Jump to content

NSF-presidenten og OL....


triggerhappy

Recommended Posts

Sakens kjerne er så enkel at presidenten ikke har gjort det som er forventet av ham.

Når Kongen besøker en øvelse så er det naturligvis slik at forbundets president er tilstede og er vertskap - det er en ting - men det bør også være naturlig å følge sine utøvere uansett.

Dette har ingenting med en evt konflikt mellom grenene. Jeg skyter rifle (dog med et par nm-starter i pistol også...! :D ) men gren-tilhørigheten til presidenten er ikke relevant i denne sammenhengen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

"Sakens kjerne er så enkel at presidenten ikke har gjort det som er forventet av ham."

 

Har selvsagt ikke unngått å oppfatte at mange mener det samme som deg :D - da det er x-antall innlegg som inneholder akkurat det.

 

Men jeg er fremdeles av den oppfatning at denne nettsiden ikke er riktig forum å avgi noen forklaring i :)

Link to comment
Share on other sites

for det første, jeg har ikke lest hele denne tråden.

for det andre, jeg har ingenting med NSF å gjøre, å heller ingenting med den omtalte presidenten.

 

men, jeg fikk med meg denne saken.

det jeg bet meg merke i var at noen(olympiatoppen?) betalte en tur til kina for forbundslederen for skytterforbundet. den omtalte forbundsledene lot være å dra på øvelse hvor "hans" deltaker var i finalen. hvorpå han forklarte det med at "han kan jo se på skyting når som helst" (eller noe sånt, så dette på tv). det var i mine øyne inn i granskauen dumt sagt av han. det fortalte meg at han som forbundsleder ikke egentlig var særlig intrerssert i den øvelsen som han skippa å dra på. han var altså tydeligvis på en ferietur for sin egen del, å ikke var særlig interessert i å representere. da kunne man jo gitt hvemsomhelst en tur til kina for lang og tro tjeneste for et eller annet forbund.

 

men, som sagt, det er bare min oppfatning

Link to comment
Share on other sites

for det første, jeg har ikke lest hele denne tråden.

for det andre, jeg har ingenting med NSF å gjøre, å heller ingenting med den omtalte presidenten.

 

men, jeg fikk med meg denne saken.

det jeg bet meg merke i var at noen(olympiatoppen?) betalte en tur til kina for forbundslederen for skytterforbundet. den omtalte forbundsledene lot være å dra på øvelse hvor "hans" deltaker var i finalen. hvorpå han forklarte det med at "han kan jo se på skyting når som helst" (eller noe sånt, så dette på tv). det var i mine øyne inn i granskauen dumt sagt av han. det fortalte meg at han som forbundsleder ikke egentlig var særlig intrerssert i den øvelsen som han skippa å dra på. han var altså tydeligvis på en ferietur for sin egen del, å ikke var særlig interessert i å representere. da kunne man jo gitt hvemsomhelst en tur til kina for lang og tro tjeneste for et eller annet forbund.

 

men, som sagt, det er bare min oppfatning

 

Nei, den oppfatningen er ikke bare din............ :P

Link to comment
Share on other sites

Sakens kjerne er så enkel at presidenten ikke har gjort det som er forventet av ham.

Når Kongen besøker en øvelse så er det naturligvis slik at forbundets president er tilstede og er vertskap - det er en ting - men det bør også være naturlig å følge sine utøvere uansett.

Dette har ingenting med en evt konflikt mellom grenene. Jeg skyter rifle (dog med et par nm-starter i pistol også...! :D ) men gren-tilhørigheten til presidenten er ikke relevant i denne sammenhengen.

 

Er nok uenig med deg der, sakens kjerne er nok ikke at presidenten ikke har gjort det som forventes av ham. Hadde noen forventet noe av ham i denne forbindelsen hadde de vel ordnet med ett program og akkreditering slik at han kunne vært til stede for å følge opp gjester og skyttere. Presidenten var bedt med som en GJEST og hadde ikke noe program annet enn det som Olympiatoppen hadde lagt opp, der var det noen turer de kunne ta og de hadde fått noen billetter som kunne brukes.

 

Videre så lurer jeg på hvor enkelt dere tror det er å forflytte seg i en by med så mange mennesker, og når man heller ikke er kjent er det ikke en enkel sak. Ikke som her hjemme på bygda nei....

 

Desverre så er det enkelte innen NSF som ikke liker den nyvalgte presidenten og de benyttet muligheten til å sverte han, disse mennskene har også tidligere vist at de er misfornøyd med det meste som blir gjort av styret i NSF og alt dreier seg om makt og penger. Alle som var på tinget i år fikk oppleve dette.....

 

Det hele startet med en hendelse som vi ikke visste grunnen til, det har kommet frem en del fakta og det viser seg at presidenten har alt på det tørre. Men det er det desverre mange som ikke vil innrømme

 

Og presidenten skulle ikke være noen ledsager, der hadde vi idrettspresidenten som var satt opp med denne oppgaven. Dvs "sjefen" til vår sjef......enig ??

 

Så til bunn å grunn har det alt med en evnt konflikt mellom pistol og "de andre", men det er nok ikke pistol som lager eller har startet dette. Er kun pistol som har gjort det mer synlig og faktisk snakker om det, resten blir dysset ned i det skjulte....lurer egentlig på hvorfor.....tror de at resten av skytternorge er dumme ??

