Jump to content

NSF-presidenten og OL....


triggerhappy

Recommended Posts

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ble eitrende forbanna når jeg leste at vi har sendt nedover en skytterpresident som så til de grader har skjemt ut seg selv og NSF for restenen av verdenen. Som NSF medlem vil jeg så absolutt få gi forbundet klar beskjed om hva jeg synes om skytterpresident Bjørn Jakobsen sin oppførsel og manglende evne til å fatte hva jobben hans er. At en person i en slik fremtredende stilling, ikke er i stand til skjønne han er der på jobb og ikke som turist. Må få følger. Jeg forlanger en offentlig beklagelse fra skytterpresidenten, og jeg håper alle på tinget legger seg på minne denne hendelsen ved neste korsvei.

 

P.s. Noen som har en dugende e-post adresse til NSF sentralt?. jeg finner bare til fagkomiteer.

Link to comment
Share on other sites

Kjære vene!!!

 

Sånt kan man bare ikke god ta, at en president opptrer så uproft i forbindelse med et slikt arrangement.

Enten han har bakgrunn som pistolskytter eller med sprettert. Hvilken bakgrunn denne mannen har spiller liten rolle for meg.

 

Men pgs hans "stilling" er det visse ting man ikke sier eller gjør.... I slike tilfeller går nasjonen og skyttersporten forran enn selv og enns enge ønsker PUNKTUM!!

 

Dette er jeg enig i at ikke kan gå upåaktet henn.... Selv om en beklagelse månner lite i det store og hele.

 

Men som en president for NSF kan man rett og slett ikke ha en slik fremtoning og oppførsel.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke rart utøverne og trenerne er irriterte. Kjenner det koker under topplokket her jeg, enda jeg er milevis unna Kina :) Dette må jo få følger. Han har jo allerede vist at han ikke eier skam, men hvis han har lyst til å pynte litt på det så må ha komme med en offentlig beklagelse og deretter gå av.

Link to comment
Share on other sites

At Presidenten ikke møter på trening er greit, men alt av skytekonkuranser som Norske utøvre er med på har han for svarte møteplikt!

Når det da i tillegg er Finaleskyting med Norsk utøver og mulighet for medalje... Og Presidenten for NSF velger å se den Kinesiske muren isteden gjør meg flau på vegne av Skytter Norge.

 

President Bjørn Jakobsen er i OL for å representere Norge og våres skyttere. IKKE på ferie, det er rett å slett en skam for Norge.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si hva som bør gjøres her...men ett spørsmål reiser seg....

 

Hvorfor er skytterne eller andre så opptatt av hvem som er på tribunen eller ikke ??? Skyter de bedre eller dårligere om presidenten hadde vært der ??

 

En annen morsom ting er vel de som "hiver" seg med på lasset, enkelte navn der kommer vel ikke som ett sjokk for mange kan jeg tenke meg. Nei, en liten fillesak mener nå jeg og de som gidder å legge noe i det har vel ikke stort mer å gjøre enn å slenge dritt.....

 

For en skarve pistolskytter kan det virke som noen er ute etter å sverte en ny president så fort de har mulighet....

 

Jeg hadde nok sett muren jeg også enn å stå å se på noen som svetter livet av seg i en haug med klær....hehe

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke si hva som bør gjøres her...men ett spørsmål reiser seg....

 

Hvorfor er skytterne eller andre så opptatt av hvem som er på tribunen eller ikke ??? Skyter de bedre eller dårligere om presidenten hadde vært der ??

 

En annen morsom ting er vel de som "hiver" seg med på lasset, enkelte navn der kommer vel ikke som ett sjokk for mange kan jeg tenke meg. Nei, en liten fillesak mener nå jeg og de som gidder å legge noe i det har vel ikke stort mer å gjøre enn å slenge dritt.....

 

For en skarve pistolskytter kan det virke som noen er ute etter å sverte en ny president så fort de har mulighet....

 

Jeg hadde nok sett muren jeg også enn å stå å se på noen som svetter livet av seg i en haug med klær....hehe

 

K.

Om du hadde fått betalt en tur for å representere NSF, tror jeg du hadde gjort det istedenfor å dra på sightseeing.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er skytterne eller andre så opptatt av hvem som er på tribunen eller ikke ??? Skyter de bedre eller dårligere om presidenten hadde vært der ??

