Jump to content

Håpløse titler på tråder


høggern

Recommended Posts

vi har en meny på venstre side, hvor de sist postede tråder kommer opp. der er det begrenset med plass for tittel. da blir det håpløst med titler på tråder som er som dette:

noen som vet hvor man kan få tak i sauerdeler, alt man da ser er "noen som vet hvor"denne tråden kunne feks vært kalt "sauerdeler, hvor?"

 

eller

 

hvorfor er det så vanskelig å få tak i ladekomponenter fra XXX alt man da ser er "hvorfor er det så vanskelig"

 

denne tråden kunne feks vært kalt "ladekomponenter fra XXX, hvorfor er det vanskelig å få tak i?" da ser "man "ladekomponenter fra xxx....."

dette var to eksempler. de er ikke nødvendigvis tråder vi har hatt her på forumet, men allefall ganske like de vi har hatt innimellom. tittelen sier lite, og man må klikke for å se hva det handler om. ord som hvorfor, hvordan, osv tar opp plass i begynnelsen av tråd tittelen. det er slutten av tittelen som blir borte, så da kan man ta all småpratet etter begynnelsen.'

 

bare en oppfordring så man lettere kan se hva tråder handler om.

 

min oppfordring er å skrive korte titler.

jeg har sikkert syndet mot det selv og, men skal prøve skjerpe meg.

Link to comment
Share on other sites

Godt poeng. "Å ta det viktigste først" gir god oversikt; ser helt klart fordelene. Jeg skal prøve å etterleve det i fremtiden!

 

(Og bare for å ha gjort det, siden innlegget ovenfor formelig ber om det :twisted: : En setning starter ikke nødvendigvis med stor bokstav, som for eksempel en bisetning som denne. En periode (alt mellom to punktum) derimot, starter med stor bokstav. Men bare for å gjenta: jeg har intet ønske om å bedrive pirk på dette nivået, men akkurat nå var det bare noe så inn i granskauen fristende!)

Link to comment
Share on other sites

Pirke, pirke...

En setning starter med stor bokstav. Ser flere tråder det syndes med :wink:

 

å den delen av svaret skulle tilføre tråden hva?

 

siden du har ønske om å være norsklærer, kan du jo lage en egen tråd om dette.

ta opp temaer som rettskriving, stor forbokstav, lengde på setninger, bruk av og/å, osv.

dette vil nok interessere enkelte voldsomt. ;)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Like håpløst som dårlige titler er at ikke hele tråd tittelen vises i rubrikken "NYE TRÅDER". På et langt trådnavn (som blir langt av at starter vil være så beskrivende som mulig!!) må man alikevel åpne tråden for å se hva det egentlig handler om. Eks en tråd nå; Noen som hvet hva som skjer med ......

Når man åpner tråden så ser man at det er Scanarms til slutt.

 

Like før man må starte med forsvarets logistikk benevnelser for å fange opp tema; "vinter under lang", eller var det "lang under vinter"?

 

Må da være mulig å fullføre setningen i linjen under :| mente det var slik på SL

Link to comment
Share on other sites

Like håpløst som dårlige titler er at ikke hele tråd tittelen vises i rubrikken "NYE TRÅDER". På et langt trådnavn (som blir langt av at starter vil være så beskrivende som mulig!!) må man alikevel åpne tråden for å se hva det egentlig handler om. Eks en tråd nå; Noen som hvet hva som skjer med ......

Når man åpner tråden så ser man at det er Scanarms til slutt.

 

Like før man må starte med forsvarets logistikk benevnelser for å fange opp tema; "vinter under lang", eller var det "lang under vinter"?

 

Må da være mulig å fullføre setningen i linjen under :| mente det var slik på SL

 

eller skrive kortere titler. eller skrive stikkord først, så fylle på med all spørringa etterpå.

feks: scanarms, hva skjer med de?

da kommer navnet på butikken og iallefall hva skjer også med.

Link to comment
Share on other sites

å den delen av svaret skulle tilføre tråden hva?

 

siden du har ønske om å være norsklærer, kan du jo lage en egen tråd om dette.

ta opp temaer som rettskriving, stor forbokstav, lengde på setninger, bruk av og/å, osv.

dette vil nok interessere enkelte voldsomt. ;)

 

Du etterlyste etter det jeg kan se ryddighet i trådtitler.