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Sakens kjerne er så enkel at presidenten ikke har gjort det som er forventet av ham.

Når Kongen besøker en øvelse så er det naturligvis slik at forbundets president er tilstede og er vertskap - det er en ting - men det bør også være naturlig å følge sine utøvere uansett.

Dette har ingenting med en evt konflikt mellom grenene. Jeg skyter rifle (dog med et par nm-starter i pistol også...! :D ) men gren-tilhørigheten til presidenten er ikke relevant i denne sammenhengen.

 

Er nok uenig med deg der, sakens kjerne er nok ikke at presidenten ikke har gjort det som forventes av ham. Hadde noen forventet noe av ham i denne forbindelsen hadde de vel ordnet med ett program og akkreditering slik at han kunne vært til stede for å følge opp gjester og skyttere. Presidenten var bedt med som en GJEST og hadde ikke noe program annet enn det som Olympiatoppen hadde lagt opp, der var det noen turer de kunne ta og de hadde fått noen billetter som kunne brukes.

 

Videre så lurer jeg på hvor enkelt dere tror det er å forflytte seg i en by med så mange mennesker, og når man heller ikke er kjent er det ikke en enkel sak. Ikke som her hjemme på bygda nei....

 

Desverre så er det enkelte innen NSF som ikke liker den nyvalgte presidenten og de benyttet muligheten til å sverte han, disse mennskene har også tidligere vist at de er misfornøyd med det meste som blir gjort av styret i NSF og alt dreier seg om makt og penger. Alle som var på tinget i år fikk oppleve dette.....

 

Det hele startet med en hendelse som vi ikke visste grunnen til, det har kommet frem en del fakta og det viser seg at presidenten har alt på det tørre. Men det er det desverre mange som ikke vil innrømme

 

Og presidenten skulle ikke være noen ledsager, der hadde vi idrettspresidenten som var satt opp med denne oppgaven. Dvs "sjefen" til vår sjef......enig ??

 

Så til bunn å grunn har det alt med en evnt konflikt mellom pistol og "de andre", men det er nok ikke pistol som lager eller har startet dette. Er kun pistol som har gjort det mer synlig og faktisk snakker om det, resten blir dysset ned i det skjulte....lurer egentlig på hvorfor.....tror de at resten av skytternorge er dumme ??

 

K.

 

Siden du fremdeles følger med på tråden her, må du vel ha fått med deg at brorparten av skytterNorge, hadde forventet noe av ham i denne forbindelse :!:

 

At DU så iherdig prøver å forsvare pesidentens elendige måte å representere et forbund han er øverste leder av, fortoner seg for meg og de aller fleste som følger denne saken, som fullstendig uforståelig

 

Ser jo at du har startet en tråd på Erik P `forum (NSF-forumet) i håp om å få litt medhold i dine synspunkter, men med den aktiviteten som er på det forumet er det nok bare de som er selverklærete medlemmer av 3g klubben som er der :D:D

Link to comment
Share on other sites

Er nok uenig med deg der, sakens kjerne er nok ikke at presidenten ikke har gjort det som forventes av ham. Hadde noen forventet noe av ham i denne forbindelsen hadde de vel ordnet med ett program og akkreditering slik at han kunne vært til stede for å følge opp gjester og skyttere. Presidenten var bedt med som en GJEST og hadde ikke noe program annet enn det som Olympiatoppen hadde lagt opp, der var det noen turer de kunne ta og de hadde fått noen billetter som kunne brukes.

Dersom skytterpresidenten er så uinteressert i å se utøvere i sitt forbund konkurrere at han må presses dit av en post i programmet for å delta, så burde han ikke vært der i det hele tatt. En president bør ha nødvendig interesse til å presse fram en slik post i programmet. OM nødvendig på privat tiltak. Og spesielt da det tydeligvis ikke var noe annet på programmet som krasjet. Jeg regner ikke sightseeing som påkrevet i programmet... gjør du?

 

 

Så til bunn å grunn har det alt med en evnt konflikt mellom pistol og "de andre", men det er nok ikke pistol som lager eller har startet dette. Er kun pistol som har gjort det mer synlig og faktisk snakker om det, resten blir dysset ned i det skjulte....lurer egentlig på hvorfor.....tror de at resten av skytternorge er dumme ??

NEI, det er ikke i bunn og grunn en konflikt mellom pistol og "de andre" som du antyder. For min, og mange andres del, har vi ikke hørt om denne konflikten før du nevnte det, og det har overhodet ingen relevans for min vurdering av oppførselen til presidenten. At han ikke har egeninteresse nok til at han var tilstede er KUN det jeg legger til grunn for min vurdering. Det er det eneste som teller. Slutt å skylde på alle andre for at de kritiserer hans oppførsel, og denne offentlige konstruksjon av konspirasjons-teorier. Din kjære venn (virker det som) har tråkket i salaten. Det ikke "de andre" som har skyld i det. Når presidenten for ett fagforbund er i OL, så har han å følge de Norske utøverne fra sitt forbund!

