Jump to content

American Guns (discovery channel)


petrolhead

Recommended Posts

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Jeg syns American Guns er svært så interessant, skulle gjerne hatt en slik CNC fres som kan frese ut det meste :shock:

At de skyter alt på noen få meter gjør de kanskje for at det skal skje noe når de treffer, for de fyller jo alle slags gjenstander med alt som er i fra vann til sprengstoff for at det skal se tøft ut.

Link to comment
Share on other sites

7.62 ammo da dette bare sier noe om kulediameter, ikke noe om hylsa.

 

Bare å starte opp google og lese.

 

Eh, nei egentlig ikke. "7,62" sier noe om kaliberet i løpet, det vil si boringen i løpet målt over bommene.

Kulediameter på de fleste "7,62" kaliber er vel i nærheten av (25,4x0,308) 7,823mm...

 

Bare å starte opp google og lese.... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ærlig talt gutter, om et par pupper er nok til å få dere til å se på slikt møl trenger dere virkelig et realt ligg.

 

Amen!

Og attpåtil så er Rich Wyatt ein skikkeleg kjeltring. I tillegg til vanvittige prisar, dårleg arbeid (han meinar visst at alle 1911 skal vere slarkete for skikkeleg funksjonering), logomerking av alle våpen dei gjer arbeid på etc, så har han visst tilbrakt tid bak murane for svindel. Lista er like lang som halsen på den bimbo stedøtra.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er vel som alle andre "reality"-programmer, mye skuespill.

 

Sons of guns begynner nå å ta seg litt opp igjen med faktisk børsemaking, enn bare å feste picatinnyskinner til et våpen og legge til utstyr som laser for å gjøre dem "bedre" som de har gjort en del på slutten av forrige pause. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Amen!

I attpåtil så er Rich Wyatt ein skikkeleg kjeltring. I tillegg til vanvittige prisar, dårleg arbeid (han meinar visst at alle 1911 skal vere slarkete for skikkeleg funksjonering), logomerking av alle våpen dei gjer arbeid på etc, så har han visst tilbrakt tid bak murane for svindel. Lista er like lang som halsen på den bimbo stedøtra.

 

Måtte sjekke opp dette, så tok et lite google-raid. Fy faen for en person/bedrift! :shock:

Link to comment
Share on other sites

Så den episoden om .338 Lapuaen de bygger for et Swat team for å få kontrakter til de på flere rifler . De tok en Montana låskassa med Montana pipe, HS stokk, og skulle til å si glasuren , men spraylakkeringen på stokken og våpenet kosta 2500 dollar, hele budsjettet var 5000 dollar. Så ikke ventendes at det var en kikkert med lav forstørellse på den , 3-10x40 eller så . halvparten av penga gikk vekk i lakkeringen.

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja, bruke 2/5 på en lakkjobb når du er på et stramt budsjett er det ingen politiavdelinger som gjør. Som en "one time show piece" for å hedre en eller annen stakkars jævel, ja - men å bruke ressurser på noe sånt på et taktisk våpen er bare teit. På toppen av det hele klarlakk fra helvete for å få den rette pimpgun stilen. De bruker vel stort sett IOR som jeg har sett av optikk. På den modellen tror jeg det var en sak med 40mm mellomrør om jeg ikke blander sammen noen episoder nå.

 

Er flaut å være interessert i våpen når man ser programmer som dette. Andre folk jeg snakker med tror jo faktisk at jeg er så "ute" etter å ha sett på dette. Forbanna drittprogram!

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle bygget noe mye bedre enn den "sniperrifla" der. Og absolutt ikke lakkert med noe som glinser slik at den stakkaren bak rifla blir et mål for de som ser vedkommende.

Hadde ihvertfall brukt bedre optikk og ikke brukt 2-3000 dollar på noe så ubrukelig som lakkering til et våpen som kommer til å bli full av skraper og mye annet.

Link to comment
Share on other sites

Fordi "den gjengse amerikaner" mener at all PR er god PR.. Faktisk flere på youtube som sier det, at de MÅ lage slike serier for å verne om "second amendment".. Ville nå tro at det skadet mer enn det hjalp akkurat de programmene her, men det er nå så.

 

De mener jo også at det er en menneskerett å eie våpen, noe vi i Norge ikke får lov til å mene.

Link to comment
Share on other sites

Så en episode nettopp. Jeg synes det blir bare dummere og dummere jo mer jeg ser...

Korter ned løpet og maler en krag svart. Prislapp: 2300$

Avtrekksjobb og elendig gravering på en 686. Pris: 2500$

Familiekrangelen er helt bak mål som forsøk på å skape drama og spenning i serien.

Hele opplegget blir bare latterlig spør du meg. Tror ikke jeg kommer til å gidde å se noe mer på disse hobbymekanikerne som prøver å lage tv.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, ble MYE hoderisting i løpet av den episoden! Ikke bare kapper de ned en 16,5" pipe for å få en 10" som allerede eksisterer (selvsagt med problemer og drama underveis), men de spesialtilpasser våpenet etter "verdens beste sniper" ved å sette på masse utstyr som hvem som helst uten kjennskap til børsa ville fått til å bytte ut. Og for å toppe det hele monterer de en lyddemper etter at han ba om et kortere løp for å øke mobiliteten og hindre at børsa hang seg opp i ting. Fantastisk gjeng!

Fatter ikke at en kjent "amerikansk helt" som Chris Kyle i det hele tatt gidder å delta på det opplegget der. I mine øyne stiller han seg jo bare i et mer useriøst lys gjennom den typen fremstilling.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jeg synes det er litt morsomt at så mange ser på serien. Flere på jobben som har spurt meg om det de har sett. Ganske mange morsomme prosjekter. Derimot så synes jeg det er litt pinlig når de skyter på et eller annet som liksom skal eksplodere.

Men uansett, føler at serien er positiv for skytesporten. :D

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg og stiller meg i køen av dem som mener dette er posetivt, selv om det "politisk korekte" er å snakke dritt om folk som har det gøy med våpen og skyting. refererer da til tidligere tråder her på kammeret som viser at folk siter og glaner på en serie som bare er møkk :wink: for så å brette ut misnøyen på kammeret :roll:

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke det med amerikanere,, at alt skal eksplodere. Våpen, biler.. Blir så teit. Håper filmen hodejegeren lærer dem hvordan bil krasj skal være.

Bare dem ikke går i strid med den innstillingen at alt man skyter eksploderer,,

 

 

 

 

 

Sove kan vi gjøre når de senker oss ned.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...