Jump to content

Hva ønsker du deg til jul?


vømmøl

Recommended Posts

Jeg ønsker meg kikkertsikte med stor forstørrelse til 243`n, slik at jeg kan "plukke" rådyr og småvilt på litt hold. Hadde også vært fint med en lyddemper.

Men det blir vel slik som når jeg fortalte faren min som barn at jeg ønsket meg noe. Han svarte: Du får spytte i den ene hånda og ønske i den andre, så får du se hvem du får mest i. :?

Vi har vel ikke akkurat vært øverst på inntektstoppen, hverken han eller jeg.

Svein S

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke gammal, og enda er det blitt vanskelig å finne på konkrete julegaveønsker når familien ringer og spør...

Når en var liten var det å sette seg ned med penn og papir, og så skrive ned ønsker til krampa tok en.

Nå for tida blir det mer "Tja, si det. Jaktradio kanskje, nei det blir vel for dyrt. Klær? Nei, det må jeg nok prøve sjøl." osv osv...

Men det ender jo opp med mye bra bøker og filmer under treet da :mrgreen:

 

Hvis jeg fikk velge:

 

1: Alle butikkeiere som starter jula før 1 desember utsettes for offentlig buksevann.

2: Alle registrerte, lovlydige våpeneiere får være i fred.

3: En kliss original k98 fra 1938.

4: En kasse med assortert ale.

5: En god jul til alle kammerater :D

Link to comment
Share on other sites

Vel, vel. Håpet jeg skulle få noen gode ideer, men som jeg fryktet, så har jeg vist alt jeg kan ønske meg innenfor aktuell prisramme. Bortsett fra kronograf. denne tråden ligger på utstyrskammeret, så fred på jord teller ikke. :wink:

 

Men om jeg skal drite i at den ligger på utstyrskammeret, så blir min oppdaterte ønskeliste slik:

 

I prioritert rekkefølge!

 

-1. At Graahund dør av alderdom når han er styggammel, og ikke av kols.

-2. Å skyte tiur på støkk, med et perfekt sideskudd.

-3. Jerven fjellduken original.

-4. Kronograf

-5. Gilde Non Plus Ultra

-6. Real turmat

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hmm, og det er så mangt ein skulle hatt, men ønsker til jul :

 

Urealistiske :

Ny 3-12x56 Zeiss Victory med lys, og retikkel 43.

Ny Zeiss 8x45 RF med avstandsmåler

Blaser R93 med løp i 6.5x55 og 9.3x57

Kronograf

Jerven Exclusive duk med begge typer vatteringer

3 manns Helsport fjelltelt, ultralett type

Eit gavekort på Kr : 20.000.- på Lupine

Ein Toyota Landcruiser

Dick pølsestapper

Tre spade kjøttkvern

 

Realistiske ( og nesten garantert å få ) :

Joggebukse

Sokker

Bokser shorts

Matbøker

Vin/Cognac

 

Og ein presang som eg veit eg får, det er ei Magicshine hodelykt, frå Far til Far, men grunna ein utrulig treig postgang, så er den mellom Hong Kong og Norge ein plass, men den kjem, den kjem.. :)

Skulle så gjerne fått nissen til å bytte litt om på desse ønskelistene.. 8)

Link to comment
Share on other sites

Når man begyner å dra på årene så er det ikke greit å ønske seg noe bestemt til jul,så det er jeg sluttet med. Men det som jeg ønsker,å det er ikke bare til jul,men hele året. Er at alle dem rundt meg som jeg er glad i,får holde seg sunn og frisk hele livet,å at ingenting ulykksalig må få ramme dem :roll:

Det er hva jeg ønsker mest av alt..

God jul kammerater :)

Link to comment
Share on other sites

For å gjenta det jeg skrev i den gamle tråden:

 

Nissen skal få lov til å brekke ryggen sin på å få på plass et nytt våpenskap i garasjen min som tar minst 50 lange og et tilsvarende antall korte.

 

Deretter skal nissen få lov til å jobbe overtid resten av året med å fylle de ledige plassene inni skapet. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

I år har jeg egentlig ikke ønsket meg jaktutstyr i det hele tatt da jeg har alt jeg trenger - tror jeg...

 

I stedet fant jeg ut at jeg trenger ny langrennsdress da den forrige gikk i søpla i vår. I tillegg hadde jeg lyst på ny mobiltelefon. Det siste ordnet jeg meg selv, og fikk den i posten i går, en HTC Desire (genial telefon som jeg sikkert kommer til å bruke vinter og vår på til å finne ut alle funksjonene på!)

 

Så fant jeg ut hva som er kjekt å ha av jaktutstyr. En Leupold VXI Rimfire 2-7x28 i Gloss-finish. Nydelig liten sak som sikkert passer fenomenalt på salongrifla! Også ønsker jeg meg en S&B Zenith 2,5-10x56 til .308en. Trenger strengt tatt ingen av delene, men har bare lyst på... :)

 

Så får en se hva nissen dukker opp med i kveld! Alt tas i mot med et smil og en stor takk!

 

Forresten, gavene fra ungene er nok de jeg setter størst pris på, for det er gjerne noe de har laget selv på skolen, og da er det en god tanke bak! Forsøkene på å lage fine julekort, og det å se ungene forventningsfulle når jeg åpner konvolutten, gir en følelse som ikke kan beskrives nesten. :D Og ikke minst det å oppleve gleden deres når jeg napper tak i nærmeste unge og gir en diger klem når jeg blir blid for julekort og julegaver, herlig!

 

God jul til dere alle folkens, og takk for et kjempefint år på Norges beste forum! :D

Link to comment
Share on other sites

Ønsker meg en ny sesong med mange trivelige stevner, i alle skytegrener(ja også dfs) og at ingen må bli utsatt for ulykker på jakt,på skytebanen eller i noen annen våpensammenheng.

 

Vær forsiktige alle sammen. Vi er kanskje mange, men vi har ingen å miste.

 

God Jul fra Senja

 

 

 

ps om noen har en slik traktor til overs hadde det vært kult

 

" target="_blank
Link to comment
Share on other sites

Det eg ønskar meg aller mest til jul (eller litt utpå året) er at DFS godkjenner 5,56 NATO/223 rem til bruk i STR 200. Nest etter det er at eg finn ein god gråhundkvalp når våren kjem. Og fred på jord sjølvsagt, men det blir vel tyngre...

 

God jul til alle!!

Link to comment
Share on other sites

Etter Raudnakkes fromme ønske (som nok er av de bedre, og ligger på min topp to sammen med Lærlingen sitt), er det jaggu ikke lett å være egoistisk.

Men skitt au, at tante på våpenkontoret. Slutter å lage krøll på ting som er ok, og ser til å innvilge det jeg har søkt på (og dokumentert behov for).

 

Uten om dette, at alle mine kammer kammerater (hunkjønn som hankjønn). Får en usedvanelig trivelig og gledesfylt jul og romjul.

 

P.s. Om noen skulle ønske å gi meg noe, så er en Blaser R93 (samma hvilken men helst svart låsekasse) i 223r absolutt ikke feil. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...