Jump to content

KAMMERET OPPE IGJEN


H. Nilsen

Recommended Posts

  • Replies 243
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Subsilver2 ja, for da får en full skjermbredde etc. :D

 

P.s Gratulerer med overflyttingen (selv om jeg ble sittende med han derre Generalen noen timer mere enn forventet). Syntes noen var litt bråkjekke med "senest kl1600", er jo tross alt data dette her. :wink:

 

Hva med en thumbs up smily til venstre her? Vi har jo nok av sinte og rasende smilyer, men hva når en vill gi litt ros som nå? :D

Link to comment
Share on other sites

En forhandler av SMS-tjenester jeg deala med rundt år 2000 hadde i kontaktene sine; Opptid garantert 99.9%, med mindre atomkrig og "an act of god". Dette er ikke tull. Var forøvrig britisk, og bare disclaimers var 11 sider lang, satt opp med skriftstørrelse 6 fordelt på to kolonner på hver side.

 

Jeg velger å gå for alternativ to, for det var ingen atombomber ;-) Og det var utenfor min kontroll, faktisk. Jeg kunne ikke gjort noe for å stoppe det.

 

Dessuten er vi nerder sånt at når vi skal finne ut hvor mye tid ting tar, så gjør vi følgende:

Hvor lang tid tar det? 8 timer * PI = ~24 timer

 

Kun i ekstremt få tilfeller av eksellense og dyktighet skjer det på halve tiden :mrgreen::mrgreen:

 

@Mauser68: Chatten fungerer helt fint her, er 13 mann innpå.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje nettleseren din henger igjen på DNS-opplysningene. Først av alt vil jeg jo naturligvis anbefale Firefox.

 

For å renske opp i DNS-oppføringene, gjør følgende:

Trykk 'Start' -> 'Kjør'

Skriv 'ipconfig /flushdns' - trykk enter

 

Restart nettleseren, evt. maskinen hvis du gidder.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg må desverre si at jeg er meget skuffet over hva som møtte meg da jeg kom tilbake fra en tur i helgen. Trodde Kammeret var blittt noe helt annet enn det var, men det er jo tregere enn noen gang. Jeg leser at jeg ikke er den eneste som mener det. Veldig synd, men det blir vel bedre forhåpetlig vis. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke begi meg ut på noen forklaring på de tekniske årsakene her, ettersom jeg ikke har fryktelig peiling på denslags. Det jeg derimot vet er at HN sa det kom til å bli en innkjøringsperiode før alt er på plass. Kapasiteten er veldig forbedret, men det kan være noen innstillinger som ikke er helt fintunet ennå. Ha tålmodighet, så ordner det seg helt sikkert under marsjen.

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre at flere sliter. Trudde det var PC'n min som begynte å fjuske litt jeg.

 

Ja ja folkens, vi må være litt mer tålmodige. Dette er jo under innkjøring nå, så vi krysser fingra for at det blir bedre utover uka.

 

Stå på admin, jeg stoler på dere at det blir bra snart 8)

Link to comment
Share on other sites

Tilbakemeldinger er fint :-) Spesielt siden kammeret.no kan gå treigt her, men kjapt andre steder (pga. min elendige Telenor-forbindelse) er det greit med tilbakemeldinger på at det går skikkelig sirup.

 

Jeg har midlertidig rettet litt opp i problemet, men dette er litt sånn føle seg frem-greie. Kontakter WebCat i morgen og får dem til å gjøre de endringer på serveren jeg ber om.

 

I og med at dette er en virtuell server, så gir WebCat en viss størrelse på harddisken, en viss prosessorytelse og en viss mengde RAM. Det er sistnevnte vi ikke har nok av (selv om den ble doblet i går kveld). Antar vi får doble den igjen i morgen, og da bør problemene være utsatt frem til vi blir dobbelt så store ;-)

Link to comment
Share on other sites

OK Håkon - du ville gjerne ha tilbakemeldinger :)

 

Jeg har gått over til subsilver2 (var det det det hette mon?) siden det er dette som blir framtiden (jeg har hatt brushed metal fram til nå og vært fornøyd med det).

 

Det er 2 ting med subsilveren som jeg får litt angstanfall av:

* når jeg skal slette meldinger fra innboksen min og vil ta en haug i slengen og merker av i boksen "marker alle" så funker det ikke. Jeg må slette èn og èn (og jeg får haugevis som må ut for å få ryddet plass til alle som kommer). Når jeg brukte brushed metal var det en kurant sak.

 

* når jeg skal bla i "medlemmer" så finnes sidetallene kun nederst på siden og dermed må jeg scrolle meg dit. På brushed metal var sidetallene både oppe og nede på siden.

 

Dette er veeeeldig irriterende for en utålmodig sjel. You make a fix eller må jeg bare venne meg til ekstraarbeidet?

Link to comment
Share on other sites

Vel ikkje helt nytt problem for meg dette men,

kammeret.no har problemer med å huske min innlogging om eg er pålogget for lenge i strekk.

Vet ikkje hvor lenge det trengs men i dag har eg logget på 4 ganger og hver gang har eg krysset av husk meg.

Dette er ikkje eit nytt problem på kammeret men plagsomt i lengden.

Om eg lukker nettleseren min og opner den igjenn så husker kammeret meg men ikkje om eg er pålogget for lenge.

