Jump to content

Facebook, fest og fyll og våpen som profilbilde


Skjøttarstuggun

Recommended Posts

For en stund siden falt jeg for fristelsen til å åpne en konto på Facebook. Ikke uventet fikk jeg bekjentskapsforspørsler fra flere av de jeg omgås i skyttermiljøet.

Jeg legger merke til at noen av disse har skytevåpen som profilbilde samtidig med at de stort sett skriver om fest og fyll på veggen sin.

Jeg synes dette er en dårlig kombinasjon og vitner om dårlig utviklet kritisk sans.

Jeg er selv ikke en festbrems, men jeg fremstiller ikke de to tingene (våpen og alkohol) på samme side i det offentlige rom.

Jeg håper alle seriøse skyttere (og jegere) kan bidra med påvirkning slik at vi unngår slik dårlig eksponering/profilering i sosiale medier.

Link to comment
Share on other sites

Og da lurer jeg på: hva i allverden er galt med Facebook? Såfremt man bruker hodet, så er FB en genial måte å holde kontakten med folk man ikke treffer så ofte. Jeg selv har f.eks. "snakket" med folk som jeg gikk sammen med på barneskolen og VGS, og jeg syns det er skikkelig morro å høre hva folk har gjort de siste 10-15 årene.

Link to comment
Share on other sites

Ble for vanskelig å skjønne problemstillingen her? I en tråd om haglepatroner til harejakt, ville du da postet "jakter bare ælij", "har ikke hagle jeg" eller "trudde jeg var den eneste uten hagle"?

 

Synes problemstillingen er interresant nok jeg, og verdt en diskusjon; Bør jegere og våpeneiere tenke ekstra nøye gjennom hvordan vi fremstår i offentlighet? (selv om det er snakk om lovlige aktiviteter).

 

Det er jo etterhvert velkjent at man kan miste sertifikatet for bil om man fester og drikker mer enn det øvrigheta synes er forsvarlig, og kravene for våpeninnehav inneholder også en "edrulig og pålitelig"-klausul. Om bildene av dine fyllerier da ligger på facebook, under tråden "kammersmellen 2011" eller i lokalavisas omtale av "Oktoberfest på samfunnshuset" er vel av mindre betydning.

Link to comment
Share on other sites

Og da lurer jeg på: hva i allverden er galt med Facebook? Såfremt man bruker hodet, så er FB en genial måte å holde kontakten med folk man ikke treffer så ofte. Jeg selv har f.eks. "snakket" med folk som jeg gikk sammen med på barneskolen og VGS, og jeg syns det er skikkelig morro å høre hva folk har gjort de siste 10-15 årene.

 

+1 på vår side..vi som er på facebook :wink:

Link to comment
Share on other sites

Synes problemstillingen er interresant nok jeg, og verdt en diskusjon; Bør jegere og våpeneiere tenke ekstra nøye gjennom hvordan vi fremstår i offentlighet? (selv om det er snakk om lovlige aktiviteter).
Ja det syns jeg så absolutt. Har selv rådet avkom til ikke å gå ukritisk inn i grupper som ikke, etter mitt syn virket smart, som våpen eier å være med i.
Link to comment
Share on other sites

Det er bare snålinger som ikke er på facebook :lol:

 

Jeg er vel litt enig med deg, hvis vi modererer "snål" til "sær". For en god del år tilbake så fantes det folk som ikke ville ha fast-telefon. Litt senere var det folk som på død og liv ikke ville ha en slik styggedom som mobiltelefon. Det er vel i bunn og grunn snakk om å tilpasse seg forandringene i samfunnet. Det å ikke ha FB profil er i bunn og grunn ikke noe big deal, men hvis ikke-vil-ha holdningen gjenspeiler seg i flere andre ting så syns jeg det heller mot huleboer-mentalitet.

Link to comment
Share on other sites

Ikke galt å ville være litt for seg selv eller kanskje være sosial på andre arenaer. Feks i sofaen med familien eller med jaktkamerater på hytta :) Vet ikke hvor onkel blås jurister drar linja mellom kombinasjonen mellom å være en som driver med utagerende festing og samtidig være våpeneier. Er det verre å flashe at man fester og flashe sine våpen(ikke samtidig da) som det er å gjøre det samme, men bare ikke poste bildene av aktivitetene på Facebook?

