidenten pepper fra alle debattantene. Så har vi én som taler Roma midt imot, og ære være ham for det. Selv når jeg er med i løshundkobbelet sjøl, blir jeg av refleks skeptisk til samstemte rop om "korsfest, korsfest". Men er protestene mot enstemmig tjære-og-fjær-stemning saklige, informative og egnet til å roe ned glammingen vår? Ikke i mine øyne. Vi får dårlig underbygde konspirasjonsteorier:

For en skarve pistolskytter kan det virke som noen er ute etter å sverte en ny president så fort de har mulighet....
da er det merkelig at enkelt litt opp i systemet hiver seg over han som gribber....det liker jeg ikke noe spesielt....
dere viser lite forståelse og tydelig kun ute etter å sverte en nyvalgt president....
kanskje det er noen der ute som ikke spiller med åpne kort og ønsker å lage en sannhet som ikke helt stemmer

 

Vi ser en komplett mangel på forståelse for hva folk faktisk reagerer på:

Jeg hadde nok sett muren jeg også enn å stå å se på noen som svetter livet av seg i en haug med klær....hehe
Ser jeg videre på saken, var det ikke så ille som så mange her inne skulle ha det til mener nå jeg, om det er riktig av presidenten å gjøre som han gjorde må han selv stå for. Men er man en gjest uten noen forpliktelser kan man eentlig gjøre som man ønsker, og han man med familie forstår jeg godt valget som ble gjort.

 

Vi hører halvkvedete viser uten fnugg av saklig substans:

det kan være andre årsaker til at han ikke var der uten at alle er informert om det, og det ser jeg vel heller mer alvorlig på hvis det er andre ting som kan gjøre at han evnt ikke er tilstede

 

Vi ser innbitte forsøk på avsporing av debatten (også kjent som "la-oss-heller-snakke-om-noe-annet-taktikken"):

Hvor mange av dere som er så store i kjeften og som skal kaste presidenten ved neste korsvei kan fortelle meg hvordan midler blir fordelt i NSF ? Finns det noen av dere der ute som overhodet vet hva de 225 kr blir fordelt? og hvilke kriterer som ligger til grunn ??
Se heller på antall medlemmer i de forskjellige fagretningene....er det rettferdig at pistol som har ca 75% av medlemmene og som genererer da også mye penger gi bort dette til en lerdue eller rifle med sine 10% ?? Rettferdig???? Spør du meg er det heller påtide å vise de hvor skoen trykker....og det begynner der de sitter ned og solen aldri skinner....
kanskje det er slik at de ikke har måttet låne penger med heller brukt MER enn de har budsjettert, og kanskje de har fått lov til å betale tilbake senere etter OL og ikke nå før....

 

Vi ser personangrep framfor diskusjon av saken:

men det er vel slik dere pleier å gjøre tenker jeg.....
dere skriver og oppfører dere som en gjeng med drittunger......
At enkelte benytter anledningen til å kaste dritt er ikke overraskende, det har mr Moen gjørt før og er veldig god på det.

 

Vi er vitne til direkte krigserklæringer overfor andre grupper innen eget forbund:

jeg vet at med en god strategi og dyktig jobb vil lerdue og rifle ALDRI komme til makten innen NSF....og godt er det....

 

Alt pakket inn i en usannsynlig arrogant ovenfra-og-nedad-debatt-teknikk:

Du for ringe meg da vet du, så skal du få all informasjon du trenger....
Må bare smile og le
stakkars dere.....virker som enkelte ikke takler en annen manns mening....nei, tar gjerne en diskusjon men gidder ikke diskutere med gutteklubben grei, kommer ingen vei uansett. Da er det bedre å bruke tid der man får gjort noe fornuftig....i den virkelige verden som finns utenfor viduene deres...!!

 

 

Hr. Bromark, det er kun én av dine uttalelser jeg kan si meg enig i:

Litt fakta hadde kanskje vært på sin plass

Så derfor oppfordrer jeg deg, her og nå, til å bidra med litt fakta slik at vi uforstående og konspiratoriske skittkastere kan forstå hvorfor det er helt i orden at den øverste leder for et idrettsforbund velger å leke turist istedenfor å representere sitt forbund når "hans" utøvere deltar i OL. Forklar gjerne også hva det er med skytterpresidenten som gjør at han kan tillate seg å gjøre ting som Norges Konge ikke engang i fylla ville drømme om å finne på.

