Jump to content

Garmin Xero C1 Pro kronograf


FNJ

Recommended Posts

Sitat
o are they going to neuter this, just like they had to neuter the LabRadars? The UK has some strange EM restrictions....

Absolutely not, it's an EU regulation issue. US and EU cross compliance, nothing more. The units will be identical and will be in such short supply that it is extremely unlikely that anything from Europe will come back to the UK. I say come back to the UK, because all units destined for Europe come in to the UK initially!

Leste litt lenger ned i tråden og sakset dette. Så enhetene er identiske, 

 

Link til tråden: Link til Xero C1 Pro

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Elgjaeger skrev (På 30.12.2023 den 20.00):

Ikke så bra som min datter, men litt vanskeligere med 4 kg rifle og 190gr A tip i 855m/s. Kjenner faktisk bra rekyl med så tung kule, merkbart mer enn 160gr CX i 950m/s.
 

Bra SD hvertfall.

IMG_1098.jpeg

IMG_1101.jpeg

Er det 7mm PRC du skyter med her?

Edited by ronlamagnum
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har Ben FIT lagt ut info om at Garmin SDK er oppgradert til å støtte Garmin Xero C1 Pro.

Nedlasting av SDK: https://developer.garmin.com/fit/download/

Må være versjon 21.133 eller nyere. Så lager man en bat fil som skal inneholde følgende kode:

 

@echo off
COLOR 1E
setlocal EnableDelayedExpansion

set APP_DIR=%~dp0
set APP_NAME=FitCSVTool.jar
set APP_PATH="%APP_DIR%%APP_NAME%"

set a=%*

FOR %%b IN (%a%) DO (
   set c=%%b
   set c=!c:.fit=!
   
   
   set /P "dname=Enter filename for !c!: "
   
   call java -jar %APP_PATH% -iso8601 --defn none --data chrono_shot_data -b %%b !dname!
)
pause

Så drar du bare FIT filen du ønsker å konvertere til bat filen. Velger filnavnet, og trykker enter.

Da er FIT filen konvertert til CSV format.

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da er det kommet ny oppdatering, V3.2.1

Inneholder følgende:

  • Mulig å konfigurere tid når bakgrunnsbelysningen slås av.
  • Blokkerer software oppdatering mens den er i bruk. (Viktig, skjedde meg på banen og den gikk helt i stå under skyting.)

Da Engelsk er hardkodet på enheten, blir det selvsagt engelsk tekst på instillingene for belysningen. 

Link to comment
Share on other sites

Sti4n skrev (10 timer siden):

Ser den nå selges på Amazon, levert på døra for rundt 8200,- 

https://www.amazon.com/gp/aw/d/B0CL5FG7QJ/ref=ox_sc_act_image_1?smid=ATVPDKIKX0DER&psc=1

Betraktelig rimeligere enn den ligger på europeiske nettbutikker.
er det noe, ut over norsk reklamasjon på 5 år, jeg mister med å kjøpe denne?

Selges de i Europa nå?

 

jeg har kjøpt fra USA, eneste bakdelen er jo at man ikke har noe særlig garanti, heter vel 12mnd. Kjøper du i Norge får du  jo 5 års reklamasjonsrett som er verdt en del. 

 

Så er det jo alltid kjekt å støtte norske bedrifter…

 

Jeg kunne ikke vente, derfor kjøpte jeg fra USA…

Edited by Elgjaeger
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Elgjaeger said:

Selges de i Europa nå?

 

jeg har kjøpt fra USA, eneste bakdelen er jo at man ikke har noe særlig garanti, heter vel 12mnd. Kjøper du i Norge får du  jo 5 års reklamasjonsrett som er verdt en del. 

 

Så er det jo alltid kjekt å støtte norske bedrifter…

 

Jeg kunne ikke vente, derfor kjøpte jeg fra USA…

Enig om å støtte Norske bedrifter ja, men har ikke sett den i Norske butikker ennå.

Solgte Magnetospeed'en min for å kjøpe denne men skulle gjerne ha hatt en chronograf om ikke alt for lenge...