Link to comment
Share on other sites

å den delen av svaret skulle tilføre tråden hva?

 

siden du har ønske om å være norsklærer, kan du jo lage en egen tråd om dette.

ta opp temaer som rettskriving, stor forbokstav, lengde på setninger, bruk av og/å, osv.

dette vil nok interessere enkelte voldsomt. ;)

 

Du etterlyste etter det jeg kan se ryddighet i trådtitler.

ufattelig korrekt ;)

gidder ikke diskutere gramatikk her:)

 

men som vi er enige om, om man har de viktigeste tingene først i tittelen, vil man lettere kunne sortere tråder.

så vi slipper tråder som man bare ser "hva synes dere gutta her om........"

Link to comment
Share on other sites

Er i prinsippet enig men det som er farlig med slike tråder som dette er at folk deretter lager tråder med ett eller to ord fordi di skal være flinke, og resultatet blir at overskriftene blir lite beskrivende pga. at de er for korte! Da blir det vel det som man skal klage på. Hvorfor ikke går inn på 'Se siste inlegg'? Da ser man siste innlegg fra sist man var logget inn. Hele overskrifta og greier. Problem solved!

Link to comment
Share on other sites

man klarer få alt inn på menyen til venstre om tittelen, eller ialefall det viktigste i tittelen kommer først, å er på ca 30-40 tegn. det er 1/4 av en sms, å da må man vel klare å formidle noe forståelig?

 

det jeg frykter er for lange tråder som begynner med:

-hvorfor tar det så utrolig lang tid....

-hva kan jeg gjøre for at det aller beste....

-hva er den aller beste som fins for.....

-hva synes dere jeg skal gjøre med...

 

for da er det alt som står på venstre side......

Link to comment
Share on other sites

å den delen av svaret skulle tilføre tråden hva?

 

siden du har ønske om å være norsklærer, kan du jo lage en egen tråd om dette.

ta opp temaer som rettskriving, stor forbokstav, lengde på setninger, bruk av og/å, osv.

dette vil nok interessere enkelte voldsomt. ;)

 

Du etterlyste etter det jeg kan se ryddighet i trådtitler.

ufattelig korrekt ;)

gidder ikke diskutere gramatikk her:)

Korrekt gramatikk og språkføring har faktisk mye med ryddighet i trådtitler å gjøre - så jeg synes absolutt det kan nevnes i samme kontekst. Når jeg leser "Rådyr ammunisjon" i lista til venstre, blir jeg lokket til å bruke tid på noe jeg ville oversett, hadde det vært skrevet riktig; "Rådyrammunisjon". Bare et eksempel som utmerket godt hører hjemme i samme kontekst.

 

Trådtitler som ikke sier noe som helst, slik de du diskuterer her, åpner jeg bare unntaksvis - gjerne ved uhell (bomklikk).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg er litt sent ute i diskusjoene men i og med at jeg sitter på HINT nå og kjeder rævva av meg leser jeg alt!

 

Synes også informative trådtitler er fint, men ser ikke helt kritikken, og i allefall hos meg er det bare å føre musepekeren over titlene i menyen til venstre så ses hele titelen uten å åpne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Er absolutt enig i at tråd-titler bør være beskrivende og at man bør ha et bevisst forhold til hvordan de formuleres.

 

Som et innspill til de som nevner at lengden på overskriftene som vises på menyen til venstre bør utvides: hvis man holder musepekeren over en slik overskrift så vil man oppdage at hele overskriften vises etter et par sekunder, som en såkalt "tool-tip". På den måten kan man lese hele overskriften uten å nødvendigvis klikke seg inn på tråden. Er det til hjelp, kanskje?

Link to comment
Share on other sites

Som et innspill til de som nevner at lengden på overskriftene som vises på menyen til venstre bør utvides: hvis man holder musepekeren over en slik overskrift så vil man oppdage at hele overskriften vises etter et par sekunder, som en såkalt "tool-tip". På den måten kan man lese hele overskriften uten å nødvendigvis klikke seg inn på tråden.

... og hvis man bruker "se nye innlegg" eller "se aktive emner" i stedet for hovedsiden, får man ikke bare hele emnetitler -- men informasjon om underkammer, forfatter, siste poster, og antall sider.

