Jump to content

Cz-Klubben


222. Nitro

Recommended Posts

hver sin smak.

men jeg syns ikke 17 hmr smeller så mye at jeg trenger maximen fra jaktrifla. litt er det jo, men får holde lenge med den a tec salongdemperen jeg har alt + maximen er fryktelig mye tyngre en salongdemperen.og ikke minst veldig mye dyrere ;)

 

men som sagt, hver sin smak

Link to comment
Share on other sites

Er vel et argument at man kan bruke den på andre børser, men ifølge alle tester, så demper en 500 kroners rimfire demper like bra eller bedre enn de større dyrere for alle randtenningskaliberne. Så for min egen del vil jeg heller ut med de 500 kronene ekstra, for bedre vekt/balanse.

 

(Merk at testene måler dB, opplevd lyd vil likevel kunne være litt anderledes.)

Link to comment
Share on other sites

Ja, da er vel tiden kommet for meg å melde meg inn i CZ-klubben også med min heldempede CZ455 American 22LR. Eldre Harris to-fot og fattigmannskikkert. Må vente til onsdag for å teste børsa, så får se om den lever opp til forventningene både med tanke på presisjon og demping.

 

25032012340.jpg

 

25032012339.jpg

 

25032012338.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da blir det ny kikkert på min cz 455 22.wmr. En vortex Crossfire 2.5-10x50 med lys, håper den blir bedre i litt dårlig lys enn den jeg har på for øyeblikket. Har også bestilt nytt avtrekk fra yodaveproducts, da jeg har brent meg en gang for mye på det orginale drittavtrekket! ;)

Link to comment
Share on other sites

Løpet er fritt liggende i stokken på CZ455 Thumbhole og du vil ikke legge noe mer press på med en tofot en når du holder våpenet i hånden.I utgangs punktet skal det endel makt til og for få kontakt imellom stokk og pipe. En tofot er et fint verktøy for og sikkre stabile å trygge skudd i målet.

Link to comment
Share on other sites

Ålreit, takk.

 

Bestod jegerprøven i går (46/50) og jeg skal til XXL i morgen for å kjøpe våpenskap. Skal samtidig kikke mer på 455 Thumbhole.

Men..

 

Jeg vil ha demper på den, men samtidig vil jeg ikke "ødelegge" varmintpipa med en stygg innsnevring og gjengeparti som er halvparten så tykk som resten av pipa. Blir jo óg et skille mellom pipe og demper når den er montert. Ikke at det er noe praktisk i veien med det, det ser bare direkte ufint ut. Det er barnslig, men jeg liker hvordan pipa ser ut fra fabrikk og vil ikke klusse til "looken". Bør jeg bare bite i meg at det må gjøres? Skal skyte og jakte hvor andre kan bli forstyrret av lyden.. så det er jo egentlig noe jeg trenger.

 

Finnes det noen lyddempere som bygger litt bak på pipa og ser litt penere ut enn de kullsvarte, dråpeformede variantene?

Link to comment
Share on other sites

Da er demperen min kommet, det ble en Sonik35 med 6mm hull handlet hos Jaktdepotet på Fauske til messepris der jeg fikk med bøssing og gjengebeskytter.

Da er det bare å komme seg til børsedoktoren å få slått gjenger på 22LR og 17Hmr løpene, lurer på om jeg samtidig skal få slått gjenger på 223Remèn for jeg kan jo bruke 35èn på den også.

Koster vel på meg at doktoren ser over avtrekkene mine samtidig som jeg er der med de småkalibrede smellstokkene mine, men 6,5èn får blir hjemme denne gangen til jeg får spart opp midler til en Sonik45 som passer bedre til den.

Link to comment
Share on other sites

Optikkspørsmål.. :oops::oops:

 

Kan få fatt i en Nikko Stirling med det hva jeg tror er 42mm objektiv. Mellomrør på 1 tomme.

Ser at Winge Våpen har Hawke-ringer for 11mm svalehalespor. Finnes i lav, medium og høy utførelse.

Har noen erfaring med disse - hvilke bør jeg velge til 42mm? Skal på den nevnte Cz455 Thumbhole-en, altså med varmintpipe.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ja, da er vel tiden kommet for meg å melde meg inn i CZ-klubben også med min heldempede CZ455 American 22LR. Eldre Harris to-fot og fattigmannskikkert. Må vente til onsdag for å teste børsa, så får se om den lever opp til forventningene både med tanke på presisjon og demping.

25032012338.jpg

 

Er dette en Alm's med den nye demperen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha demper på den, men samtidig vil jeg ikke "ødelegge" varmintpipa med en stygg innsnevring og gjengeparti som er halvparten så tykk som resten av pipa. Blir jo óg et skille mellom pipe og demper når den er montert. Ikke at det er noe praktisk i veien med det, det ser bare direkte ufint ut. Det er barnslig, men jeg liker hvordan pipa ser ut fra fabrikk og vil ikke klusse til "looken". Bør jeg bare bite i meg at det må gjøres? Skal skyte og jakte hvor andre kan bli forstyrret av lyden.. så det er jo egentlig noe jeg trenger.

