Jump to content

Glock-praten


SKO1338

Recommended Posts

Height:

.215"

.235"

.250"

 

Er dette desimal brøk av tommer?

 

Må ha et litt høyere forsikte, da G34 går konsekvens for høyt og baksiktet er skrudd makismalt ned.

 

Er det fantasi å spørre om hvor mye utgjør det eks på 25 meter med de differansene der?

Link to comment
Share on other sites

Står med spørsmålet g19 eller g26, blir helst et bruktkjøp om jeg finner en, bruksområde blir nok hovedsaklig spesialpistol. Men at jeg stiller i grovfelt skal ikke utelates.

 

Selvfølgelig som fersk skulle jeg nok ha kjøpt en .22 spespistol, men oppøever forskjellen på .22 og 9mm som ikke sammenlignbart.

 

Har en g17 så hvor stor er forskjellen til hhv. 19 og 26?

Link to comment
Share on other sites

gjett hvem som har 650 satt opp med 10mm, masse 10mm kuler, en 10mm fra før.. og lyst på.. en til? :D

 

Selfedit, blandet glock modellene, 20 er jo den store, 29 er jo sivilipistol/spesialpistol utgaven.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jonass, jeg hadde ihvertfall selv alltid valgt en 19 over en 26. En 19 er en litt mindre pistol enn en 17, mens en 26 er så liten at føles mer ut som leketøy. Det er handicap nok å skyte Glock i Spesialpistol, ingen grunn til å gjøre det verre enn nødvendig. Gå for 19.

 

Aps, det eneste som er bedre enn en Glock 20 - er to Glock 20. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det der jeg har tenkt, glock er veldig krevende, på pres skive hvertfall. Men jeg synes den er et så godt våpen, også står den litt for det jeg mener er viktig, k.i.s.s (keep it simple stupid) så jeg kommer til å holde meg til glock.

Hjertet sier 26, all annen fornuft og galskap sier 19.

 

Har god tid så kommer jeg over en eller annen av de brukt er det fare for erhverv

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk igjen lov til å prøve en Glock 17 på banen i dag, akkurat hva sønnen min på 15 syns er det hotteste vi skal kjøpe. Konstaterer at gutten IGJEN skyter utmerket med den, lite treningsbakgrunn tatt i betraktning (kanskje 100 skudd) , så får vi bestille en slik da. Selv skjøt jeg veldig lavt med den..men det skal nok rettes på, når den er i hus :D

Link to comment
Share on other sites

En erfaren Glockskytter fortalte meg på banen i dag, at det var vanlig å skyte lavt med den...spesiellt når man først hadde skutt en førti-femti .38 / .357 doubleaction, slik jeg gjorde i dag. OG...jeg er en novise i pistolskytingens edle kunst, må vite :lol: . Men gleder meg over sønnens resultater med den. Og det var etter han hadde en 50 økt med .22LR på skive og noen serier med .38 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har funnet ut at skal du ikke havne nederst hele tiden så holder det ikke med minor i standars klassen. Skyter selv med G34.

 

Det er faktisk noen i det øvre sjiktet også som skyter minor i Standard, så helt umulig er det nok ikke. :winke1:

 

Når det er sagt, så hadde jeg nok gått for .40 og major selv også hvis jeg skulle konkurrert i Standard. Men ikke med Glock da. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Beste stedet å bestille glock deler fra? Tenker da i første omgang på nye sikter, extended magazine catch, extended slide stop lever og 2kg connector.

Har god tid da jeg akkurat har bestilt/sendt inn søknad på en glock 19.

Noen som vet hvor mye en har å gå på i spesialpistol kassa hvis en tar av hele magasinbunnen? Nok til at en kan ha høye sikter på (for lyddemper)?

Link to comment
Share on other sites

kan du nok glemme.

 

Jeg så nettopp på det på min gen 4. i dag, med Warren Tactical competition baksikte (som ikke er spesielt høyt) og Warren fiber front som er 0,245". Da er den nok ørelite for høy med magasin i uten magbunn. Dvs man man nok ta litt i fremkant av magasinet.