 

Det ser det er noen som begynner få dem på nettbutikker over grensa:

Garmin Xero C1 Pro - Dryfire & Utrustning (thearmourysports.se) (9995 sek)

Garmin Chronograph XERO C1 PRO (Förhandsbokning) - corax-store (6995.. (Pris och informationen nedan kan komma att justeras!*) )

 

(Kjenner ikke til disse butikkene, men fant dem på nettsøk nå)

Edited by Sti4n
Link to comment
Share on other sites

On 3/9/2024 at 7:53 PM, Bent Inge said:

Ryktene sier lansering i Europa i april. Sannsynligvis ikke å få før en stund etter. Det er over et halvt års ventetid på våpenkontoret, så da skal jeg klare å vente litt på denne også :-)

Ser ut til at April/slutten av måneden stemmer med de Svenske nettbutikkene sin info ja (preliminärt leveransdatum slutet av mars)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Begnadøl skrev (36 minutter siden):

Hva synes dere om prisen? Er det verdt pengene? 

Kommer vel mye an på hva du trenger? Jeg har tidligere slått et slag for Chrony Beta Master (koster vel rundt 1/3?), men den er vær- og lysavhengig, litt plundrete å sette opp, og noen mener den ikke er nøyaktig nok. Jeg er imidlertid godt fornøyd med min😊.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Begnadøl skrev (47 minutter siden):

Hmm, vurderer en ny kronograf.

Hva synes dere om prisen? Er det verdt pengene? 

 

 

 

Jeg fikk min i slutten av November. Har siden da kronografert flere hundre skudd. Virker alltid, og er enkel i bruk. Fordelen med denne er at du plasserer den ved siden av våpenet og så er det bare å skyte i vei. Med andre kronografer det alltid litt styr. Feil lys, nedbør, andre skyttere som må vente mens man rigger, vind som velter den etc. Så hvis 7K er innenfor budsjettet er det bare å si: "Løp og kjøp" Anbefales.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Begnadøl skrev (1 time siden):

Hmm, vurderer en ny kronograf.

Hva synes dere om prisen? Er det verdt pengene? 

 

 

 

Absolutt, en helt annen verden å bruke sammenlignet med de andre, inkl. Labradar. 7249kr er den verdt, ikke mye forskjell fra US prisen

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Var veldig heldig og fikk låne en av en ålreit kar på banen her om dagen. Men i seriene imellom de skudda jeg skulle kronografere, så skjøt jeg med 22lr med demper. Den plukket ikke opp de skuddene, er det fordi det er for stor forskjell i hastigheten? 

Link to comment
Share on other sites

Olsenm skrev (28 minutter siden):

Var veldig heldig og fikk låne en av en ålreit kar på banen her om dagen. Men i seriene imellom de skudda jeg skulle kronografere, så skjøt jeg med 22lr med demper. Den plukket ikke opp de skuddene, er det fordi det er for stor forskjell i hastigheten? 

Du velger «range» for hastighet før du starter ny serie, er en for lave hastigheter og en for høye, husker ikke helt grensen om den går ved subsonisk eller høyere

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Okei, da forstår jeg. Spørs om det ikke havner en lapp på tavla i skytterhuset om spleiselag på en sånn en. Er den kompatibel med app på flere telefoner, eller knytter den seg mot en bruker? 

Link to comment
Share on other sites

350 Rem mag skrev (4 timer siden):

Med andre kronografer det alltid litt styr. Feil lys, nedbør, andre skyttere som må vente mens man rigger, vind som velter den etc. 

 

Er det her jeg er så lei..! 😂

Det ser så enkelt ut med denne fra Garmin. Uansett vær så kan man ligge på standplass under tak og skyte alt en orker. 

Link to comment
Share on other sites

Olsenm skrev (1 time siden):

Okei, da forstår jeg. Spørs om det ikke havner en lapp på tavla i skytterhuset om spleiselag på en sånn en. Er den kompatibel med app på flere telefoner, eller knytter den seg mot en bruker? 

Da har fruen sjekket, og hun fikk tilgang til Xero'en uten problemer. Så flere brukere er ok! 😄

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Enkelt å importere data inn på PC slik som med Magnetospeed? Vurdere forhåndsbestille en sånn, for å slippe drasse med kofferten til Magnetospeeden på banen. 

Edited by Panther
Link to comment
Share on other sites

Panther skrev (6 timer siden):

Enkelt å importere data inn på PC slik som med Magnetospeed? Vurdere forhåndsbestille en sånn, for å slippe drasse med kofferten til Magnetospeeden på banen. 