 

Dere som bruker hovedsiden som utgangspunkt: er dere genuint interessert i å bruke 80% av siden på en liste over forskjellige underkamre? Eller er det bare av gammel vane?

 

Jeg er selvfølgelig tilhenger av beskrivende titler, men synes det blir litt dumt å bruke den forenklede venstrekolonnen på hovedsiden som eneste målestokk.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg holder musepekeren over tråden hopper det opp et vindu med full overskrift. På de tråder det er vanskelig å se om det er noe av interesse, tar det 1 sek å finne det ut...

 

Selvfølgelig skal tråden være så beskrivende som mulig, men er ikke alltid like lett å få til.

 

Hold pekeren over tråden og ta deg tid til 1 sek...Vi trenger ikke lage storm i vannglass. Kanskje ikke alle som vet om metoden... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg holder musepekeren over tråden hopper det opp et vindu med full overskrift. På de tråder det er vanskelig å se om det er noe av interesse, tar det 1 sek å finne det ut...

 

Selvfølgelig skal tråden være så beskrivende som mulig, men er ikke alltid like lett å få til.

 

Hold pekeren over tråden og ta deg tid til 1 sek...Vi trenger ikke lage storm i vannglass. Kanskje ikke alle som vet om metoden... :wink:

fortsatt en "ting man må gjøre" som gjør at det er vanskeligere enn å bare lese rett fram.

uansett, det er ikke storm i et vannglass slik jeg oppfatter det. det er en oppfordring om å kutte ut all det unødvendige kanelet i begynnelsen av setningen. å heller ta det på slutten av setningen om det MÅ være med.

Link to comment
Share on other sites

Tja, så lenge trådtittelen passer, hva er galt med litt spenstige formuleringer (så lenge man ikke ROPER, så klart ;) )? Jeg humrer ennå litt i skjegget når jeg tenker på tråden "Nettingstrømper og annet undertøy" som gikk på SL og som (egentlig) var en saklig produktomtaletråd om Aclimas ullnettingundertøy kontra Brynjes nettingsuperundertøy...

Link to comment
Share on other sites

fortsatt en "ting man må gjøre" som gjør at det er vanskeligere enn å bare lese rett fram.

uansett, det er ikke storm i et vannglass slik jeg oppfatter det. det er en oppfordring om å kutte ut all det unødvendige kanelet i begynnelsen av setningen. å heller ta det på slutten av setningen om det MÅ være med.

 

Jo - dette er storm i et vannglass...

 

Jeg vil heller ha gode beskrivende titler på godt norsk enn "sms-språk". Det kanelet som du ikke liker er det jeg velger å kalle "norsk språk". Jeg foretrekker faktisk at folk bruker tid og krefter på å formulere seg så godt som mulig framfor å bare rable ned noen gloser. Det virker rett og slett fordummende å lese innlegg og titler som bærer preg av slurv og hastverk. Det handler ikke bare om å få svar på et spørsmål, det handler om å kommunisere på en høfflig og god måte også.

 

Det er mer behagelig å lese "Hvor kan jeg få kjøpt rimelige spader til feltbruk?" enn "Spader, billig til felt, hvor??"

 

Kall en spade for en spade sier jeg. Hold peker over tittelen så kommer hele trådnavnet opp. Jeg kan ikke fatte at det skal oppfattes som et hinder eller irritasjonsmoment.

 

Grey Ghost

Link to comment
Share on other sites

Det er mer behagelig å lese "Hvor kan jeg få kjøpt rimelige spader til feltbruk?" enn "Spader, billig til felt, hvor??"

ja man kan formulere det på mange måter.

 

"vet dere hvor jeg kan få kjøpt billige og gode spader til feltbruk?" det er en fin, beskrivende tittel. desverre vil du ikke kunne vite om det er spadetråden, eller den ikke i det heltetatt beslektede tråden "vet dere hvor jeg kan få kjøpt billige og gode kuler til pistoltrening i min glock?" eller tråden "vet dere hvor jeg kan få hjelp til å bedde rifla mi?". du vet ikke hvilken av disse tre trådene det er før du drar musepekeren over dem. jeg intresserer meg kansje ikke veldig i feltspader eller treningskuler til glock, så for meg vil kansje 2 av disse være uintressante. om man da isteden skriver:

"treningskuler til glock, hvor får jeg tak i det?"

