Jump to content

KAMMERET OPPE IGJEN


H. Nilsen

Recommended Posts

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@Sako 30-06: Neida, ikke hold flabben :-) Jeg har ordnet det. Dvs - jeg har gjort DNS-endring, og gjort det klart på denne siden. Det vil plutselig begynne å virke. Anslår en time til ett døgn før det trer i kraft skikkelig!

 

@Sammleren: Vi vet jo alle hvor frustrerende det er. Det jobbes på alle sider av bordet for å få dette til å gå bra, både av oss og av leverandør.

Link to comment
Share on other sites

Da var de brutte bildene ubrutte hos meg iallefall :-)

Nåja. Når jeg åpner galleriet nå har bildene der adresse http://www.kammeret.no/bilder/albums/userpics/... mens alle de bildene jeg lasta opp til Kammeret på den tiden hadde adresse http://bilder.kammeret.no/albums/userpics/... og det er den adressen innleggene mine lenker til.

 

Det blir brutte lenker hos meg, selv etter ipconfig /flushdns

Link to comment
Share on other sites

Jæven hårrå.........nå var det schwung over sakene her Mr. Nilsen.. :mrgreen::mrgreen:

Ikke skjønner jeg en dritt av det du har gjort, men måten du har gjort det på tyder på enten en,....... utrolig flaks.. :shock::shock::roll::wink::mrgreen::mrgreen: , eller kanskje du bare rett og slett har peil. :mrgreen:

Godt jobbet. (Jada; jeg er hellig overbevist om det siste alternativet)

 

Bare ett legmannspørsmål til slutt, er det noen sammenheng imellom den nye speeden her inne, og det at "den orginale chatten" er tatt bort?

Link to comment
Share on other sites

Skulle poste ett innlegg, og ingenting funka, alt blei borte og så kom en masse sider opp i reserfart på skjermen,akkurat som det blei hakk plata.

Kan det være virus? eller er det noe trøbbel m kammeret.

Måtte slå av maskina å starte på nytt.

Kjører virussjekk for sikkerhets skyld nå da.

Link to comment
Share on other sites

Chatten er da oppe den, men mulig brannmuren din i Windows har sperret for deg.

 

Hvilke porter er det som kreves?

 

Jeg har samme problemet og windows firewall er ikke aktiv på maskinen min, ei heller noen annen firewall. Derimot kjører jeg 5 stk. NATs med SPI firewalls og redirection via SQUID server og SOCKS server. Regner med at jeg må åpne opp for en eller annen rar TCP og/eller UDP port for å komme inn?

Link to comment
Share on other sites

Dette ble komplisert.

 

Jeg gav faen i web interfacet og kjørte mirc mot everywherechat.com. Det funket. Problemet er at nicket mitt er nickservet til noen andre. Regner med at det var problemet. Forøvrig er #kammeret.no satt til +r, slik at man må være registrert i nickserv for å komme inn.

 

Jeg er i alle fall inne på chat'en nå via en standard irc klient. Det gikk som en drøm via SOCKS server.

 

Denne løsningen liker jeg. Web chat er for noobs, de gamle gutta (og jentene) bruker hardcore irc.

Link to comment
Share on other sites

Chatten er da oppe den, men mulig brannmuren din i Windows har sperret for deg.

 

Hvilke porter er det som kreves?

 

Jeg har samme problemet og windows firewall er ikke aktiv på maskinen min, ei heller noen annen firewall. Derimot kjører jeg 5 stk. NATs med SPI firewalls og redirection via SQUID server og SOCKS server. Regner med at jeg må åpne opp for en eller annen rar TCP og/eller UDP port for å komme inn?

 

:shock::shock::shock::shock::shock::shock::|

 

Og hva gjør vi som har vanlig datamaskin? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Har vært veldig fornøyd med kammeret den siste tiden men de par siste dagene dukker denne beskjeden opp veldig ofte:

 

 

Network Error (tcp_error)

 

 

A communication error occurred: ""

The Web Server may be down, too busy, or experiencing other problems preventing it from responding to requests. You may wish to try again at a later time.

 

For assistance, contact your network support team.

 

Da tar det som regel en times tid eller to før jeg kommer innpå igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det samme skjedde meg i går efta, skrev ett innlegg og når jeg trykkte "send" så stod siden å lasta og lasta, uten at noe skjedde. Prøvde så å komme inn på forumet via 3 forskjellige pc'r her hjemme uten hell, da med Firefox, Opera og IE. :roll: Etter en halvtimes banning kom jeg plutselig inn og alt fungerte lynraskt............. :?:

Link to comment
Share on other sites

Kul umulig å komme inn på chaten. Eller rettere sagt, kommer inn, men ingenting "starter".

Opplever også at kammeret "låser " seg innimellom. Var innom tidligere i dag, da var det 51 brukere, og plutselig låste det seg. Fikk beskjed om at serveren ikke svarte (i tide) når jeg prøvde å gå inn på ett emne. 5 min senere var det OK. :?:

Link to comment
Share on other sites

Dette ble komplisert.

 

Jeg gav faen i web interfacet og kjørte mirc mot everywherechat.com. Det funket. Problemet er at nicket mitt er nickservet til noen andre. Regner med at det var problemet. Forøvrig er #kammeret.no satt til +r, slik at man må være registrert i nickserv for å komme inn.

 

Jeg er i alle fall inne på chat'en nå via en standard irc klient. Det gikk som en drøm via SOCKS server.

 

Denne løsningen liker jeg. Web chat er for noobs, de gamle gutta (og jentene) bruker hardcore irc.

 

Ehhh og det var hva da sa de? :shock::shock: Jeg er i hvertfall NOOB og gammel gutt! :oops:

( men ikke nerd i alle fall....) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...