 

Jeg kan også legge til at i mine øyne skader du ditt eget forbund nokså kraftig med oppførselen din her inne. Etter din opptreden i denne tråden, kommer jeg til å sjekke hvilket forbund jeg blir tilknyttet neste gang jeg melder meg inn i en eller annen klubb eller forening som har med skyting å gjøre. Dersom klubben er tilknyttet NSF kommer jeg til å vurdere sterkt å la være å melde meg inn og heller finne en annen klubb med en annen forbundstilknytning. Tvi vøre!

 

 

EDIT: Tyrrkleif

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takk for denne tråden, og linkene til artiklene..

Endelig har jeg skjønt hva det er som rir norsk skytesport!! Jeg har aldri før skjønt det der "rifle-pistol mann opplegget og hagle er kvalmt greiene.." men nå demrer det! Og en ting er jeg vannvittig glad for, og det er at jeg ikke er en del av den suppa der! Fy svarte for ett opplegg.

Nå skjønner jeg hvorfor norsk skyttesport går til bunns med dregg rundt halsen!

 

..og bare en kommentar til denne presidenten, idiot! Hvis han ikke er mer interessert i skyting enn det der så kan jeg ikke skjønne hvorfor noen i det hele tatt har klart å få han inn i styre. For meg som utenforstående utenfor alle forbund sier dette meg at jeg har valgt rett, hva er vitsen med å være tilknyttet noe forbund hvis styret og ledelse bare er interessert i egen kariære og ego?

Link to comment
Share on other sites

Og til de som er så opptatt av hva jeg holder på med....stakkars dere.....virker som enkelte ikke takler en annen manns mening....

K.

 

 

Annen manns meining er ein ting. "Gal manns ralling" vel meir tilfellet med slike utalelser du kommer med tidligere i tråden.

 

Men om du ønsker å sabotere skytesporten i Norge, ein sport som sliter frå før, så er du på riktig veg.

 

 

Fatter egentlig ikkje at eg gidd kommentera slikt sprøyt som du serverer her, men vart vel litt skremt av at folk i styre og stell innehar slike holdninger til andre skytegreiner enn sine egne.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo forferdelig at man man skal utsette seg for gjeld - p.g.a. en morsom hobby.

Får derfor håpe at sølv-vinneren "er blitt oppdaget i arbeidsmarkedet" - og som resulterer i en bedre økonomisk framtid :).

 

Hvis du tenker på Tore Brovold så "jobber" han hos Norsk Tipping på Hamar. :wink:

Min uthevning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte mer i de baner at han kunne få et levebrød av hobbyen.

Antar at det ikke er så mye skyting i lokalene til N.Tipping :D

 

(Men man må vel bare innse at skytetalenter ikke vil få samme muligheter som "tiendels-talenter" i fotball :( )

 

Skytes nok ikke så mye der nei, men nå er ikke Norsk Tipping det dummeste stedet å jobbe med hensyn til sponsing. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Men om du ønsker å sabotere skytesporten i Norge, ein sport som sliter frå før, så er du på riktig veg.

 

Sabotere ? Siden jeg mener noe annet enn gjengen her inne? Den er bra, er veldig gøy å lese at jeg har sm mål å sabotere skytesporten....er vel kanskje derfor jeg har jobbet så mye med dette de siste 7 årene også....helt garantert.....

 

Nope, er ikke redd for at jeg skal sabotere noe som helst, ei heller er jeg redd for de som måtte mene noe annet enn det jeg selv står for. Jeg jobber for mine klubbmedlemmer, skytterne i min krets og min fagretning og det jeg selv tror på. Så for resten jobbe for deres egen sak....ikke verre enn det.....

 

At enkelte ikke sitter med informasjon som er tilgjengelig bare man gidder å bry seg for stå for deres egen regning, ett tips er vel å komme seg ut av soffan eller bort fra pc'en å snakke med de som representerer din klubb eller krets feks på ett kretsting eller en fagkomite konferanse...eller kanskje på tinget til NSF. Spør de hva som skjer og hva dere kan gjøre for å hjelpe til i steden for å sitte der å sutre.. For det hjelper absolutt ikke overhodet.

 

Jeg for min del er meget fornøyd med det jeg har oppnådd og har fortsatt flere ting som jeg skal jobbe videre med. Jeg for min del gjør ihvertfall noe med det enn bare å sutre her inne.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del er meget fornøyd med det jeg har oppnådd

Det er jo bra for deg at du er fornøyd med deg sjøl, men hva har din selvtilfredshet med trådens tema å gjøre?