Link to comment
Share on other sites

Beste stedet å bestille glock deler fra? Tenker da i første omgang på nye sikter, extended magazine catch, extended slide stop lever og 2kg connector.

Har god tid da jeg akkurat har bestilt/sendt inn søknad på en glock 19.

Noen som vet hvor mye en har å gå på i spesialpistol kassa hvis en tar av hele magasinbunnen? Nok til at en kan ha høye sikter på (for lyddemper)?

 

Med hele magasinbunnen tatt av så ikke noe stikker ut av magasinbrunnen og med Meprolights justerbare baksikte og med et forholdsvis høyt frontsikte/korn går den fint i kassa for SP.

Link to comment
Share on other sites

Beste stedet å bestille glock deler fra? Tenker da i første omgang på nye sikter, extended magazine catch, extended slide stop lever og 2kg connector.

Jeg handlet de delene fra Glockparts. Fornøyd med både priser og leveringstid.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg mottok nylig min Glock 41 og alt er vel, men avtrekket er noe tungt. Testet en Glock 19 med pimpet avtrekk og det var en helt annen verden. I følge eier hadde han polert noen deler, byttet connector og fjærer. Dessverre husker jeg ikke hva disse delene heter. Har dere noen tips å komme med vedrørende hvilke fjærer og hvilen type connector jeg burde kjøpe for å få et lettere avtrekk?

Link to comment
Share on other sites

Fikla litt med glocken idag og wolf tennfjæra ble byttet i en 4lbs fjær, av trekket ble som forventet enda bedre.

 

Men er denne fjæra sterk nok til fiocchi ammo?

 

Jeg bruker 2lbs fjær, den har avfyrt alt av fabrikk ammo så langt, inkl forsvarets pr i dag. Gammel forsvarsammo greidde den ikke å avfyre. Må vel bytte til en sterkere fjær igjen så jeg får skutt opp de 1300 siste...

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg mottok nylig min Glock 41 og alt er vel, men avtrekket er noe tungt. Testet en Glock 19 med pimpet avtrekk og det var en helt annen verden. I følge eier hadde han polert noen deler, byttet connector og fjærer. Dessverre husker jeg ikke hva disse delene heter. Har dere noen tips å komme med vedrørende hvilke fjærer og hvilen type connector jeg burde kjøpe for å få et lettere avtrekk?

 

Jeg gikk for "Pyramid Trigger Ultimate System-GEN4" for 9mm hos Glockstore.

 

Dette reduserte avtrekket fra 3.5 kg til til rett under 1.5 kg, samt at det ble glattere.

Link to comment
Share on other sites

Er så kjedelig å gå og trø mens man venter på pakke fra Glockstore....nå har den brukt mer tid på Posten i Oslo enn tiden det tok over dammen.....

 

Det hjelpte vist å klage her....da kom endelig pakken hjem....tungsten guide rod var vesentlig tyngre. spent på hvordan den kommer å utgjøre på rekylen. extented alu mag release utgjorde mye, nå trenger jeg ikke vri på grepet for å utløse magasin. kunne ikke dy meg så gikk også for custom base plates og slide cover plates. Og selvsagt et Glock grillforskle.....

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg gikk for "Pyramid Trigger Ultimate System-GEN4" for 9mm hos Glockstore.

 

Dette reduserte avtrekket fra 3.5 kg til til rett under 1.5 kg, samt at det ble glattere.

 

Dette hørs jo veldig bra ut, er det tydelig når avtrekket bryter?

Med mitt standard avtrekk, med race connector, svakere tennsikrings fjær og 4lbs tennfjær.

Alle deler er også polerte.

 

Så synes jeg inngreps lengden før det bryter er noget lang, men avtrekket er veldig lett i forhold til standard. Jeg har heller ikke byttet hjelpe fjæren oppi avtrekkshuset om man kan kalle det det.