 

[...]

 

Jeg hadde nok sett muren jeg også enn å stå å se på noen som svetter livet av seg i en haug med klær....hehe

Hvis du virkelig mener det du skriver, er du i mine øyne ikke egnet til å inneha tillitsverv. Enten fordi du totalt mangler gangsyn og skamvett, eller fordi du allerede er blitt en pamp med en pamps tankesett (men de to tingene er kanskje det samme...)

 

Jeg er jaggu glad for at jeg ikke er medlem i NSF. Om jeg hadde vært, ville jeg forlangt å få tilbake den delen av min medlemskontigent som gikk med til å betale reise og opphold for at en pamp skulle få leke turist istedenfor å gjøre den jobben han burde gjøre: Å representere forbundet ved utøvernes konkurranser.

Link to comment
Share on other sites

Mener nok en del av det ja, spesielt om det som har med skytternes prestasjoner på banen og hvilke tilskuere som er tilstede eller ikke.

 

Hva som er riktig av presidenten er nok en enkel sak, han bør og skal være til stede. Den saken er grei, helt klart...

 

Men, det kan være andre årsaker til at han ikke var der uten at alle er informert om det, og det ser jeg vel heller mer alvorlig på hvis det er andre ting som kan gjøre at han evnt ikke er tilstede, og da er det merkelig at enkelt litt opp i systemet hiver seg over han som gribber....det liker jeg ikke noe spesielt....

 

Det virker også som det er en del som "vet best" her inne uten å sitte på alle fakta.....hadde det ikke vært bedre å ventet til evnt presidenten hadde kommet med en kommentar ? før alle liksom skal sette seg på sin høye hest og fortelle resten av verden hvordan man skal gjøre det....

 

Og til de som måtte skamme seg hvis de hadde vært medlem i NSF ??? Skam dere heller for at dere ikke er medlem å i tillegg sitter der å sprer en masse ting om saker som ikke engang berører dere....men det er vel slik dere pleier å gjøre tenker jeg.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Langt på vei enig med Bromark i dag faktisk.

Antagelig storm i ett vannglass dette.

Ser frem til høre hva Presidenten sier til dette presseoppslaget.

 

For en skytter som deltar i OL burde det være likegyldig om skytterpresidenten står i salen.

 

Men det at han kanskje ikke var der,er en kjærkommen anledning til å hogge løs på Pistolmannen Jakobsen.

Tenk hvor ille det ville gått hvis visepresidenten også hadde vært fraværende,grøss og gru. :D

Link to comment
Share on other sites

Langt på vei enig med Bromark i dag faktisk.

Antagelig storm i ett vannglass dette.

Ser frem til høre hva Presidenten sier til dette presseoppslaget.

 

For en skytter som deltar i OL burde det være likegyldig om skytterpresidenten står i salen.

 

Men det at han kanskje ikke var der,er en kjærkommen anledning til å hogge løs på Pistolmannen Jakobsen.

Tenk hvor ille det ville gått hvis visepresidenten også hadde vært fraværende,grøss og gru. :D

Nå har det seg sånn at heller ikke jeg, som i likhet med B.J først og fremst er pistolmann, skjønner hvorfor presidenten i NSF er der nede på en tur betalt av Norges Idrettsforbund om det ikke er for å være tilstede når NSF´s representanter er i ilden.

Nå tar jeg forbehold om at det som er presentert er korrekt, men Idrettsforbundet betaler neppe for en ferietur, eller hva ?

Reaksjonene hadde nok vært akkurat de samme om presidenten var riflemann eller haglemann.

Link to comment
Share on other sites

Det at en Landslagstrener i Hagle/Pistol/Bue ikke er på finalen i Rifle eller motsatt er helt iorden! Hvis Vise Presidenten som har betalt reisen selv av egen lomme, hadde sett den Kinesiske mur isteden, er også dette helt greit uavhengig hvilken finale det måtte gjelde!

 

Men, når Presidenten i NSF har fått reisen/oppholdet betalt av NIF, da er han ikke på ferie! Da er han der i regi av Norge og NSF! Han er faktisk på jobb, så reiser han å ser på den Kinesiske muren i steden...

