Jump to content

Har du våpenskap?


hjortefot.com

Har du våpenskap?  

502 members have voted

  1. 1. Har du våpenskap?

    • Ja
      469
    • Nei
      33


Recommended Posts

Har våpnene mine stående hjemme hos foreldrene mine siden jeg bor på studenthybel, bor heldigvis ikke så langt unna.

Hadde jeg bodd lenger unna hadde jeg fått et stort problem, argumentet med at du bare trenger et lite skal til vitale deler faller litt i grus når man ikke får lov til å sette en stift i veggen engang.

 

 

Faren min har ikke skrudd fast skapet hjemme, selv om han har hatt dett i mange år, holder det å skru det i stenderne i veggen, finner ikke noe spesifikt om det.

Link to comment
Share on other sites

Mye fordi jeg tror prisene koimmer til å stige litt når folk må ha.

 

Skal bli veldig spennende og se hva som skjer med prisene, jeg frykter dessverre du har rett. Teoretisk sett skal jo prisene falle ved større etterspørsel. Men her jo ting lovpålagt, så hvorfor sette ned prisene...

 

Hvorfor skal prisene teoretisk sett falle ved større etterspørsel? Markedsøkonomien fungerer motsatt. Når alle skal ha går prisen opp, når ingen vil kjøpe settes prisen ned.

Link to comment
Share on other sites

Hva tror du skaper etterspørsel da? Høye priser?

supply_and_demand.gif

 

I dette tilfellet blir det litt anderledes da det kommer et krav om at alle må kjøpe en vare. Så i teorien kan tilbyderne tå så mye de vil for skapene siden folk må kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

Det med våpenskap på studentbolig føler jeg er et stort problem. Det er uaktuelt å borre i vegger og gulv. Skal jeg på skytebanene må jeg ta meg fri en helg og reise hjem. Når endelig skolen er ferdig er det ofte sommerstengt på skytebanen.

 

Det gir jo også mye mening når jeg kan oppbevare AG-3`n under senga uten videre, mens rifla må jeg la stå hjemme.

Link to comment
Share on other sites

I dette tilfellet blir det litt anderledes da det kommer et krav om at alle må kjøpe en vare. Så i teorien kan tilbyderne tå så mye de vil for skapene siden folk må kjøpe.

 

Ved monopol ja, men nå er det slik at det er mange som selger våpenskap. Prisen kommer nok til og være på samme nivå eller lavere i framtiden

Link to comment
Share on other sites

Om du står folkeregistrert hos foreldra dine og har våpenskap der bryter du vel ikke loven?

 

Står våpenet i skapet der er alt vel og bra.

Og har du det på hybelen så kan du vel sammenligne det med å ha det i innelåst bil, ta med vital del når du ikke er der..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Ett råd jeg kan slutte meg til, og husk. Alle disse skapa, står det 10 eller 5 på de, så menes det 2 eller 5 normale jaktvåpen. :wink:

 

Vel vingemutteren, jeg har ett lite skap som det står 5-7 på, og jeg har faktisk 5 der inne nå (jeg må tilogmed ta av løpet på pumpehagla for å få plass til den der inne, for våpenskapet er ikke mer enn 125 høyt eller noe). Det er trangt med 5, men får jaggu plass til litt ammo også. Meen, får nok neppe inn noen 6, eller 7 våpen da :lol:

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig får man inn nesten hva man vill i disse skapa. Men for å sitere offshoremann, så ender det fort med at noe raser når en skal ha ut noen av de. Mitt Duun sgs17 kan ikke ha noen rifler med kikkertsikte på bakre rad, så der bor luftvåpen og hagler, samt rifler med åpne sikter.

 

En annen sak er det at skal man klare å få inn det antalet våpen det reklameres med, må nesten sluttstykkene på boltrifler tas av. For at der skal bli nok plasssideveis. Blander en så inn noen håndvåpen, er det ikke mye igjen av hyllene heller. :(

Noe som er kjipt for de av oss som heller vill bruke penger på amo og mere å fylle skapa med. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Våpenskap? Ja har det også. Men skal selges. Har jo våpenrom :D 13 m2 Har tatt lengere tid og bygge en jeg trudde og dyrt :evil: Men nå har jeg det. Men ikke fått innredet enda.

 

Grattis med walk-in våpengarderobe skap.... :D

 

Det gamle "lille" stålskapet hadde jeg innredet til barskap, viktigt å sikre at ungene ikke får tak i brennevinet til far... 8)

Link to comment
Share on other sites

Klart jeg har våpenskap! Det er kult med våpenskap, jeg skulle ønske kashmir av lez zeppelin spillte straks jeg åpnet skapdøren 8):lol:

Når våpnene tas ut av skapet.

Ennio Marricones

Eller kansje heller

for litt mer høytid?

 

Når våpnene settes bort i skapet, og det er tid for ettertanke.

Ennio Marricones

Link to comment
Share on other sites

Overtok våpenskapet etter fadern, da han ikke lenger trenger det. Dessverre er det litt lite. Kun plass til 5 våpen, men det er jo lett å "gjemme" det litt da, og det er ingen fare for at jeg får lov av fruen å kjøpe meg et par våpen til de nærmeste tretti år! :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ingen kriterier, så lenge han har de vitale delene i et FG-godkjent skap.
Har et som jeg har bygd selv, som våpnene står i, og et mindre FG-skap som vitale deler oppbevares i.

 

Hehe, da er jeg med. Jeg ser jeg glatt har hoppet over å lese den siste delen av FalconClaw sitt innlegg :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har en liten gammel safe som en nok må slite litt for å få åpnet... Der er sluttstykker eller "vital del" lagret... Så hadde jeg innbrudd.... :cry:

Men den safen ble førsøkt litt på, kun litt skrabler i lakk, MEN de fant jernskarmmelet (som var ubrukelig) og slang det rundtomkring i huset.... (Takk og lov, men har fremdeles ikke fått orden på treffpunkt på salongen...). Men altså, etter det, så har det blitt slik; Vital del, nedlåst i mitt skap, hjemme... og Hovedskrammel låst inn i skap hos en oppe i gata med stort skap med samlerambisjoner. Sikrere enn det, blir det ikke.

 

Men, jeg innser at våpenpuss og impulsturer på bane blir for sjelden.... så det blir nok et større skap i tillegg, nå snart... Nå nærmer det seg jakt, og da er den metoden litt for plundrete..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Who's asking?

 

Selvsagt har jeg våpenskap, solid også, faktisk så solid at det må brennes opp med autogenflamme.

Derfor pleier jeg å sette inn en 5 liters kanne med bensin når jeg reiser bort, sånn i tilfelle noen skulle stikke av med det og forsøke seg med skjærebrennern. :twisted:

 

 

Svartkrutt er bedre... ;):mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...