Jump to content

Glock-praten


SKO1338

Recommended Posts

Hei

 

Har tenkt snart å kjøpe min første 9mm pistol og har da tenkt bla på en Glock 19.

Har vært å sett på forskjellige pistoler og selgeren i butikken sa jeg måtte holde meg unna Glock hvis jeg ville treffe blink.

 

Noen som har synspunkter på dette? Var forresten på Pedersen Vaapenlager selger sa dette.

Han anbefalte TANFOGLIO Stock III.

 

Glock er ikke akuratt den beste pistolen for en som er nybegynner og ikke skutt så veldig mye, det er en lett pistol med tungt avtrekk som gjør at det er veldig lett å nappe. Som Hassel sier så er ikke Glock pistoler i utgangspunktet laget for presisjonsskyting men de er presise som bare pokker så lenge personen bak pistolen vet han gjør.

 

Jeg vil tro at du får mer glede av en Stock III eller CZ 75 Shadow i begynnelsen siden disse pistolene er bedre egent for en nybegynner til å bli en flink skytter.

Men har du lyst på Glock og det er den pistolen du har sett deg ut så er det ikke noe galt å kjøpe den, bare husk at det krever mye mer trening for å mestre pistolen enn feks CZ Shadow.

Link to comment
Share on other sites

Til mackoi71 , du bør alltid skrive noe om bruksområde når du spør om råd angående pistolkjøp, for en pistol som er godt egnet til production i DSSN, kan være på grensen til uegnet i pressisjonsskyting i grov-klassen i NSF, Glock 19 er lovlig i begge.

Når det gjelder presisjonen i glockpistolene, blir jeg stadig slått av glockskyttere, både i baneskyting og felt, selv om jeg teoretisk sett har mer velegnet våpen (disse skytterne hadde nok skutt enda bedre med mer egnede våpen). Så påstanden fra pvas må regnes som GPP (generelt piss preik) de vil selge andre våpen, det er flere eksempler på det samme i andre tråder.

Så til Glock 19, dette er en ganske kort pistol, vil anbefale deg å kjøpe en lengst mulig pistol, for å få mer siktelengde. Glock 17 hvis den skal brukes til NSF og production, eller hvis det bare er til NSF-progammer så velg Glock 34 eller 17L, da disse i tillegg til lenger siktelinje også har bedre avtrekk og for 34 bedre siktemidler, Glock 34 kan i tillegg brukes i standard innen DSSN.

Men når dette er sagt, så hvis du liker Glock 19 spesielt så kjøp den, det viktigste er at du har en pistol du trives med og som fører til at du har det gøy og skyter mye.

Link to comment
Share on other sites

Men hva er trikset med på disse? Er det noe poeng å bytte løp? Er det kun avtrekksmodifikasjoner?

 

Min har orginalløp, det som er gjort er: Standard sleidestopp, Fulcrum trigger, ZEV tung magbrønn, "skateboard-teip" på grip'et og i serrateringene i sleiden.

 

Jeg syns det er et veldig presist våpen, treffer akkurat det jeg sikter på. Er ganske enkelt å skyte fort på stål med den også, er enkelt å skifte fra plate til plate.

Men det er ikke alle som kan skyte med disse.

Link to comment
Share on other sites

Er det nokon som har Dawson Precision .300" høgt fiberoptisk korn, samt tilsvarande DP justerbart skur med fo-stavar til salgs? Har funne ut at eg treng sårt til .22-settet mitt.

 

Førebels status på .22-settet mitt; Eg diggar det. Utruleg fint å kunne trene på trekk, avtrekk, mål- og magasinskifte, for 1/3-del av prisen for 9mm-patroner. Sjølvsagt erstattar ikkje .22-settet å skyte med 9mm fullt ut, men for min del føler eg det er viktig med mengdetrening, og der kjem verkleg konverteringssettet til sin rett.

 

Eg skal innrøme at eg vart sterkt bekymra då eg den fyrste kvelden hadde minst ein malfunction (matefeil, failure to strike, og utkastarfeil) per ti skot, men no i kveld vart det fyrt av ca. 260 skot, der eg fekk berre rundt sju feil overhodet. Inkludert kveldens skot, har settet no fått 810 kuler gjennom seg, og eg er meir nøgd, og ikkje minst mindre bekymra no, enn fyrste kvelden.

 

Eg kjem nok til å lage ein liten review av settet om nokre tusen skot til, tenkjer eg. :)

Link to comment
Share on other sites

Det optimale hadde sjølvsagt vore om det hadde vore null feil overhodet, men eg forventa ikkje at det skal fungere perfekt, Glock er Glock, alt anna er.. Ikkje Glock. Kan iallefall sei at etter "standby-kommandoen er gjeven, og det piper i timeren, har eg blitt longt flinkare til å handtere feil no enn tidlegare.