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Siden du fremdeles følger med på tråden her, må du vel ha fått med deg at brorparten av skytterNorge, hadde forventet noe av ham i denne forbindelse :!:

 

At DU så iherdig prøver å forsvare pesidentens elendige måte å representere et forbund han er øverste leder av, fortoner seg for meg og de aller fleste som følger denne saken, som fullstendig uforståelig

 

Ser jo at du har startet en tråd på Erik P `forum (NSF-forumet) i håp om å få litt medhold i dine synspunkter, men med den aktiviteten som er på det forumet er det nok bare de som er selverklærete medlemmer av 3g klubben som er der :D:D

 

Er det ikke merkelig at det er i etterkant alle forventer noe, er det ikke merkelig at dere alle sammen (stort sett) hiver seg over en bagatell. Hvorfor forlanger dere han skal være til stede på en konkurranse han ikke engang av ledere og skyttere i forkant har blitt akkreditert for ?? Hvorfor er det slik at dere i ettekant er ute etter å henge han opp for en liten bagatell, for det er nettopp det vi snakker om her.....

 

Jeg trenger nok ikke forsvare presidenten, det greier han nok veldig bra selv. Jeg stiller kun spørsmål ved måten enkelte oppfører seg på og hvor lite kunnskap det finns blant dere såkalte "kammeratene" der ute.

 

At en tråd ble startet ett annet sted har vel ikke noe med saken å gjøre....og husk at Kammeret på noen måte ikke er avgjørene i noen som helst saker i den ellers så virkelige verden. Kan virke som enkelte tror at det finns mye makt her inne, men desverre så gjør det ikke det.....dette er å blir ett "chatte" forum og ikke noe mer enn det...

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Dersom skytterpresidenten er så uinteressert i å se utøvere i sitt forbund konkurrere at han må presses dit av en post i programmet for å delta, så burde han ikke vært der i det hele tatt.

 

Er det ikke merkelig at en slik akkreditering ikke var på plass?? Kanskje for at det ikke var noen planer for at han skulle delta?? Kanskje han var der for å gjøre andre ting, andre viktige ting som møter med ISSF ? Kanskje vi ikke sitter med alle fakta til å vite hvorfor? Så hvorfor skal en gjeng her inne avskaffe og sverte en president som ikke har gjort noe galt ??

 

For min, og mange andres del, har vi ikke hørt om denne konflikten før du nevnte det

 

Det kan jo forklare med at dere ikke følger med, for dette har pågått i veldig mange år. Lenge før jeg begynte å skyte og det vil sikkert pågå i mange år til desverre. Og det er derfor synd og leit at en slik fillesak blir blåst opp av noen som ønsker at han ikke skal sitte der.....

 

Det er ingen som har gitt han ros for å være tilstede under årets bane eller felt NM i pistol. Og jeg regner med at presidenten har vært tilstede under andre arrangementer også i år. Hvor er dere da? Det er vel ikke en president som har vært til stede under ett bane eller felt NM på mange år utifra det jeg vet....men klart den sittende presidenten er en aktiv skytter og det igjen bringer han til mesterskapene, når sist hadde vi en slik president ? En som faktisk er der ute for å snakke med skytterne?????

 

Hva betyr nå det at en "topp" skytter i OL ikke har presidenten på tilskuerplass?? Skyter kanskje dårliger.....tror ikke de bryr seg egentlig, men klart når sterke krefter forteller de hva de skal mene ja da kan jeg forstå.....

 

Nei, min oppfordring er å sette dere litt inn i hva som har skjedd og hva som skjer innen NSF. Tror dere ville blitt veldig overrasket. Dere kan jo starte med å møte opp på ett møte i klubben deres, så på ett kretsting og evnt da møte på fagkomite konferansen til høsten der vi diskuterer saker som vedrører vår fremtid innen skytesporten. Tror neppe den kommer herifra ihvertfall.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

hallo.

er vel ingen som forventer ting i etterkant.

om en skyte president får sponsa en tur til OL samtidig som hans utøvere skal konkurrere, så forventer vel alle at han skal overvære skytinga til hans utøver?

ellers kunne han jo dratt hvorsomhelst nårsomhelst.

 

men nå var det tilfeldigvis OL i kina, han fikk tilfeldigvis tur til kina samtidig, det var tilfeldigvis skyttere fra hans forbund som deltok, men han orka ikke se på skyting i kina for det kan han gjøre ellers....

finn noe som ikke stemmer. tror du virkelig de tre tilfeldigvis'ene jeg ramset opp ikke hører sammen?

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke merkelig at en slik akkreditering ikke var på plass?? Kanskje for at det ikke var noen planer for at han skulle delta?? Kanskje han var der for å gjøre andre ting, andre viktige ting som møter med ISSF ? Kanskje vi ikke sitter med alle fakta til å vite hvorfor? Så hvorfor skal en gjeng her inne avskaffe og sverte en president som ikke har gjort noe galt ??

 

Jeg anser som jeg tidliger nevnte, at sightseeing på den kinesiske mur og himmelske plass IKKE er viktigere enn å overvære utøvere fra sitt forbund under konkurranse. Skjønner ikke hvorfor du blander inn møter med ISSF, siden han var på sightseeing...???

 

For min, og mange andres del, har vi ikke hørt om denne konflikten før du nevnte det

 

 

Du har missforstått meg, og jeg forklarer ytterligere: Ståstedet for min kritikk har ingen bunn i uenigheten i NSF. Jeg har ikke hørt om denne tidligere. Jeg kritiserer presidenten for at han ikke overværer utøvere av sitt forbund under konkurranse.