"bedding av rifla, hvokan jeg få hjelp til det?"

"billige og gode feltspader, hvor får jeg tak i det?"

så er det lett å sjalte ut hva som er totalt uintressant.

det er ikke så vanskelig. å det trenger ikke være sms pråk.

Link to comment
Share on other sites

Det er veldig bra her i forhold til endel andre forum, men dårlige eller intetsigende navn på tråder er faktisk ødeleggende for forumet.

Forumets deltagere har en enorm kunnskap, noen slutter etterhvert å svare fordi spørmålet har vært stilt 20 ganger før, feks: jeg skal kjøpe ny hagle, hva anbefaler dere? Kan jeg skyte stål med hagla mi?

De beste trådene er de hvor det bare står: HJELP!!!! den har jeg heldigvis ikke sett på dette forumet ennå.

Men vi har jo noen hvor bare produsenten navn blir brukt feks. Colt, sikkert greit hvis den skal handle om Colt, men helt håpløst hvis man skal diskutere perkusjonsrevolver eller helautomatiske rifler for nærstrid.

Jeg vet ikke hvorfor, men noen bruker konsekvent ikke søkefunksjonen på forumet.

På noen forum blir folk skjelt ut på det groveste nå det brukes dårlig navn på trådene, det er sikkert en god måte å stoppe rekruteringen til forumet på.

 

Jeg tror faktisk vi må leve med disse trådene og heller prøve å rettlede på en hyggelig måte.

Link to comment
Share on other sites

Så agurktiden er ikke forbi?

 

Siste innleggslista på venstre side av hovedsiden rommer i det minste 30 tegn. Det burde i alle fall greie seg for å få frem en viss betydning av temaet. Nesten uansett hvilket tema man vil ta opp.

 

Nå er jeg i viss grad enig med høggern, samtidig ikke. Det tar et brødelen av et sekund å holde curseren over teksten for å få hele overskriften. Hvis det ikke er mulig å få med betydningen på 30 tegn så må det bli slik.

 

Men når det gjelder "Hvor kan jeg få kjøpt rimelige spader til feltbruk?" , så er det ikke vanskelig å formulere det til f.eks. "Spader til feltbruk?"

Man behøver da ikke på død og liv nevne at de bør være rimelige før i første innlegg.

 

På den annen side er det mye verre å gi for lite informasjon i overskriften.

I steden for: "vet dere hvor jeg kan få kjøpt billige og gode kuler til pistoltrening i min glock?" (som i seg selv faktisk er et helt innlegg!),

så kommer i steden: "Kuler!"

Det er mye, mye verre...

 

Å jo.. "Hjelp" har dukket opp. Men de blir omformulert ganske kjapt etter en anmodning av moderator. :wink:

Link to comment
Share on other sites

På den annen side er det mye verre å gi for lite informasjon i overskriften.

I steden for: "vet dere hvor jeg kan få kjøpt billige og gode kuler til pistoltrening i min glock?" (som i seg selv faktisk er et helt innlegg!),

så kommer i steden: "Kuler!"

Det er mye, mye verre...

jeg viste en enkel måte å omformulere tittelen på slik at det viktigste kommer først så kan alt det uvesentlige kanelet komme etterpå.

jeg mener ikke tittelen skal kokes ned til ett ord.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Skal du bruke tid på alt som ikke er skrevet riktig bør du si opp jobben din og redigere nettet på heltid.

Er det slik at du ikke kan la være, så start med å sende en PM til den gjelder og la tråden uten mål og mening dø ut.

Jeg forstår ikke at det skal være nødvendig å irritere seg over absolutt alt som finnes.

Det er ikke alle som er forumbrukere på heltid og derfor ikke får med seg alle kjøreregler som er lagt her. Ikke er det alle som bryr seg heller, slik er det bare og dette må vi nok leve med.

 

Så mitt tips Høggern når dette oppstår igjen. Send en PM selv eller tenk tilbake til når du selv var kalv. Ivrig og overopphetet av dine interesser der alt annet ikke betydde noe, og du ville vite mest mulig på kortest mulig tid. Jeg tviler på at du tok hensyn til alle de gamle kara i slike stunder. De som lot seg irritere over latterlige ting når det er krig, barnevoldtekter, sult og naturkatastrofer rundt om på denne lille kloden. Kankje på tide å ta seg en titt rundt om, på de som virkelig har problemer i hverdagen 8)

Jeg blir helt matt over hva som kan bli et problem

Link to comment
Share on other sites

Kansje du har rett.

men jeg redigerer ikke nettet. jeg klager ikke på skriveleif eller slike ting. det eneste jeg påpeker i denne tråden er titler på tråder som er håpløse.

