Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

Dette ble skikkelig kosebørse med Falcon på toppen.

 

img0020zk.jpg

 

Her under testing av ammo i 22LR.

Typer som ble testet var: CCI std, CCI sub, CCI stinger, Fiocchi Maxac, Eley Club og Lapua Polar Biathlon.

Jeg har ikke skiva foran meg så resultater av testing må jeg komme tilbake til senere.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har funnet en god side å bestille alternativ stokk til CZ American 455?? Finner ikke stokk på boyds til CZ 455.

Ønsker Thumbhole stokk.

Vil helst ikke betale en fot og en arm..

 

Jeg kjøpte en 452 thumbhole stokk fra Boyds, og tilpasset den til 455.

Med dremel, søyleborr, og litt beddemasse var det ikke mye arbeid som skulle til :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeg har til tider også merket en og annen slenger. Men tror rett og slett det er ladningen i hylsa... Sist jeg var på bane med min 17hmr hadde jeg flere slengere som var så ekstrem at det er nødt til å være noe med produksjonen av ammoen. skjøt 3 skudd så plutselig kom ett skudd som gikk 15cm høyere. Skjøt noen skudd til og så ble det enda en slenger. Og det var med cci full metal jacket. Ble ikke kjempeimponert over presisjonen i den. Har ikke opplevd det med noen annen cci ammunisjon.

Link to comment
Share on other sites

Fikk testet min 455 i 17HMR i dag. 10 blå og veldig lite vind.

Har ikke pusset eller noe som helst enda.

Ble ikke veldig imponert over presisjonen egentlig, men vi får se hvordan det går etter en real puss.

Den spredte 5 skudd over 50mm på 100m. Noe vind var det kanskje til tider, men klarer ikke å tro at det var det som gjorde det.

Testene ble gjort med CCI V-max og FMJ.

 

Til de som tviler på skytteren dro jeg en serie med Mauseren i tillegg. Tre skudd målte ca. 7mm.

 

Edit: Jeg må moderere meg litt ser jeg. Glemte den siste serien min. 5 skudd - 35mm. Fjerner jeg den ene flua da så ligger den på 16mm.

 

 

 

jeg har til tider også merket en og annen slenger. Men tror rett og slett det er ladningen i hylsa... Sist jeg var på bane med min 17hmr hadde jeg flere slengere som var så ekstrem at det er nødt til å være noe med produksjonen av ammoen. skjøt 3 skudd så plutselig kom ett skudd som gikk 15cm høyere. Skjøt noen skudd til og så ble det enda en slenger. Og det var med cci full metal jacket. Ble ikke kjempeimponert over presisjonen i den. Har ikke opplevd det med noen annen cci ammunisjon.

Link to comment
Share on other sites

Heihei..

 

Begynner på jegerprøvekurs mandag og regner med at smelljern skal kjøpes inn i andre kvartal av 2012.. lurer litt på CZ455. Har skutt et par magasiner med .22LR i en 452, og førsteinntrykket var veldig godt.

 

Ser at Jaktdepotet har tilbud på American med både .22LR- og 17HMR-løp. Har et par spørsmål om dette..

 

Har jeg rett om jeg påstår at .17HMR og .22WMR har en type magasin og .22LR har ett eget, og man må sette inn ei lita blokk i magasinbrønnen for at det skal passe? Må man ta ut/putte i den saken når man bytter til/fra .22LR, og vet noen om det følger med magasin av begge sorter og den saken for .22LR-magasinet i denne pakka?

 

Ole

 

Alt følger med. unbrako magasin og den spacern for 22lr magasin

 

Roger Aspnes

Endret:

 

Nå såg jeg den linken lengre oppe til Schou hvor det var godt forklart. Da var den saken løst. :lol:

 

Men dog, er det noen som vet om pakken inkluderer magasin av begge typer og den blokka? :|

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fått meg en CZ 455 American i 17HMR idag. Men det jeg lurer på er om stokken skal ligge inntil løpet helt forran på stokken? Jeg trodde det skulle være helt frittliggende, men etter å ha snakket med forhandler mener han at alle "amerikanske rifler" har kontakt med løpet her. Jeg synes dette er rart, løpet har f.eks. ikke kontakt med stokken på min 452 American. Hvordan er det på din rifle?

