Jump to content

Billig 9mm ammo


perjan

Recommended Posts

Bi-metal blir brukt på sidene til alle de som produserer bi-metal ammunisjon, bla oxo til wolf 223, tula 223.

på ammo pakkene til wolf som jeg har står det oxo bi-metal. poenget er at det er ikke 100% kopper de lager mantelen av, den består av to forskjellige produkter eller metaller. eksakt hva det består av aner jeg ikke. om det heter legering på norsk kan godt hende :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 284
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cardinal, den ser ihvertfall identisk ut til den vanlige Geco 9 mm som G-Max selger til 1,50. Bildet av esken er såvidt jeg kan se lik, og noen annen beskrivelse kan jeg ikke se? At det står VM etter kulevekta kan vel likegodt stå for Vollmantel som noe annet. Uansett, knall ammo, men ikke veldig billig på Jakt og Friluft.

 

Når det gjelder bimetall, bi-metal eller legering: Hvem bryr seg? Alle skjønner vel hva vi snakker om, så en debatt om korrekt benevning er så unødvendig at det er til å få magekramper av. Geco mantelen er mykt jern med et kobberbelegg utenpå, og er ikke noe å være redd for.

Link to comment
Share on other sites

Okay da, jeg er jo en sucker for litt flisespikking og detaljdiskusjon og klarer ikke å dy meg:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bimetal" target="_blank" target="_blank

 

Det er ikke alltid et norsk leksikon har den hele og fulle sannheten om hvordan et ord brukes overalt i verden. Et lite utdrag:

 

Bimetal refers to an object that is composed of two separate metals joined together. Instead of being a mixture of two or more metals, like alloys, bimetallic objects consist of layers of different metals.

 

Bimetallic strips and disks, which convert a temperature change into mechanical displacement, are the most recognized bimetallic objects due to their name. However, there are other common bimetallic objects. For example, tin cans consist of steel covered with tin.

 

Så da satser jeg på at den ballen er lagt død. Eller hva TRX 850 og Woff? :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Cardinal, den ser ihvertfall identisk ut til den vanlige Geco 9 mm som G-Max selger til 1,50. Bildet av esken er såvidt jeg kan se lik, og noen annen beskrivelse kan jeg ikke se? At det står VM etter kulevekta kan vel likegodt stå for Vollmantel som noe annet. Uansett, knall ammo, men ikke veldig billig på Jakt og Friluft.

 

 

Så G-max ammoen også har IPSC logoen på esken? Synes det er rart iogmed de må betale royalties for å få bruke den men ok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd to typer Geco 9mm 124gr helmantel. Den ene, art. nr. 231 82 81 fikk jeg et par esker av da jeg kjøpte P226en, og den andre, art. nr. 231 48 43, kjøpte jeg av en kamerat som ikke fikk de til å gå i hans Tanfo.

 

Kort fortalt: "82 81" fungerer bra, mens "48 43" gjør det ikke. Enten er de ladet for svakt, eller så er hylsene for harde, for de utvider seg ikke nok til å tette kammeret. Svak rekyl og en god dose gass/kruttslam ut bakveien, med FTF/FTE minst en gang per 5-skuddsserie. Det ser ut som 4843 er utgått (fant dem bare i 2010-katalogen), men det er tydeligvis en del i sirkulasjon fremdeles.

 

231 82 81:

 

5zk1.jpg

pxb9.jpg

fusl.jpg

kemd.jpg

 

231 48 43:

 

ghj0.jpg

vg61.jpg

ywgw.jpg

qhgp.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

G-Max har to varenummer på Geco 124gr, en med kobberbelagt jernmantel og en med kobbermantel.

 

547800 <- Jernmantel, pris jeg fikk oppgitt er 1,55 ved kjøp av 2000stk

691635 <- Kobbermantel, 1,60 ved kjøp av 2000stk

 

Har bedt om å få et par esker av sistnevnte til testing, og går de fint skal jeg ha et par kasser av den. Så enorm er ikke prisforskjellen :D

Link to comment
Share on other sites

Har skutt over 5000 fra "dårlig lot" har vel 4 failed to eject

 

Får quote meg selv og si at min erfaring er 100% snudd, snakk om å drite på draget, jeg har skutt denne lotten før, men da fra 2013 og gikk tom nå, så kjøpte 2 kasser til i dag, dro på skytebanen.. sheize!!! klarer ikke 6 skudd med SIG'en uten failed to eject, og sphinxen veksler greit med de, men noen av skuddene smeller jo så det hakker i tenna, andre sier futt futt.. LOT nr er samme, er det annen måte å identifisere evnt forskjell på? forskjellen i hastighet fra skudd til skudd er også mildt sagt kip.

Link to comment
Share on other sites

Er det varenummeret du omtaler som lotnummer? Ingen av Gecoeskene jeg har liggende er merket med noe annet enn varenummeret på siden av eska.

Ja er nok det, fant lot nr på selve kassa nå, skal se om jeg finner en av de gamle kassene for sammenligning, men kan vel konkludere med at selve produktet, var ok før på gammel lot, men nå har endel dårlig på ny lot.

Link to comment
Share on other sites

Du har (nesten) rett. Ikke inni, men godt gjemt (for oss med dårlig lys på ammolageret) på lukkeklaffen (eller hva man nå skal kalle den) på enden av eska.

 

Min gamle dårlige sveitser-Geco (2314843) har lotnummer 51TE. De nye tyske som virker helt glimrende (2318281) har hhv. H035, H054 og H123

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kjøpte i dag Geco IPSC merket ammo. Ikke hatt noen problemer med den gjennom 1000 skudd. Ble 2000 nye i dag. G-max Storo kr 1.39 pr skudd. De sa de hadde rundt 50.000 på lager. Var vel snakk om tørke her for litt siden.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

På Gmax Storo må man kjøpe 2000 for å få dem til rabattert pris (med mindre de har endret policy i løpet av de siste par månedene).

 

De slo først inn feil, kun en pakke. da var prisen 1.390,- så slå de inn 1000 til etterpå. Det tyder på at prisen er ved kjøp av 1000stk også. Egentlig når jeg tenkte meg om så var prisen muligens noe lavere når jeg skisserte 2000skudd, men jeg orket ikke å nevne noe for noen ører.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kjøpt ammo der 3 ganger det siste halve året, og hver gang har folkene i våpenavdelingen sagt at det var minimum 2000. Men om de har gått ned til 1000 er jo det supert.

Jeg kunne kjøpe 50 skudd av 1.59 eller 5000 av 1.50 sist jeg var der for tja 2-3 uker siden

 

 

Uansett, 9mm er noe man handler i volum ;)

 

Virker som prising er litt random, men veldig bra skudd, de holder jo garantert minor i ipsc og er godkjent match ammo, veldig jevne også, og lite skit inni våpenet.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Jeg var innom g-max på Storo i dag, og nå er prisen 1.88 Per skudd for gecco. De har ikke noe inne per d.d. Den hyggelige herremannen jeg pratet med sa at de er i dialog med leverandør om prisen, da det er uhørt å øke prisen med 40 øre år skudd, men de har ikke kommet i mål enda. Han kunne heller ikke anslå når de fikk svar på prisen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...