Jump to content

American Guns (discovery channel)


petrolhead

Recommended Posts

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

problemet er vel når man skal produsere ett slikt program for å underholde de uinvidde. da blir det mer spesialt effekter og slikt som vi kanskje mener er bare teit.

men en ting som er sikkert er at jeg ikke hadde lagt meg på magen å blånektet om Paige hadde tilbudt seg :lol:

 

ett skyte program jeg synes er kult er Top Shot.

Link to comment
Share on other sites

problemet er vel når man skal produsere ett slikt program for å underholde de uinvidde. da blir det mer spesialt effekter og slikt som vi kanskje mener er bare teit.

men en ting som er sikkert er at jeg ikke hadde lagt meg på magen å blånektet om Paige hadde tilbudt seg :lol:

 

ett skyte program jeg synes er kult er Top Shot.

 

Du mener hun her? :mrgreen:http://www.google.com/imgres?q=paige+wy ... 5&hovw=225

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Må si at den "custom" bygde krokodille riflen var ett lite høydepunkt.

Scout montert kikkert, gravering på kolben med mere.

Men å skaffe en links låskasse til en links skytter, det hadde de ikke brydd seg om.

Var skikkelig trist å se hvordan han knølte for å ta ladegrep.

 

At de i tillegg lurte på han en revolver til å forsvare seg med, hvis han fikk krokodiller opp i båten.

Er jo bare å ta av seg hatten for.

 

De fleste krokodiller/aligatorer blir vel skutt med enkeltskudds 22 lr, i de traktene.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I går var det tuning/ombygging av en snubnose S&W på 19,5 minutter, med besøk på farbrikken. Småkoselig, engentlig.

Og bygging av revolver .45 med 40 cm langt løp. Og avtagbar skulderstokk. :shock:

Prøveskytingen foregikk med fynd og klem, mot "detonerende" målskiver, samt blomstervaser og parfymeflasker. Med slowmotionvisning av alle treff. Samt skyting på flasker fylt med parafin eller olje, med brennende lampeveke i. Det tok fyr, ja.

Joda, de traff, men det så ut som skytingen med den langløpede revolveren foregikk på kort avstand, 6 -7 m vil jeg tro. Da kan jeg også klare å treffe :oops:

 

Har kjøpt ny og større flatskjerm, den gamle mindre er nå montert på laderommet. Ser DC mens jeg sizer hylser og kuler (ikke kruttpåfylling).

Ser at flere her er litt nevative til programmet, kan vel være et program man elsker å hate? Som eurovision song contest i mai.

En dag tidligere gikk et program på DC om våpen som forandre verden. "Detonerende" målskiver der også...

Må vel til for at programmet skal fenge, og selge reklametid.

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig i mye av kritikken av programmet, men hadde det vært for seriøst hadde vel ingen andre enn de mest ektreme "gun nuts" slik som oss orket og sett på, og da hadde det blitt for smalt og vært borte fra lufta rimelig fort.

 

Det som irriterer meg mest med programet er faktisk de ekspoderende blinkene og at de ALDRI plasseres på mer enn 20m (med ett unntak da de skjøt med ei sniper rifle på bredsiden av en låve rigget med sprengstoff). Vanligvis er blinkene 5-7m unna for alt som blir skutt med.

 

Man må se på serien som et underholdningsprogram som er våpenrelatert, ikke som en dokumentar der man skal lære noe. Da blir man skuffet :)

 

Sons of Guns synes jeg er mange hakk bedre enn American Guns selv om heller ikke det er perfekt. Men så det er sakt......de er bedre enn de norske programmene.....for de finnes ikke :lol:

Link to comment
Share on other sites

Begge disse programmene er vel kanskje for utpreget amerikansk for oss normenn. Men hvis jeg skulle finne på å se et helt program måtte det bli amarican guns da det iallefall er folk der som driver med børsemaking. Det gjøres da iallefall noe som er moro å se på, med et snev av at de har det som yrke.

 

Sons of guns er jo stort sett bare en ansamling av halvhjerner som lager motiv lakerte potetkanoner og ar15 kloner med mye bolt on utstyr. Har ikke sett mye der som minner om børsemaking.

Link to comment
Share on other sites

Reagerte litt på det samme selv også. Jeg har alltid ment at Krag måtte være et godt utgangspunkt for en scout-rfile (mulighet for å etterfylle magasinet med patron i kammeret etc), så det aller meste de gjorde med den likte jeg. Men, så lenge stokken er av tre, så synes jeg at den skal få lov til å vise det også. Svart stål og oljet treverk. DET hadde vært fin på den det!

Link to comment
Share on other sites

Jo, jo, men "American Guns" bør vel sees som et underholdningsprogram, ikke en halvdokumentar om våpenombygging?

Programmet er jo spekket med "effekter" som snuttes inn flere steder i programmet der de ikke hører hjemme også.

Og "sprengskivene" (ny betydning av ordet her)? Og demoleringen av en plankelem (kalt "fortet" i programmet) med to skudd fra en Krag i .30-40, med påfølgende reale eksplosjoner? Ren underholdning det der. Av det litt uintelligente slaget. Sprengningseffektene skal nok fenge en eller annen mer primitiv målgruppe, antagelig, for å øke seertallet, som igjen skal øke reklameverdien av programmet. For oss andre virker det tåplelig.

