Jump to content

Glock-praten


SKO1338

Recommended Posts

Blir litt tåpent og stille samme spørsmålet i samme tråden 2 ganger men det var ingen som gadd og svare første gangen...

 

Er det noen som vet om en forhandler som har/kanskje kan skaffe 9mm converterings løp til en glock 24, og er det noen som vet noe om tilgjengelighet og pris på komplette topper?

 

Har muligheten til og kjøpe en lite brukt G24 til en god pris og jeg planlegger(på sikt) og kjøpe en G35/G22(+ gjenget 9mm conv. løp) top til denne men hvis jeg må kjøpe en komplett topp for og kunne kjøre 9mm gjennom den så kjøper jeg heller en 17L(at G17L/G24 er for lang til standard, og lang utgave av tjenestepistol som passer fint til mill-felt er en del av grunnen til at jeg vil ha en 17L/24 framfor en 22/34/35).

 

Noen som kan hjelpe???

Link to comment
Share on other sites

For koverteringsløp til Glock så kan du sjekke ut disse karene som også eksporterer til Norge: http://igbaustria.com" target="_blank" target="_blank

I en del tilfeller trenger du ikke ny sleide og bytter dermed bare pipa...

 

Ny sleide er dyrt og tar ofte litt tid å få tak i her på berget!

 

Takk for den, da har jeg i det minste en mulighet til 9mm løp.

 

Min interesse i G24 og ekstra topper kan vel summeres opp med denne linken

http://www.glockmeister.com/GlockUpperSwapsbyModel.asp

 

En G17 koster 6-7000 og jeg regner med at en komplett topp vil koste over 50% av dette men mulighetene til separat G35 sleide med RMR og løp i 3 forskjellig kaliber(9mm, 357sig, 40S&W) samt muligheten til demper på et løp i G24 lengde på samme ramma er uten tvil verdt det, i hvertfall for meg som har planer for alle de andre pistolene(ISSF og IPSC) som det er plass til som rekreasjonskytter og som derfor neppe kommer til og eie mer enn en glock.

Link to comment
Share on other sites

Idag ble min nye G26 testet for første gang! Geco 124g var ammoen. Det gikk strålende og var fantastisk arti...! Ble testet både med originale 10 skudds flush magasiner og et 12 skudds. Første serien gikk veggimellom da rekylen kom som en overraskelse :P med bedre grep på de neste serien så samla jeg bra. Dette kommer til å bli en god venn, det er jeg sikker på :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da kom endelig pakken fra Glockstore som ble bestilt 7,februar.....ligget lenge og ventet på at deler skulle komme inn.

 

Skulle bytte forsikte.....dette ble noe dust da jeg ikke ikke fikk entret skruen. Ga fan og satte på det gamle igjen.

 

Magasinbrønnen fikk jeg heller ikke montert, må da av med sandpapiret som jeg har satt på grepet. Hadde ikke så innmari lyst å ødelegge det uten å ha et nytt klart.

Igjen....noe dust å sitte og se på deler uten å montere.

 

Må sette meg mer inn i hvordan jeg demonterer Glocken før jeg starter med trigger kit bytte.

Link to comment
Share on other sites

Fått fikset på avtrekket i dag. Pyramid Trigger Ultimate System ble i dag montert. Satte inn 2lbs fjæren. Etter en del tester havner gjennomsnittlig avtrekk nå på 1,6 - 1.7 kg.

 

Avtrekket tar med en gang, ingen dødgang å hente inn.

 

Mag brønnen ser ut til å være feil. Mulig det er Gen3 den passer....typisk....

Link to comment
Share on other sites

Da ble både g19 og g23 kjørt på NM i sivilpistol i går. Hadde noen mateproblemer med 19'n på første skudd, lurer på om det kan være opperatøren som har slomset med varsleren under montering/demontering...

Ellers funket begge og var riktig artig å skyte med.

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe problem nå bestille fra dette firma. Forsendelsen kom i løpet av få dager når den først ble sendt. I mitt tilfelle ventet man på innkommende deler før man sendte alt samlet. Det er også helt greit, så slipper man frakt på mange små pakker.