Så på ukedagene går det som regel greit for da er eg bare inne eit par timer til kvleden før eg skru av pcen og kommer på kvelden etter og alt er riktig, automatisk pålogget bare fryd og gammen.

Men er eg så dumm at eg skru på pcen på morraen før eg går på jobb for å skjekke noe så er eg logget av kammeret.no før eg kommer hjemm igjenn.

Sitter med 7-8 forum og kammeret er den eneste plassen der eg sliter med dette problemet.

Bruker opera men det er ikkje noe problem på andre fora rundt om.

Noen god forklaring?

Link to comment
Share on other sites

1. I brukerkontrollpanelet mitt har "online" og "offline" byttet plass slik at bekjentskapene mine som ikke er pålogget står under "online".

 

2. I subsilver 2 er det kul i helsike å se hvilke innlegg som er nye (jeg har meget godt fargesyn).

 

3. Avataren forsvant og jeg får ikke lagt inn ny direkte fra PC´en min.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk hørt andre som bruker Opera si det samme. Jeg kan ikke si annet enn at det er et problem vi ikke kommer til å se nærmere på da det ligger i phpBB3 sin kode, og den blir ikke vedlikeholdt av oss. Personlig har jeg vært pålogget så lenge i slengen at jeg nesten glemmer ut hva brukernavnet mitt er, og jeg bruker Firefox.

 

Og så en viktig melding:

Nå har webcat rebootet serveren vår, og gitt den dobbelt så mye ram som den hadde. I tillegg kommer jeg til å gjøre noen trix i ludo i kveld, så regn med litt nedetid.

Link to comment
Share on other sites

I tillegg kommer jeg til å gjøre noen trix i ludo i kveld, så regn med litt nedetid.

Da håper jeg at ludotriksene dine er årsaken til at jeg bruker 15 sekunder på å laste en side?

 

Har testet fra 3 pcer, eget og naboens nett, samt mobiltelefon, og alt er like treigt. Er det brukerfeil så er den skikkelig episk. :)

Link to comment
Share on other sites

15 sek?? Heldige deg!

Nei, det er flott at det blir arbeidet for å forbedre forumet. Litt treg lasting akkurat nå skal vi ikke klage over.

Var forresten bra nett tidligere i dag. Må takke de som arbeider med å oppgradere forumet, ikke rakke ned på dem! :)

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Jeg og la merke til at det gikk utrolig fort på formidagen i dag, men nå er vi tilbake til gamle synder. Men det blir berdre sier de høye herrer og da stoler vi på det.

Link to comment
Share on other sites

Vel ikkje helt nytt problem for meg dette men,

kammeret.no har problemer med å huske min innlogging om eg er pålogget for lenge i strekk.

Vet ikkje hvor lenge det trengs men i dag har eg logget på 4 ganger og hver gang har eg krysset av husk meg.

Dette er ikkje eit nytt problem på kammeret men plagsomt i lengden.

Om eg lukker nettleseren min og opner den igjenn så husker kammeret meg men ikkje om eg er pålogget for lenge.

Så på ukedagene går det som regel greit for da er eg bare inne eit par timer til kvleden før eg skru av pcen og kommer på kvelden etter og alt er riktig, automatisk pålogget bare fryd og gammen.

Men er eg så dumm at eg skru på pcen på morraen før eg går på jobb for å skjekke noe så er eg logget av kammeret.no før eg kommer hjemm igjenn.

Sitter med 7-8 forum og kammeret er den eneste plassen der eg sliter med dette problemet.

Bruker opera men det er ikkje noe problem på andre fora rundt om.

Noen god forklaring?

 

 

Dette har vært sånn siden jeg registrerte meg i april. Så jeg har vel egentlig bare innsett at sånn er det.

 

Det jeg derimot ergrer meg over er: Jeg hater Telenor som ikke kan legge inn ADSL her, så jeg kjører enten med ISDN hastighet i veggen, eller med bittelitt høyere ISDN hastighet på trådløs drittmodem fra ICE.

 

Siden dere sliter med å få forumet raskt og fint, så hjelper det heller ikke på at jeg har drittoppkoblinger. ARRRRGGGHHHH :evil:

 

Ah, det var deilig det å få frest ut litt.

 

Ha en fin kveld, folkens. Nå skal jeg teste ut den reparerte lynnedslagskada PC'n, så hvis dere ikke hører mer fra meg, så veit dere jo åssen det gikk.

Link to comment
Share on other sites

At dette Kammeret er oppe igjen, ja det er vel en sannhet med visse modifikasjoner.

For makan til suppetregt forum har jeg aldri vært borti før.

Men med den eksplosjon av nye medlemmer (snart 2800stk.) må den oppdateringen av forumet være overkill.

Visst ikke er jeg redd mange begynner å gå lei av dette surret her. :?

Link to comment
Share on other sites

@odd12:

Alle må være klar over at dette VIL medføre problemer for oss de neste dagene, og vi VIL få problemer videre. Men om ikke så alt for lenge vil vi kunne se at dette har svart seg for alle.

 

Så en liten bønn: Vær snille å kom med konstruktive tilbakemeldinger i denne prosessen, men de som har lyst til å klage og sutre kan bare holde seg unna.

Capiche? Det var ikke jævla vanskelig å forstå?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...