 

Som jeg sa i forrige innlegg, slutt å skylde på "de andre".

 

1. Presidenten er i Kina under OL, på tur han ikke bekoster selv

2. Han velger å være på sightseeing istedetfor å overvære utøvere av sitt forbund i konkurranse.

Disse to punktene er bakgrunn for min kritikk. Det har overhodet ikke noen bakgrunn i konflikten i NSF.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

Av ren nysgjerrighet gikk jeg inn på NSF sitt diskusjonsforum

 

Jeg blir rett å slett trist av å lese slike synspunkt :( Mange av oss som har kritisert Presidenten har ikke vært klar over den interne striden i NSF som det tydeligvis er(?)

Jeg for min egen del ønsker å fremme skytesporten som jeg er glad i. Innrømmer glatt at det finnes noe skyting som jeg finner mer interessant enn andre. Men det er langt igjen til å motarbeide andre skytegrener :evil:, det er en uting uansett.

 

Litt info:

I OL er USA den største nasjonen innen skyting og de som har flest medaljer. USA har totalt 90-medaljer og 45-gull. Norge på sin side har 37-medaljer og 16-gull, noe som medfører at vesle Norge er på 6.plass totalt i medaljer og på 2.plass i OL når det gjelder gull medaljer. Norge tok sine første medaljer i skyting i 1906 og har høstet medaljer i skyting jevnt etter dette.

 

Denne infoen har jeg funnet hos Olympiatoppen

Link to comment
Share on other sites

:oops: Jeg har valgt å la være å kommentere i denne tråden til nå.. Men vil gjerne få sagt et par ord!

Det SISTE vi skyttere trenger er skittkasting.. UANSETT!

 

Poacher kommer med kloke ord her og nå, mener jeg:

Jeg blir rett å slett trist av å lese slike synspunkt Mange av oss som har kritisert Presidenten har ikke vært klar over den interne striden i NSF som det tydeligvis er(?)

Jeg for min egen del ønsker å fremme skytesporten som jeg er glad i. Innrømmer glatt at det finnes noe skyting som jeg finner mer interessant enn andre. Men det er langt igjen til å motarbeide andre skytegrener , det er en uting uansett.

 

Og jeg vil gjerne sitere fra NFS's eget forum, fra ErikP's siste innlegg der:

Selve saken synes jeg er såpass liten (en tilskuerplass høyt oppe på tribunen!!!) at jeg har god tid til å vente på Bjørns offisielle forklaring, når den kommer og blir lagt fram i det forum der den SKAL legges fram. Og jeg har god tid til å lese om det i Skytternytt også.

 

Jeg regner med at saken kommer til å nevnes på styremøte i NSF, og at vi i ettertid kanskje får lese om dette..

 

Kanskje vi skal være litt forsiktige med å RIVE ned de som jobber for skytesporten? De jobber IKKE for seg selv, hvis noen tror det her!

Husk at selv om dette forumet er det største skytterforumet i Norge, så står det jo BARE 2658 registrerte brukere her... Det er stort nok til å ØDELEGGE mye for skytternorge.. Men det er IKKE stort nok til å reparere skadene det og deres medlemmer KAN forårsake MOT skytternorge!

Tenk litt på det før det skrives NEGATIVE innlegg mot lederene våre!

Kritikk og surmuling bør kanskje prøves andre steder enn på dette (offentlige) forumet? :evil:

Link to comment
Share on other sites

Husk at selv om dette forumet er det største skytterforumet i Norge, så står det jo BARE 2658 registrerte brukere her...

 

Men det burde vel vært over 100 000 i forhold til hvor mange som finns der ute......

 

Tenk litt på det før det skrives NEGATIVE innlegg mot lederene våre!

Kritikk og surmuling bør kanskje prøves andre steder enn på dette (offentlige) forumet? :evil:

 

Godt sagt og støttes full ut.....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Da vil jeg få si at presidenten i NSF får det han fortjener, dette utelukkende på egen dumskap.

 

Bromark skal virklig gå stilt i dørene når temaet negativ omtale kommer opp. Hadde det ikke vært for hans flammende angrep på gud og hvermann i sine forsøk på å helgenforklare presidenten, hadde jeg ikke hatt anelse om hvor ille det sto til i styre og stell i NSF med tanke på pistol mot resten av røkkla.

 

Ett er i hvertfall sikkert, Presidenten må være en utroligt dyktig faglig person, for å kompensere for sine personlige feil. Om skytesporten er tjent med personer i styre og stell som så totalt er blottet for folkeskikk og ydmykhet, er forsåvidt ett annet spørsmål.

 

Så takk for å vise pampeveldets sanne annsikt innad i NSF Bromark, det trengte vi virkligt. :?

Link to comment
Share on other sites

Bromark skal virklig gå stilt i dørene når temaet negativ omtale kommer opp. Hadde det ikke vært for hans flammende angrep på gud og hvermann i sine forsøk på å helgenforklare presidenten, hadde jeg ikke hatt anelse om hvor ille det sto til i styre og stell i NSF med tanke på pistol mot resten av røkkla.

 

Godt at du har fått med deg noe da......men kan ikke helt forstå at det å fortelle sannheten skal være å spre negative ting. Men helt greit for meg hvis det er slik du oppfatter det.....sannheten er fortsatt sannheten...

