Jump to content

Håpløse titler på tråder


høggern

Recommended Posts

Sikkert ingen umiddelbar løsning på hele problemet, men vi må ikke glemme at det er så utrolig mange individer her inne, som alle igjen er forskjellige, både positivt og negativt.

 

Noen forslag...

 

[*]Brukere av kammeret.no ikke svarer på tråder med dårlig overskrift, således burde vedkomne bli gjort oppmerksom på at svar vil komme når tittel er endret.

-[*]Stenge/slette tråder

-[*]Oppfordre f.eks gjennom PM, at tittel er lite beskrivende

-[*]La ting gå sin gang, deretter håpe på at andre brukere rettleder.

 

Etter min mening så har vi alle kollektivt ansvar for å rettlede våre 'kammerater'

 

Anyone?

Link to comment
Share on other sites

Hva med å gi moderatorer adgang til å endre trådtittelen?

Det har vi adgang (mulighet) til - men vi gjør det nødig, sender heller oppfordring til trådstarter på PM.

Brukere av kammeret.no ikke svarer på tråder med dårlig overskrift, således burde vedkomne bli gjort oppmerksom på at svar vil komme når tittel er endret.

Jeg tror en oppfordring til en absolutt boikott kan by på visse praktiske vansker, vi er snart 7.000 brukere - !

 

Lange/uklare/dårlige overskrifter er, slik jeg oppfatter det, et symptom på en annen "sykdom": At det startes alt for mange omtrent like tråder. I stedet for å bruke søkefunksjonen, eller bla seg noen sider nedover i de akutelle fora, starter mange en ny tråd (eller flere i samme slengen). I noen av disse tilfellene viser vi moderatorer til en tilsvarede tråd, og stenger den nye, eller slår den sammen med den gamle. Eller viser hvor mange paralleltråder det er. Men det "pøses" ut nye parallell-tråder, fortere enn vi rekker å moderere.

 

Så min oppfordring blir: Skal du starte ny tråd, så tenk NØYE gjennom saken, inkludert overskrift. Og vær sikker på at det du vil spørre eller opplyse om, ikke allerede er behandlet inngående på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Ser det som positivt, disse prosjektene/inngående forklaringene om 'basics' på forsiden eksempelvis: "Mil, MOA og andre vinkelmål"... :D Kanskje denne kan bli brukt mer, jeg setter iallefall stor pris på disse, og den kan kanskje benyttes som en 'wikipedia' som en kan referere til.

Når en ser på enkelte tråder, så er der mye likt innhold.

Hva med å ha flere samletråder, som kan nøste sammen de forskjellige med bra innhold, og de uten mål og mening blir redigert/slått sammen med tråder av god substans :?

 

:?: Anyone :?:

Link to comment
Share on other sites

I noen av disse tilfellene viser vi moderatorer til en tilsvarende tråd, og stenger den nye, eller slår den sammen med den gamle.

 

Min utheving og fargelegging.

 

Jeg har tidligere kommet med forslag og gjør det gjerne igjen... Hvordan ser styret/moderatorer for seg dette om 5år?

Brukerne blir hele tiden oppfordret til å bruke søkefunksjonen. Når da moderatorer "kun" stenger en tråd og henviser til andre. Så vil man også få opp denne ved bruk av søkfunksjonen!

 

Stengte tråder pga flere like burde vært slettet, så de ikke kommer frem ved søk. Er man ny bruker og søker etter "hvasomhelst" og du om 5år får 974 treff, så sier det seg selv at man ikke gidder... Da lager man en ny og neste bruker får 975 treff... Han man isteden fjernet de, så hadde man holdt dette på et minimum.

 

Tråder med dårlig titler man man låse og gi trådstarter 24timer på utbedring, ellers blir den fjernet i sin helhet. Helt sikkert noen som blir triste&leie seg, og ikke vil være her mer... Men trenger vi en sløving som ikke gidder å gjøre et minimum av innsats så det skal være best mulig for flest mulig?

Mange som slenger ut et spørsmål og forventer å få alt servert i fingrene. Helt uten å gjøre et forsøk selv.

 

Som et tips til brukerne:

Er det en sløving som gjentatte ganger irriterer deg, legg han som uvvenn og du er kvitt ******

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...