Jump to content

KAMMERET OPPE IGJEN


H. Nilsen

Recommended Posts

VIKTIG INFO FØLGER! BUMP TRÅDEN PÅ ET VIS ETTER AT DU HAR LEST!

 

Nå vipper snart viseren min over 5-tallet på klokken min, og da er det på tide å komme seg i seng.

 

Forumet er oppgradert fra phpBB 3.0.0 -> 3.0.1 -> 3.0.2. Det gikk naturligvis ikke smertefritt, så om noen oppdager at ting er annerledes (enten til det verre eller det bedre) så gi beskjed i denne tråden.

 

Bilde-tjenesten er også oppgradert noe; Har gått bort fra GD-lib og bruker nå ImageMagick. Det gir bedre bildekvalitet. Samtidig har jeg lastet opp noen mandige filer uten problemer. Nå har jeg kontroll over hele serveren selv, og eventuelle problemer fremover skal vi prøve å fikse. Feil og mangler skal også rapporteres her i denne tråden.

 

Chatten har ikke gitt meg noen 500-feil etter at jeg flyttet. Supert om dere som bruker den mye kan holde et lite øye med den. Jeg er spent på hvordan chatten trives på denne serveren kontra one.com. Fungerer den like dårlig nå så vil jeg vurdere å bytte til en annen chat. Feil og mangler rapporteres her.

 

NOTAT;

Vi vil gå bort fra Brushed metal. De som bruker denne i dag kan være litt proaktive og skifte til subsilver2. Det er det eneste temaet vi vil støtte i fremtiden, og for ordensskyld tar vi bort de to andre alternativene (sorry). Bilder i tråder skal nå resize seg selv ned til mer spiselige størrelser, og linkene skal jeg få sett på snarlig.

 

Så krysser vi fingrene for at problemene våre nå er borte - en gang for alltid. Iallefall ut uken.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

H.Nilsen!!!!........og resten av de som har vært med på "flyttingen".. :roll:

 

Godt jobba.

 

Sitter her å finpusser deltagerlistene før 500 meterstevnet vårt idag, og tenkte jeg skulle sjekke å se om det hadde skjedd noe "her inne"!

Applaus, stående applaus fra Trøndelag! :mrgreen:

Dette var kjapt!!

 

Stevnerapport kommer.............!

Link to comment
Share on other sites

Kunne tenke meg en ny funksjon - dersom det er mulig selvsagt - og det er på bildekammeret:

 

En funksjon f.eks "mine bilder", slik at du fort kunne fjerne ting man har lagt inn.

 

Ellers ser tingbra ut, og ikke en eneste 500 feil på chatten så langt. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Einaste eg kan sjå, som ikkje fungerer er at bildene i poster ein har laga er vekke, dvs at linken til bildene ikkje fungerer. Men dette kjem vel snart på plass håper eg. Uansett, så er forumet kjappere og betre. :D

 

Dette er fordi galleriet ikke ligger på samme sted i databasen lenger, derfor blir linkene feil.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig bra jobba hnilsen. Har bare et ankerpunkt. Subsilver... grøss. "Alle" forum bruker den. . :D

 

Jeg fikk ikke noe endring på det. Er fremdeles i "brushed metall", og har fremdeles mulighet til å velge sjøl.

Det er vel dere med "Mækk" som sliter igjen tenker jeg. :mrgreen:

 

Eneste jeg har lagt merke til som ser annerledes ut er Smil'ene. Det har blitt lange i maska.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Puste ut ja, hehe. NÅ skal jeg puste ut.

 

Det var ikke min feil får jeg vel begynne med å si :-P Leverandøren vår har flyttet serveren vår over på noe som er mindre belastet og økt minnekapasiteten med det dobbelte. Alt dette gjorde den tekniske lederen på en lørdagskveld, bare det er ganske betryggende.

Link to comment
Share on other sites

Vi vil gå bort fra Brushed metal. De som bruker denne i dag kan være litt proaktive og skifte til subsilver2. Det er det eneste temaet vi vil støtte i fremtiden, og for ordensskyld tar vi bort de to andre alternativene (sorry).

Jeg syntes det var mye lettere å se hvor det var nye innlegg med Brushed Metal, så etter min mening er dette et skritt i feil retning. Men det er sikkert fordeler driftsmessig?

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg kan forklare hvorfor;

 

1. Praktiske årsaker. Når forumet blir oppdatert, er det to standardtemaer som blir oppdatert sammen med det. subsilver2 og prosilver. Brushed metal er et tema basert på prosilver - men ligger for seg selv, og blir ikke oppdatert. Dermed vil feil og mangler bli værende på brushed metal.

 

2. Konsolidering. Når vi etterhvert får opp en portal, skal denne knyttes sammen med phpbb3 på best mulig måte. Alt dette må gjøres manuelt. Å gjøre det for tre separate temaer blir da utelukket (for mye arbeid), så vi kommer til å gå for en løsning som alle vil bruke.

 

3. Add-ons. phpBB3 er lagt opp slik at det gir et grunnforum med enkelte finesser - men flesteparten av finessene må installeres av oss. Det gjøres per tema. Hvis jeg skal legge inn - og vedlikeholde - forkortning av linker (som ikke virker lenger forresten), resizing av bilder, annonser, Siste innlegg etc etc (lang liste), så må jeg per i dag gjøre det på tre forskjellige temaer. Det vil bli for mye jobb å holde på sånt, så to av disse går bort.

 

Finnes sikkert flere grunner, men dette er de mest åpenbare :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...