Link to comment
Share on other sites

SÅ var Boyds-stokken i hus, og den ble selvfølgelig raskt montert. Sitter som hånd i hanske, men må ha en litt lengre fremste skjefteskrue til denne, enn den originale fra nylonstokken. Behagelig å skyte med, men kikkerten må også skyves litt lengre frem siden kolba er litt kortere.

 

Altså, Boyds Rimfire varmint thumbhole i sky finish, på Låskasse og løp fra CZ 452 style.

 

SB1_9648.JPG

 

SB1_9651.JPG

Link to comment
Share on other sites

Dette er min CZ455 med en 452 Boyds stokk tilpasset. Farge Aplejack :)

 

DSCF1069-1.jpg

DSCF1059.jpg

 

Måtte frese ut ørlite bak. Borre hull for front låskasseskrue, samt frese opp magasinbrønn, ellers passer

det meste. Du greier det fint med en Dremel, og en søyleborr.

Når jeg først var i gang, beddet jeg hele greia.

 

Avbildet med .17 HMR løpet og Vortex Diamondback 4-12 X 40 AO

Har full pakke med .22, og 22 WMR + kikkert til alle løp :D

 

Edit: Demper A-Tec CMM-4 med 8 moduler

Link to comment
Share on other sites

flotte stokker dere har fått dere fra boyd :D

må nesten spørr,først hva kom det på med tull og toll og slikt?

og jeg tittet selv på de stokkene,men det står "HEAVY BARREL CHANNEL" på de,vil de si at de er tilpasser varming løp?

og dermed blir rimelig god plass for et vanlig ikke varmint løp?

Link to comment
Share on other sites

Fikk min like før jul ifjor. Mener hele gildet kom på ca, 1100-1200 Norske dollars inn til landet. Alt innkl.

Ja, stokken er tilpasset varmint løp. Allikevel synes jeg ikke mine lux piper kom så galt ut av det. Om det kan krype

maur rundt løpet, er det bare bra for presisjonen. Det høres verre ut, enn det synes. Husk det er snakk om mm delt på 2.

Presisjonen er hvertfall helt topp :D

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at det frister, men jeg har hørt at Boydsstokkene er litt korte for folk med lange lemmer... Er dette noe dere kan bekrefte? Stokken på min CZ 455 American er hvertfall altfor kort (og litt lett), så jeg skulle gjerne hatt noe litt mer "voksent" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar!

Kan noen av dere sammenligne "lenght of pull" til American med Boyds? For American stokken er så kort at dersom jeg "hiver" opp rifla, blir det helt feil med øyeavstand (for nærme kikkerten).

 

Hvis dere leser litt på hjemmesiden til Boyds, finner dere ut at stokkene kan bestilles lengre, dog finner jeg at jeg heller vil ha en kort stokk enn en lang... :wink:

 

Jeg tror jeg fant det du mente, vet du om det blir noe særlig dyrere?

Link to comment
Share on other sites

Melder meg inn i klubben her med ei ny CZ 455 American .22LR/.17 hmr :smile:

 

IMG_8148.JPG

 

Kikkert: Nikon ProStaff 3-9x40 Rimfire med BDC retikkel.

Demper: Hogan 22 wmr .

2-fot: Caldwell Shooting bipod.

Løp: .17 hmr og .22LR begge gjenget for Hogan demperen.

 

Har ikke fått testet den enda, men skal kjøpe skudd i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tenkte jeg skulle vise frem en liten modifikasjon jeg gjorde her om dagen:

 

63995_10150595693945706_667830705_9340282_1234284699_n.jpg

 

418535_10150595694405706_667830705_9340283_1841955024_n.jpg

 

Grunnen til at jeg smidde om hev armen og laget ny kule var rett og slett at med en stor kikkert så blir det trangt og ta lade grep. Nå går lade grepene hurtig og smertefritt.

