Jump to content

"Artige blinker" og testing av kuler


korporal

Recommended Posts

Lurte på om noen vet om blinker det kan være "artig" og skyte på for og se blinkens reakson og kulens virkning.

Dette er jo litt for morro skyld men også for og prøve kuler.

Tenkte å prøve og fange en ekspanderene kule i vann, tror dere det holder med en liggende flaske fra en vannkjøler?

Kaliberet der dreier seg om er 3030win.

Er det noen som har prøvd dette før?

 

Har skutt på en melon og melpose med hagleslugg, ble forsåvidt en artig reaksjon :wink:

 

For og se ekspansjon blir det jo brukt våte telefonkataloger. men hvem har vel ubegrenset tilgang til slike?

Noen som vet om noe annet man kan bruke eller eller hvor man lettvint får tak i kataloger

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg tenkt i rettning byggskum/barberskum flaske. Men det skal jo også ryddes :wink:

Liten propantank av typen liten gasslykt, ved åpen flamme hvis en har en passende plass (grustak+vinter) vil sikkert fremkalle en reaksjon :mrgreen:

Mulig jeg høres litt crazy ut men tar sikkerheten veldig alvorlig! Det bor nok en liten Mythbuster i meg :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en stor propanflaske, sånn type gammeldags hytteprimus greie. Har tenkt tanken mer en en gang, men jeg tør liksom ikke helt. ser for meg at det hadde vært noe for Youtube :) ( anonymt selvsagt :P)

 

Vi snakker voksne sikkerhetsavstander her.

Link to comment
Share on other sites

Tror neppe tannerite er lov i Norge..

En som sprenger bilen sin med det..

 

Hvorfor skulle det ikke være det?

 

Komponentene er ikke farlig hver for seg, kan til og med brennes uten å gå av.... 2 komponenter MÅ blandes, deretter MÅ de skytes med en høyhastighetspatron for å antennes/detonere.

 

Ja, det er mange bruksområder for dette, men han som sprenger bilen sin.... Du kan gjøre det samme med bensin, en beholder og ei lunte. Bensin er jo ikke forbudt av den grunn.

 

You get my point.

Link to comment
Share on other sites

Både ammoniumnitrat, ammonium perklorat og aluminiumspulver er lovlig i Norge... Jeg vet dog ikke om det er noe forbud mot å lage eksplosiver - noe du gjør når du blander det.

 

Ufarlig er det helt sikkert ikke, man snakker om detonasjon, og en mengde stor nok til kunne treffes fra trygg avstand vil helt sikkert kunne gjøre ende på all blinkskyting for den uheldige som blander feil eller med feil redskap. JEg vet ikke hvor sensitivt det er eller hvor godt det må blandes, bare at det er alvorlig når det går av...

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Uten å ha prøvd det, så tviler jeg på det. For mange år siden skaut jeg på grøftedynamitt med salongrifle, og det smalt! Men denne er jo mer slagømfintlig enn vanlig dynamitt. ANFO trenger vel mer enn en vanlig tenner for å detonere? Og hvordan er det med vanlig dynamitt? Vil den detonere av et anslag fra et prosjektil? Må ha prøvd det en gang. Alt dette er jo bare spørsmål vi lurer på av ren nysgjerrighet, ikke noe alternativ til sjølanviser!

Link to comment
Share on other sites

Kullbriketter. Rimelig uniform størrelse, og viser tydlig treff. De brytes også naturlig ned, så man slipper å rydde opp. Koste meg lenge med en pose briketter og en 500pakk med CCI .22lr. Blir veldig bra hvis det er snø.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

skaut på en bil som ikke funket lengre :D morsomt å ta rute for rute og prøvde også gjennom skyting (ikke prøv hollywood stilen og gjem deg bak bilen) :mrgreen:

Til slutt skaut jeg på bensin tanken...........hva skjedde.....ingen ting kun at det rant ut bensin prøvde å skyte på stein og grus under for å skape gnist men uten hell.

Nye prosjekter i sommer :) da med videokamera :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Om du bruker tannerite i de boksene de blir levert i er de helt ufarlige for skytteren fra 50m og oppover.

Om man blander en mengde brukerdoser vil du få større effekt men også x ganger kostnaden.

 

En brukerdose gir en markant detonasjon med påfølgende røyksøyle, fantastisk inspirerende og morro.

 

En brukerboks har påklistret målfelt på ca. 5cm. i diameter så så alt for lang avstand er de ikke egnet for, vil si fra 50 til 200m.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...