 

Polardego - våpeneier, nesten 100% alkoholfri og Facebookbruker :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid prøvd å begrense eksponeringen min når det gjelder våpen. Jeg Har ikke "arsenalet" i signaturen, jeg poserer ikke med våpen på bilder eller gjør noe stort nummer ut av det, hverken på nett eller i virkeligheten. De som kjenner meg vet hva jeg driver med uansett, de som ikke kjenner meg trenger stort sett ikke å vite det.

 

Og jeg var på fjesboka før, men gikk rett og slett lei. Lei av ti milliarder invites til tull jeg ikke var interessert i. Kan ikke si at jeg savner stedet stort, alt i alt var det heller innholdsløst.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke på FB, og det er ett valg basert på at jeg er nok eksponert som våpeneier her inne. Og at jeg ikke kan se for meg at jeg ville bruke FB uten at den største hobbyen min ble ganske så sentral.

 

Ellers er trådstarter så absolutt inne på noe vesentlig, våpeneiere er som folk flest. Men med untak av at vi er funnet skikket til å inneha våpen, noe som etter mitt syn betinger at en bruker hodet litt mer enn en tullinger flest. Spesielt når det kommer til kombinasjoner der våpen og t.d. rusmiddler er kombinert (eller virker være kombinert).

 

I den forbindelse kan man lure på hva en har i våpenskapet, har å gjøre sammen med en fuktig fest eller ti? Mangel på kritisk sans? Manglende evner til selvkontroll?

Mangel på skikkethet?

 

Faktisk tror jeg at de aller fleste med slike uheldige kombinasjoner, er mer en skikket. Da de nok aldri ville drømme om å misbruke våpna sine, de er nok mest en smule inskrenket i evnen til å se seg selv utenfra. Og evnen til å skjønne hvordan man desverre fremstår for personer som ikke kjenner de. Ikke minst har de ikke skjønt at ved å anskaffe seg våpen, har man også inngått en form for kontrakt med samfunnet. Der det blir stilt enkelte krav som de nok aldri har reflektert over. Jeg kjenner alkoholikere som har MP5 og skarpe skudd under senga (HV), men som ikke engang i kanon fylla ville drømme om å dra den frem. Og jeg kjenner folk (ikke alkoholiker) med HK416, som både før og etter noen drammer gjerne vil posere på stua med den, fordi den er så jekla "tøff". Ingen av disse ville drømt om å lade opp og skyte litt, det er bare at den ene har grensa ved at den blir liggende under senga. Mens den andre er så stolt over hva han har, at hans kritiske sans ikke helt holder følge med situasjonen. Og har grensa ved å posere med den (gjerne i fylla, men kun i egen stue). hvem som er i 20 åra og hvem som er i 40 åra av disse to, skjønner mann nok uten videre.

 

Ingen av de er ett problem, eller er farlige (tvert i mot). Men sett utenfra er det ikke tvil om at hadde samfunnet hatt kjennskap til disse to sine svakheter, ville det ha vært ett ramaskrik for å få de avvepnet. Problemet er at den ene fort kan få ett "tøft" bilde av seg på FB om han ikke passer på.

 

Alt dette er ting som folk flest tar innover seg med økende alder, og som rent sikkerhetsmessig ikke bekymrer meg nevnverdig. Problemet er at i dagens samfunn, får hvalpe streker fort forsiden i VG. Og for enhver annen enn de innvolverte, betyr det at personer uten styring med livene sine. Har våpen, bruker våpen. Og spør seg selv om hvordan i huleste heiteste myndighetene kan la dette passere. Og så får man nye ramaskrik om sentral oppbevaring av våpen o.s.v. Slikt blir rett og slett en fryktelig dårlig reklame for vår sport og hobby, og jeg kan ikke si jeg ikke forstår at folk reagerer. Jeg reagerer jo negativt på å se slikt selv, og det tror jeg de fleste som i det hele har tenkt over hvordan man fremstår for andre gjør.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke noe av hva dere som ikke er på facebook skriver :shock:

Hva har våpen med facebook å gjøre?????? hvem sier du skal legge ut bilder av våpen der??? helt frivillig hvilke bilder man legger ut.