 

Poenget mitt er å prøve få vekk slike trådtitler som begynner med de første 6-7 like ordene. Det gjør nemlig menyen til venstre over siste innlegg tilnærmet verdiløs.

 

Men beklager om jeg plager noen med forslag til hvordan jeg mener ting burde vært gjort for at kammeret kunne blitt bedre.

Link to comment
Share on other sites

Om man skal få til de overskriftene derre vil ha her må man vel være: forfatter elr noe lignende

husk at det faktisk fines folk med lese/skrive vansker og som er ordblinde!!!!!!!! (meg selv inkludert)

men det er greitt nok er vi ikke velkommen til et forum for vi skriver ordene i enn annen rekefølge enn hva derre vil ha det kan vi jo starte et eget hvor det er lov til å skrive feil og kansje ikke værdens beste overskrift!!!!!!!!!!!

til og med feilskrivinger har jeg fått beskjed fra enkelte moderatorer på å skjerpe meg på og da blir jeg forbanna!!!!!!!!! :evil:

Link to comment
Share on other sites

På et forum jeg er moderator på så blir tråder med dårlig tittel (type: hjelp, Hva skjer? etc) slettet.

 

Kanskje noe for Kammeret.no å begynt og praktisere hvis dette er et stort problem?

 

Støttes :!:

 

Alt for mange intetsigende titler. Her har moderatorene en stor jobb å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Her er alle velkomne til å poste og lage nye trådar, uansett ferdigheiter innan skriving og gramatikk.

 

Vi må berre oppfordre folk til å skrive so godt dei kan, og prøve å ha gode trådtitlar. Vi prøver å ta tak i dei verste eksempela, som regel ved hjelp av ein hyggeleg og diskre PM. Det er ikkje alltid lett å vite heilt korleis ein skal handtere dette, nettopp pga feks dysleksi.

Vi klarar dessverre ikkje å ta tak i alt som ein eller annan av våre knappe 7000 brukerar reagerer på, og må berre be om forståelse for det.

 

mvh VestlandsJeger

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver med denne tråden oppfordre brukere til å ikke lage titler som blir vanskelig å tyde slik at man ikke trenger kontakte moderatorer, slik at ikke moderatorer trenger endre trådtitler. Men i beste kammer stil blir selv dette en tråd hvor enkelte snakker om skrivefeil og andre ting som det i utgangspunktet ikke var snakk om.

Jeg sier ikke på noen måte at noen ikke er velkommen til å poste uansett hvordan de skriver norsken sin. For meg er ikke noens skrivefeil noe problem. Men jeg kom med en oppfordring ang trådtitler. At noen vil kverulere i selv denne tråden gir meg kansje svar på spørsmålsformuleringa i en annan tråd jeg leste i går.

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=28&t=25212

 

 

Jørn

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Skrivefeil er vell (vel?) ikke noe å henge seg opp i? Såklart hvis noen skriver så mye feil at man ikke klarer å tyde hva som skal stå der, så kan det raporteres. Men dobbel konsonant og stor bokstav i starten av en setning osv er bare bagateller for oss dyslektikkere. Men jeg må si meg enig med trådstarter, at det faktisk er mange "håpløse" trådtitler. MEN det finnes en raporterings knapp, så moderatorne kan sende en hyggelig PM og si ifra. De fleste med litt masse mellom øra vill da sikkert endre på tittelen :wink:

Men små skrivefeil synes ikke jeg er noe å henge seg opp i. Det er garantert skrivefeil i dette innlegget, men jeg regner med de fleste skjønner hva jeg skriver.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser poenget til Høgger'n, og selv om det ikke er noe stort problem for meg

skjønner jeg ikke hvorfor det skal erklæres krig mot mannen, han kommer med et

konkret forslag, lik det eller ikke lik det.