 

Jeg har tatt til meg det du skrev tidligere om den store uvitenhet alle vi andre svever i ("sersjant, alle de andre går i utakt!"), så jeg venter fremdeles i spenning på å bli opplyst. Se siste avsnitt i mitt forrige innlegg for nærmere spesifisering av ønsket opplysende informasjon

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tatt til meg det du skrev tidligere om den store uvitenhet alle vi andre svever i ("sersjant, alle de andre går i utakt!"), så jeg venter fremdeles i spenning på å bli opplyst. Se siste avsnitt i mitt forrige innlegg for nærmere spesifisering av ønsket opplysende informasjon

 

At du selv ikke gidder å innhente informasjon eller ta del i det som skjer ser jeg ikke det som min jobb å informere deg om det. Innhent informasjonen din selv......ser da ut som du er kapabel til det.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Alt pakket inn i en usannsynlig arrogant ovenfra-og-nedad-debatt-teknikk:

Du for ringe meg da vet du, så skal du få all informasjon du trenger...

 

Kanskje påtide å se hvordan forbindelse den kommentaren ble skrevet? Men det er vel som alltid tenker jeg, ta enktelte ting ut av klartekst når man ikke har noe annet å bidra med....

 

Kommentaren var gitt i forbindelse med hvilke verv jeg har......ikke noe annet enn det. Men det bryr vel du deg lite om tenker jeg....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Jeg for min del er meget fornøyd med det jeg har oppnådd

Det er jo bra for deg at du er fornøyd med deg sjøl, men hva har din selvtilfredshet med trådens tema å gjøre?

 

Ganske så mye når enkelte som deg selv drar saken over på meg som person og ikke er interresert i å se hvorfor enkelte blåser opp en fillesak. At noen gidder å bidra å ikke bare sitte å slenge dritt er kanskje noe nytt for deg ??

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Fra siden må det sies at det er noe virkelig underholdende med de luftige, arrogante ytringene som kommer fra NSFs egen våpendrager, Bromark. Det er er selvfølgelig en smal sak å plukke det dette ned, slik mange, bl.a. Sako 30-06, gjør. It's a dirty job osv.

 

Det denne Bromark evner å komme med i denne tråden, er skummel, litt trist og fremfor alt komisk lesning. Med den legendariske SL-tråden om Skytternytt i mente, er det slik at man nikker gjenkjennende, rister på hodet og humrer litt når man ser NSFs fryktløse paladin svinger sverdet igjen. Ekstra morsomt blir det når han stikker sverdet i slira og konkluderer selv — på et kjent og alltid like vidunderlig vidunderlig vis:

 

Jeg for min del er meget fornøyd med det jeg har oppnådd og har fortsatt flere ting som jeg skal jobbe videre med.

Vet du hva, Bromark? Det tror jeg deg på. :lol:

 

Jeg for min del er meget fornøyd med at slik selvgod sikling og luftig arroganse er en utmerket anledning til å smette inn med et lite gruk:

 

  • At appellere til fornuften
    er verdens største slag i luften.
     
    – Piet Hein

 

 

 

 

EDIT: skrivefeil

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nei, Bromark.

Jeg tror virkelig ikke du forsøker å skade verken skytesporten eller noe annet for den saks skyld, men det er faktisk enda mer skremmende enn om du virkelig gikk inn for det.

Det at du ikke ser at slike "meg-deg", "mitt-ditt-de andres", "min sak-deres sak"- holdninger er med på å svekke sporten og dens utøvere er virkelig skremmende, da spesielt sett i lys av at du tydeligvis har verv på ett eller annet nivå i systemet.

Om det skulle være slik at du er valgt inn av noen som forfekter samme holdninger som deg, gjør det meg enda mer betenkt.

Om det virkelig er mer enn en liten gruppering som har slike holdninger, vil skytesporten snart være en saga blott.

Vi er ikke i den situasjon at vi har råd til å være oss selv nærmest.

Vi kan ikke sitte på hver vår tue og mene at "vår" lille interesse er den som betyr mest.

Vi er skyttere hele gjengen.

Skyttere !

Ikke pistolskyttere, leirdueskyttere, rifleskyttere eller luftskyttere.

Skyttere !

Sett utenfra er vi samme ulla.

Sett innenfra bør vi oppføre oss som samme ulla for å ikke bli plukket fra hverandre av de utenfra.

Det er plenty krefter i sving som ser på oss som noe unødvendig herk og en fare for samfunnet og som helst så at skytesporten forsvant.

Splitt og hersk var en taktikk romerne benyttet seg flittig av.

