Jump to content

Billig 9mm ammo


perjan

Recommended Posts

  • Replies 284
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Problemer med feil kammertrykk, noen tetter ikke skikkelig og jeg har flere ganger begynt å blø fra ansiktet når jeg skjøt de. (kruttkorn som satt fast i huden i ansiktet), i tilegg blir pangen full av uforbrendt krutt og sot.

Utrolig høy klikkfaktor, hetter som ikke fyrer, de holder tidvis ikke faktor hverken i milfelt eller til ipsc. Nesten greiere å si at de tidvis holder faktor.

Failure to eject i flere panger er mer normalen enn unntaket.

Link to comment
Share on other sites

Har skutt med den loten, og det stakk ofte i ansiktet på grunn av varmt uforbrent krutt som sprutet tilbake når pistolen vekslet. Glad jeg hadde på vernebriller (som uansett bør være obligatorisk for all skyting). Hadde ingen funksjonsproblemer, og kunne fint brukt det som rimelig treningsammo.

Link to comment
Share on other sites

Høres definitivt ikke bra ut.

 

Men synes det er veldig merkelig at et firma som Intersport i Bogstadveien, som har et forholdsvis godt rykte (iallefall i mine 30 år som skytter) velger å selge dette, om problemet er så stort som du sier.

 

Om jeg som seriøs forhandler, hadde fått beskjed av kundene mine, at denne ammo'n skader skytter'n så burde det fjernes fra markedet.

 

Om du (aps) har kjøpt dem hos intersport, så regner jeg med at du har informert dem om dette?

Link to comment
Share on other sites

De vet dette veldig godt da jeg har gitt tilbakemelding til de på dette. derav "ikke for konkurranse" i annonsen.

 

Sjappa i seg selv og folka er tipp topp og jeg liker de godt, og handler mye der, vi skyttere har jo en lei tendens å kjøpe ting om det koster 2 øre mindre også... ;)

Link to comment
Share on other sites

Geco som omskrevet ovenfor sliter med utkast på min Glock 34 når den var fabrikk standard. Opp mot 4 av 10 skudd ble ikke kastet ut i de seriene jeg skjøt. Virket som det ikke var nok futt i dem til å kaste ut, tomhylse kilte sleiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
De vet dette veldig godt da jeg har gitt tilbakemelding til de på dette. derav "ikke for konkurranse" i annonsen.

 

Sjappa i seg selv og folka er tipp topp og jeg liker de godt, og handler mye der, vi skyttere har jo en lei tendens å kjøpe ting om det koster 2 øre mindre også... ;)

 

Kva er lot-nummeret på denne loten som er dårleg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kaster som regel S&B hylser i bosset når jeg sorterer, men lurer etterhvert på om jeg ikke lurer meg selv og at det er gammelt oppgulp vi stadig refererer til når det kommer til 9mm hylsene deres.

 

Flere jeg har snakkert med i det siste som ikke er så aktive på nett har ikke problemer med lading av nevnte hylsetype... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ladet en del tusen 9mm. Bruker Federal hetter. Nesten hver gang det er en S&B hette i pressa, blir det krøll med tennhetteisetting og jeg må kaste hette og hylse. Det gjelder forøvrig .44 mag og .223 rem også. Blir bare så lei av moste tennhetter når du er i gang å lader. Det skjer så godt som aldri på fabrikanter som GFL eller Remington.

Derfor anser jeg for min del S&B hetter som uegnet til lading. Gir bare irritasjon. Det går selvfølgelig an å lade de, men jeg synes det er noe herk!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ladet en del tusen 9mm. Bruker Federal hetter. Nesten hver gang det er en S&B hette i pressa, blir det krøll med tennhetteisetting og jeg må kaste hette og hylse.

 

Akkurat som samme kombinasjon hette med Norma riflehylser er ubrukelig. Og Norma riflehylser er noe alle vet er dritt ;-)

Link to comment
Share on other sites

Har lada S&B hylser i 38, 308, 223 og 45 acp

Opplever kun problemene med 38 hylsene, er vel en grunn til at det alltid er s&b 38 en evt finner i ei feltløype :lol:

Etter ca 10 omladinger virker 38 hylsene dog som de er innkjørt, og da er de like gode som noe annet :D

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder 9MM veldig forskjellig fra lot til lot og type 9MM S&B ammo.

 

Noen (spesielt de med lakka hette) er veldig trange i hettelomma = søppel

 

De som har hatt messingfarget hette er helt normale.

