Jump to content

Unødvendig sitering


Bamrud

Recommended Posts

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Amstaff: jeg har "litt PC trøbbel her. Det trådløse nettet mitt funker akkurat som det vil, og kobler meg ifra, men har av og til registrert innlegget, og da nettet kommer tilbake så poster jeg en gang til, for jeg får ingen beskjed om at det gikk 1. gangen. Sånn er det å bo på landet....vi er vel rundt 50 stk. i hele Nes på Romerike som ikke kan få bredbånd, og da måtte jo jeg være 1 av dem :evil::evil:

 

Pokkers ICE modem dritt møkk jalla. Men jeg kommer meg jo på nett, om enn litt ujevnt. Varierer mellom 15 KB/S på en dårlig dag, og 700 KB/S på en god dag. Snittet ligger vel på rundt 100-150 KB/S. Jeg må alltid høyreklikke, og kopiere innlegga mine, for jeg veit aldri når nettet mitt klikker, så jeg kan lime dem inn igjen uten å måtte skrive et griselangt innlegg om igjen. Det har jeg aldri giddi, så da har jeg enten svart i kortform, eller driti i alt sammen.

 

Og jeg sletter jo alltid dobbeltpostene mine, så den har jeg god samvittighet på :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Var vel det at vedkommende siterer HELE innlegget over sitt, og skriver "Bra skrevet".... :wink:

Det er unødvendig sitering.

 

Tjah...men det var vel ikke spesielt uryddig. Kan ikke basere reglene på hva som er nødvendig og unødvendig. ALLE har forskjellige definisjoner på dette. Men, de fleste evner å se når det blir rotete.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke basere reglene på hva som er nødvendig og unødvendig.

Joda. Så lenge styret og moderatorer mener, og flere med de, at unødvendig sitering gjør at et forum blir rotete, så kan man det. Dette er ikke unikt for dette forumet. Flere forum som ikke ønsker unødvendig bruk av sitering...

 

Minner om første innlegget i tråden;

Som en del av dere sikkert har lagt merke til har forumets moderatorer kuttet med motorsag og machete en masse unødvendig sitering i det siste.

Dette er enkelt fordi det nettopp er mye unødvendig sitering ute å går. ..Og noen er verre enn andre.

 

@ kennet32;

Godt vi er enige :)

Link to comment
Share on other sites

Jaha...men hva er unødvendig sitering da? Poenget var at alle har forskjellige definisjoner på hva som er nødvendig og/eller unødvendig. Derfor bør reglene være at sitering som gjør en tråd/innlegg uforholdsmessig langt eller rotete er forbudt.

Link to comment
Share on other sites

Jada, jeg skjønner det.

Men en plass må man jo begynne. Eller? Når de som for øyeblikket drifter forumet synes det er for mye unødig sitering, og i tillegg ber alle brukere om å modere seg litt, så er det vel greit om man gjør det.

Om det viser seg at mindre sitering gjør forumet mer uoversiktlig, så er det jo mulig å endre på det igjen...? M'kay?

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke basere reglene på hva som er nødvendig og unødvendig. ALLE har forskjellige definisjoner på dette.

Ikke bare kan vi det, vi gjør det også. Reglene vi har valgt følger i stor grad mange (ti)år med erfaringer fra tekstbaserte medier som BBS og Usenet, regler som de aller fleste er enige om.

 

 

Men, de fleste evner å se når det blir rotete.

Hvis det var riktig ville vi ikke hatt denne diskusjonen nå.

Link to comment
Share on other sites

Reglene vi har valgt følger i stor grad mange (ti)år med erfaringer fra tekstbaserte medier som BBS og Usenet, regler som de aller fleste er enige om.

Akk ja, slik går det når man åpner et forum som tiltrekker seg ikke-nerder: det som er selvfølgelig for deg er ikke like selvfølgelig for dem. :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fulmen: Hvis de reglene du henviser til er så velbrukte og godt kjente hadde vi heller ikke hatt denne diskusjonen.

 

Når reglene baserer seg på nødvendig og unødvendig vil det alltid oppstå problemer fordi alle har forskjellige definisjoner på dette. Enig? Det blir nesten som å diskutere f.eks musikksmak eller hvorvidt en rifle er pen eller ikke. Det en person syns er pent, syns en annen er stygt.

Link to comment
Share on other sites

Det blir jo gjerne like mange meninger som antall innleggere, og innleggene blir mange, men jeg synes det er greit at denne tråden blir holdt liv i. Det er veldig kjekt å få belyst dette emnet, og da går det an å se gjennom fingrene med litt off-topic "nerdete" saker og! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker faktisk "men tenk på båndbredden da mann, båndbredden!" når jeg ser bilder som siteres 18 ganger på en side, selv når jeg sitter på seksten megabit.
AOL.