Blir sånn SV politikk nesten dette..å si at jeg liker ikke facebook så derfor vil jeg forby det, og finner derfor på noe oppgulp om våpen bilder på facebook :!:

Hvor gammelmodig/gammeldags går det an å bli :lol:

Link to comment
Share on other sites

Skal man ikke kunne ta seg en fest og ha det litt morro selv om man er våpeneier? Det var det første jeg tenkte når jeg så denne tråden. Skal ikke våpeneiere ha det som andre folk og gå på byen og ha det morro? Er vi virkelig så spesielle? Men alt med måte selvsakt! Har man våpen og driver med jakt eller skyting så bør man tenke over hva man skriver, legger ut og komenterer på denne fjøsboka som vi alle har blitt så glad i(?) Man bør kanskje ikke ønske noen død i statusoppdateringen sin når man har våpen registrert på seg (man bør ikke det ellers heller). Og ikke bare våpeneiere, men folk flest burde tenke litt over det der med facebook, og hvordan man oppfører seg der!

 

Jeg er glad i å dele jaktbilder med vennene mine på facebook. Både så jaktkammeratene mine får se, og de som ikke jakter får se litt hva jeg bedriver tiden min med. Har fått mest positive tilbake meldinger på det. Men igjen, når JEG legger ut et jaktbilde på facebook er jeg nøye med og tenke over hva jeg skriver under. Nå så skriver jeg dato'n viltet er felt, hvilket dyr det er, og kanskje en liten tanke jeg har rundt dette. Den tanken skal ikke være noe som virker groteskt, men noe som får folk til å tenke, "hm, det der hørtes faktisk ikke så ille ut, kanskje jeg også skal prøve det". At man skaper noe positivt rundt det hele.

 

Men så var det det der med fest og morro da! Det er greit og ta seg en fest i ny og ne, det gjør vel de fleste av oss, til og med vi som eier våpen. Og da bør man igjen tenke over hvordan man oppfører seg på dette nettstedet før, under og etter festen. Så hvis man skal på fest, og på død og liv må skrive noe på statusen sin. Ikke skriv "fylla" eller "drikker meg drita!"

Kan man ikke heller skrive det at man skal ta seg en liten fest med noen kompisser eller noe sånn? Det høres jo så mye bedre ut! Også dagen derpå da, da er det som regel mange som bøtter ut med festbilder som bare viser fyll og faenskap. Det er greit det, bare ikke legg ut bilder av meg! Hvis noen legger ut et bilde av meg fra en fest som lett kan bli missforstått eller jeg synes er upassende i det offentlige rom, så ber jeg den som har lagt ut bilde om å fjerne det. Det er ikke værre enn det.

 

Så for all del, ha våpen, ta deg en fest, men alt med måte.

 

-NyGammel!

Link to comment
Share on other sites

Man kan leve lenge og lykkelig uten facebook, man kan også leve like lenge og lykkelig uten å liste opp våpengarderoben sin i signaturen her på kammeret, noe jeg vel gjorde på Sluttstykket da jeg var ung&dum.

En annen forutsetning for å leve lenge og lykkelig her i landet er å ikke kombinere fyll/fest med våpen.

 

Og hvis du på død og MÅ kombinere fyll/fest med våpen så sørg da for å gjøre det et sted folk ikke ser det og legg for all del ikke ikke ut bilder og historier om det hverken på nettet eller i lokalavisa.

 

Kort sagt: Bruk hodet!

 

 

Jada, jeg er på facebook, men uten våpen og de store utskeielsene i festlige lag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Facebook er veldig fint for å holde kontakt med slekt og venner og tidligere skolekamerater. Bruker man vettet og ikke legger ut "cowboybilder" og skryter uhemmet av alt man skyter, tråkker man ikke andre på tærne heller. I tillegg er det jo mulig å kommentere om venner legger ut tvilsomme bilder og kanskje få dem til å fjerne dem? Dessverre er det jo slik at det er mange umodne senfjortiser som absolutt må eksponere seg og vise hvor "kult" det er med våpen, fest og fyll.

