Jump to content

Garmin Xero C1 Pro kronograf


FNJ

Recommended Posts

14 hours ago, 350 Rem mag said:

Forskjellen i maks dBm er jo bare 3,68% så tror nok ingen blir å merke forskjell under praktisk bruk.

(har vel nå fått en formening om hva dette betyr i praksis... 🤒)

Forskjellen blir vel ca. 1.02 ganger høyere på den amerikanske versjonen (med forbehold på logaritmefunksjonen i kalkulatoren :-) )

Link to comment
Share on other sites

Bent Inge skrev (6 timer siden):

Forskjellen blir vel ca. 1.02 ganger høyere på den amerikanske versjonen (med forbehold på logaritmefunksjonen i kalkulatoren :-) )

Nei, det er nok ikke korrekt. Vi sakser fra Google:

 

Sitat

Desibel er en logaritmisk skala, som starter på grensen for menneskets hørsel, 0 dB. Da skalaen er logaritmisk blir lydstyrken 10-doblet, hver gang lydnivået stiger med 10. 10 dB er altså 10 ganger så høyt som 0 dB, mens 20 dB er 100 ganger så høyt som 0 dB osv.

 

Edited by 350 Rem mag
Link to comment
Share on other sites

Bent Inge skrev (3 timer siden):

 Hva er det som ikke er korrekt? Forskjellen på US og EU versjonen er 0.15 decibel milliwatt. Prøv denne: dB kalkulator

Som tidligere nevnt har jeg kalkulert dette i prosent. 

Her er excel koden:

A1 =  18,68

A2 =  18,517

A3 =  A2-A1

A4 = 100*(10^(A3 / 10)-1)

A5 = -3,68%

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, villmannen said:

Eg er ikkje enig i at labradar er ubrukelig på å få korrekt bc.

Hvor nært havner du med BC'en om du sammenligner en godt dokumentert kule fra f.eks Litz?

Link to comment
Share on other sites

Da skal jeg være den første til å bryte halleluja stemningen og si at Garmin er søppel for hagleladeren.  Dagens test av diverse kal.20 IMG_3671.jpeg.4503d68db5d4ba229e072497bd6b2ac2.jpeg

Jeg gjetter på at kanskje 1 av 10 skudd lot seg registrere. Hva som var utslagsgivende for at radaren målte skuddet aner jeg ikke? Det hele virket veldig tilfeldig. 
 

Så ikke kjøp denne i tro om at den fungerer til hagel🙄

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, 350 Rem mag said:

Så en kar på Youtube som skjøt 4-5 skudd med 410 hagle der han fikk registrert alle skuddene. Mener han skjøt rett over kronografen

Jeg har sett den, og flere videoer hvor de skyter med hagle. Bare en jeg har sett har sagt at han brukte «birdshoot». Jeg har prøvd alle mulige vinkler og «nærheter» til radaren uten at det så ut til å forandre på noe? 
 

Nå kan jeg cirka ingen ting om radar annet enn at det er kjekt i båten og at den kan brukes til å måle flyvende ting. Kan det være at radaren blir forvirret hvis haggelsvermen og eller forladningen oppfattes som flere flyvende «enheter» på samme tid? Den registrerer at noe skjer, men får ingen måling. Slik dingsen er bygd blir man fort lurt til å tro at den har målt noe hvis man ikke holder rede på antallet skudd, eller følger med på forgående tall. Godt vær med mye lys/sne og eldrene folk som mangler lesebriller er ikke Garmin sin sterke side. I så måte er Magnetospeed bedre.

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Bly skrev (11 timer siden):

Da skal jeg være den første til å bryte halleluja stemningen og si at Garmin er søppel for hagleladeren.  Dagens test av diverse kal.20 IMG_3671.jpeg.4503d68db5d4ba229e072497bd6b2ac2.jpeg

Jeg gjetter på at kanskje 1 av 10 skudd lot seg registrere. Hva som var utslagsgivende for at radaren målte skuddet aner jeg ikke? Det hele virket veldig tilfeldig. 
 

Så ikke kjøp denne i tro om at den fungerer til hagel🙄

Dårlig gjort å komme her som party pooper @Bly

 

Hvilket hastighetsområde hadde du Garmin innstilt på da du skjøt hagl?

Link to comment
Share on other sites

@Elgjaeger Det som var riktig. 180-500 eller noe sånn. Jeg har prøvd rifle, annet og pistol uten at det så ut til å gjøre noen forskjell

IMG_3674.png.af5eb0cc5f43d2cc4349f5691b3e9d80.png
Anntallet skudd med hagle på «pistol» stemmer ikke for her er det også skutt med pistol. Derav lav fart. Det samme gjelder den helt øverste. De to i midten er kun haglemålinger og ser ut til å stemme på fart. 
 

Nå er det uansett slik at Garmin reklamerer ikke for at radaren skal kunne måle hagle «birdshoot». Så den er ikke markedsført til dette bruksområde. Jeg bare hadde store forhåpninger basert på noen YouTube videoer som jeg har sett😏
 

Men altså ikke kjøp denne i tro om at den måler hagle. Her er det fortsatt kun lyskronografer som gjelder, dessverre 🙄

 

Uansett så er det interessant om noen andre også tester radaren med hagle for å se om andre enheter måler like dårlig som min. Det kan jo og være greit å vite om det faktisk er en forskjell på EU versjonen og amerika varianten.

 

Her er en video med en som heller ikke får registrert hagl. Spol frem til 18:00


 

Edited by Bly
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...