Jump to content

Hva ønsker du deg til jul?


vømmøl

Recommended Posts

Da er tiden kommet, da man får spørsmål om hva man ønsker seg til jul.

 

Dette er et av de vanskeligste spørsmålene å svare på. Passerte 40 år for noen år siden, og har skaffet meg det meste av det jeg har hatt lyst på. Problemet nå, er å få tid nok til å bruke det man har kjøpt seg. Joda, det finnes fremdeles ting jeg ønsker meg, men ikke til jul. Det er enten for dyrt å ønske seg fra andre, eller det er ting man må kjøpe selv for å få det riktig (f.eks. komponenter til hjemmelading). Likevel prøver jeg hvert år å finne på noe jeg ønsker meg.

 

Ett år ønsket jeg meg elektroniske hørselværn. På julaften pakket jeg opp et svært hørselværn med p4 og antenne. :mrgreen: Heldigvis var butikken grei, og lot meg bytte inn og få pengene "tilbake". For de kjøpte jeg Sordin Supreme pro x.

 

I fjor klarte kjærringa faktisk å kjøpe hylsetrommel til meg fra Trond Alvestad. :D

 

I år har jeg kommet på følgende ønsker til jul:

 

Jerven fjellduken original.

Real turmat (da lo hun bare :? )

Gilde Non Plus Ultra

 

Kanskje dere andre har ønsker jeg kan adoptere?

Link to comment
Share on other sites

1) At rovdyrdebatten tas opp av folk som ikke har en privat agenda, og at den blir ført av folk med respekt for andres meninger og at konklusjoner blir basert på kunnskap og erkjennelser av fakta.

2) Full adgang til nødverge om hunden blir angrepet av ulv.

3) En kasse Highland Park.

Link to comment
Share on other sites

1) At rovdyrdebatten tas opp av folk som ikke har en privat agenda, og at den blir ført av folk med respekt for andres meninger og at konklusjoner blir basert på kunnskap og erkjennelser av fakta.

2) Full adgang til nødverge om hunden blir angrepet av ulv.

3) En kasse Highland Park.

 

Om du drikk opp ønske nummer tre først, vil ønske 2 kjennast heilt naturleg. Det første ønsket ditt er nok å tru på julenissen. :)

Link to comment
Share on other sites

Foruten snille barn, fred i verden etc. har jeg foreløpig tre ting på lista:

 

*Gode varme vinterstøvler til småturer/skyting. (Noen anbefalinger? Har myst på Sorel. Liker ikke kalde tåser)

*Fin skotsk brukskunst på flaske

*Ønske om at revmatismen slipper taket snart og at skytingen kan nå nye høyder, er heldig og har kommet i gang på biomedisin som nesten er en julepresang i selg selv. Har troa! :D

 

JJ

 

PS! De buksene hørtes deilige ut, Kammerherren. Har selskinnsbukser så i kulda er jeg berga men til vått føre kunne jeg vurdert ny ullbukse. Får følge med på linken.

Link to comment
Share on other sites

I år har jeg vært ganske snill hele året,og derfor skal jeg innvilge meg selv en Julegave.Har sendt liste til Nissen med følgende:Kjære Nissen!Under treet vennligst plasser 1 stk Blaser R93 proffesional,påmontert Zeiss varipoint 3-12X56 ret69,og en A-tec maxim.

 

Tror jaggu jeg skal være snill til neste år også :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ønsker?

Sånn bortsett fra at vegvesenet må slutte å salte vegene, at det blir fred på jord, at engler daler ned i sjul (kun i sjul, daler de ned åpenlyst vil det bli enda mer trafikkkaos), å at jeg fortsatt skal være velsigna med snille barn, at alle rundt meg skal ha det bra?

 

Bortsett fra det så ønsker jeg meg ikke noe spesielt som jeg vet om enda. Kansje jeg begynner bli kjedelig? Må vel finne meg noe å ønske meg som bare er til meg selv.

 

Hm.

Link to comment
Share on other sites

Første ønske har jeg allerede fått innvilget på forskudd, og det var nye fjellskisko. Varg Skavl er på tur i posten...

Ellers er det jo mye god whisky ute og går og øl bruker jeg vanligvis få uten å måtte sette det på lista.

 

Men et par gode uker med venner og familie er beste julegaven som finnes!

Link to comment
Share on other sites

ønskelista blir for lang til å legge ut her, da måtte jeg lagt den i ett word document.

 

men kan jo skrive noe.

armalite ar-30 i 338lapua.

mere penger til eldreomsorgen\skoler.

folk slutter å si sjosk, sjue spenn.... og at folk generelt skriver litt bedre norsk.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Foruten snille barn, fred i verden etc. har jeg foreløpig tre ting på lista:

 

*Gode varme vinterstøvler til småturer/skyting. (Noen anbefalinger? Har myst på Sorel. Liker ikke kalde tåser)

*Fin skotsk brukskunst på flaske

*Ønske om at revmatismen slipper taket snart og at skytingen kan nå nye høyder, er heldig og har kommet i gang på biomedisin som nesten er en julepresang i selg selv. Har troa! :D

 

JJ

 

PS! De buksene hørtes deilige ut, Kammerherren. Har selskinnsbukser så i kulda er jeg berga men til vått føre kunne jeg vurdert ny ullbukse. Får følge med på linken.

Eg kjøpte foret støvler på spar kjøp, 250 kr, å de er god å varm:)

Link to comment
Share on other sites

Sånn ellers ønske eg meg alt for mye, alt fra værktøy til jakt/friluft stesj.

Men aller mest ønsker eg meg avstands måler, vintercamo dress. og for å ikkje snakke om noen cerwin vega xls 215 og en forsterker hadde ikkje gjort noe.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

som alltid ønsker jeg meg den nyeste Pondus boka( den får jeg nemlig)

eller så er dat altfor dyre ting erller ting jeg må kjøpe sellv som står på lista, som ladeutstyr kikkert etc.

Har en godkjent våpensøknad på ei konkuransehagle liggende så det mulig nissen er snill i år!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...