Jump to content

Hva GJØR dere i mai til juli, egentlig?


x-bolt hunter

Recommended Posts

Prøv fluefiske, så blir det spørsmålet plutselig meningsløst.

Helt enig!!!

 

Ellers kan det være deilig med en tur utenlands, trene på skyteferdigheter...

Juli i år skal jeg ha meg en uke i nytt terreng å prøve å lokke litt på bukken, samt gjøre meg kjent i området. Utenom det er det en meget stor sjanse til at det også blir mye fluefiske etter abnorm :mrgreen: ørret og sjøørret i elv og vann :)

Link to comment
Share on other sites

Konkurranseskyting fra januar til ut august, men en liten pause såvidt i juli.

Jaktfeltskytinga begynner i januar, så figurjakt og lerduesti i mars/april. I tillegg er det praktiskskyting spredd rundt hele året.

Så kan man jo dra til Sverige å skyte villsvin også.

Link to comment
Share on other sites

skyter og puler :mrgreen:
Ikke skryt nå. jeg vet du skyter, men skal vedde på at du er hårete i håndflatene! :lol:

 

Sommer er skytetid ja. Klarer nesten ikke vente på at skytebanene skal åpne for fullt. Ellers er det planlegging av høstjakt, drømme om rypekull, gås og tiur.

En fjelltur med ungene på slep, uten kjærringer, er også en tradisjon jeg og min bror har. Prøver også å dra med kjærring og unger på telttur.

 

scaled.php?server=143&filename=img1736jg.jpg&res=medium

Link to comment
Share on other sites

Husk at beverjakta varer til 15 mai!!!

etter det....

Fisker fin ørret og laks

Bygger tårn, se over skytegater

Setter ut saltsteiner

Pleier villtåker

Skyte, skyte og skyte prøva med div våpen...

Trener hund

Går lange turer i fjell og skog

Blir kjent i nye terreng

Fikser på feller og fellekasser

Lader skudd

Forbereder åteplasser

Reparer utstyr

Følger med på villtkamera

....................osv

Link to comment
Share on other sites

Det er mulig M67 skryter, men han har et viktig poeng.

Familieplanlegging er sentralt hvis du ikke ønsker å få barn født f eks uken ettere 10. august, uken etter 10 september, uken eter 25 september osv.

Det er ikke noe morsomt å vinke farvell til jaktkameratene som drar på elgjakt, mens du står hjemme og blåser opp ballonger, og gjør i stand til barnebursdag osv.

 

Det er viktig å skyte, stelle viltåker og bære ut saltstein + fiske i fjelet osv. Men er også lurt å bli med fruen på en shoppingweekend til Paris eller en uke til syden (jeg får utslett bare ved tanken) i denne perioden. Bygge opp goodwill og plusstid.

Link to comment
Share on other sites

Familieplanlegging er sentralt hvis du ikke ønsker å få barn født f eks uken ettere 10. august, uken etter 10 september, uken eter 25 september osv.

Det er ikke noe morsomt å vinke farvell til jaktkameratene som drar på elgjakt, mens du står hjemme og blåser opp ballonger, og gjør i stand til barnebursdag osv.

 

 

Gode råd skal du høyre på når det gjeld familieplanlegging. Sjølv så planla eg ikkje. Resultat var termin 11/9 :trist: .

Gjekk klar jakta så vidt det var, keisersnitt er ein fin :D . Vart bestemt keisersnitt med god margin til jaktstart, etter ønske fra far :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fjellturer med fiskestang og overnatting under åpen himmel,bål fyring og is kald øl.En god cognac og god mat.Høre på vakene og på steggen.Sende kjæring og unger til syden i 2 uker så man kan gjøre som man vil :D .Hagle skyting og rifle skyting.Og plutselig så er jakt sesongen kommet :D .

Link to comment
Share on other sites

Når hjorte jakten er slutt begynner det for fult med innendørs skyting i dfs. På slutten av februar starter feltsesongen som varer til litt utpå mai.

Så følger sesongen for baneskyting, nesten helt fram til de blir hjortejakt. Når man i tilleg skal trene, lade noen tusen skudd , jobbe og ha tid til familie er det ikke noe problem å få tiden til å gå. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Her er et lite hint som er sakset rett ut fra fiskeridir.no :

 

Jakt på havert sør for Stad 1. februar - 30. september.

Jakt på havet nord for Stad 2. januar - 15. september.

 

Dette kan også kombineres med overnevnte fisking og familiesamvær. Fin jakt å ha med unger på da tiden man bør holde kjeft sjelden varer mer enn minutter :) Dessuten hender det jo også det dukker opp mink underveis.

 

VIKTIG---------> Og så må vi ikke glemme å opparbeide litt avspasering til høstjakta!

 

Edit: Oppdaget først nå at tråden var postet under småviltjakt. Isåfall kan haverten strykes og minken fortsette å være aktuell.

Link to comment
Share on other sites

Bruker denne tiden mye på familie og unger + holder Kammeret fritt for regelverks brudd :mrgreen:

 

Prøver å få behandlet fangstutstyret slik at det er klart til sesongen. ( vask/dye ) Holder hele tiden følehorna ute etter nye områder for jakt/fangst, noen telefoner blir det også. Skyter en go del på bane, både rifle/hagle.

 

Primært går det mye tid til grilling i finværet og lange lyse kvelder med sosialt samvær og godt i glasset.

Link to comment
Share on other sites

Kom dere ut på sykkel! Kjempefint å legge inn langturer både på landevei og terreng. Mange av dere tenker kanskje at kilo/alder setter en stopper for mulighetene på sykkel, men dette stemmer ikke. Blir alltid like overrasket hver gang jeg sykler ritt, det er utrolig hvor feit og gammel man kan være og likevel sykle fort!

 

Vår = Sykkel / Fiske (Gjeddeskyting i mai!)

Sommer = Sykkel / Fiske / Fjellturer med telt / Skyting / Festivalhygge

Høst = Jakt / Jogging / Rulleski

Vinter = Jakt / Langrenn

 

I tillegg kan det jo være lurt å legge inn eventuelle oppussinger og større prosjekter til månedene mai-juli :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Puler :)

 

 

Ja men hva kommer du til og gjøre etter at du har rundet 30 tallet ?

 

Jeg blir straks 45, og puler fortsatt..... :P Det er de gamle bukkene som har de hardeste hønna har jeg hørt 8)

 

Ellers blir det skyting, lading, fisking, vedhogst og masse tid på fjellet nå som henry hill og jeg har leid hytte på åremål. Litt jobbing blir det dessverre også :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...