 

Om skytesporten er tjent med personer i styre og stell som så totalt er blottet for folkeskikk og ydmykhet, er forsåvidt ett annet spørsmål.

 

Godt du virkelig vet hva folkeskikk er da....

 

Så takk for å vise pampeveldets sanne annsikt innad i NSF Bromark, det trengte vi virkligt. :?

 

Det du har fått vite nå er nok bare toppen av isfjellet, det finns nok mange saker igjennom årene som har bragt oss dit vi er i dag. Splittelse forbundene mellom og toppen av kaka er vel skyttere som deg som knapt bryr seg om hva som skjer innad i eget forbund.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Hei K....

 

Tror det er enklest å la denne tråden ligge død.. Umulig å diskutere en sak når det er så mange "synsere" som bare er ute etter å krangle uten å egentlig vite annet enn at de har lyst til å krangle.. Vi vet hva Bjørn står for, og mange med oss..

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Hei K....

 

Tror det er enklest å la denne tråden ligge død.. Umulig å diskutere en sak når det er så mange "synsere" som bare er ute etter å krangle uten å egentlig vite annet enn at de har lyst til å krangle.. Vi vet hva Bjørn står for, og mange med oss..

 

Øyvind

Ja, det kom det nok et forsøk på hersketeknikk...

Hvem skal dømme hvem som er "synsere" og "bare ute etter å krangle" ?

Tror faktisk at en del av problemet er at mange ikke helt vet hva Bjørn står for.

Link to comment
Share on other sites

Om skytesporten er tjent med personer i styre og stell som så totalt er blottet for folkeskikk og ydmykhet, er forsåvidt ett annet spørsmål.

Beklager at denne kunne oppfattes å gjelde deg Bromark, der skulle ha stått som Deres kjære Bjørn. :wink:

 

Og ja, du har ett poeng i at jeg ikke har anelse om hva som foregår i eget forbund, jeg regner med at folk flest er greie og gjør det de skal (men jeg burde vel vite bedre), der det er organisasjoner, dukker det alltid opp en spesiel type eller ti, som lever og ånder for at alt skal bli som de vil ha det, og til h... med folkeskikk og annet som normale vesener har (hadde selv en slik i det lokale skytterlaget, vist var der framdrift, men også så skjerings med samtlige grunneiere at banen sto i fare for å forsvinne. Etter hans død, har alt gått seg til og roen har senket seg på alle måter :? ).

Sannhet eller ei, så var det kansje ikke i denne sammenhengen det var så lurt å dra frem skittentøysvasken. Er jo ille nok med det vi hører fra den kinesiskemur. :?

Link to comment
Share on other sites

Desverre så er det mange som jobber iherdig for å bedre skytesporten, men det er også de som er med for å mele sin egen kake. Og vi har nok hatt noen av de innen NSF tidligere, pr i dag er jeg ganske sikker på at vi ikke har noen av de og hvis det er så er de i ett mindretall og usynelige.

 

Det vi ikke må glemme er at det skjer mye innad i en organisasjon, noe kjenner alle til mens enkelte ting kun kommer frem etter mørkets frembrudd. Jeg har hatt den glede å kunne snakke med mange som har hatt lang fartstid innen NSF, og mye av det jeg har plukket opp av informasjon skremmer meg. Men i de siste årene har det blitt jobbet iherdig for å kunne bedre situasjonen og det har vel lykkes på mange måter.

 

Den maktkampen som jeg tidligere har snakket om foregikk senest på tinget til NSF, de som var der merket dette meget godt. Og dere kunne lese om dette i Skytternytt som kom ut etterpå der presidenten blant annet gikk hardt ut og satte enkelte på plass. Det var nok flere som meg som måtte holde seg fast i bordet for ikke å rekke hånden i været, nettopp for ikke å "mate trollet" som dere så pent sier her inne.

 

Desverre så har vi noen grupperinger som er mer opptatt av seg selv enn feks bredden innen norskskytesport, og det er vel de som lager mye av det bråket vi nå har sett.

 

Det jeg hadde ønsket nå var vel at vi for engangskyld fikk alt ut i dagen og kunne legge ting bak oss, men desverre er det nok noen som ikke ønsker dette.

 