Selv om den kunsten er noen tusen år gammel, funker den fortsatt.

Det er nok av de utenfor som gjerne splittet oss.

Nå ser det dessverre ut til at noen innenfor kan gjøre den jobben vel så godt.

Paranoid ?

Vel, kanskje, men all erfaring viser dessverre at det ligger mer enn en smule realisme i det.

Jeg bærer heller karakteristikken lykkelig paranoid enn etterpåklok og avvæpnet.

 

Tenk deg godt om, Bromark.

Er virkelig "oss mot dem" veien å gå ?

Er det ikke gledelig at norske skyttere, uavhengig av gren, er gode ambassadører for alt som smeller ?

Tror du ikke pistolskytingen nyter godt av glansen av rifleskytternes og leirdueskytternes prestasjoner ?

Tror du ikke at Landsskytterstevnet til DFS også er positivt for pistolskytterne i NSF ?

 

Til slutt, og for å komme deg litt i forkjøpet; Neida, jeg er ikke en av de som sitter på sidelinja og slenger dritt. Jeg er styremedlem i min krets, forhåpentligvis også som følge av mine inkluderende holdninger.

Link to comment
Share on other sites

Hva presidenten har gjort og ikke gjort i forhold til sine plikter synes jeg han skal forklare selv. Før jeg skal levere den totale fordømmelse vil jeg gjerne ha hans forklaring fremlagt, og muligheter for å vurdere forholdet.

 

Det er i denne debatten en annen ting som bekymrer meg mer.

 

Jeg har mer enn 25 år som tillitsvalgt på kretsnivå. Men en tillitsvalgt av den typen som Bromark har jeg heldighvis ikke møtt. Denne type navlebeskuende, trangsynte egoistiske g selvtilfredse personer trodde jeg bare forekom i komiske sketsjer av Stutum typen.

 

Men at Stutum egentlig er skytter og tillitsvalgt, det bekymrer meg. Det lover ikke godt for skytesportens fremtid.

 

Men for å stoppe denne typen mennesker hjelper det ikke å boikotte skytterforbundet. Det som kan hjelpe er at vi alle melder oss inn, og bruker våre stemmer både i klubb og på kretsnivå for å påvirke fra innsiden.

Link to comment
Share on other sites

Bromark!

 

Nå har du gjennom fleire innlegg kun hatt følgende argument:

1. "Jeg er uenig med alle andre, er ergo fritenkende og blir ikke hørt. Alle andre bare gjentar det andre sier og tenker ikke selv. Jeg vet best"

2. "Jeg vet veldig mye mer om saken enn alle andre, derfor hold kjeft alle sammen!"

 

Dette som svar til personer som gjennom gode argumenter prøver å få fram eit poeng. (Tenker ikkje på mitt tidlegare innlegg)

 

Oppgave til alle:

Finn 2 hersketeknikker, ofte nytta av folk som ikkje har noko kontruktivt å komma med.

Link to comment
Share on other sites

At du selv ikke gidder å innhente informasjon eller ta del i det som skjer ser jeg ikke det som min jobb å informere deg om det.

Nuvel. Siden du etter egne gjentatte utsagn vet mer enn oss andre om denne saken, så jeg det som nokså naturlig å spørre deg (straight from the horse's mouth, liksom) om hva slags informasjon du presumptivt sitter på og som skulle godgjøre hvorfor presidenten i Norges Skytterforbund oppfører seg på en måte som får jegere, skyttere pluss komplett ikke-våpeninteresserte mennesker til å riste oppgitt på hodet. Det virket i utgangspunktet som det beste stedet å fremskaffe slik informasjon som til nå kun du har påstått eksisterer. Ettersom du i tillegg ser ut til å inneha tillitsverv i omtalte organisasjon og etter eget utsagn står på god fot med tidligere nevnte, blamerte president, trodde jeg i min naivitet at du også ville være villig til å informere oss som ikke er medlemmer av denne engere kretsen. Din oppførsel har ikke akkurat gjort meg overbevist om at slik informasjon faktisk eksisterer, og jeg ser derfor ingen grunn til å rundspørre min bekjentskapskrets om noen av dem tilfeldigvis skulle inneha tillitsverv i NSF og derfor kunne forventes å sitte på slik informasjon som du ikke ønsker (eller kan?) dele med oss. For å bruke en parallell: Jeg gidder ikke å fiske på fallende sjø, og jeg jakter uvillig i terreng der man ikke kan anta at det finnes vilt.