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha formtilpasset, eller skal du skjære ut selv?

 

Har skjønt at mange kjøper slik til skateboard på eks Biltema og skjærer ut selv.Selv kjøpte jeg på ebay ferdig tilpasset.....men.... vær obs på at denne på Gen4 dekker en splint. Jeg har nå akkurat måtte flærre av mitt for å få ut denne splinten.

 

Lurer på om jeg skal kjøpe et nytt ferdigutskjært, men bare til mal. For så å ta Biltema versjonen selv....

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha formtilpasset, eller skal du skjære ut selv?

 

Har skjønt at mange kjøper slik til skateboard på eks Biltema og skjærer ut selv.Selv kjøpte jeg på ebay ferdig tilpasset.....men.... vær obs på at denne på Gen4 dekker en splint. Jeg har nå akkurat måtte flærre av mitt for å få ut denne splinten.

 

Lurer på om jeg skal kjøpe et nytt ferdigutskjært, men bare til mal. For så å ta Biltema versjonen selv....

 

Hadde ikke gjort noe om det var formtilpasset. Men det Biltema forslaget hørtes fornuftig ut. Skal ta meg en tur innom der snart.

Link to comment
Share on other sites

Sliter litt med gammel gammel ammo selv med original fjærer. Finnes fjærer å få kjøpt som skal fikse dette problemet. Skal send een bestilling på tirsdag. www.dae.se

 

Ellers kan jeg nevne at min G19 Gen4 kranglet litt forrige uke, viste seg at fjæara til sleidestoppen var knekt ca 5-7mm fra enden og det fikk da sleidestoppen å leve sitt eget liv. Demonterte den og nå funker pistole igjen, men ny fjær blir bestilt. Glocken har da russlet ca 13-14k.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om en butikk som har en G24 til salgs?

 

Er en smule irritert på børselars som har hatt en stående på siden sin lenge og fikk søknad innvilget for noen dager siden, når jeg ringte dem så fikk jeg vite at den hadde blit solgt og at de ikke har hatt en G24 inne "på lang tid" :evil: .

(de har dog endelig fjernet(etter jeg ringte) siden der denne sto oppført så den skal det få)

 

Men jeg sitter nå her med innvilget søknad på .40 til milfelt samt innvilget kjøp/import tilatelse på 9mm løp til G24 uten noenG24 og bruke disse på, litt av poenget med G24 framfor G35 er at 24'n ikke passer i limited men hvis jeg ikke finner en så ser det ut til at det blir ny 35 framfor brukt 24, hvis det ikke er noen her som vet om en butikk som har???

Link to comment
Share on other sites

SS&S har ikke(og har tydeligvis aldri hatt da damen på tlf ikke viste hva en 24 var) og tviler på at HH kan skaffe da de ikke lengre er i produksjon(har hørt rykter om at glock produsere en liten batch av 17L/24 i ny og ne men ikke noe mer en rykter), må uansett få tilatelse omgjort for import for at det skal bli aktuelt.

 

Skal snuse rundt til over påske og høre med jaktdepoet på fauske i forhold til 24/35 før jeg bestemmer meg 100%(vil jo egentlig ha pistol i går så) :roll::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Sliter litt med gammel gammel ammo selv med original fjærer. Finnes fjærer å få kjøpt som skal fikse dette problemet. Skal send een bestilling på tirsdag. http://www.dae.se" target="_blank

 

Ellers kan jeg nevne at min G19 Gen4 kranglet litt forrige uke, viste seg at fjæara til sleidestoppen var knekt ca 5-7mm fra enden og det fikk da sleidestoppen å leve sitt eget liv. Demonterte den og nå funker pistole igjen, men ny fjær blir bestilt. Glocken har da russlet ca 13-14k.

 

Får sette inn en fjær som er hardere. Fulgte med 3 stk med i settet mitt. Uansett har jeg også den originale. Eller er det tennstempelet som heller bør skiftes tilbake til originalt?