Uansett tror jeg vi har den beste presidenten vi kunne fått pr idag, og vi burde støtte oppunder isteden for å ødelegge. Det er fortsatt lov å bruke hodet selv om noen der ute mener presidenten ikke har gjort det som de da forventer av han.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Umulig å diskutere en sak når det er så mange "synsere" som bare er ute etter å krangle uten å egentlig vite annet enn at de har lyst til å krangle..
Det har vel skjedd tidligere i denne tråden at deltakere i debatten har etterlyst faktainformasjon som kan kaste lys over saken. Tror jeg.
Det hele startet med en hendelse som vi ikke visste grunnen til, det har kommet frem en del fakta og det viser seg at presidenten har alt på det tørre. Men det er det desverre mange som ikke vil innrømme
*ser seg forvirret rundt* Fakta? Hvor? Når? Jeg er nok litt treg som ikke har sett noen slike "fakta", kan jeg værsåsnill å få det med teskje? Jeg husker ikke riktig, men jeg tror kanskje jeg har spurt etter slikt en gang før. Eller to ganger. Eller...
Hvorfor er det slik at dere i ettekant er ute etter å henge han opp for en liten bagatell, for det er nettopp det vi snakker om her.....
Tja, hvis grov mangel på dømmekraft er en bagatell for en toppleder burde endel store konserner spare mye penger på fallskjermer...
Det er ingen som har gitt han ros for å være tilstede under årets bane eller felt NM i pistol.
Jeg ser ingen grunn til å rose en voksen person for at han gjør det som man anser som en naturlig del av jobben. "Duverden, nå var De flink, frøken Pettersen, som slo inn beløpet på kassa etter at de hadde ekspedert kunden"
dette er å blir ett "chatte" forum og ikke noe mer enn det...
Nope, det er et diskusjonsforum. Og i min verden er formålet med en diskusjon å klarlegge standpunkter, bringe på det rene fakta og forhåpentligvis konkludere. Standpunktene er rimelig klarlagt, men jeg savner fremdeles fakta. Mulig jeg er mindre begavet eller ihvertfall urimelig treg i oppfattelsen, men jeg må få servert dine "fakta" på en mer pedagogisk måte før jeg oppfatter dem. Det eneste jeg oppfatter fra din -- påstått informerte -- side er halvkvedete viser som
Kanskje han var der for å gjøre andre ting, andre viktige ting som møter med ISSF ? Kanskje vi ikke sitter med alle fakta til å vite hvorfor?
I min verden er ikke "kanskje" fakta. Synd, men sant. Men la oss gjøre et tankeeksperiment: NSF-presidenten kunne ikke være tilstede når "hans" utøvere konkurrerte, fordi han måtte delta i et møte med ISSF. Så hvorfor i himmelens navn sier han ikke det til avisene istedenfor å si at han heller ville leke turist enn å være til stede ved konkurransene???

 

Vi vet hva Bjørn står for, og mange med oss..
Bra for dere. Jeg vet ikke, og etter denne debatten bryr jeg meg heller ikke om hvem som er sjefer i NSF. Dessuten, siden jeg ikke er medlem i NSF er jeg heller ikke meningsberettiget mhp. hvem som skal være sjef i sandkassa deres.

 

Men meg bekjent startet denne tråden med en kritikk av en konkret handling og konkrete uttalelser fra presidentens side der borte i Kina, ikke med at "Bjørn er dum" eller "Bjørn er en skurk" (jøss, nå har jeg ihvertfall lært hva NSF-presidenten heter til fornavn! :shock: )

Link to comment
Share on other sites

Desverre så er det mange som jobber iherdig for å bedre skytesporten

 

:mrgreen: Skal la være å ta ett meget billig poeng på denne, men litt småfliring må jeg kunne tillate meg...

 

Lytehumor(*) skal vi ha oss frabedt. :twisted:

 

(*) Ref. Løgnaslaget.

Link to comment
Share on other sites

Tror faktisk at en del av problemet er at mange ikke helt vet hva Bjørn står for.

 

Jo, vi vet da vel det? Bjørn har jo vist tydlig for hele skytternorge hva han står for, hadde mannen vært litt smart så hadde han nok tenkt på det før han reiste på sightseeeing og jeg er ikke i tvil om at han akkurat nå ønsker den kinesiske mur dit peppern gror...

 

Jeg tenker også at Tove Paule har tatt han kraftig i skole, så spørs det om det hjelper...Skeptisk :)

Link to comment
Share on other sites

Det har vel skjedd tidligere i denne tråden at deltakere i debatten har etterlyst faktainformasjon som kan kaste lys over saken. Tror jeg.

 

Fakta? Hvor? Når? Jeg er nok litt treg som ikke har sett noen slike "fakta", kan jeg værsåsnill å få det med teskje? Jeg husker ikke riktig, men jeg tror kanskje jeg har spurt etter slikt en gang før. Eller to ganger. Eller...

 

Det finnes vel mye fakta som du kan lese, fakta om hvordan ting er innen skytesporten. Fakta om fordeling av midler og fakta som at vi ikke kjenner begge sider og hva som har skjedd godt nok til å dømme noen for såkalt å gjøre noe galt. Og det er her jeg mener mange har tatt feil eller ihvertfall dannet seg en mening før de overhodet vet hva eller hvorfor...

 

Men hvis det er noe spesefikt du ønsker fakta på, ja hvorfor ikke lage deg en egen tråd da med det som ett tema, så finns det helt sikkert mange som kan gi deg en del fakta.

 

Nope, det er et diskusjonsforum. Og i min verden er formålet med en diskusjon å klarlegge standpunkter, bringe på det rene fakta og forhåpentligvis konkludere. Standpunktene er rimelig klarlagt, men jeg savner fremdeles fakta. Mulig jeg er mindre begavet eller ihvertfall urimelig treg i oppfattelsen, men jeg må få servert dine "fakta" på en mer pedagogisk måte før jeg oppfatter dem.

 

Standpunktene er klargjort for mange, problemet er vel at de har tatt ett standpunkt på ett feil grunnlag !!!

Hvor mange visste at presidenten hadde gitt bort sine billetter til noen andre? Hvor mange visste at presidenten IKKE er akkreditert som de andre som faktisk er der for å gjøre en jobb? Hvor mange visste at det viktigste presidenten er i OL for, er å delta på ett møte regi ISSF?