 

Vanligvis når noen påpeker feil og mangler ved forumet, eller viser generel misnøye

blir det et helvetes spetakkel fordi man ikke kommer med konkrete ting som kan

forbedres. Her kommer noen med et konkret punkt og jaggu blir det ikke spetakkel da også.

 

Synes forøvrig praksis med at moderatorer sier ifra når trådtittel ikke er bra er en god greie,

så får moderatorene velge selv om de vil gå på slike trådtitler som det her vises til, noe de kanskje alt gjør.

 

Oppfordringer om å si opp jobben og redigere nettet på heltid osv bør man holde seg for god til.

Link to comment
Share on other sites

Om man skal få til de overskriftene derre vil ha her må man vel være: forfatter elr noe lignende

Har du forfattet et innlegg, er du forfatter av innlegget. Så enkelt er det; du er en forfatter (eller noe).

 

Å være dyslektiker er på ingen måte en unnskyldning for å ikke skrive en innleggstittel som indikerer hva postingen handler om. Det handler kun om å bruke hodet en liten smule, for skrive kan du allerede, ikke sant? Dette handler ikke om skrivefeil, men om å ta hensyn til forumets brukere.

 

Jeg er enig med Høggern.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Høggeren jeg også , enkelte trådtitler er helt håpløse. Etter en stund blir man lei av å kikke inn i tråder som handler om noe helt annet enn man skulle få inntrykk av med trådtittelen. Da ser man etterhvert bare etter noen faste gamle tråder som man vet hva handler om fra før , og generelt blir man etterhvert mindre engasjert i forumet som helhet , og skriver mindre og mindre........

 

Er vel noe av det samme som en annen tråd her som handler om at endel av de gamle forumbrukerne er borte.......

Link to comment
Share on other sites

Tja, si det? Omtrent i samme gaten som å sammenlikne et greit kompromiss med ekstremisme den ene eller andre veien?

 

Jeg ser ingen som helst problem i å ta hensyn til andre. Jeg ser heller ingen verdens problem i å treffe korrigerende tiltak dersom problemet begynner å få betydning for forumets lesbarhet.

Link to comment
Share on other sites

Dette lukter evighetsprosjekt!

Hold musepekeren over, så ser du hele beskrivelsen. Tror inderlig at dere ikke har så dårlig tid, at en ikke kan svinge innom de trådene som ikke har en god beskrivelse. Om dette er irriterende er en annen sak, hva er det folk ikke irriterer seg over??

 

På alle forum som jeg er registrert, så dukker denne problemstillingen opp.

Ser at på de forumene jeg er bruker, så har det ikke kommet noe løsning, jeg har derfor ikke stor tro på en løsning her heller.

 

Hvis det blir for mye *pirk*pirk* , så går folk lei!

 

-Min mening...

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg antar du går omtrent like lei som meg hver gang jeg må innom halvparten av trådene jeg skal lese fordi tittelen ikke sier et fnugg om hva postingen handler om. Det vil være bedre å ikke skrive noe som helst i tittelen dersom man ikke evner eller gidder å gi en kort beskrivelse av innholdet.

 

Jeg for min del har en enkel løsning jeg har brukt i flere år allerede. Fenger ikke tittelen, åpner jeg ikke tråden. Dersom folk ønsker at andre skal lese det de skriver, bør de også gjøre seg fortjent til det - blant annet ved ikke å kaste bort andres tid, som de gjør hver gang de ikke gidder å skrive en skikkelig trådtittel. Jeg synes faktisk det er både respektløst og frekt.

 

En løsning som fungerer er at moderatorene sletter innlegget/tråden, slik de gjør i andre fora.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner egentlig ikke hva problemet er, bortsett fra at det er noen som slurver....!??!

Alternativet er å få forumregler inn i grunnskolen :lol:

 

edit: Hvis en tar en kjapp titt på hovedsiden 'Aktive emner' så synes jeg at det ikke ser så forferdelig ut :D

============================================================================================

"håpløs

1 som ikke gir håp: kjempe for en håpløs sak / situasjonen, tilstanden er håpløs / det ser håpløst ut

2 uforbederlig: et håpløst rot / en håpløs elev / nei, du er håpløs!

Synonymer: 1. deprimerende, desperat, dødsdømt, fortvilet, (hel)svart, mistrøstig, nedslående, redningsløs, trøstesløs, umulig"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...