Link to comment
Share on other sites

 

Men jeg sitter nå her med innvilget søknad på .40 til milfelt samt innvilget kjøp/import tilatelse på 9mm løp til G24 uten noenG24 og bruke disse på, litt av poenget med G24 framfor G35 er at 24'n ikke passer i limited men hvis jeg ikke finner en så ser det ut til at det blir ny 35 framfor brukt 24, hvis det ikke er noen her som vet om en butikk som har???

Limited? det finnes vel ikke i Aproberte skyteprogrammer?

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg endelig fått fikset magasinene, har nå to med +2 og to med +6. Fikk 20 i magasinet med +2, samt en i pipa så har jeg 21 å gå på. (jada, jeg vet at du må i open klassen ved bruk av +6)

 

g1.JPG

 

Har også monternt magwell. Denne var trang som f......så brukte mye makt før feste kom seg opp i skjeftet. I mellomtiden har jeg fått svar fra Glockstore om at de har sendt meg feil...gen3....Håper ikke det har så mye å si at det ble så tite. Slo den inn på slutten. Med standard magasin skjules det helt av brønnen.

 

g2.JPG

 

Med +2 mag

 

g3.JPG

 

Med +6 mag

 

g4.JPG

 

Fikk også på nytt sandgrep. Denne gangen laget jeg meg en mail før jeg tok det i bruk. Der forrige måtte av ifm demontering.

 

g5.JPG

Link to comment
Share on other sites

Sitter her med 3 innvilgede søknader... en 22, en 357, og en 9 mm. Sønnen min er med, har tatt kurset, og syns det er moro å skyte. Jeg har egentlig ingen harde følelser for 9 mm pistol, da jeg liker best revolver, men hadde kanskje gått for CZ eller Tanfo selv. Så sønnen min skal få mye å si i valget av 9 mm. Glock er visst kult :lol: . Og sist trening fikk han av en hyggelig fyr prøve en Glock 17 Gen4. Og poden skjøt såpass godt med den at "gamlingene" på benken hevet øyebryna :D . Likevel..alle advarer mot å kjøpe en slik. HVORFOR ? Jeg prøvde den også, skjøt "såder" , men tror nok jeg skal få til noe med trening. Jeg vil gjerne høre av eksperter her hvorfor jeg skal kjøpe Glock, forutenå glede guttungen :wink: For å unngå misforståelser...det er jeg som skal handle og eie, gutten skyter under mitt oppsyn.

Link to comment
Share on other sites

Definitivt ingen ekspert. Jeg kjøpte Glock fordi jeg har vært vant til den. Var mitt tjenstevåpen fra slutten av 80 tallet. Ser også at mange skriver at dette må du ikke kjøpe, treffer ikke etc. Driver litt med dynamisk skyting, og det overrasker meg hvor mange som faktisk skyter med Glock siden den skal være så "ræva" i mange sine øyne.

 

Den har vel ikke det beste avtrekket, det er tungt og dette er vel ikke noen konkurransepistol i utgangspunktet. Noen mener at vinklingen av skjeftet er for mye skrått, jeg tenker ikke over det i det hele tatt. Står på 30 meter og skyter 50 samlinger på helfigur med den. Sønnen min på 17 er også med av og til, får låne en sliten G17 når han er med, har kun vært med noen få ganger men skyter 47-48 med den på 20 meter.

 

Nå har jeg gjort litt med min, har nå et avtrekk på 1.6 kg. Jeg har ikke skutt noe særlig med andre håndvåpen så har så lite å sammenligne med. Jeg bruker min til lek og morro, samt at du får mye stæsj til Glock.

 

Den er lett i forhold til andre våpen pga plasten. Nødvendigvis ikke noen fordel pga rekylen. Spesielt med Glock er at sikring ligger i trigger. jeg liker det godt, men det forutsetter å holde fingeren unna til du har i siktet det du er klar for å "nedkjempe" som man sa i min tidligere jobb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...