 

Alt dette er fakta som er "uteglemt"

 

Men la oss gjøre et tankeeksperiment: NSF-presidenten kunne ikke være tilstede når "hans" utøvere konkurrerte, fordi han måtte delta i et møte med ISSF. Så hvorfor i himmelens navn sier han ikke det til avisene istedenfor å si at han heller ville leke turist enn å være til stede ved konkurransene???

 

Han var ikke tilstede for at han hadde gitt bort sine billetter til noen andre !! Og i tillegg hadde han ikke akkreditering og var heller ikke påtenkt noe arbeid i denne sammenhengen. Er det mulig at det er derfor han ikke var der, men heller tok med sin kone og gjorde noe annet isteden for å henge utenfor gjerdet??

 

Dessuten, siden jeg ikke er medlem i NSF er jeg heller ikke meningsberettiget mhp. hvem som skal være sjef i sandkassa deres.

 

Virker da ikke som det stopper deg......

 

Det som er trist med denne tråden er alle som deg Sako 30-06, personer som egentlig ikke bryr seg med som mener en hel masse uansett. Personer som på en eller annen måte ikke gidder å bidra til fellesskapet men slenger gjerne med leppa på ett chatte forum.

 

En saklig diskusjon er alltid interresant, men det oppleves til stadig her inne i flere tråder at enkelte ikke greier å holde seg til saken men heller vil kommentere personen som poster innleggene. Merkelig spør du meg.

 

Det at man er uenig er liksom ikke lov har jeg fått inntrykk av, og for gudskyld ikke men noe annet enn "kammeratene" for da er man Troll eller bruker hersketeknikk. Kun for at man har ett annet syn på saken. Det er vell fullt mulig å være uenig om en sak, spørsmålet er vel om uenigheten er der om alle fakta er på bordet..

 

Det som gjør meg provosert i denne saken er ikke om presidenten var der eller ikke, men hvordan utøvere og trenere "kaster" seg over en leder og i tillegg når såkalte skyttere her hjemme gjør det samme uten at vi engang har fått en uttalelse fra presidenten om hvorfor han var der og hva som skjedde.

 

En annen ting er vel at veldig mange viser at de ikke kjenner sin egen organisasjon overhodet, de kjenner vel knapt de som styrer i kretsen. Hvorfor er det slik mon tro ??

 

Tenk heller litt over hvordan dere selv bidrar og hva vi kan gjøre for at ting skal bli bedre!!!

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Og presidenten skulle ikke være noen ledsager, der hadde vi idrettspresidenten som var satt opp med denne oppgaven. Dvs "sjefen" til vår sjef......enig ??

 

For å dra en sammenligning... Hvis du som bedriftseier skulle ha omvisning med en ny kunde i din bedrift, er det ikke da forventet at daglig leder (Adm.Dir) stiller opp, og er med på dette?

 

 

Tenk heller litt over hvordan dere selv bidrar og hva vi kan gjøre for at ting skal bli bedre!!!

Tjaa... Er selv inne i min 2.periode som Vise President, før dette hadde jeg -1- periode som styremedlem. Og ja, det er i et skyteforbund selv om vi er et lite forbund. Så jeg våger påstand om at jeg prøver å bidra med min del til skytesporten.

Link to comment
Share on other sites

Standpunktene er klargjort for mange, problemet er vel at de har tatt ett standpunkt på ett feil grunnlag !!!

Hvor mange visste at presidenten hadde gitt bort sine billetter til noen andre? Hvor mange visste at presidenten IKKE er akkreditert som de andre som faktisk er der for å gjøre en jobb? Hvor mange visste at det viktigste presidenten er i OL for, er å delta på ett møte regi ISSF?

 

Alt dette er fakta som er "uteglemt"

K.

Nå blander du kortene slik det passer dine synspunkter, Bromark.

1. Påstand: "Standpunkt på feil grunnlag"

Spørsmål: Hva er riktig grunnlag ? Det som du "mener" er riktig grunnlag ? Sitter du, og du alene, på faktainformasjon som resten av oss uvitende her inne ikke har ?

 

2. Påstand: "Presidenten hadde gitt bort sine billetter til noen andre".

Spørsmål: Fikk du ikke med deg at akkurat det fikk presidenten heder for her inne ? Fikk du heller ikke med deg at det også var til en helt annen konkurranse enn den han fikk pepper for ?

 

3. Påstand: " at presidenten IKKE er akkreditert som de andre som faktisk er der for å gjøre en jobb".

Spørsmål: Hvorfor er presidenten der nede da ? Ferie ?

 

4. Påstand: "det viktigste presidenten er i OL for, er å delta på ett møte regi ISSF".

Spørsmål: Det var da virkelig ikke et møte i regi ISSF han skulle på istedenfor å møte opp ved en konkurranse, det var sightseeing på muren, ikke sant ? Dessuten, siden du mener at presidenten ikke er der nede for å gjøre en jobb, hvorfor skulle han da delta i et møte i regi ISSF ? Er det møtet også for ferie å regne ?

 

Og bare sånn for å komme dine forsøk på knebling og hersketeknikker i forkjøpet enda en gang:

Jeg er absolutt ikke imot presidenten.

Jeg er sikker på at han er en faglig dyktig mann som kan gjøre mye godt i NSF.

Men: Her har han etter min (og i dine øynes fullstendig gale) mening driti en smule på draget.