Link to comment
Share on other sites

Prøvar å ta ting for kva det er. Greit, det kosta litt, til sjuande og sist, men skulle vi vore økonomisk fornuftige, hadde nok verken eg, eller vi andre skote så mykje at det gjer noko. Det ga iallefall meg fridomen til å skyte Glock innandørs på skytebana vår (restriksjonar opp til .38), så eg er nøgd førebels. Det blir nok ein orden på dette også, berre eg får skikkelige sikter til den snart. :)

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke trene på funksjoneringsfeil hvis man har et skikkelig våpen. :winke1::mrgreen:

 

Jeg ser absolutt den Papi, og håper at settet går seg til ytterligere for deg. Jeg venter selv på å overta eierskap av en Glock 20, og den kunne jeg godt tenkte meg et .22 sett til, men da må det bli et som funker skikkelig. Hører gjerne fra deg når du har noen tusen skudd igjennom det, og håper det går bedre etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke trene på funksjoneringsfeil hvis man har et skikkelig våpen. :winke1::mrgreen:

 

Jeg ser absolutt den Papi, og håper at settet går seg til ytterligere for deg. Jeg venter selv på å overta eierskap av en Glock 20, og den kunne jeg godt tenkte meg et .22 sett til, men da må det bli et som funker skikkelig. Hører gjerne fra deg når du har noen tusen skudd igjennom det, og håper det går bedre etterhvert.

 

For det skjer aldri at man får defekt ammo, eller at noe annet skjer? :)

Link to comment
Share on other sites

Mattv2099 har nokre fine glock-testar. Speleliste her:

 

Populære spørsmål han har funne svaret på:

Vil lommerusk stoppe en glock?

Kva skjer om du tar feil av våpenolje og glidemiddel?

 

Trudde du det var fjasing? Neida, DETTE er fjasing. Her har godaste Matt, amerikanar som han er, tenkt på at når du trykker trynet heile dagen kan noko av det ramle på pistolen. Korleis påvirkar forskjellig mat glocken?

Link to comment
Share on other sites

nå er det vel fortsatt .22 settet vi snakker om?

For min del er det enkelt at mer en 2 forventede feil på ca 1000 (med riktig og rimelig ammo) gjør det hele relativt uinteressant.

Handlinger ved ildavbrudd tørrtrene man da uansett. Det er ikke noe å bruke dårlig utstyr for å benytte... :?

Link to comment
Share on other sites

Lav klikkporsent ja, men for meg nødvendig om det skal ha noen funksjon utover bare "gøy". Marvel settet på STI'n min liogger rundt der med de dyre magasinene og CCI. Da kan jeg trene, ikke bare skyte. Men så kostr det settet også nesten like mye som en pistol... men det er nok litt smal og behag. Jeg håpte at UHL settet skulel vøre noe som "virket" og dermed kunne brukes til trening (og til siv pist 5 evt.)

Link to comment
Share on other sites

Utan å rette ein peikefingjer mot nokon, trur eg at nokon blandar mellom den/dei originale pistolen/-ane, samt .22-konverteringssett til Glock her. Original Glock er vel så pålitelig som ein får det, eg har hatt blanda drops gjennom min Glock, konsekvent INGEN feil med den overhodet. Greitt nok, eg har berre skote 800 patroner gjennom min G17, men læll...

.22-kits til Glock har vel rykte på seg for å vere notorisk upålitelige, så ein klikk per 500 skudd høres relativt lavt ut.
Stemmer både og, føler eg. Du har i utgongspunktet tre som marknadsfører .22-sett til Glock, Tactical Solutions (TSG-22), Advantage Arms, samt UHL WS-17.

 

- TSG-22 er visstnok ingenting å satse på, det einaste positive eg har høyrt, er prisen, at den er såpass låg. Likevel suger dette settet balle.

- Advantage Arms-settet skal ver veldig, veldig bra, for ein grei penge, men eg har ikkje funnen nokon som sel dette til 4. generasjons Glock her på berge. Ein får tak i til 3. generasjon, men dette går ikkje overeinsmed 4. generasjon, og dei som har hatt 3. generasjonssettet inne, får ikkje tak i til 4. generasjon.

- UHL WS-17 er eit sett eg har høyrt svært lite om, finn ikkje eingong filmar om det på nettet. Tenkte difor at eg ville prøve dette settet, dei hos Huntershouse tykkjer det fungerte bra for dei, så eg tenkte at eg kunne no prøve. I verste fall har eg brukt pengar på noko som ikkje fungerar optimalt, men det kan eg heller leve med. I beste fall hadde eg eit godt treningsverkty som eg kan trene med innandørs på bana vår med restrikasjonar, på vinterstid, og andre baner der det er restriksjonar, samt at eg får trent mykje for ein mindre sum penge over nokre år.