 

Hvordan vil du si kittet ditt ordner disse problemene?

Og er lengden fra reset til klikk forbedret?

Link to comment
Share on other sites

Den eneste jeg har merket er at gen 4 har mulighet for å snu til venstre hånd utkast. Da må man ha magasin med den fordypningen på begge sider om du skjønner hva jeg mener.....

 

Ellers så låser et gen3 godt på en gen fire og om vendt.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg gikk for "Pyramid Trigger Ultimate System-GEN4" for 9mm hos Glockstore.

 

Dette reduserte avtrekket fra 3.5 kg til til rett under 1.5 kg, samt at det ble glattere.

 

Dette hørs jo veldig bra ut, er det tydelig når avtrekket bryter?

Med mitt standard avtrekk, med race connector, svakere tennsikrings fjær og 4lbs tennfjær.

Alle deler er også polerte.

 

Så synes jeg inngreps lengden før det bryter er noget lang, men avtrekket er veldig lett i forhold til standard. Jeg har heller ikke byttet hjelpe fjæren oppi avtrekkshuset om man kan kalle det det.

 

Hvordan vil du si kittet ditt ordner disse problemene?

Og er lengden fra reset til klikk forbedret?

 

For meg så kjenner jeg når jeg beveger meg "over the top".

Du kan justere inn slakken du ønsker på avtrekket. Husk å ta hensyn til at sikringen sitter i avtrekket.

Fra reset, mener du utgående etter et skudd før neste? - der merker jeg ikke noen forskjell som jeg har lagt på minnet....

 

Det jeg egentlig lurer på er jo om jeg kan oppnå enda finere avtrekk med å polere dette også.

Link to comment
Share on other sites

Etter en håndskade har jeg i dag vært på skytebanene og kun skutt med den svake hånd. Etter et par hundre skudd var det betraktelig bedre samling....jeg har aldri en hel økt skutt systematisk med den svake hånd.....anbefales.....

Link to comment
Share on other sites

Ja har polert, men tror faktisk det er ghost connectoren som ikke er bøyd nok, har ikke hatt tid til å sett på dette enda, kan også kanskje være at tennåla er slitt.

 

Må undersøke dette nøye, for dette er absolutt ikke bra

Link to comment
Share on other sites

Er litt slitasje bakpå tennstemplet, så dette kan være synderen. Altså at inngrepet blir negativt. Skal ikke gjøre noe med dette før jeg finner problemet nøyaktig tenker jeg. Er også litt møkk baki der, får få den helt ren og undersøke nøye. Er ikke det verste om stemplet er klart for bytting da, finnes jo titan :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Lpa justerbare sikter er nå monter på min nye glock 19 gen 4. Gleder meg som en unge til å teste denne.

La nå ut 17en til salgs men dette er ikke hugget i stein, er en god pang den og:-)

 

Tilbake til lps siktene, uff så mye filing som måtte til for å få på baksiktet. Og fremsiktet synes jeg var litt slakt i hullet så det kan vri seg.

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til lps siktene, uff så mye filing som måtte til for å få på baksiktet. Og fremsiktet synes jeg var litt slakt i hullet så det kan vri seg.

 

Da må du ha gjort noe feil, dersom siktene er tiltenkt glock skal du ikke behøve å file noe, men noe rå makt må du påregne å bruke, har selv brukt hammer og en grov plastplate til denne bruken. Bruk litt loctite i skruehullet og under siktebladet når du monterer, så holder det seg nok på plass skal du se :winke1:

 

Monterte nye kensight sikter på min Glock 20 før nm i spesialfelt, ble ganske lekkert synes jeg, men de måtte skrus helt i bunn for ikke å skyte høyt, greide 3 treff og 2 inner på 180m på NM, var ganske fornøyd med det :lol:

Har forresten et sånnt lavt LPA sikte for bruk med orginalt fremsikte liggende som jeg kan selge billig om noen er interesert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...