 

Det er derfor bruk av klikkbare thumbnails er en God Ting™, mens automagisk nedskalering av bildevisning, selv av bilder på 25Mpx, ikke er en God Ting™

 

EDIT: Slik gjør man det:

 

Høyreklikk på "thumbnail'en" i galleriet, velg "kopier bildeadresse" eller hva nå kommandoen er hvis du bruker noe annet enn Opera, lim inn i innlegget:

http://www.kammeret.no/bilder/albums/userpics/10110/thumb_DSC_2383_edited-2.jpg

Legg på img-tag'er:

[img=http://www.kammeret.no/bilder/albums/userpics/10110/thumb_DSC_2383_edited-2.jpg]

Legg url-tag'er utenpå img-tag'ene:

[url][img=http://www.kammeret.no/bilder/albums/userpics/10110/thumb_DSC_2383_edited-2.jpg][/url]

Høyreklikk på hovedbildet i galleriet, velg "kopier bildeadresse" eller hva nå kommandoen er hvis du bruker noe annet enn Opera, lim inn i url-tag'en:

[url=http://www.kammeret.no/bilder/albums/userpics/10110/DSC_2383_edited-2.jpg][img=http://www.kammeret.no/bilder/albums/userpics/10110/thumb_DSC_2383_edited-2.jpg][/url]

 

:arrow:

 

 

thumb_DSC_2383_edited-2.jpg

 

Ta-daa!

Link to comment
Share on other sites

Hvis de reglene du henviser til er så velbrukte og godt kjente hadde vi heller ikke hatt denne diskusjonen.

 

De ER godt kjent for de som drev med diskusjoner før slike nettbaserte forum ble vanlige.

 

Når reglene baserer seg på nødvendig og unødvendig vil det alltid oppstå problemer fordi alle har forskjellige definisjoner på dette. Enig?

 

Det er jo derfor vi har valgt å bruke regler som er basert på praktiske erfaringer over lang tid. De vil selvfølgelig ikke passe like godt for alle, men bør være mulige å etterleve for de aller fleste. Stort bedre enn det kan man vel ikke gjøre det?

 

Forøvrig har jeg sett og deltatt i denne diskusjonen hundre ganger før på Usenet og har egentlig gått lei av temaet. Det er alltid en og annen som vil gjøre ting på sin egen måte, men slik jeg leser tilbakemeldingene i denne tråden er du i mindretall og må nok bare innfinne deg med de.

Link to comment
Share on other sites

kun brukt kopier/lim inn i quote klammeret

 

Da kan jeg lære deg en enda enklere metode. Trykk på svarknappen, merk det du vil sitere i innleggene som dukker opp i omvendt kronologisk rekkefølge under, og trykk på siterknappen som står ved hvert innlegg. Da får du automatisk sitert et utsnitt av det tidliger innlegget.

Link to comment
Share on other sites

Da kan jeg lære deg en enda enklere metode. Trykk på svarknappen, merk det du vil sitere i innleggene som dukker opp i omvendt kronologisk rekkefølge under, og trykk på siterknappen som står ved hvert innlegg. Da får du automatisk sitert et utsnitt av det tidliger innlegget.

 

Fabelaktig bra Amatør, den der var ikkje dum, så då har vel i grunn knappen sin nødvendige eksistens alikevel.. Og beklager for unødvendig quoting i denne tråden, men dette måtte eg rett å slett teste ut... :oops:

Link to comment
Share on other sites

men slik jeg leser tilbakemeldingene i denne tråden er du i mindretall og må nok bare innfinne deg med de.

 

Et innlegg av meg tidligere i tråden: "Skjønner ikke hva folk klager på egentlig. Fasiten er enkel; Skal du svare på en påstand i et innlegg trykker du på "siter-knappen" og sletter alt annet enn påstanden. Ferdig!:)

 

Hvis du vil svare på flere påstander sletter du alt bortsett fra påstandene du svarer på."

 

Så vi er nok ikke så uenige.

Link to comment
Share on other sites

Fasiten er enkel; Skal du svare på en påstand i et innlegg trykker du på "siter-knappen" og sletter alt annet enn påstanden. Ferdig!:)

 

Fasiten er enklere, merk påstanden for så å trykke på siter, som forklart ovenfor.

 

Med slettemetoden din, ender folk med å slette en av klammeparentesene slik at det ikke kommer fram som et tydelig sitat.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal jeg være litt stygg her, men ta en titt på denne tråden, her siteres det over en lav sko, særlig på de siste sidene.......og av stort sett "alle". :shock::wink: :wink:

Jeg ville nok gått på denne tråden med saksa, jeg også, men jeg har ikke sett på den. Jeg har jo ingen 458 SODOMA i våpenskapet!

 

Med slettemetoden din, ender folk med å slette en av klammeparentesene slik at det ikke kommer fram som et tydelig sitat.

Da er det at vi moderatorene stilt og rolig retter opp, slik at sitater framtrer som sitater!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg klarer ikke å se problemet med sitering 8)

 

Følger du med på en tråd leser du jo bare siste kommentaren alikevel.

 

At dette er et driftsproblem for Kammeret er en annen sak, som kan og bør løses på annene måte.

At feks et sitat bare kan inneholde max 150 tegn :wink:

 

 

PS; når jeg ser enkeltes laaaaaaaaange innlegg, så burde vel disse og få en hilsen fra moddsen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...