 

En kammerat av meg har 10/22 Target (tjukk pipe) med A-TEC CMM-4, det er ikke noe glippe mellom demper og pipa så det ser kjempe ut mens dempern er på (bare få noen som er flinke til å dreie ned løpet så de ikke dreier mer en nødvendig for demperen), løpet ser jo ganske snålt ut uten dempern med den neddreide tuppen, men det er vel bare å ordne med en feit gjengebeskytter. Mener han kjøpte sin med demper hos Jakt og Friluft Arendal

 

Edit: Feil quote :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer larris! Er den nye heldemperen til Alm's. De har lagt en del jobb i detta, men det som er frustrerende er at jeg bestilte børsa (som utifra nettsidene til alms var ferdig utviklet) i sept/okt i fjor, og børsa ble først levert i Mars i år. Den var jo ikke ferdig utviklet før da. Men nå er de altså ferdig utviklet og utprøvd. Har testet den, mot samme børse med vanlig demper, og det er ubetydelig forskjell på smellen. Presisjonen er god. Er man ute etter ei heldempa børse i den tro at den demper bedre enn ei børse med vanlig demper er det etter min mening ikke noe vits i å betale så mye ekstra, men er man derimot fysen på den pga utseendet (som jeg er) så kan den absolutt anbefales! :D

Link to comment
Share on other sites

Det stemmer larris! Er den nye heldemperen til Alm's. De har lagt en del jobb i detta, men det som er frustrerende er at jeg bestilte børsa (som utifra nettsidene til alms var ferdig utviklet) i sept/okt i fjor, og børsa ble først levert i Mars i år. Den var jo ikke ferdig utviklet før da. Men nå er de altså ferdig utviklet og utprøvd. Har testet den, mot samme børse med vanlig demper, og det er ubetydelig forskjell på smellen. Presisjonen er god. Er man ute etter ei heldempa børse i den tro at den demper bedre enn ei børse med vanlig demper er det etter min mening ikke noe vits i å betale så mye ekstra, men er man derimot fysen på den pga utseendet (som jeg er) så kan den absolutt anbefales! :D

 

 

Ok, bra. Nei om demperen ikke demper mye bedre så blir jo utseende "bærre lækkert" da :)

Må jo ha et lekkert våpen om man ikke er en blomst selv 8)

Link to comment
Share on other sites

Usikker på hva du mener med matchløp til en BRNO Mod 2, men lyddemper kan monteres på alle piper uten å kappe først. Børsa blir riktignok noe lang med frontmontert demper, er jo derfor mange velger å kappe når den likevel må i benken for gjenging.

12 bommer/riflinger istedendfor 6 som jeg har fått inntrykk av er det vanlige?

Det gjør ikke noe om den blir lang, den vil bare bli brukt til "langhold" for å skyte stål med så det går fint.

Men må dempe den for å kunne skyte døgnet rundt der jeg skyter :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte bare slå til!

CZ 455 lux, men nå i Boyds Blaster-stokk. Den gjør at den føles nesten som .308'en min som også har tommehullstokk. Denne er pent inletta og bedda av børsemaker. Samler fint med .22, men har ikke fått prøvd .17 hmr og .22 wmr-løpene enda. :)

Link to comment
Share on other sites

Eh jeg vil tro det har noe å si for presisjonen i rett retning også :) For der løpet går nedi har forskjellig press for hvert skudd veldig ofte. Da skytteren flytter ofte litt på hånda osv under skyting / mellom hvert skudd, men skyter børsa godt nå så ser jeg lite poeng i å gjøre det.

Link to comment
Share on other sites

Apemannen

 

Jeg kjøpte ny 22 wmr fra butikk. Løpet tok nedi stokken helt fremme.

Slet mye med dårlig presisjon.....Fikk det ikke til å stemme før jeg skjønte hva det var etter mye hjelp her på kammeret.

 

Jeg tok av løpet og pusset godt ned stokken.

Nå går kula rett fram så lenge jeg som ikke skyter knøler det til.

 

Det skal ligge en eller 2 tråder her som jeg har brukt for å spørre etter råd ang det samme problemet som du har ang løpe som tar borti stokken.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Cz 511 ut og ny Cz 455 American i hus. 17 HMR og 22LR, begge løp gjenget for demper og 22 løpet kappet til 45cm. Har også kjøpt YoDave trigger kit, men denne hadde svært bra avtrekk rett ut av boksen at jeg ikke har giddet å montere det ennå. Det ble hårfin klaring mellom kikkert, løp og hevarm.

EgilCz455.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har tatt avgjørelse om at jeg skal ha meg en cz 455, men er det noen som kan fortelle om jeg bør velge tommel hull stokk eller american rett stokken??

 

 

Snakka med en kar på jakt og friluft som annbefalte å velge american stokken da den er mer slank og hendig enn tommel hull stokken, så nå er en cz 455 american på vei i posten til meg!

 

Løpet blir kappet så den ikke blir noe særlig lenger en orginalt når atec demperen er montert, bestilte også 3 ekstra moduler til den;)

 

Så nå er det å bestille avtrekk eller eit kitt! Hva anbefales, legge penger i eit timney avtrekk eller kjøpe det kittet som har vert snakk om??

 

Er det noen som har montert weawer baser på cz 455 sin??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...