Det forteller meg at han har total mangel på respekt og folkeskikk for den jobben/vervet han har i NSF som President. Det har overhodet ingen ting med at Presidenten er "Pistol" mann. Saken er at han er President for alle skytegrener i Norge tilsluttet NSF, og har fått reisen/oppholdet dekket av NIF.

Link to comment
Share on other sites

Det er tydelig at det er snakk om en person som ikke er vant med å få reiseutgifter "dekket". Hadde jeg vært medlem av NSF tror jeg nesten jeg hadde blitt så forbannet at jeg hadde sendt et brev til likningskontoret hans med spørsmål om ikke denne sightseeing turen hans burde beskattes som inntekt. Det er tross allt andres penger som han leker turist med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker en av de første komentarene fra den omtalte herremann om Bromark:

 

Om den kjeftesmella kommer inn i styre og stell her i NSF, kan vi bare pakke sammen 8)

 

Denne kommentaren kom etter par glass en lørdagskveld på Hell :D

 

Men,,, Bromark `n er vellkjent for sin frittalende tone og alltid "besservaiser" innsikt. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Bromark: Selvsagt har det ikke noe å si for en profesjonell skytter hvem som ser på, ihvertfall ikke resultatmessig. Men det er heller ikke poenget. Poenget er at turen ikke er betalt av egen lomme, og dermed ikke er å anse som fritid. Tipper sjefen min, eller din, hadde blitt ganske forbanna hvis vi dro på sightsing i arbeidstida. En annen ting er jo hvilke signaler dette sender om hvor stor interesse presidenten har for idretten sin. Han burde jo faktisk være den av alle som var mest interessert i å følge med når hans egne utøvere er i sving under ett OL.

Link to comment
Share on other sites

Men,,, Bromark `n er vellkjent for sin frittalende tone og alltid "besservaiser" innsikt. :roll:

 

Fra deg tar jeg det som ett kompliment, er vel ikke så lett å takle at andre har andre meninger å tør å si det......alltid gøy å se at enkelte henger seg mer opp i personer enn sakens kjerne......

 

Ser jeg videre på saken, var det ikke så ille som så mange her inne skulle ha det til mener nå jeg, om det er riktig av presidenten å gjøre som han gjorde må han selv stå for. Men er man en gjest uten noen forpliktelser kan man eentlig gjøre som man ønsker, og han man med familie forstår jeg godt valget som ble gjort.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

er man en gjest uten noen forpliktelser kan man eentlig gjøre som man ønsker, og han man med familie forstår jeg godt valget som ble gjort.

Dette har null med om fyren er "pistolmann", "haglemann" eller "riflemann" å gjøre. Spørsmålet er: Hvem betalte turen? Hvis mannen betalte flybillett (antakeligvis businessklasse) t/r Kina pluss opphold sjøl, er han selvsagt fri til å gjøre hva han vil. Hvis Idrettsforbundet betalte turen for at fyren skulle få en gratis ferie, er dette faktisk skattepliktig. Det er bare hvis han fikk dekket turen på grunn av sitt verv som formann i NSF at dette ikke er en skattepliktig ytelse, og da er han ikke en "gjest uten forpliktelser". Han er der for å gjøre en jobb: Å representere sitt forbund overfor egne og andre utøvere. Og isåfall er det mildt sagt umusikalsk og i bunn og grunn komplett skivebom hvis mannen prioriterer å være turist framfor å være tilstede under konkurransene.

 

Hvis du ikke forstår dette, vil jeg gjerne vite om du har tillitsverv i NSF, og i tilfelle: Hvor. For da skal jeg definitivt la være å melde meg inn i noen del av NSF som du har ansvar for.

Link to comment
Share on other sites

Eg syns dette utsagnet frå herremannen er ganske søtt. Godt å vite at skytepresidenten ikkje forventar besøk på ei skytebane når han er til stades på dei Olympiske Leikar. Det er noko som seier meg at vurderingsevne ikkje er hans styrke

 

***

- Ingen har spurt om jeg skulle på skytebanen. Jeg er gjest fra Olympiatoppen uten at det stilles krav til oss. Det er laget et program, og der sto det i hvert fall ikke besøk på noen skytebane, sier Bjørn Jacobsen til Aftenposten.no.