 

Jeg venter fremdeles på at du skal framskaffe den informasjonen du påstår å sitte inne med, men jeg kommer nok ikke til å holde pusten mens jeg venter. Inntil så skjer anser jeg meg ferdig med diskusjonen, men jeg lover å ete i meg en del av mine uttalelser om presidentens oppførsel når (hvis?) jeg får forelagt en forbannet god grunn for at han så til de grader ser ut til å gi faen i at hans forbunds utøvere deltar i OL. Hittil har jeg trodd at det bare var Gerhard Heiberg som mente å kunne oppføre seg mer kongelig enn Harald R., men det ser så langt ut til at det finnes minst én til av det kaliberet innen norsk idrett.

Link to comment
Share on other sites

Som relativt fersk pistolskytter har jeg hatt den glede å treffe Presidenten flere ganger. Jeg synes han er en hyggelig, inkluderende og dyktig mann. Som meget erfaren leder mener jeg dog at hans valg i OL var meget dårlige. Tross dette krever jeg verken hans avgang eller at andre sanksjoner skal iverksettes. Jeg tåler at folk gjør noen feil. Når han får tenkt seg om, vil også han erkjenne at han burde gjort andre valg.

 

NSF har utfordringer på linje med andre forbund. Bredde vs elite og ulike grener som skal prioriteres mot hverandre. Pistol har storparten av medlemsmassen og storparten av bredden. Akkurat i 2008 er det andre grener som har den ypperste elite. Dette krever kommunikasjon og drøftinger innad i NSF slik at alle får en felles forståelse for og en lojalitet til de valg som tas og de beslutninger som fattes. Alle gode organisasjoner har en evne også til å huske de minste grupperingene i organisasjonen. En alles krig mot alle og ren maktutøvelse basert på medlemer i ryggen vil aldri føre til konstruktivt arbeid og godt miljø i organisasjonen.

 

Som medlem i Fagkomite pistol i min krets vil jeg selvsagt arbeide mest med pistolskyting, men samtidig huske NSFs formål og lojalt arbeide for dette:

 

FORMÅL

Norges Skytterforbunds formål og oppgaver er:

 

a. som sentralorganisasjon og særforbund for skyting å organisere og lede arbeidet for skytingens fremme

b. å arbeide for hensiktsmessige regler for de enkelte skytegrener, så vel nasjonalt som internasjonalt

c. å representere norsk skyting internasjonalt og være bindeledd mellom innenlandske og utenlandske skytterorganisasjoner, samt å formidle eller arrangere konkurranser med utenlandske organisasjoner

d. å utvikle egen aktivitet, organisasjon, økonomi og ansatte slik at de krav og utfordringer forbundets medlemmer, norsk idrett og internasjonal idrett stiller, imøtekommes.

Dette er § 1 i Norges Skytterforbunds lov.

 

Jeg har det ønske at alle tillitsvalgte ønsker å stille seg bak forbundets Formål og arbeide i tråd med §1 i dets lov.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg må si at debatten ikke overrasker meg, JANTE LOVEN kommer frem med store bokstaver.. "Ikke tro at du er noe". Er det noe vi nordmenn er flinke til så er det og tråkke på de som kommer i posisjon slik at de ikke får mulighet til å utrette noe. Tror ikke det er så godt betalt å være president i NSF heller, så det var nok ikke derfor han takket ja til å stille til valg. Tror det er mer jobb en glitter å stas, å stille i et slikt verv.Bjørn har stått på for skytterne i mange år, mange timer med frivillig arbeid ubetalt. Og jeg tørr påstå mer enn de fleste som er her på kammeret og de som ikke er her. La mannen få komme til ordet før dere henger løkken rundt halsen hans. Jeg er sikker på at Bjørn vil gjøre en kjempe jobb for NSF. Han har gjort en kjempe jobb i fagkomite pistol i mange år og det vet de fleste. Hvorfor skulle ikke han kunne gjøre en en bra jobb som president også?? Jeg vet at det var noen som ønsket rifle i ledelsen, hvorfor? Hva er dere redd for egentlig? At ting stikker dypere her enn at han ikke var på arenaen oser det lang vei av.. Det er lett å være etterpåklok, lett og stå på andre siden av gjerde og kaste masse dritt. Jeg synes vi bør sope foran egen dør før vi soper for andres.

 

Så at det bare er Bromark som støttet presidenten er helt feil. Om det så hadde vært valg i morgen tror jeg ikke utfallet hadde blitt noe annet enn det, det ble. Stå på Bjørn du kommer til å gjøre en god jobb for NSF!!