 

Jeg kommer i hvert fall til å si fra hvor "kult" det er om noen av mine venner gjør det. Men det er nok en del av dagens ungdomskultur dette. Gutta skal vise hvor store muskler de har, hvor fine biler de har og hvor store panger de har, om de har. Jentene skal vise hvor fine de er...

 

Veldig "taktisk" å gjøre i forhold til senere mulige arbeidsgivere. Det blir stadig vanligere for mulige arbeidsgivere å google navn når de skal vurdere en søker. Veldig fint om det plutselig dukker opp et bilde hvor man feks står med spritflaske i den ene hånda og et våpen i den andre når man har søkt opptak til politiskolen...

 

Den eldre generasjonen er nok ikke så mye bedre enn den yngre, da vi også gjerne liker å ha våpen andre vil ha og størst, sterkest og raskest bil, men den yngre liker å vise seg frem til flere pga internett og mulighetene der.

 

Så det er ikke noe galt med Facebook, det er noe galt med mange brukere, for de tenker ikke fornuft og konsekvenser! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med NyGammel her, les hans innlegg igjen. At Fulmen skal ha fått milliarder av invites er bare sludder og vås, så populær er han ikke, men jeg er enig med han i dette med å eksponere våpen.

 

Hvorfor i all verden skal man eksponere seg med våpengarderoben i signatur her og andre steder? Er det akutt behov for en slags penisforlengelse?

 

Og til sist: Facebook er et flott møtested hvor man kan holde kontakt med venner og bekjente på en unik måte. Facebook svertes pussig nok som regel av de som aldri har registrert seg der.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et veldigt bevist forhold til både Facebook og diverse forum som jeg leser og skriver. Har en god del med kunder i andre land å gjøre, så jeg passer altid på hva jeg sier og gjør på internett. Jeg har ingen Facebook konto i mitt eget navn, og jeg prøver å passe på at ingen av mine venner på Facebook legger ut dumme bilder av meg (eller andre).

Jeg reiser også en god del, så det er ikke videre lurt av meg å annoserer til resten av verden at det finnes våpen i huset. Facebook o.l. er også et stor tema på sikkerhets samtaler etc vi har på jobb, bilder etc kan brukes som press middel, og da er det dumt å dele fyllebilder/meldinger med "tvilsomt" innhold med resten av verden

Link to comment
Share on other sites

Eneste som sier at jeg driver med jakt for folk som ikke står meg nærmest er at det ligger 2-3 skrytebilder av felt vilt, Og det at jeg hinter til at folk flest skal ta jegerprøven i ny og ned.

 

Jegger ikke ut bilder hvor den stakkars lille nusselige hjortekalven vommes, blodet renner ut av nesa og øynene er vidåpne. :lol:

Finnes verken statuser eller merkede bilder hvor jeg og alkohol er sammen.

 

Dette løpet akter jeg å kjøre videre også... :)

Link to comment
Share on other sites

Nå synes jeg poenget på mange måter har gått enkelte litt hus forbi (ikke myntet på de siste talere som jeg forøvrig er helt på linje med, har brukt litt tid på å få dette svaret ut). Denne tråden har jo lite med FB å gjøre (utover at det er ett medie man kan drite seg ut på, akkurat som her inne). Og er absolutt ikke noe for eller i mot FB tråd (som enkelte virker tro).

 

Poenget er at man ikke skal kombinere fest, fyll, og våpen. Eller tilsvarende uinteligente ting som å ønske noen død i full offentlighet o.s.v.

 

Om man så er på den forbaska fjesboka eller her på kammeret spiller ingen rolle. Men jeg er av den klare oppfattningen av at FB av natur, inviterer til mere deling av privatlivet. Og er dermed ett medie som en lettere kan komme ut å kjøre på.

 

Med andre ord, bør folk bruke hodet når en legger ut ting og tang på nett.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder nettet i sin alminnelighet, er det mange som ikke tenker på at det man legger ut, forsvinner fra ens kontroll i det øyeblikket man legger det ut.

 

Jeg har et standard sett med spørsmål som jeg stiller meg selv før jeg legger ut noe som helst:

:arrow: Er det greit at mine gamle foreldre ser dette?

