Jump to content

Glock-praten


SKO1338

Recommended Posts

Jeg endte opp med h&n, hadde nok brukt partizan om jeg hadde muligheten, men de jeg testa holdt ikke faktor, de hadde dog styggbra presisjon(min glockskyting tatt i betraktning) 1/2 minute of snusboks skutt sakte på ca 15m. Bytta slagfjæra i glocken før nm også, endte opp med et avtrekk på ca 1,5kg. Fant 2stk 10mm auto og 1stk 45 win mag hylser som jeg tror er dine, de ligger nå i bagen :lol:

Link to comment
Share on other sites

bytta Connector(lonewolf) og slagfjær(wolf), samt polert, avtrekket er målt med brusflaskevekta hjemme, den veier ca 1,6kg når den er full(usikker på nøyaktigheten av målemetoden, men den er billig), må slå av litt vann for å løfte den med glocken, så det ligger da på ca 1,5, byttet samme deler i en g30, dette resulterte i et avtrekk som var enda lettere.

Er igrunn fornøyd med avtrekket nå men synes fortsatt det er litt "svampete" har lurt litt på å prøve en Glock 3,5 Connector for å få et litt mer direkte avtrekk. Har prøvd å bytte triggerspring også, men i kombinasjon med lettere slagfjær gir dette dårlig reset på avtrekkern (både g20 & 30)

Har sett at enkelte får problemer med fabrikkammo ved skifte av slagfjæra, men siden dette er snakk om en 10mm er ikke denne problemstillingen så aktuell :lol:

Link to comment
Share on other sites

Får jeg lov å melde meg inn i Glock klubben med denne?

 

10487207_10154297619935244_778915707051577609_n.jpg

 

Plukket den opp på posten for noen timer siden og gikk rett på banen i 3 timer.

 

Klemte av 250 skudd og tommelen er nå sår etter å ha prøvd å få den fra hverandre

med de slide locks som var, har bestilt større fra Midway.

 

-Z

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny pistol! :)

 

Første gang jeg holdt en Glock prøvde jeg demontere den, og fikk ned sleidelåsen uten problemer på første forsøk.. Er det grunnet mine pinglepianofingre, eller var jeg bare heldig?

 

Har hørt mange klage på utformingen, men har aldri helt forstått hva som er så galt med den :?

Link to comment
Share on other sites

Er det de to take-down skyveknappene på sidene dere prater om er det enklest å holde rundt sleiden fra toppen og skyve dem ned. Holder man tak i grepet med den andre hånden har man full kontroll. Det vanligste problemet jeg har sett er at man glemmer å tørrklikke før man prøver å fjerne sleiden.

Link to comment
Share on other sites

ENDELIG fått glocken (19) i hus nå. Har somla litt med å bestille deler til den men tenker å legge inn en bestilling på glockparts. Er det noen reservedeler jeg burde bestille i samme slengen? Og ang. avtrekk.. Blir det greit nok hvis jeg bytter ut i kun glock fabrikk deler eller burde jeg til med "tuning" deler fra andre produsenter hvis det skal bli "bra nok"? Pistolen skal brukes som spesialpistol og litt morro skyting med demper.

Link to comment
Share on other sites

Er det de to take-down skyveknappene på sidene dere prater om er det enklest å holde rundt sleiden fra toppen og skyve dem ned. Holder man tak i grepet med den andre hånden har man full kontroll. Det vanligste problemet jeg har sett er at man glemmer å tørrklikke før man prøver å fjerne sleiden.

 

http://www.tannersgun.com/images-glock2 ... lation.jpg

 

Er denne det er snakk om.

 

Grepet kan jeg men de er så små og gjemt inne i plastikken at jeg ikke får grep nok til å trykke de ned, negler har jeg dog ikke.

 

-Z

Link to comment
Share on other sites

Heisann folkens.

