Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Heisann!

 

Er det noen som vet om det er samme "base" mtp. låsekasse, avtrekkerhus osv. på alle CZ 452 modeller? Tenker da på om f.eks. en standard cz 452 kan "puttes" rett i en cz 452 varmintstokk? Vet at løpet blir veldig "frittliggende", men alt det andre skulle vel passe?

Link to comment
Share on other sites

Låskassene osv er like. Er bare forskjell på løpsdiameter og stokk. Samt noen har forskjell på dovetailen (11mm og 3/8").

 

Edit: når jeg ser på innlegget lengre ned her ang knekt skrue, blir jeg usikker om varmintkassa osv virkelig er likt som std/american/lux. Ber derfor noen med varmint å bekrefte/avkrefte dette.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Flotte greier!

 

Er det forresten noen som har prøvd å benytte varmintstokken med en annen CZ og standard, tynnere løpsprofil? Blir det seende veldig rart ut ift. løpskanal mon tro? Evt. noen svakheter ved å gjøre dette?

 

Tenker først og fremst å gjøre det pga. at jeg liker varmintstokken bedre enn de andre.

Link to comment
Share on other sites

Skulle ikke mye til nei, men skal få bestilt nye skruer. Å få av stokken er ikke problem, denne skruen har kun til funksjon å feste underbeslaget.

Tviler på at jeg får skrudd ut restene, men kan gi det et forsøk. Ønsker ikke å ødelegge festepunktet mer enn mulig nødvendig..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Klarte å vri av hodet på den ene treskruen på salongen idag.

 

Du er ikke den eneste som har klart dette.. Tror CZ lager disse skruene av Marsipan :?

Noen som har prøvd skruene fra J&P Custom Products? https://www.jnpgunsprings.com/index.php?cPath=10" target="_blank" target="_blank

 

Jeg har de på min og de virker solide nok de. Så slipper man torx også :-)

Link to comment
Share on other sites

Forsøkte meg på søylebedding av cz455 i dag. Brukte 5 min epoxy, rørkapper og 12mm kopper rør fra clasern. Måtte bore større hull i skjeftet, brukte søyleboremaskin til dette. Måtte også tilpasse den ene søylen med kappskive pga dum konstruksjon framfor magasinet på riflen. Limte det hele med to-komponent epoxy. Gjorde også en "Dot Shimming" med epoxy etter denne oppskriften:

 

http://rimfireshooting.com/index.php?showtopic=8100

 

Resultatet etter søylinga (Før "Dot Shimming":

 

https://www.dropbox.com/s/izcz7rux8r692c4/20121208_153337.jpg

https://www.dropbox.com/s/1y8p3te9wk27izf/20121208_153357.jpg

 

Har ikke prøveskutt enda :-)

Link to comment
Share on other sites

Som stolt eier av 455- .22/17hmr er jeg på utkikk etter metal magasin(er) til ett eller begge kalibre.

Har funnet .22 hos cz shop men blir litt stiv pris med frakt og evt toll....

Har lagt ut "Ønskes kjøpt" annonse på Kammeret men tenker å ha et par ekstra hvis prisen er overkommelig på nettbutikk.

 

Har også søkt på forumet men.. :| mulig jeg er ekstra dårlig på forumsøk.

Så alt av info tas imot med takk!

Link to comment
Share on other sites

Vel jeg ser også ut til å ha problemer med mating av patroner, som flere andre. Det "spikkes" av en del av kula for svarte.

Lest endel forum ang. problemet og der er forskjellige løsninger, sånn som å file ned ørlite granne med noe de kaller en gullsmedfil (min oversettelse) mens noen har hatt suksess med metallmagasin for å utelukke matingsproblemer.

Tenkte jeg kjapt skulle prøve med et magasin før jeg evt. sender den tilbake til butikk med beskjed om at jeg forventer en funksjonabel rifle..

Kan si at rifla er klin ny og problemet startet med en gang jeg hadde et ladd magasin i.

 

mer om problemet kan bl.a leses her: http://www.thestalkingdirectory.co.uk/s ... 55-in-22LR

Link to comment
Share on other sites

CZ 455 American.

Hadde først en Minox ZA-3. 3-9x40 på den.

2ivbq5l.jpg200e8o4.jpg

___________________________________________________________________________________________________

 

Hadde i etter tid en Diger Millett på salongen..

Bilde til Høyre.

Men den var i største laget.

Litt overkill. :)

 

25jxc0o.jpg2ueivmc.jpg

 

Så akkurat nå står det på en GAMO sporter 4X32, fungerer helt fint.

Skal ha noe annet etterhvert.

Må spare opp litt Dollar først.