:arrow: Er det greit at ungene mine ser dette?

:arrow: Er det greit at ungenes klassekamerater etc. ser dette? (mao. kan mine unger mobbes på bakgrunn av det jeg legger ut?)

:arrow: Er det greit at sjefen eller kollegene mine min ser dette?

:arrow: Er det helt OK at absolutt hvemsomhelst (fra tante Blå via den geskjeftige snushanen nedi gata til fyren nedi byen med knekk i knærne og brekkjern under senga på hospitset) ser dette?

:arrow: Vil jeg synes det er greit å se dette sjøl om tjue år?

 

Hvis svaret på alle disse spørsmålene er et klart og utvetydig "ja", ser jeg ingen problemer med å legge bilder, ytringer etc. på nettet. For eksempel Facebook (bortsett fra at jeg legger ikke fotografiene mine på Facebook, på grunn av lisensavtalen de opererer med). Jeg har en mistanke om at nok ikke alle gjør seg disse tankene før de legger ut dette og hint både her og der.

Link to comment
Share on other sites

Tar man seg tid til å sette seg inn i filtreringsmulighetene på facebook så kan man fint poste mot forskjellige publikum.

 

Eksempelvis så ser jeg ingen grunn til at mobilnummer og slikt blir lagt ut til de som ikke har behov for å ringe meg. For å kunne se slik info må man inn i en egen brukergruppe. Jeg ser heller ingen grunn til at folk jeg kun har omgått på jobb skal kunne se statusmeldinger eller hva gamle kompiser poster på veggen min. Bildegalleriet kan man filtrere som man vil både for enkeltpersoner og brukergrupper.

 

Det største ankepunktet jeg har mot facebook er at man må holde et øye med hvordan de endrer sikkerhetsinstillingene hele tiden. Man kan få seg en overaskelse der av og til, men har man et brukbart nettverk så får man som regel beskjed gjennom statusmeldinger.

 

 

Man skal være obs på et par ting. Profilbiler som henspiller på våpen kan være seriøst nok, men det hjelper lite hvis en av kompisene dine poster 20 år gamle fyllebilder fra studetiden og tagger deg :mrgreen:

 

Det er lurt å slå av denne funksjonen for folk utenfor næreste vennekrets.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et standard sett med spørsmål som jeg stiller meg selv før jeg legger ut noe som helst:

:arrow: Er det greit at mine gamle foreldre ser dette?

:arrow: Er det greit at ungene mine ser dette?

:arrow: Er det greit at ungenes klassekamerater etc. ser dette? (mao. kan mine unger mobbes på bakgrunn av det jeg legger ut?)

:arrow: Er det greit at sjefen eller kollegene mine min ser dette?

:arrow: Er det helt OK at absolutt hvemsomhelst (fra tante Blå via den geskjeftige snushanen nedi gata til fyren nedi byen med knekk i knærne og brekkjern under senga på hospitset) ser dette?

:arrow: Vil jeg synes det er greit å se dette sjøl om tjue år?

 

+1

 

 

Det er jo det samme om du legge ut bilder av biln dine og skrive om fylla ????

Skjønner egentlig ikke probleme ?

 

Selv skriver jeg nesten aldri om fylla, og alle bildene jeg har om våpen/jakt har jeg laget en mappe slik at kunn de jeg vill får se disse bildene.

Link to comment
Share on other sites

Tja, hva skal man si? At det å stå med våpen i den ene hånden og vodka'en i den andre ikke er det smarteste er jeg forsåvidt enig, men jeg synes det er litt forjævlig hvis jeg ikke skal få legge ut bilder av hobbyen min. Jeg husker godt da jeg kjøpte min første rifle, du og du så stolt jeg var, her hadde jeg klart å spare i en evighet føltes det ut som, og endelig kunne jeg realisere drømmen. Jeg er særs forsiktig med hvilket bilder jeg legger ut, men jeg er enda mer forsiktig med vennene jeg legger til. For meg Facebook for venner som kjenner meg og hobbyene mine, ikke for perifere jobbkontakter og snurte ex'er som jeg hadde sex med for syv år siden.