 

Kjører du progressivt og har tilgang på masse hylser så kast S&B hylsene så slipper du den stoppen som før eller siden kommer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ladet en del tusen 9mm. Bruker Federal hetter. Nesten hver gang det er en S&B hette i pressa, blir det krøll med tennhetteisetting og jeg må kaste hette og hylse.

 

Akkurat som samme kombinasjon hette med Norma riflehylser er ubrukelig. Og Norma riflehylser er noe alle vet er dritt ;-)

 

Hehe, skjønner du er glad i S&B. Det skal du få lov til å være. Det er nok like bra messingkvalitet på S&B hylsene, men hettelommene er ofte altfor trange og plundrete å få i hette i. Det er ikke noe du kjenner deg igjen i? Har du ladet mye S&B 9mm på progressiv presse?

 

Er jo så trange hettelommer at man får tennisalbue av å lade 500.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder 9MM veldig forskjellig fra lot til lot og type 9MM S&B ammo.

 

Noen (spesielt de med lakka hette) er veldig trange i hettelomma = søppel

 

De som har hatt messingfarget hette er helt normale.

 

Kjører du progressivt og har tilgang på masse hylser så kast S&B hylsene så slipper du den stoppen som før eller siden kommer.

 

Ja, jeg kaster alt av S&B. Det er ikke verdt bryet med de mange stoppa i ladingen. Kjører kun GFL i 9.

Enig det, de rødlakkerte hettene er ekstra ille! Er ikke sjans å få i hetta.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk dratt unna endel tusen i 9 major nå nylig, derav erfaringen om kulehold, men med winchester hetter som jeg har brukt har det vært problemfritt med hettesettingen selv på 650.

 

Er noe med "springback" på hylsene som gjør at de ikke er så bra når man bare har 3mm og det trossalt er litt vibrasjoner i open pang. skjer bare om de har ligget i mags som har blitt dumpa i bakken og om de ligger som siste 2-3 patroner og ikke er skifta ut. av hylser har det vært alt mulig fra S&B til de med grønn, rød og de uten merking, 13, de uten 13 osv.

 

Har brukt de på flere matcher før, også flere L3, men de kommer til å bli sortert bort nå evnt magdump til treningsposen hver stage så patronene ikke får så mye slag.

 

Av minorladninger og testing før nm felt har S&B faktisk vist seg å være overaskende greie/jevne og noe av det jeg har oppnådd best presisjon med.

Link to comment
Share on other sites

Ringte XXL nå og forespurte om pris på 9mm og fikk høre at de har tilbud på Fiocchi 115grain til 1,49 nå, men er det noen som vet om dette er ok å kjøpe til trening? Har lest en del på kammeret i det siste om dårlige lotter av denne ammoen fra XXL, så er vel noget usikker på om jeg skal kjøpe noe av denne eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Var innom xxl på strømmen nå på torsdag for og handle noen tusen. Fikk beskjed om at det var salgsnekt på 115 gr fordi det var mye reklamasjon på den og noe feil med loter, alnabru hadde ikke hørt om dette, obs obs. Litt uprofesjonelt, vær forsiktig.

Link to comment
Share on other sites

XXL Lade bekreftet at det var én lot det var feil med men de hadde "solgt noen 100 000 skudd etter det" jeg kjøpte 1000 124 gr til 1.99kr, da de ikke hadde 115gr.

 

Typisk Elkjøp, XXL og andre store kjeder taktikk. Annonser varer for en latterlig pris, selg noe annet 30% dyrere................

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil si at etter mange handler er jeg veldig fornøyd med xxl på strømmen.

Jeg har som mange andre erfart 115g 9mm med 60% klikk og 20% etterbrennere og da leverte jeg tilbake drøye 100 klikkpatroner.

 

Jeg fikk med en gang tilgodelapp på de 100 og de skulle ta opp kompensasjon for resterende med xxl sentralt.

Det var forsåvidt min egen dummhet å ikke ta med alle tilbake, tok vare på 100 stk og dtoppet resterende I destruksjonskasss på skytefelt.

I andre anledninger så har jeg kommet godt ut av det med xxl Strømmen, så det tror jeg at jeg også Gjør denne gangen.

Så alle ære til xxl Strømmen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på ingen måte noen ekspert på temaet. Har hatt en Glock 17 gen 4 i et drøyt år.. skutt ca 3500 av nevnte ammo uten en eneste funksjonsvikt. Geco derimot... rett som det er. Hyggelig pris og med XXL i nærheten så kjøper jeg det. Også i . 38 Special og .357 mag. Syns presisjonen er grei...antageligvis bedre enn det jeg noen gang blir :lol: PANG,PANG !!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...