Blir med å tar en pils jeg også Kjetil!!

 

Mvh

Øyvind Johansen

Link to comment
Share on other sites

Så at det bare er Bromark som støttet presidenten er helt feil. Om det så hadde vært valg i morgen tror jeg ikke utfallet hadde blitt noe annet enn det, det ble. Stå på Bjørn du kommer til å gjøre en god jobb for NSF!!

Blir med å tar en pils jeg også Kjetil!!

 

Mvh

Øyvind Johansen

Det er vel igrunnen ganske mange som støtter Bjørn J. (deriblant undertegnede), når det gjelder hans presidentverv.

Det er uansett ikke det samme som at man mene at presidenten ikke gjør feil.

Slik jeg ser det, er det spesielt viktig at "pistolmannen" B.J. stiller opp der rifleskytterne er i aksjon.

Det kalles brobygging, og er en viktig lederegenskap.

Link to comment
Share on other sites

Dettte skrev jeg i et tidligere innlegg:

Som NSF medlem i to klubber rifle og pistol.

Har jeg tenkt å ta Mr presidents oppførsel opp med styrene. Her er det på sin plass at klubbene som utgjør NSF stiller et alvorlig spørsmål med Mr president sin prioritering.

Og der etter bør Mr president forklare sine uttalelser som er kommet i etterkant av en tåpelig oppførsel.

 

Om han så får fyken, får bli opp til neste valg.

Jan F Monsen.

 

På gårsdagens klubb stevne (pistol) var det ingen som gav mr President støtte for hans prioriteringer eller støtte til hans noe underlige utalelser.

Det var vell stort sett enighet om at mr President burde få uttale seg, om de to nevnte forhold. Og at han burde ha noen gode forklariner på de to nevnte forhold.

Men det var ingen som tildelte han mye ære for det som han har prestert ved sin « deltagelse» i OL.

 

Hans posisjon som leder av NSF er det Landsmøte som må vurdere, at vi majoriteten av de som har skrevet i tråden her er misfornøyd med oppførsel og prioriteringer får han ta til etterretning.

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg må si at debatten ikke overrasker meg, JANTE LOVEN kommer frem med store bokstaver.. "Ikke tro at du er noe". Er det noe vi nordmenn er flinke til så er det og tråkke på de som kommer i posisjon slik at de ikke får mulighet til å utrette noe. Tror ikke det er så godt betalt å være president i NSF heller, så det var nok ikke derfor han takket ja til å stille til valg. Tror det er mer jobb en glitter å stas, å stille i et slikt verv.Bjørn har stått på for skytterne i mange år, mange timer med frivillig arbeid ubetalt. Og jeg tørr påstå mer enn de fleste som er her på kammeret og de som ikke er her. La mannen få komme til ordet før dere henger løkken rundt halsen hans. Jeg er sikker på at Bjørn vil gjøre en kjempe jobb for NSF. Han har gjort en kjempe jobb i fagkomite pistol i mange år og det vet de fleste. Hvorfor skulle ikke han kunne gjøre en en bra jobb som president også?? Jeg vet at det var noen som ønsket rifle i ledelsen, hvorfor? Hva er dere redd for egentlig? At ting stikker dypere her enn at han ikke var på arenaen oser det lang vei av.. Det er lett å være etterpåklok, lett og stå på andre siden av gjerde og kaste masse dritt. Jeg synes vi bør sope foran egen dør før vi soper for andres.

 

Så at det bare er Bromark som støttet presidenten er helt feil. Om det så hadde vært valg i morgen tror jeg ikke utfallet hadde blitt noe annet enn det, det ble. Stå på Bjørn du kommer til å gjøre en god jobb for NSF!!

Blir med å tar en pils jeg også Kjetil!!

 

Mvh

Øyvind Johansen

 

Her er det ikke spørsmål om han kan gjøre en god jobb som president i NSF :roll:

 

Her er det måten han representerer NSF internationalt, på en arena som krever at han er tilstede :!:

 

Etter å ha lest hans svar i div presse, er inntrykket jeg sitter igjen med at han egentlig er svært lite interessert i hva som skjer av skyting i OL.

Når han har fått adgang til øvelser... så gir han bort billetene :shock:

Men ere være han for det, det var en flott gest :D overfor dem han dav dem til.