___________________________________________________________________________________________________

 

Planen er å få plassert CZ 455 min i denne stokken. Liker ikke orginal stokken.

Stokken er fra en Gamo MC Contest/Super 4,5mm luftbørse.

Meget god å holde i, for meg.

 

15yug47.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vel jeg ser også ut til å ha problemer med mating av patroner

 

Hadde bare mate problem med 10 skudds magasinet. (Spikking av kule)

Jeg filte ut det halvmåne hullet slik det er orginalt på 5 skudds magasinet,

i mate retningen på toppen på 10 skudds magasinet.

Var ikke slik på det magasinet fra før.

 

Kneppet også noen runder på fjæren.

(Merker i ettertid at det ble noen runder for mye. Litt slapp på siste patron, men det går greit)

 

Tror hovedproblemet egentlig lå i at fjæren som var for stram.

Jeg filte hullet først, og så kappet fjæren til minimum trykk på første lading i magasinet.

 

Ingen spikking av kule i ettertid..... :)

 

Ta av lokket på magasinet og sett en teip over, bare litt slakkere trykk på fjæren. Så ser man fort om det er at fjæren er for stram..

 

2nu6kid.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tacticoolstokk til min Brno mod.2 fra Boyds på vei i posten. Bare å satse på at selger ikke lurer meg.

Bestilte fra en kar i Norge som visstnok hadde bestilt en del inn siden han må ha vist at de ikke ville bli sendt til landet mere.

 

Om du blir lurt kan du kontakte meg, Ka skaffe også Tacticool, har allerede gjort det til en kar her på kammeret før;)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...virker som det er en 452stokk det refereres til her.

92$ er veldig billig (ca644.-) men det er vel en pris vi bare kan drømme om her i Norge.

Her er vel ett mere realistisk pris for oss i gamlelandet...bare synd at det er en 452stokk..

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... 3&kwUnica=" target="_blank

Boyds har en Magnum stokk som de påstår passer 453èn så da er det kanskje håp at 455èn passer i den samme stokken.

Dessverre skriver Boyds dette "INTERNATIONAL ORDERS FOR THIS PRODUCT WILL NOT BE PROCESSED. "

Link to comment
Share on other sites

Melder meg inn i "klubben" med american 455'en min med 17, 22 lr og 22 mag løp jeg også. Den er toppet med en Meopta 3-12x56 og jeg er relativt fornøyd med totalpakka. Avtrekket er rimelig lett og uten kryp så det er bra, presisjonen med 22 løpene er veldig bra, men 17hmr løpet fikk jeg ikke noe god presisjon med synes jeg. Måtte også skru vedig mye for å komme i 10'ern (eller i nærheten av den) i forhold til 22 -> 22 løpene så jeg mistenker at det løpet ligger litt nedpå stokken. Har pusset ned løpskanalen litt og så får vi se neste gang jeg skal bytte løp om det ble noe bedre.

 

Ser det er mange som bytter ut stokkene sine her så jeg "minner" om annonsen jeg har under kjøp sidene da min stokk ble angrepet av ett gulv i høy hastighet... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Med orginalstokken må du passe på at du ikke drar løpet ned i stokken når du strammer skjefteskruene. Jeg pleier å stramme bakre skruen, så den fremste mens jeg passer på at det forsatt er lit klaring mellom løp og stokk. Men bedder du rifla er problemet ute av verden :wink:

 

Har også den erfaringen at CCI FMJ ikke går godt i min CZ455. Så om du bruker den ammoen er det ikke stort å vente :wink:

Link to comment
Share on other sites

Melder meg inn med min Brno mod 2 E, tror den er fra 85 (stempel på kasse og pipe)

 

Ingen våpen kommer noen gang til å utkonkurrere dette følelsesmessig. Den har nedlagt mine første trost, ryper, kråker og også endel jeg ikke har lov å skrive om :)

 

En konstruksjonsmessig detalj som jeg ser som en svakhet er at forreste skjefteskrue går opp i pipa under baksiktet. Slik jeg ser det hindrer det frittliggende pipe, og jeg har tatt ut skruen (og fjernet endel treverk) Noen synspunkt på dette?

 

Er der noe tilleggsutstyr/forbedringer som anbefales av liebhabere her inne? Skyter links forresten. Vurderer å skru inn nytt remfeste foran for å feste tofoten i.

 

Mvh

Chr

Link to comment
Share on other sites

Denne stokken vil da være i en utgave- som er lik enten det gjelder for 22LR, 22WMR eller 17HMR- så vidt jeg kan forstå?

 

Har en 452 style i 22LR med Boyds tommelhullstokk- men vurderer sterkt å anskaffe en 455 i 22WMR. Jeg liker Boyds-stokken såpass at det er en forutsetning å få på en slik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...