Ved jakt bruk så har jeg en mindre smith & bender kikkert så da er ikke problemet så stort. Uansett en grei modifikasjon :)

Link to comment
Share on other sites

jonordby, du må fortelle og beskrive hvordan du byttet hevearmkule og hvor du fikk tak i det du trengte... :D

 

Jeg jobber til daglig i et våpen verksted så jeg har tilgangen på allt av utstyr rundt meg. Men siden jeg bare holder på med millitære våpen i arbeids tiden syntes jeg mye mer om og sysle med bolt action våpen på fritiden.

 

Det jeg først begynnte med var og lage en helt ny hev arm og planen var da og kappe bort den gammle og lodde på den nye. Men siden CZ og mange andre rimfire våpen låser sluttstykket i hev arms overfallet var jeg redd for og bruke for mye varme på den. Så jeg laget istedet en gig for og montere opp den orginale hev armen i drei benken for og dreie ned kula og gjenge opp for ny bolt kule. Dreide meg et par nye kuler med forskjellig stil og prøve monterte. Da innså at jeg måtte smi om armen slik at den ble rettere og lavere. Lagde meg noen super "tacticool" hev arms kuler men det syntes jeg ikke passet på den børsa her så jeg gikk for et mere normalt utseende :)

 

Så sånn gikk det for seg,sa bare til frua at jeg måtte jobbe litt overtid og etter et par timer så var mye gjort :D Kunne gjort en penere jobb men ble ok med tanke på hvor fort det gikk for seg.

Link to comment
Share on other sites

Trodde jeg allerede hadde skrevet her, men det ser ikke sånn ut. Så here we go:

 

Melder meg inn i CZ-klubben med min CZ 455 Thumbhole Varmint som jeg kjøpte i fjor. Det ble et kompromiss mellom stokk og kaliber, og jeg endte med å kjøpe den i .22LR i vente på Varmint-løp i .17HMR som dessverre tok lengre tid enn antatt. Nå har jeg værtfall endt opp med en .22LR-pipe og en .17HMR, begge kappet og gjenget på 46cm (altså 6,5cm kappet) Jeg endte faktisk opp med gjenger i M14x1,5 da jeg trodde jeg kunne bruke A-Tec Maxim-demperen min (som jeg bruker på 6,5'en) Men etter å ha mottatt børsa fra børsemaker, ser jeg til min store forskrekkelse at pipa faktisk ikke går inni bakstykket på demperen (!!!) Jeg endte derfor opp med en Sonic 45-demper i M14x1.5 for begge løpene.

 

Her er et bilde av herligheten med .22LR-kittet:

 

cz455_supressed.jpgcz455_supressed-2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Trodde jeg allerede hadde skrevet her, men det ser ikke sånn ut. Så here we go:

 

Melder meg inn i CZ-klubben med min CZ 455 Thumbhole Varmint som jeg kjøpte i fjor. Det ble et kompromiss mellom stokk og kaliber, og jeg endte med å kjøpe den i .22LR i vente på Varmint-løp i .17HMR som dessverre tok lengre tid enn antatt. Nå har jeg værtfall endt opp med en .22LR-pipe og en .17HMR, begge kappet og gjenget på 46cm (altså 6,5cm kappet) Jeg endte faktisk opp med gjenger i M14x1,5 da jeg trodde jeg kunne bruke A-Tec Maxim-demperen min (som jeg bruker på 6,5'en) Men etter å ha mottatt børsa fra børsemaker, ser jeg til min store forskrekkelse at pipa faktisk ikke går inni bakstykket på demperen (!!!) Jeg endte derfor opp med en Sonic 45-demper i M14x1.5 for begge løpene.

 

Her er et bilde av herligheten med .22LR-kittet:

Bakstykket er i plast og tilpasses hver enkelt rifleløp på a tec maxim

Link to comment
Share on other sites

17hmr og 22wmr er det mye mere smell i enn 22lr. I tillegg så kan man bruke samme demper på flere våpen. Jeg kjøpte en maxim i 6.5 til min 22wmr for maks demping i tillegg til å ha en demper jeg kunne bruke på en eventuellt grøvre rifle i senere tid. Og nå blir maximen min også brukt på min 700vtr i .243win

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...