 

Det å være våpeneier stiller noen særskilte krav, men jeg er uenig at vi skal oppføre oss som at hobbyen vår ikke tåler dagens lys. I min verden er jakt og skyting sunne hobbyer som, i min erfaring, primært bidrar med gode holdninger.

 

Det finnes alltid en middelvei, ikke trenger vi å legge ut rølpebilder, ei heller gjemme unna hva vi driver med.

:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dette er en dårlig kombinasjon og vitner om dårlig utviklet kritisk sans.

 

Hvorfor i ALLE dager sier du at dette "kombineres"? Ja man har våpen på profilbilde, ser virkelig ikke problemet, sålenge det ikke er alkohol på det samme bildet.

Jeg oppbevarer våpen og alkohol i samme hus, er det like "dårlig utviklet kritisk sans"? Hvor drar du denne grensen?

Link to comment
Share on other sites

@kimjorgen: Hvis du skal bruke FB til i hovedsak å ha kontakt med dine jakt- og skyttervenner, er det selvsagt ok å ha et våpen som profilbilde.

 

Hvis derimot 95% av dine innlegg er av typen: "Blir det nå drekking i kveld? Fy fan æ ska bli dritings i hælga. Det va ein jævla fæst - eineste æ hugse på e at æ spydd" osv osv, hvorfor skal du da ha en revolver som profilbilde?

 

Her på Kammeret er en blant likesinnede. På FB er det både våpenmotstandere og jaktmotstandere. Hvorfor gi dem vann på mølla?

Link to comment
Share on other sites

@kimjorgen: Hvis du skal bruke FB til i hovedsak å ha kontakt med dine jakt- og skyttervenner, er det selvsagt ok å ha et våpen som profilbilde.

 

Hvis derimot 95% av dine innlegg er av typen: "Blir det nå drekking i kveld? Fy fan æ ska bli dritings i hælga. Det va ein jævla fæst - eineste æ hugse på e at æ spydd" osv osv, hvorfor skal du da ha en revolver som profilbilde?

 

Her på Kammeret er en blant likesinnede. På FB er det både våpenmotstandere og jaktmotstandere. Hvorfor gi dem vann på mølla?

 

Spørsmålet er jo om man har jakt og våpenmotstandere på sin venneliste, de få jeg har på min venneliste som ikke er overbegeistret for skyting er ikke verre enn at de tåler å se skytebilder uansett, det er ingen andre enn de på min venneliste som ser mine bilder.

Link to comment
Share on other sites

Og da lurer jeg på: hva i allverden er galt med Facebook? Såfremt man bruker hodet, så er FB en genial måte å holde kontakten med folk man ikke treffer så ofte. Jeg selv har f.eks. "snakket" med folk som jeg gikk sammen med på barneskolen og VGS, og jeg syns det er skikkelig morro å høre hva folk har gjort de siste 10-15 årene.

 

Ikke noe galt med FB, men hvis man ønsker snakke med noen eller høre hvordan de har det er det jo bare å ringe....eller stikke innom. Det blir for dumt hvis man skal logge seg på for å vite hva folk har spist til middag eller hvordan middagen så ut etter fordøyelsen var ferdig :-)

 

Det som er tragisk er som blir beskrevet i innledningen, mange tenker ikke over at det "kule" bildet faktisk kan gi andre ett feil inntrykk av enten han/hun som person eller idretten mange driver med. Ei heller er mange klar over problemer FB drar med seg om 5-10 år. Hva når man skal søke på en jobb hvor man skal fremstå som respektabel og lovlyding når ved ett enkelt søk kan finne bilder og informasjon fra hele oppveksten.....

 

+1 som ikke er på FB

 

K.

Link to comment
Share on other sites

@kimjorgen: Hvis du skal bruke FB til i hovedsak å ha kontakt med dine jakt- og skyttervenner, er det selvsagt ok å ha et våpen som profilbilde.

 

Hvis derimot 95% av dine innlegg er av typen: "Blir det nå drekking i kveld? Fy fan æ ska bli dritings i hælga. Det va ein jævla fæst - eineste æ hugse på e at æ spydd" osv osv, hvorfor skal du da ha en revolver som profilbilde?