 

Tenkte å gi min G34 litt polering inni og følger da tipsene i denne videoen

 

 

Mitt spørsmål er mer rettet mot hva en god norsk versjon av polerings middel er å anbefale

i dette tilfellet.

 

Noen som har ett tips?

Link to comment
Share on other sites

Heisann folkens.

 

Tenkte å gi min G34 litt polering inni og følger da tipsene i denne videoen

 

" target="_blank

 

Mitt spørsmål er mer rettet mot hva en god norsk versjon av polerings middel er å anbefale

i dette tilfellet.

 

Noen som har ett tips?

 

Hei, jeg har prøvd autosol på glockene mine, det fungerte utmerket :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg markerte friksjons delene i min g17 med sprit tusj, så tester man en gang.

 

Forstørrelses glass er greit å ha når man skal se etter ugjevnheter.

Er buen på trigger baren ugjevn vil dette også bli hakkete etter bare polering.

Det som må til er type 600-1000grit bryne som er plant og rette av delene.

Her må man være forsiktig, ta ikke mer enn nødvendig og test.

 

Tar man denne fremgangsmåten sakte og rolig (trenger kanskje en-to drag med brynet.

 

Samme når man polerer, pass på å ikke runde av kanter.

 

Når man får litt forståelse for avtrekkets geometri så kan man endre buen på trigger baren, for enda bedre avtrekk for noen. Men tro det eller ei, riktig smøremiddel på avtrekks deler gjør MYE, kanskje det enkleste kan være det beste?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med G19 :D Litt øvelse så får dud e ttil fint å demontere sleiden fra bunndelen. Slet litt i førsten jeg også. Hvor ofte demonterer du en Glock? Demonterng av sleiden og ut med rekylfjær og pipe skal gå på 5 sekunder for å bli godkjendt i Försvarsmakten. Montering på 7 sek. Det får du fint til med lit øvelse, selv med originale deler :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mitt standard sigte til G34 gjør at den går for høyt nesten 2", selv om baksiktet er skrudd helt ned.

Hvem av disse bør jeg da gå for?

 

GLOCK Warren Tactical:

 

$37.95 - Glock-WTL-_5 - Fiber Optic Front - .185" high* x .115" wide - Ramped Serration / 50 LPI - Sold alone, or in combo with any of the WTS rears [except tritium]. The fiber optic front sight comes with over 2" [ea] of .040 red & green F/O.

 

$37.95 - Glock-WTL-_5 - Fiber Optic Front - .215" high* x .115" wide - Ramped Serration / 50 LPI - Sold alone, or in combo with any of the WTS rears [except tritium]. The fiber optic front sight comes with over 2" [ea] of .040 red & green F/O.

 

$37.95 - Glock-WTL-_5 - Fiber Optic Front - .245" high* x .115" wide - Ramped Serration / 50 LPI - Sold alone, or in combo with any of the WTS rears [except tritium]. The fiber optic front sight comes with over 2" [ea] of .040 red & green F/O.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg tenker å få litt lettere avtrekk på min G34 Gen4, hva trenger jeg å bytte for å få det ned rundt 1.6kg?

 

Har funnet en 3.5 lb connector på Midway, er det nødvendig å bytte mer enn det eller må hele assembly byttes?

 

-Z

Link to comment
Share on other sites

Det er så mye du kan gjøre for å få lettere avtrekk.

 

Hvis du ønsker å bruke kun originale deler fra Glock, så kan du polere delene du allerede har i avtrekket. Det vil kanskje ikke bli så mye lettere, men mer smidig.

 

Ellers så har du en hel haug av deler som ikke er laget av Glock. Det som er mest populært må være Glockworx, de har gode avtrekk. Det beste er å kjøpe et helt sett, altså både avtrekket, connector og diverse fjær som du bytter ut. Glockworx selger alt samlet. Du finner det også på Midway.

 

Men du må absolutt ikke bytte ut alt, du kan godt bare bytte ut connector. Men det blir bedre overalt om du kjører på med hele pakken.