***

Link to comment
Share on other sites

Aroganse og hovmod har han ihvertfall i bøtter og spann. Manglende vurderingsevne er også så til de grader avslørt.

Håper nesten han er en smule feilsitert, viss ikke er det bare for ille. :?

 

Ingen forpliktelser, neida. Hei du siden du er en kjekk og grei gutt, så skal du få bilett til OL av oss du.

Selvfølgligt ligger der forpliktelser bak, men man regner med at en på presidentnivå, ikke trenger å få fortalt hva jobben hans er. Den skytinga der han gav bort bilettene til, skal jeg gjerne tilgi ham (gyldig grunn i min bok), men deretter skjøt han med blanks gitt.

Link to comment
Share on other sites

Eg syns dette utsagnet frå herremannen er ganske søtt. Godt å vite at skytepresidenten ikkje forventar besøk på ei skytebane når han er til stades på dei Olympiske Leikar. Det er noko som seier meg at vurderingsevne ikkje er hans styrke

 

***

- Ingen har spurt om jeg skulle på skytebanen. Jeg er gjest fra Olympiatoppen uten at det stilles krav til oss. Det er laget et program, og der sto det i hvert fall ikke besøk på noen skytebane, sier Bjørn Jacobsen til Aftenposten.no.

***

 

 

Det sier vel egentlig ganske mye om mannens kapasitet når han ikke forstår at dette blir det bråk av?

 

Hadde en normal oppegående person blitt invitert med til et OL når en innehar verv i en gren der Nordmenn er representert så hadde han garantert stilt på tribunen.

 

Nå er jeg ikke medlem i NSF men dette lyser lang vei av dårlig dømmekraft og mangel på respekt for utøvere, sunt folkevett er tydligvis mangelvare...

Link to comment
Share on other sites

Hmm, totalt talentløst, den siste pamp..., not ? Får håpe at noen også sender en mail til skatteetaten, legger fram fakta og lar den skamløse betale gildet. Noen mennesker har ikke skamvett, sneversynet og egoet er totalt utfylt. Det er jo bare å sende en stakkar arbeidstaker på kurs/møte/arbeidsreiser o.l ; dukker deltageren ikke opp uten gyldig grunn er vedkommende belastnigsansvarlig. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Synes det er bra at alle her på forumet vet hvor enkelt det er å skaffe seg billett til det du ønsker å se under OL. Pratet med vedkommende rett før avreise der han sa at han ikke ønsket å reise ned hvis han ikke fikk være med under MINST 1 av skytearrangementene, noe som ikke var planlagt. Det er selvfølgelig beklagelig at presidenten ikke var til stede under skeetfinalen, men før vi begynner å klage bør vi få vite fakta om hva som var mulig å få til.

Synes vi har en president som er en del av grasrota i vårt forbund, er stolt av å være NSF medlem og tror at presidenten prøver å gjøre alt han kan for å fremme NSF's skytesprt på best mulig måte!

Link to comment
Share on other sites

Etter hva presidenten har uttalt (forbehold om at han er riktig sitert), så har han ikke akkurat gått så hardt inn for å skaffe seg billetter heller.

Det ser forøvrig ikke ut til at de er plaget med overfylte tribuner der nede, så det skulle vel absolutt ha vært mulig om interessen var tilstede:

http://tv2nyhetene.no/utenriks/article2127613.ece

Link to comment
Share on other sites

Slik gjør man ikke når man er president i et forbund, enkelt og greit.

Han burde selv gå av straks, og betale tilbake billetter og alle kostnader.

Eller

Bli sparket ut av forbundet og bli pålagt å betale for det gildet han har hatt der borte, samt aldri få ha noe tillitsverv innen sporten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er pistolskytter og NSF-medlem. I tillegg er jeg en særdeles middelmådig (i beste fall) hagleskytter som bruker litt for lite tid på haglebanen. Hagle bruker jeg primært til jakt, og trener utelukkende for å kunne jakte humant forsvarlig, og for å kunne strekke skuddholdene litt utover 12 meter. Hagleskyting som sport er temmelig uinteressant for meg.