Som president burde han skjønne at veien å gå for NSF (og skytesporten) er brobygging mellom særinteressene.

Link to comment
Share on other sites

"uten at vi engang har fått en uttalelse fra presidenten om hvorfor han var der og hva som skjedde."

 

Hele 7 sider :roll: ..

 

I og med at han ikke har deltatt i forumet inntil nå - med så mange sider med kritikk av hans prioritering(berettiget eller ikke) - er det kanskje lite sannsynlig at han kommer til å avgi sin forklaring på kammeret.no.?

 

Antar at det blir "bensin på bålet" - og nye 7 sider - når forklaringen foreligger på et eller annet tidspunkt :|

Uansett hvordan den er!

 

Det blåser på toppene - uansett hvor vinden kommer fra :wink:

Link to comment
Share on other sites

Og presidenten skulle ikke være noen ledsager, der hadde vi idrettspresidenten som var satt opp med denne oppgaven. Dvs "sjefen" til vår sjef......enig ??

Jeg er enig i at Tove Paule er sjefen til presidenten vår ja - men nå var jo hun faktisk en av de som reagerte kraftigst der nede på at presidenten vår ikke var til stede så jeg er ikke enig i at det var Paule som skulle representere Skytterforbundet....

Og du har nevnt en gang at presidenten hadde delegert til visepresidenten å være til stede?

Nu vel - visepresidenten var der som privatperson i kraft av å være far til en av deltakerne - han var turist og dekket alt selv så det argumentet faller på sin egen urimelighet.

Link to comment
Share on other sites

Og presidenten skulle ikke være noen ledsager, der hadde vi idrettspresidenten som var satt opp med denne oppgaven. Dvs "sjefen" til vår sjef......enig ??

Uavhengig av hva jeg mener, virker det nesten som om "sjefen til din sjef" muligens ikke er helt enig med deg. For å si det mildt...

nrk.no[/url]"]Skytterpresident Bjørn Jacobsen var på den kinesiske mur da skytterne konkurrerte. Det skaper irritasjon hos blant annet Tove Paule.

 

- Vi har invitert særforbundspresidentene ned hit, vi betaler for de, de har fått utstyr av oss og forventer at de følger egne uttøvere, sier Idrettspresident Tove Paule til NRK.

Og for ørtende gang, i et nytt forsøk på å holde denne tråden on topic: Dette handler ikke om hva slags jobb skytterpresidenten gjør her hjemme i steinrøysa eller om pengefordelingen internt i NSF, det handler om at skytterpresidenten dreit loddrett på draget da han fikk en betalt tur til OL i Beijing.

Link to comment
Share on other sites

@Sako 30-06;

 

Tror ikke det hjelper :? Uansett hvor mye man prøver å mate det inn med teskje...

 

Godt mulig det, for "kammeratene" vet alltid best ;-)

 

Overlater alt til neste utgave av skytternytt jeg, så kan dere lese selv hva presidenten skriver der.

 

Og til de som ikke har fått det med seg, presidenten var en GJEST fra NIF og Olympiatoppen. Og hvis ikke idrettspresidenten selv vet hvilket opplegg som er lagt opp og hvilken akkreditering de forkjellige har ja da begynner jeg å lure på opplegget som Olympiatoppen legger opp.

 

Men uansett, alt vil komme frem til slutt. Så imens får "kammeratene" surre videre i den perfekte verden ;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Siden du ba "oss" å sjekke litt så har jeg gjort dette. Men det er faktisk ikke enkelt da websiden mangler flere oppdateringer... Kan nevne følgende:

 

1# Siste oppdatering for møte i Forbundstyret er lagt ut i 2007. Ingen møter i 2008?

2# Siste oppdatert for Tingprotokoller er i 2006

 

Det som er oppdatert er Møter i Forbundsstyret og her kan man lese en del. Men så langt har jeg ikke funnet noe av det du nevner?

 

 

Provoser....ja...helt klart....men fortsatt veldig sinnet, for jeg vet at med en god strategi og dyktig jobb vil lerdue og rifle ALDRI komme til makten innen NSF....og godt er det.....

Da håper jeg du ikke har noen som helst annen funksjon i NSF enn å være webansvarlig i mitt fylke etter denne kommentaren din?

Da jeg på ingen måte kan se at du etterlever NSF §1. Håper du har sett denne §? For din skyld skal jeg legge den inn her og linke fra NSF sin side. Dette inkluderer da alle grener innen NSF. Ikke bare pistol slik du ønsker(?)

 

Norge Skytterforbund[/url]"]

Norges Skytterforbunds formål og oppgaver er:

 

1. som sentralorganisasjon og særforbund for skyting å organisere og lede arbeidet for skytingens fremme

2. å arbeide for hensiktsmessige regler for de enkelte skytegrener, så vel nasjonalt som internasjonalt

3. å representere norsk skyting internasjonalt og være bindeledd mellom innenlandske og utenlandske skytterorganisasjoner, samt å formidle eller arrangere konkurranser med utenlandske organisasjoner

4. å utvikle egen aktivitet, organisasjon, økonomi og ansatte slik at de krav og utfordringer forbundets medlemmer, norsk idrett og internasjonal idrett stiller, imøtekommes.

 

Dette er § 1 i Norges Skytterforbunds lov.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...