 

Men, hovedinntrykket mitt er at han ikke har skjønt sin posisjon i det administrative internationale miljø.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har vel mer som vane å være kritisk til NSFs sentrale styre enn å proklamere støtte. Det er vel ingen tvil om at det som skjedde (gitt at de faktiske forhold er beskrevet riktig) var uheldig. Videre er det slik at det skjedde mens presidenten var ganske så fersk – dvs. man har ikke så mye å annet å vurdere ham i forhold til (ut over det omfattende arbeid han har gjort i FKP).

 

Likevel syns jeg det er trist at såpass mange kaster seg rett ut i ”kjølhalings-modus” – uten å reflektere over betydningen av forholdet, blant annet sett opp mot presidentens potensiale som tillitsvalgt for NSF. Av og til tror jeg det er fornuftig både å la den som har gjort en bommert få uttale seg ( og da ikke via Aftenposten) og ikke minst – gi folk en ny sjanse. Husk – de aller fleste av oss har dårlig med medietrening – det skal veldig veldig lite til før man i et stresset øyeblikk kommer med uttalelser som står seg dårlig alene…

 

Bård L.

Link to comment
Share on other sites

Iflg. alle sidene med innlegg, forstår jeg at mange vil ha presidentens forklaring på sitt utenlandsbesøk.

 

Er et eksternt forum som kammeret.no - riktig forum for en redegjørelse?

Det synes ikke jeg!

 

For dere som er NSF-medlemmer, og ønsker svar på spørsmål ang. NSF og ledelse - burde vel svar og spørsmål skje innenfor NSF`s arena, og ikke på et nettsted som omhandler skyting i ulike former, hunder, fiske, jakt, kjøp, salg osv.

Link to comment
Share on other sites

For dere som er NSF-medlemmer, og ønsker svar på spørsmål ang. NSF og ledelse - burde vel svar og spørsmål skje innenfor NSF`s arena, og ikke på et nettsted som omhandler skyting i ulike former, hunder, fiske, jakt, kjøp, salg osv.

Nå har det seg dessverre slik at NSF´s arena (dersom du tenkte på NSF´s forum) er tilnærmet ubrukelig og dermed tilnærmet ubrukt.

Link to comment
Share on other sites

Er virkelig "oss mot dem" veien å gå ?

Er det ikke gledelig at norske skyttere, uavhengig av gren, er gode ambassadører for alt som smeller ?

Tror du ikke pistolskytingen nyter godt av glansen av rifleskytternes og leirdueskytternes prestasjoner ?

Tror du ikke at Landsskytterstevnet til DFS også er positivt for pistolskytterne i NSF ?

 

Først må jeg si at jeg står fortsatt på at Bjørn ikke har gjort noe galt, og at hele saken er en stom i ett vannglass laget av enkelte som ønsker å splitte NSF. Se heller på hvor kritikken kommer og hvem som lager det.....men nok om det....

 

Skal jeg begynne ett sted , må det være at hvis man er aktiv innen sin krets kan man enkelt komme seg på konferanser og skaffe seg litt informasjon om hva som skjer. Det er bare å få opp øya det....

 

Nei, veien er ikke oss mot dem. Og det er heller ikke mitt ønske, men som jeg tidligere også har fortalt har jeg vært med i noen år og fått oppleve hvordan det blir jobbet innad i NSF. Det er ikke pistol som er den stygge ulven, pistol forsøker bare å få til det alle forventer av de. Og for å kunne få til dette må det ressurser via da midler til. Og det er nettopp dette som er tema for veldig mange i NSF, og historien viser tydelig at pistol har blitt flådd på alle måter i mange år av nettopp da de andre grenene.

 

Den siste tiden har ting blitt mye bedre, men selv på årets ting regi NSF kunne vi lese innstillingen fra valgkomite som liksom skulle være skytternes ønske !!! Det som skjedde i forkant av denne prosessen viser også at enkelte innen NSF har en agenda for å ta over så de selv kan regjere, det lykkes de ikke med helt i denne omgang, men det kommer kanskje hvis vi ikke kan finne frem til en måte å samarbeide på.

 

For når det går folk på talerstolen under ett NSF ting og rakker ned på det sittende styret kun for å svartmale, ja da kan man lure på hva de er ute etter. Ikke har man hold i sine argumenter og de viser tydelig at de har en agenda om å ta over slik at pistol blir skadelidende. Og det hele handler om penger, fordelinger og makt...

