Jump to content

Billig 9mm ammo


perjan

Recommended Posts

ca 1.30 for barnaul med stålhylser hos jakt despoten i drammen

1.35 ja, for 115gr, med stålhylser og berdanhetter. Gir man 1.60 for Magtech 124gr kan man jo lade selv, evt plukke hylsene og selge de for 250kr, så er man på samme prisnivå, om man ikke har tenkt å lade selv.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 284
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Stålhylser er da ikke noe problem :D

får man ferdig ammo til 1,60 er det ikke helt det store poenget å lade, om den faktisk går bra. Man får en god kule, stort sett jevne ladninger og spart mye tid.

 

bare i kompponenter uten hylse, vil jo et tilsvarende skudd ligge på rundt 1,50

Link to comment
Share on other sites

Magtech 124 er veldig harde og skyte med.

Så og si lik med både S&B og Geco i min pistol, iallefall. Bruker enten kun Magtech eller hjemmelada med Magtech/CBC hylser.

 

CCI Blazer er ikke noe jeg vil anbefale videre, noen som har prøvd den her? Kjøpte 100sk hos den lokale sportsforretningen, disse så omlada ut og flere hylser som sprakk under første skyting. Var også hylser som manglet litt materiale rundt "halsen", skikkelig dårlig kvalitet, på BEGGE eskene.

 

Soter noe inni granskauen mye også, ble lurt til å kjøpe en kasse med den dritten og aldri mer.

 

Sent from my Galaxy S3

Link to comment
Share on other sites

Stålhylser er da ikke noe problem :D

får man ferdig ammo til 1,60 er det ikke helt det store poenget å lade, om den faktisk går bra. Man får en god kule, stort sett jevne ladninger og spart mye tid.

 

bare i kompponenter uten hylse, vil jo et tilsvarende skudd ligge på rundt 1,50

 

Regnet litt på det, og med frontier og vv n320, samt Magtech tennhetter, ligger jeg på 1.10 pr hjemmelada. så ca 50øre pr skudd spart, skal skyte litt før man tjener inn ei presse, og tiden det tar å plukke hylser, vaske, lade. Regnet ikke da på strømforbruket til vaskeren og heller ikke media, polish og lube. Så ender kanskje på rundt det samme.

 

Godt jeg skyter rifle og, så har jeg flere unnskyldninger for å kjøpe presse. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det blir litt galt å sammenligne en belagt kule med en sann FMJ kule når man skal se på pris. Men klart, om kulene går like bra, så er det jo hipp som, happ. (Desuten er det vel slik at jeg faktisk lader såpass mye annet, at det er greit å slippe å lade 9 :wink: )

I 38 spes til westernshooting, må jeg lade for å få passelig slappe ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Det blir litt galt å sammenligne en belagt kule med en sann FMJ kule når man skal se på pris. Men klart, om kulene går like bra, så er det jo hipp som, happ. (Desuten er det vel slik at jeg faktisk lader såpass mye annet, at det er greit å slippe å lade 9 :wink: )

I 38 spes til westernshooting, må jeg lade for å få passelig slappe ladninger.

 

Går bedre enn hva jeg får til, iallefall. :)

5 skudd på innebanen, på 15m

 

69504_10152240134500508_1399304730_n.jpg

 

Og nei, jeg skyter ikke slik til vanlig..

Link to comment
Share on other sites

Landrø har 9mm Magtech 124gr FMJ for 1,60 kr pr stk ved kjøp av 1000 stk (20% rabatt)

 

Liker at du får 20% rabatt på andre typer ammo samtidig, hvis du kjøper store kvanta ev en type. Trenger ikke kjøpe 1000 stk av hver type.

 

Var innom Landrø igår for første gang. Veldig fin butikk og hyggelig betjening.

 

Det jeg fikk opplyst på telefon (ref sitat ovenfor) var ikke korrekt. Man må kjøpe 1000 skudd pr type for å få 20% rabatt.

 

De var likevel veldig greie og jeg fikk 20% rabatt på alle typene skudd jeg kjøpte denne gang (kjøpte 5 ulike typer i mindre kvanta enn 1000 stk+1 type i kvanta over 1000 stk.)

Link to comment
Share on other sites

Det blir litt galt å sammenligne en belagt kule med en sann FMJ kule når man skal se på pris. Men klart, om kulene går like bra, så er det jo hipp som, happ. (Desuten er det vel slik at jeg faktisk lader såpass mye annet, at det er greit å slippe å lade 9 :wink: )

I 38 spes til westernshooting, må jeg lade for å få passelig slappe ladninger.

 

Er ikke 38 Special med litt over 200 Joule energi slapt nok? Det er det Magtech 38 Special LRN har av energi.

 

Lader du enda svakere?

Link to comment
Share on other sites

38spesial er jo som blåserør. :P

 

Ja, wadcuttere og endel blyammo i 38. special er relativt svake :D.

 

Du får vanlig rimelig fabrikkammo som nærmer seg 9mm. Fiocchi ligger rundt 400-500 joule.

Det er omtrent det samme som for Magtech sin 9mm ammo.

 

357 Norma Magnum, da begynner vi å snakke med 1000 joule 8).

De var dyre, men morsomme å skyte.

 

Den magtechen er unødig frisk til CAS ja.

 

125gr kule 3,6gr N320 er helt greit.

 

Hva slags energi er du har i kula da? Da er du jo nede på 22. cal i energi?

22.cal er vel på grovt sett mellom 100-150 joule.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer vel det ja, 1,35/stk. ved kjøp av 1.000 for Barnaul med stålhylser. Men han er tom på Jaktdepotet for det meste av 9mm.

 

Jeg ser at jeg skrev spørsmålet mitt litt feil, jeg mente egentlig å spørre om det er noen som har bedre pris og faktisk har ammo på lager. Sistnevnte er jo ganske essensielt, men lett å glemme. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Geco 9 mm har jernmantel, ikke stål. Denne er myk, og jeg tror det var rundt 0,3 mm som Ken Adams sier. Ser ut til å være kobberbelagt. Kan grave det frem og sjekke hvis noen bryr seg. Uansett, denne selges på G-Max for 1500,- for 1000, og jeg synes den funker flott. Ingen problemer med hverken presisjon eller våpen.

 

Sist jeg kjøpte 38 Special ga jeg 1700,- for 1000 stk., også Geco og også på G-Max. Denne har ikke jern i mantelen for de som er redde for det, det er helt vanlig kobber. Er en stund siden jeg handlet, så jeg vet ikke om de fortsatt har til den prisen, men det er verdt å sjekke.

Link to comment
Share on other sites

Bimetall????? To forskjellige fjær metaller som beveger seg ved utvikling av varme.

Det har jeg liten tro på er noe egnet som mantel :wink:

 

jeg antar at de mener 2 metaller som er benyttet i stedet for rein kopper mantel som er normalt. de tar å blander kopperen med et annet billigere metal, så benytter de det som mantel. de kaller det bi-metal. you see?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...