Skytingen på bowlingkjeglene i går derimot var mer realistisk.

 

Graveringen av en avkappet S&W 686, for å lage et "Ugly-gun" for en "biker"? Så for meg ut til at graveringen av dødningehodet på høyre side av rammet var gjort av en ufaglært...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det blir i meste laget med hyling, skriking, high five and back slapping etter min smak, men som noe banal underholdning er det gangbart.

Og for en våpeninteressert får en bare ta med seg det lille som serveres på våre kanter.

 

Er enig med Kalstad når det gjalt dekoren på Smithen, så ut som om det var laget med en dremel....

Link to comment
Share on other sites

Det jeg synes er mest moro, er at de ikke en gang prøver å skjule at det er skuespill . Tenker spesielt på den gangen hvor Rick kjøpte våpnene til en eller annen "bigshot", deriblant en 50. cal Barret rifle eller noe sånn. Etter handelen var det selvfølgelig det vanlige "opp i skyene intervjuet" om hvor lett det skulle bli å selge våpnene, og ikke minst tjene en god slant dollar på de. Joda, de hadde ikke en gang kommet inn døra med rifla før en såkalt stamkunde tilfeldigvis stod i butikken, og skulle ha nettopp en 50. cal. For meg virker det i hvert fall som å være mer enn en "tilfeldighet" :P

Link to comment
Share on other sites

Korrekt. Har man NFA dealer eller manufacturer FFL, betaler man et årlig beløp (SOT) for firmaet i avgifter i stedet for et beløp per våpen/våpendel.

 

For firma uten noen form for NFA FFL må man innlevere papirer og betale avgift per våpen, men det kreves ikke signatur fra Chief Law Enforcement Officer (CLEO).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Du har jo "Family Guns" på NGC nå. Likte spesielt ep.4 der "the trained professional" faren i sjappa tar en signalpistol og med en ganske aggressiv bevegelse retter den mot sønnen med fingeren på avtrekkeren. Dette etter at de tar den opp fra en kasse og ingen har sjekket om den er ladd f.eks...

 

Da har vi et nytt våpendrittprogram å slenge dritt om her inne 8):lol:

Link to comment
Share on other sites

Dritt og dritt, en skal ikke være proffessor for å skjønne hvilken pr. for våpenindustrien de programmene er. Damene i disse serien har enorm markedsverdi og har rekrutert maaange husmødre til våpensporten, så stå på der borte og drit i janteloven fra Norge. ( p.s sitter og ser på nyhetene nå der både politi og kritikere vil fjerne halvautomater fra private i Norge)

Link to comment
Share on other sites

I likhet av mye av det jeg ser på TV, synes jeg det er søppel - men likevel underholdende.

Men de omtalte våpenprogrammene zapper jeg innom ganske ofte. en viss underholdningsverdi tross mye dill og reklamepause etter 7.-8. minutter med program. Trekker man så ifra "repetisjonen" fra de forrige minuttene med program før reklamepausen,og de innlagte slow-motion visninger av eksplosjoner som ikke har mye med gjeldende progam å gjøre, blir netto program 5 - 6 minutter mellom hvert reklameavbrekk, dvs. kun 20 - 24 minutter program ut av en times sending.

Zapper bortom Sport1, STV1-2 eller NRK 1 -2 -3 i ca 8 minutter mens reklamen vises...

Link to comment
Share on other sites

Selv om Discovery legger ned serier, er det andre som lager nye.

 

Fant en ny TV serie. Lords of war

 

"The guys are in southern California meeting interesting collectors, testing antique guns, and auctioning amazing items. Sean assesses a 16th century wheellock and then heads to the testing range to see if this ancient mechanism can still light a spark. Hammer examines what seems to be a 16th century german crossbow that could be its owner's key to retirement. Sean inspects what looks like an extremely rare uncut sheet of pre-revolutionary currency."

 

http://thetvdb.com/?tab=season&seriesid=266254&seasonid=510994&lid=7

 

Første episode startet 23 Jan, 9 episoder ute, Google og du vil finne :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ang sikkerhet. Noen som så programmet på tv2, om faren som skjøt sin 14 år gamle sønn på jakt i 2012. (Mener det ble sendt nå på nyåret).Sønnen overlevde.

 

I programmet blir de intervjuet inne på hytta. Deretter går sønnen ut,hekter hagla ned fra knaggen og går litt bort fra hytta.Så kommer far ut,retter hagla mot sønnen og sjekker sikringen.

Det viser vel ganske tydelig at ikke alle vådeskudd er "hendelige" uhell,men rett og slett mangel på våpenvett.

Link to comment
Share on other sites

Du har jo "Family Guns" på NGC nå. Likte spesielt ep.4 der "the trained professional" faren i sjappa tar en signalpistol og med en ganske aggressiv bevegelse retter den mot sønnen med fingeren på avtrekkeren. Dette etter at de tar den opp fra en kasse og ingen har sjekket om den er ladd f.eks...

 

Da har vi et nytt våpendrittprogram å slenge dritt om her inne 8):lol:

Siste innlegg i tråden var ment som svar til denne post.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...