 

Førebels fungerar UHL-settet heilt ok, det er ikkje perfekt, men eg føler at eg kanskje kan gjer andre ein teneste ved å kjøpe dette, og prøve. Kanskje det går seg endå betre til, kanskje ikkje, men det finn vi utav etterkvart, håpar eg. :)

Link to comment
Share on other sites

Husker det var litt småkrøll under innkjøring av .22 settet til min 226 x-six og. Men tilslutt fungerte det bra, og så fram til første feltstevne med .22 toppen montert. Bare feilfunk og elendighet. Hadde da smurt rikelig med syntetisk totakts motorolje, var så mye "sug" i den olja at sleiden nektet å gli bakover på ramma :lol: Lærte litt av det da, men Glocken har jo ikke så thigte toleranser så der hadde det sikkert fungert. For øvrig er jeg godt fornøyd med totaktsolje til smøring, lite sidespor dette da..

Link to comment
Share on other sites

Mykje av grunnen til .22-kitet, er jo også at det skal ver rimelig i drift. CCI Standard kjem her i området på 50 øre patrona, som er.. Ganske kurant for vårt vedkomande. Forøvrig mellombels status, ein feilmating på 210 patroner i dag. :)

 

Glock er Glock, alt anna er.. Ikkje Glock.

Two thumbs up!

Får jeg lov å sitere deg i signaturen min, Papi?

Haha, heilt greit det! :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Ja kjenner til dem.

 

Så her muligheten til å få en komp uten å måtte bruke noen høvdinger på løp i tillegg også.

 

Er redd for at kompen i hovedsak må være påskrudd løpet for å ha noen særlig funksjon for annet en

å få en softgun til å se "tøff" ut....

Link to comment
Share on other sites

Fordelen med en ekte komp, i tillegg til at den funker selvsagt, er at selv det største du får tak i nok blir smekrere og penere enn den airsoft-monstrositeten.

 

Er det noen her som har prøvd seg på grepsmodifisering for å få bort størstedelen av Glock-klumpen, slik som f.eks. denne?

 

OD_redu.jpg

 

(Bilde lånt fra coldborecustom.com)

 

Trenger ikke å få den helt rett som her, men å ihvertfall få minsket den klumpen på backstrapen litt hadde ikke vært dumt. Jeg kommer nok til å prøve meg på noe slikt når jeg får min Glock 20 (hvis jeg noengang får den jækla søknaden i retur da). Hadde vært artig å sett noen bilder hvis noen her inne har prøvd det allerede.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke planer om å fylle tomrommet med epoxy og pusse det ned, har tenkt å bruke varmemetoden og forme grepet. Jeg er ikke ute etter å få det noe mindre, bare tone ned klumpen litt. Da ødelegger jeg minst mulig, og beholder original plastikk rundt hele. Tror det er en fordel både i forhold til strukturell integritet og finish. Å gå over overflaten med svipenn etterpå er også planlagt.

Link to comment
Share on other sites

jeg har nettopp fått en liten godteripakke fra glock store.

Siden jeg også sliter litt med inn svingen øverst på grepets bakside har jeg nå kjøpt en slik:

profile_gen_3_adapter_3.jpg

fra http://www.gripforceproducts.com/Home.php

Jeg syns det hjelper med "klump" problemet, men har ikke fått testet det i praksis enda, da jeg også sitter å filer på en Ghost rocket connector med overtravel tab... (mye filing gitt... :? )

Tidligere hade jeg klint på en kladd med Suguru ( http://sugru.com/ ) i "svingen" og det hjalp en del, men jeg tror adapteret og grepstape skal bli bedre.

Link to comment
Share on other sites

Den der så neimen ikke dum ut. Jeg har sett den beverrompa før, men ikke det mellomstykket der. Du får rapportere tilbake når du får testskutt skikkelig. Takk for linken.

 

EDIT: Eller kanskje den alltid har sett sånn ut, og det bare er jeg som ikke har tenkt over at det var noe mer enn en extended beavertail. Uansett, fine greier.

Link to comment
Share on other sites

Da er glock conectoren ferdig filt, ny avtrekksfjør satt i, beverhale på plass og griptape montert på herr 23.

ser og føles bra ut, ligger bedre i hånda en umodda i allefall og peker mer naturlig for meg. Venter på at herr 19 skal ankomme slik at jeg kan gjøre en side ved side sammenligning før jeg gir den samme behandling. Avtrekket ble som vanlig litt glockete og rart (for oss 1911 dudes) men lettere og enklere på en måte. har hørt at å bytte striker fjær skal være et überlurt tirks for å få renere avtrekk... men husker jeg hvilkenfjer? Nei da... Har i det minste blitt god på adskillelseog demontering av glock de siste dagene :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...