 

Her på Kammeret er en blant likesinnede. På FB er det både våpenmotstandere og jaktmotstandere. Hvorfor gi dem vann på mølla?

 

 

Jeg ser fortsatt ikke problemet. For å sette det litt på spissen så blir det jo akkurat samme som om man hadde hatt en bil på profilbildet. Alkohol og bilkjøring skal vel heller ikke kombineres..

Link to comment
Share on other sites

hehehehe artig tråd...klarer ikke helt å se nødvendigheten av en slik diskusjon.

har facebook...har ingen fyllefestalbumer der, men har ett bilde av rifla mi der...tror jeg...

men om samtlige her inne hadde ett bilde der de sitter på rølpefest og ett bilde der di står med våpen i hånd, så må dem jo for svarte ¨få ha det...ser ikke problemet.

kan ikke helt forstå hvorfor "vi" alltid skal se ut som avholdende søndagskolebarn bare fordi vi har våpen. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe galt med FB, men hvis man ønsker snakke med noen eller høre hvordan de har det er det jo bare å ringe....eller stikke innom. ...

Er helt enig der, men telefonsamtalen sitter ganske langt inne når du ikke har snakket med personene på 15 år... :wink:

Link to comment
Share on other sites

For meg er facebook en unik mulighet til å holde kontakt med slekt og venner, da vi er ganske spredt rundt om i verden :) Dessuten er det litt gøy å flørte med dama på fb :wink: Men til poenget: Fyll, fest og våpen hører ikke sammen, verken på facebook eller "in real life"!

Som våpen-eiere har vi å føre oss som "pålitelige og edrulige", samme regler gjelder for Husqvarna motorsag så vidt jeg husker fra brosjyren :roll:

Link to comment
Share on other sites

Litt OT (og dette har vært oppe før), men FB kan være veldig underholdende: Jaktmotstand gruppa lever videre i all sin "prakt". Det finnes et par gullkorn på toppen...

Dobbeltmoralen er livskraftig i denne gruppa... Her opprettar dei ei fb-gruppe fordi dei er motstandarar av at me jegerar skyt dyr, men når ein av dei ivrige legg ut ein link om elghunden som vart skoten i Trysil trykker dei "liker"-knappen... Flotte folk desse jaktmotstandarane :(

Link to comment
Share on other sites

Facebook er en ting, men er noe mer betenkelig det som legges ut på youtube av forskjellige skyte- og jaktvideoer, er masse vann til møllene til de som ikke deler våre synspunkter angående våpen eller jakt....

 

Vi har et land som ligger litt nedenfor og til venstre for oss på kartet. I dette har folk med våpen og jakt som hobby gått stille i dørene i alle år, og det har straffet seg før, straffer seg nå, og kommer til og straffe seg i fremtiden.

 

Hvis Folk Flest lever i lykkelig uvitenhet om våpen og jakt, så biter det bare oss på et senere tidspunkt.

Det er bedre og lage en "Gutta på Tur" youtube film fra en jakttur, en at vi en dag må dra på jakt og skytebanen i all stillhet og helst i finlandshette av frykt for og bli gjenkjent. Få våpen og jakt "mainstream", vi kan ikke ivareta noen av delene veldig lenge skal vi late som vi ikke eksisterer, og håpe at vi blir glemt og latt i fred. Pistolskytterne i UK prøvde det, det virket ikke for dem.

Link to comment
Share on other sites

Kan vel bare prate for meg selv.. Here it goes:

Våpeneiere som ikke drikker, det finnes, men jeg tar meg en fest en gang i blant..

Å eie våpen + ta en fest.... Jeg har ingen problemer med det..

Å feste + være gjennomgående uansvarlig....Har jeg store problemer med..

Våpen+Alkohol hører iallefall ikke sammen.. Men hver for seg, så kan de gi mange gode stunder =)..

 

Gjennomgående fokus på å være mest mulig drita, være minst mulig ansvarlig(Les:Fjortisfakter), gjør en vel ikke akkurat skikket til å ha skytevåpen..

 

Er det gjennomgående fjortisfakter, så er det bare flott at det kommer til syne, slik at onkel blå kan komme og slanke vekk garderoben. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...