Link to comment
Share on other sites

Mjo jeg finner http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/246023" target="_blank + http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/153418" target="_blank

meeen den er jo på 2lb som blir for lett.

 

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/989069" target="_blank er jo hele pakka men til blodpris.

 

Er spesifikk på å holde meg over 1.5kg og jeg finner ingen andre connectors fra Glockworx som er 3.5lb med mindre jeg klasker 2 lapper på bordet for hele kittet.

 

Vet du om Glockworx har laget springkitet ukompatibelt med en http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/358424" target="_blank Lonewolf connector?

Link to comment
Share on other sites

Polert glock avtrekk og olje i har jeg ved 3 anledninger sett de gå full auto..

 

Greit å holde seg til manualen

 

Da er det gjort mer enn kun en polering..

 

For et greit glockavtrekk, så ville jeg sett på connectorene til ghost (de som må håndtilpasses, ikke drop in varianten). Kombinerer du dette med litt filing på resterende avtrekk, så blir sluttresultatet ganske brukbart, med superkort reset (og vekta justeres med valg av fjærer).

 

Om dette høres litt i overkant ut arbeidsmessig, så kan jeg fikse jobben "pro bono". Havner på 300 norske monopolpenger i deler.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Satt lpa sikter på min g19, gode sikter forøvrig, men er visst alltid et men.

 

For siktet er litt slakt i hullet til sleiden, så det kan vri seg.

Hva gjør dere andre?

Kanskje loctite type gjenge låsing er fin å bruke, har prøvd med vanlig blå nå og de duger ikke.

 

Jeg kan vel alltids legge på litt sølvlodd på foten og file til, men må da være enklere bra løsninger

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Prikken over i-en var når vi skulle skyte tredje og siste omskytingsrunde (etter å ha gått ned til 6 sek og flyttet to meter bakover) og jeg var tom for ammo. Da måtte jeg få to patroner av den siste gjenværende Pardini-skytteren. Å slå folk med deres egen ammo er nesten like bra som å slå dem med deres eget våpen! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg husker rett, har jeg byttet sikter, connector, tennstempel, avtrekkssikring og rekylfjærstang. Pluss noen deler som ikke påvirker "skytbarheten", som sleidestopp, magasinutløser og den dingsen du drar ned for å ta av sleiden. Jeg har også polert litt på utvalgte deler.

 

Ja, også har jeg limt på litt ekstra friksjon. Pistolen er en 2. generasjons Glock 17.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg sitter på gjerdet ang. ny 9mm. Jeg heller stadig mot G17 (evt. 19).

Og i kjølvannet av dette har jeg noen spørsmål (som sikkert er besvart her og der, men tilgi min latskap).

 

1. Om jeg f.eks. putter på magasinbrønn og endrer avtrekksvekt, får dette konsekvenser for noen konkurransegrener?

 

2. Jeg liker de gamle generasjonene (1 og 2) uten fingerhaker på grepet. Er det tabu å slipe ned disse på f.eks. en gen 4? Og vil det gjøre at jeg ikke kan konkurrere i visse grener?

 

3. Hvilke hylster og magasinholdere (og belte for den saks skyld) er gode for en Glock? Da tenker jeg i form av konkurranse og hurtige trekk.

 

4. Hvilke rødpunktsikte (som man får tak i på norsk jord) passer best pistolen? Det kan gjerne være en fresejobb av en børsemaker og/eller en monteringsplattform som holder en lav profil (altså at den ikke stikker høyt over).

 

5. Hvis noen har erfaring: Deler fra glockstore.com (ikke kritiske deler som løp etc., men magasinbrønn, beverhale, avtrekks-kit, guide rod, magasinutløser osv.) - Hva tar de i frakt, og hvor lang tid tok leveransen? Og blir det toll på dette i tillegg til moms?

 

6. Skal jeg faktisk kjøre på og gå for en Glock?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...