Ja, import er enkelt til PC. Iallefall med Iphone. Ikke satt meg inn i hvordan det fungerer med Android. Videre slipper du en ekstra vekt på pipen, som både kan påvirke presisjon og treffpunkt. Det jeg ser som den største fordelen er at når den allikevel er slått på, blir alle skuddene man skyter på banen kronografert hver gang. Så datamengden blir mye større enn med andre kronografer som jeg har brukt tidligere.

Link to comment
Share on other sites

On 4/3/2024 at 3:11 PM, CRC said:

Jeg ser J&F tar imot forhåndsbestilling på de nå. Omlag 7000kr vil de ligge på. 

Raskere å bestille direkte fra Garmin. Min kommer i morgen. J&F var veldig bastante på at de fikk de 30 første som kom til Norge, og at jeg risikerte å måtte vente lenge om jeg bestillte direkte

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, Panther said:

Raskere å bestille direkte fra Garmin. Min kommer i morgen. J&F var veldig bastante på at de fikk de 30 første som kom til Norge, og at jeg risikerte å måtte vente lenge om jeg bestillte direkte

Vet J&F sendte ut til kunder i forrige uke og folk begynte å få de levert forrige uke. 

 

Til syvende og sist er det et spørsmål om man vil deale med Garmin direkte eller J&F/andre om det skulle være noe. Personlig går jeg nok for en norsk butikk ala J&F eller lignende hvor jeg kan snakke med folk over disk, forutsatt at prisen er ca lik. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, CRC said:

Vet J&F sendte ut til kunder i forrige uke og folk begynte å få de levert forrige uke. 

 

Til syvende og sist er det et spørsmål om man vil deale med Garmin direkte eller J&F/andre om det skulle være noe. Personlig går jeg nok for en norsk butikk ala J&F eller lignende hvor jeg kan snakke med folk over disk, forutsatt at prisen er ca lik. 

Jeg snakket med J&F rett før helgen og fikk beskjed om levering i mai. Da havnet jeg på liste med de 30 første. Kanskje litt ulik info fra og til selgerne

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Som sagt, så vet jeg J&F har sendt ut noen allerede da jeg har en bekjent som har mottatt enhet fra de. Dvs noen har fått fra J&F før de såkalte 30 første 🙂

 

Edit: Prøvde å gå inn på Garmin-Norge nå for å testbestille fra de. Den bare refererer meg til butikker i Norge som selger de, klarer ikke bestille direkte fra de. Opplever dere det samme?

Edited by CRC
Link to comment
Share on other sites

CRC skrev (20 timer siden):

Som sagt, så vet jeg J&F har sendt ut noen allerede da jeg har en bekjent som har mottatt enhet fra de. Dvs noen har fått fra J&F før de såkalte 30 første 🙂

 

Edit: Prøvde å gå inn på Garmin-Norge nå for å testbestille fra de. Den bare refererer meg til butikker i Norge som selger de, klarer ikke bestille direkte fra de. Opplever dere det samme?

Fikk bestilt. Men noen dager senere var det ikke mulig å bestille. Tipper dem ble tømt på lageret. Sjekk innom, kanskje dem legger ut på nytt.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, villmannen said:

Er radaren svakare på norsk modell?

Jeg vet jo ikke, men i motsetning til labradar så skal den ikke måle kula utover i kulebanen. Jeg vil anta at radaren ikke er så sterk i utgangspunktet?

 

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (5 minutter siden):

Gir den BCen noen mening når målingene avtar på 100m?

Fint lite.

 

Det er minst to grunner til det. I mange tilfeller har kuler lavere BC de første metrene, pga yaw indusert ved munningen. Lenger ut vil de fleste kuler ha høyere BC ved f.eks. 90m, enn på 500 eller 1000m, siden de har mer fart.

 

Nøyaktig måling vil kunne fortelle om kulene har jevn BC og dårlig BC til å begynne med kan avsløre for lav riflestigning, eller "noe" med munning eller brems. Men jeg tror ikke labradaren er "der".

 

I dag når produsentene blir avslørt om de lyver på seg høye BCer er uansett BC stort sett oppgitt riktig, og Litz har de uansett, riktig nok til at man ikke merker eventuelle egne avvik før langt, langt utenfor Labradarens rekkevidde.

 

K

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...