 

Tar vi de pengene som kommer inn til NSF snakker vi om 225 kroner totalt, skytternytt får sin del. Toppidrett og bredde får sin del. Men når vi ser på hvilken fagretning som genererer penger er det nettopp pistol som gjør dette. Rifle på sin side med skrarve 4000 medlemmer har lite å bidra med, hadde ikke skytterne mått være medlem av NSF for å skyte internasjonalt ja da vil jeg påstå at de ikke hadde vært medlem overhodet, da holder det lenge med DFS. Det samme gjelder nok lerdu og NJFF. Ser vi på pistol derimot har vi ikke så mange andre muligheter enn NSF. Men rifle og lerdue kunne vært størst hvis alle hadde meldt seg inn, men slik er det ikke. Og jeg kjenner såpass til DFS at jeg vil påstå at pistolskyting har lite tilbake annet enn at skytesporten får litt oppmerksomhet 1 uke i året.....

 

Jeg ønsker ikke å skape noe oss og dem....tvert i mot. Men jeg har sett hvordan enkelte har arbeidet og hva de ønsker. Og det er nettopp derfor jeg sier det jeg sier og hvorfor jeg tar den holdningen som jeg har. Jeg er lei av å hele tiden se at enkelte har en skjult agenda for så kun styre alt mot en fagretning.

 

Jeg overhørte flere samtaler under årets NSF ting, og det skremte meg at medlemmer i valgkomiten hadde synspunkter som jeg ville skammet meg over. Det var tydelig på meg at det hele var ett planlagt stunt som til hell og lykke ikke gikk 100% igjennom. Det har vel aldri vært så mange benkeforslag noen sinne tror jeg på ett NSF ting, og det sier jo litt.

 

Og når vi ser misunneligheten stråle frem fra en av landslagstrenerne når han leste at pistol ønsket 1 mnok i året i sitt langtidsbudsjett, ja da gikk han på talerstolen og forlangte at hvis pistol fikk det måtte alle de andre ha det også!!!! Fornuftig det ikke sant ??

 

Det er gjennom mange år med konferanser og NSF ting, møter og samtaler. Lese referater fra styremøter og det å snakke med folk som gir deg innblikk i hvordan ting virkelig er.

 

Jeg har vært uenig med den sittende presidenten flere ganger jeg, og vi er enig at vi i enkelte saker er uenige. Jeg har i flere år jobbet for å ta vare på det vi har innen det jeg holder kjært, og for å være helt ærlig bryr jeg meg lite om de andre fagretningene egentlig. Men jeg snakker med de og forsøker å sette meg inn i hva som er best også for de, og under årets ting var nettopp valget av de som skulle sitte i fagkomite en lang diskusjon. For når valgkomite ikke hører på den sittende leder av fagkomite rifle, og de i tillegg ønsket å kaste alle sammen som hadde tross alt skaffet oss flere kandidater til OL, ja da er det litt merkelig syns jeg.

 

Som mange kan lese er det ikke en enkel ting å sette seg inn i hva som skjer i NSF, desverre er mye av informasjonen kun tilgjengelig enten på konferanser eller direkte møter med de som faktisk jobber i NSF. Men jeg oppfordrer alle som er nysgjerrige å ta seg en tur på en konferanse eller ett krets ting, og be om innblikk, forsøk å sett deg inn i hva som skjer og hvordan ting fungerer i NSF.

 

Tror det blir noe enklere å forstå for en del mennesker da......det ble det for min del ihvertfall.....

 

Helt til slutt vil jeg komme med ett eksempel på hva som skjer på en pistolkonferanse, det er representanter fra de fleste kretsene. Enkelte kretser har kun andre fagretninger og sender da disse personene på konferansen. Det som er interresant er i enkelte diskusjoner så har de ikke noen mening om saken eller de sier "samme for meg" ! Men de glemmer at i kretsen de representerer har de 80% pistol skyttere......er det da rettferdig at disse som ikke bryr seg skal ødelegge for de som virkelig gjør det ?

 

Saken går faktisk så høyt at under årets NSF ting var det store kretser med mange pistolfolk som sender bare rifle mennesker til tinget. Det skal i utgangspunktet ikke ha noe å si, men det har det desverre. Disse menneskene har i mange tilfeller kun til hensikt å skaffe mer til sin fagretning noe som vi også ser i mange tilfeller. At enkelte går på talerstolen og "skammer seg på pistol sitt vegne" for at vi liksom fikk for mange fra pistol i styret i NSF? Pistol kan ikke få mer enn 70% og er det så ille med tanke på at pistol har over 75% av medlemmene ?? Fagretningene har jo sin representant alikevel så hva er så ille?? Det skal jo ikke ha noe å si hvem fagretning man kommer fra sier så mange.....men sannheten er at det er greit så lenge de ikke kommer fra pistol.....!!!!

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...