Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

Har noen kjøpt av den "nye generasjonen" cz 455?

Står på Schou sine sider at det er nytt design på låskasse og stokk.

Hva er forskjellen?

Kan man fremdeles bruke triggerkit fra Yodave i desse riflene? Kanskje bedre å kjøpe med SST eller ettermontere..

 

455 er det nye designet, 452 er det gamle.

 

Gode greier, YoDave er på vei i posten. Trodde en liten stund at den eksisterende 455 var komt med nytt design. Var detta med denna nye SST mekanismen som fikk meg på tanken at Yodave kanskje ikke ville passe hvis det ble kjøpt en rifle etter en viss produksjon nr. Sto om det i Schou 2013 katalogen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Melder meg herved inn i klubben med min nå ombygde 452 lux i 22 lr.

 

Boyds tacticool var MYE bedre enn den originale lux stokken. Må si meg godt fornøyd med presisjonen etter bedding og avtrekksjobb.

Picatinny skinne 20 MOA er i posten og skal monteres snarest. Skal også montere noen flere moduler på demperen. Synes det smeller litt for mye med 8 moduler på A-tec rimfire demperen. Blir etter hvert brukt til "langholdsskyting" og kråkejakt.

 

9uog2w.jpg

 

 

Legger ved et par bilder av 5-skudds serie skutt på 50 m hold. 14-5,5 skulle bli 8,5 mm senter-senter.

 

2qdaccw.jpg

 

2wobt76.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skal også montere noen flere moduler på demperen. Synes det smeller litt for mye med 8 moduler på A-tec rimfire demperen.]

 

Tror ikke du får dempa den noe mer med større demper, neste skrittet er å velge underlydsammunisjon.

Link to comment
Share on other sites

Heisann, jeg melder meg på her

Har bestilt en CZ 455 American i 22lr

 

Har også fått godkjent søknad for 17hmr og 22wmr, men har ikke helt bestemt meg for hvilket av de to jeg skal ha i tillegg til 22lr

Salongen skal brukes til plinking på gård og medfølge sammen med hagla på jakt av sjøfugl, rype og ringdue

 

Jeg kjøpte meg en BSA sweet 22 idag fordi den var på tilbud.

Tilbud på BSA Sweet 22 3-9x40

 

Jeg har bestilt gjenging for lyddemper hos børsemaker.

Hvor mye kan jeg korte ned løpet? hva er mest normalt for 22lr standard blånert løp?

 

Jeg vil ha børsa så hendig som mulig, men vil ikke kappe for mye slik at det går utover presisjon

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har bestilt gjenging for lyddemper hos børsemaker.

Hvor mye kan jeg korte ned løpet? hva er mest normalt for 22lr standard blånert løp?

 

Jeg vil ha børsa så hendig som mulig, men vil ikke kappe for mye slik at det går utover presisjon

 

 

Jeg har en CZ455 America og har kappet 22LR løpet mitt på 42 cm.

Og det gjorde jeg av den enkle grunn av at da ble geværet like lang med demper etter kapping som den var uten demper før løpet ble kappet og det er veldig hendig for meg og taper vel ikke noe fart i 22Lr løpet av den grunn.

Jeg har en Sonik 35 teleskop demper montert på løpet.

Må innrømme at da jeg fikk 17Hmr løpet så ble også det kappet til samme lengde, taper sikkert noe fart på det i dette løpet men er så fornøyd med lengden på 22 løpet med demper montert at det ble grunnlaget for valget når 17Hmr løpet skulle kappes.

 

Er kjempe fornøyd med mine valg og angrer ikke på det :D

Link to comment
Share on other sites

Generelt sett mener jeg 22lr gir høyest fart i et 16" langt løp, og 17hmr mellom 18 og 19". Lavere fart ved kortere OG lengre løp. 22wmr burde kreve lengre løp enn 22lr for å oppnå maks hastighet. Jeg ville tippe i nærheten av 17hmr, ettersom de er basert på samme hylse.

 

Dog må en muligens ta et lite forbehold om ammunisjonstype og kulevekt.

Kapp gjerne huet av meg om jeg er helt på jordet nå. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har jeg kjøpt meg .17hmr løp og to-fot fra Harris med vugge .

Har også rukket å skyte 20 skudd . Fant fort ut at det ikke var en kaliber jeg skal skyte for mye med bak huset .

Så nå venter jeg på mandagen så jeg kan dra på skytebanen :)

1629291.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet, eller kan sjekke hva diameteren i hullene, samt diameter på skruene som fester låsekassa til stokken på en cz 455? -kanskje noen vet om hullene er like store på en boyds-stokk?

 

Har et par stokker jeg tenkte å prøve å søylebedde, og er på jobb så jeg får ikke sjekket målene selv!

 

E: fant et alurør som var Ø:8mm utv., og Ø:6mm innv.

Dette går i allefall inn i hullene på boydsstokken. Mener å ha snappet opp en plass at skruene er Ø:5,5mm, hvilket hadde passet meg bra! Time vill sjåv.

Link to comment
Share on other sites

Hej folkens,

Tänkte passa på att be om lite hjälp angående min CZ 452-2E rifla i 22lr: jag tänkte sätta på en pictanny skinne men är oklar på vilken type som passar på den? Har ni några tips på modeller alt. länkar till de som passar?