 

Til nå har jeg sett mange gode argumenter for hvorfor presidenten ikke burde ha tatt sightseeing, men ikke et eneste valid argument som forsvarer det. Jeg er ikke så opptatt av om han har betalt reisen og oppholdet selv eller ikke - jeg er langt mer opptatt av det han ikke gjør.

 

Han er president - øverste sjef - i NSF, dermed er han også en slags åndelig leder - et eksempel til etterfølgelse. Det han gjør skal representere holdninger og handlinger som ideelt sett skal ha røtter i alle organisasjonens grener, tanker og handlinger. Det er slett ikke bare moro å være leder, og en slik jobb skal medføre besluttninger som svært ofte går på bekostning av lederen selv - det er faktisk en del av jobben. Man vender ganske enkelt ikke de man leder ryggen i det avgjørende momentet for å dyrke egne interesser. Dersom det var slik at denne sightseeingen sto på programmet, burde presidenten han gjort det han i utgangspunktet burde, og heller tatt arrangørene litt i skole ved å stille på arenaen for å støtte sine.

 

Forbund og organisasjoner eksisterer hovedsaklig på et solidartitetsbegrep, og dersom ikke dette gjennomsyrer den øverste ledelsen, skal man heller aldri forvente at den er å finne igjen i systemet for øvrig. Det virker på meg som at NSF sin president ikke er en spesielt god leder. "Jeg har ingen forpliktelser..." sier han, og akkurat der finnes det klareste eksempelet på dette; han vet ganske enkelt ikke hva det vil si å være leder. Som leder er man ganske enkelt forpliktet - i hvert fall når man er til stede på internasjonale arrangementer, eller sågar nasjonale, der idrettsutøvere fra din egen organisasjon er representert. Punktum.

Link to comment
Share on other sites

Aha....... Det er penger det er snakk om. Har da kanskje vår ferske president begynt arbeidet med å se fordelingsnøkkelen i forbundet nærmere i sømmene? Som aktiv pistolskytter ville jeg synes det ville vært gøy å se at det ble brukt tistrekkelig med midler til å kunne fått noen av våre pistolskyttere opp og fram.

 

Skulle vært moro å se om forbundets midler blir fordelt på en demokratisk måte mellom de forskjellige komiteene. Uansett ikke bare lett heller, og det er særdeles moro å se norske skyttere hevde seg internasjonalt uavhengig av våpentype.

 

Mulig jeg uttaler meg på tynt grunnlag, men etter hva jeg har hørt er det mange pistolskyttere på grasrotplan som mener at større del av kaka burde tilbakeføres den store andel pistolskyttere i forbundet. Kanskje er det slik at denne mediesaken til dels skyldes at et slikt arbeid er igangsatt?

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen som reagerer på at skytteren IKKE har fått midler av NSF for å delta, men måtte LÅNE penger ? Men NSF har midler til å sende ned presidenten, som velger å reise på tur istedenfor å se på skytingen. Det er jo flott prioritering. Neste OL foreslår jeg at de (NSF) gir pengene til utøverne og holder seg HJEMME selv.

Link to comment
Share on other sites

Ok, my bad.....

 

Innlegget mitt var ment som en kommentar til uttalelsene om konflikt i artikkelen fra aftenposten ( sølv med lånte penger ), ikke hvorvidt skytterpresidenten burde vært på idrettsarenaene eller ikke.

 

Ken; ifølge artikkelene har vel heller ikke NSF bekostet reisen for skytterpresidenten. Det er vel snarere henvist til at han er der på Olympiatoppens bekostning, begrepet "gjest" er brukt.

Link to comment
Share on other sites

Er det ingen som reagerer på at skytteren IKKE har fått midler av NSF for å delta, men måtte LÅNE penger ? Men NSF har midler til å sende ned presidenten, som velger å reise på tur istedenfor å se på skytingen. Det er jo flott prioritering. Neste OL foreslår jeg at de (NSF) gir pengene til utøverne og holder seg HJEMME selv.

 

 

Er vel nettopp det de fleste av oss reagerer på.......

Synes det er forkastelig...og ikke hører noe steds hjemme.

Sitter igjen med en flau smak i munnen :?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...