 

Tack för en väldigt bra tråd förresten - har hjälpt mig med mycket redan :)

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt en boyds-stokk til min Cz 452 Lux. Stokken passet forholdsvis fint til rifla uten mye tilpasning, men fremre skrue ser nå ut til å bli for kort til å få feste i rifla, da det er mer gods i stokken fra Boyds. Hvordan har dere løst dette, er det lett å få tak i lengre skruer som passer til rifle/stokk, eller har dere løst dette på annet vis?

Link to comment
Share on other sites

Etter helga blir det shopping runde :) Jeg var og satt av ei cz 455 standard, helt ny i eske. Selger lurte også da om jeg var intr. I et løp i 17HMR med det samme, noe som jeg selvfølgelig ikke kunne nekte!

Pris 4800,-

Hausken mini måtte også da skaffes, 900,-

Dette kan ikke bli annet en bra? Dog, kikkert må jeg låne fra luftgeværet da jeg ikke tar meg den friheten og kjøpe skikkelig kikkert og montasje ennå.

 

Planen var egentlig at jeg bare skulle kjøpe meg ei SX3, men når jeg så på lønnslippen så sa den tydelig at jeg må kjøpe salong med det samme. :)

Link to comment
Share on other sites

Kan du ikke bare borre ut noen millimeter lengre inn i hullet?

Har vurdert det, men er ikke helt sikkert på om det blir så fint.

 

Sent from my GT-N8010 using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

Noen som har kjøpt 10 skudds magasin til 17 hmr i cz455? Kjøpte 2 magasin i fjord. fikk etter noen uker 2 magasin som det står 452 under på å passer etter det ikke i våpenet, tok kontakt med forhandler og de skulle få opp nye magasin, det var vist en feil i ordrenummeret som står i boka som var skylden til feil magasin... Med det sakt så har enda etter 1år ikke fått magasiner og forhandler sier de er bestilt overhørte telefonsamtalen der det ble sakt at de sku sende osv, men ingenting hørt ... NÅ bynner jeg ikke bli lei...

 

Sent fra lomma

Link to comment
Share on other sites

Noen som har kjøpt 10 skudds magasin til 17 hmr i cz455? Kjøpte 2 magasin i fjord. fikk etter noen uker 2 magasin som det står 452 under på å passer etter det ikke i våpenet, tok kontakt med forhandler og de skulle få opp nye magasin, det var vist en feil i ordrenummeret som står i boka som var skylden til feil magasin... Med det sakt så har enda etter 1år ikke fått magasiner og forhandler sier de er bestilt overhørte telefonsamtalen der det ble sakt at de sku sende osv, men ingenting hørt ... NÅ bynner jeg ikke bli lei...

 

Sent fra lomma

 

Har tiskudds-magasinet til 17 hmr, cz455, men bruker det ikke så ofte. Grunnen er at det stikker ut under

magasin-brønnen, og at det er mest i veien under jakt. Når børsa henger på ryggen kjennes magasinet godt

i ryggen :( Mest praktisk med 5 skudds-magasinet er min erfaring :) Kjøpte 10 skuddsmagasinet på

Jaktdepotet på Fauske.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg hatt tid til og se åver cz'en min, demontert slutstykket og demontert de åpne siktene. Prøvde og skyte med de, men de var ikke noe for meg.

 

Jeg tok også en runde og pusset løpet godt, og det virker som det var forferdelig mye dritt i løpet. Samme visa med slutstykket, veldig mye slam.

 

Personlig syns jeg at den ser mye "renere ut" uten de åpne siktene. Noen som har tips med skruehullene? Jeg tror ikke jeg vil tette de permanenet, da planen er og ha denne lenge, så kan man jo finne på og sette på siktene igjen :)

 

Sitter nå og venter på yodave kit, og det blir montert når settet kommer :)

 

66kkue.jpg

Link to comment
Share on other sites

Noen som har tips med skruehullene?

 

Jeg tengte jeg på min CZ550 skulle finne skruer med samme dimensjon og gjenger som originalskruene og kappe dem så de når bunnen i hullet i løpet for så å skjære ett lite spor for flat skrujern i dem og skrue dem i original hullene med olje i hullet og file dem så de passer løpsprofilen og håpe på at de ikke ruster fast i tilfellet jeg finner på at de skal ut igjen :smile:

Uheldigvis så gikk jernvare foretningen konkurs så jeg har foreløpig ikke funnet noen emner som passer i hullene :(

Link to comment
Share on other sites

Sett i skruene etter at du har tatt bort de åpne siktene, så slipper du at det kommer vann og dritt ned i hullene :) Ser kanskje ikke så "pent" ut, men det funker..

De stikker 5mm ut av skruehullene, så det blir forferdelig stykt det å.

 

Fylte de med kiwi til jeg har noen annen løsning :lol:

 

Som jegerbombom sier, tenke jeg på å finne noen små skruer og pusse og ordne til det blir bra :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde et lite uheld når jeg monterte deler fra yodave. Tok gummihammer og kakket på stokken når jeg prøvemonterte tubene, og en bit av stokken spratt av :?

Tok kontakt med selgeren, og han sa jeg skulle komme med den, så blir det nokk reklamasjon.

Litt surt mtp at stokken er veldig pen.

 

345kd35.jpg

 

Brukte den blå tuben, da den gikk av med den grønne. Har litt kryp, men ikke veldig mye. Avtrekksvekt målte jeg til omkring 1.1 kg med en billig fiskevekt, den tyngste fjera i settet. :)

 

Prøvde og søke etter hvilken som er minst og hvilken som er størst av de tubene, er det noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...