Jump to content

Nedetida


Guest Thomasnb

Recommended Posts

Hei hei godtfolk.

 

N?r kammeret p?lass etter ett par d? frav? At noe s?nkelt som en oppdatering skulle lage s?ye problemer.

 

Finner dere feil s?i fra til meg p?m, eller ssamik evt. Tr?r som er nyere enn det databasen som er lagt inn vises som ikke

eksisterede.

 

Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Forumet er delvis oppe, blei plutselig veldig mykje bl? her inne, og siste innlegg lista p?enstre sida er ikkje oppe ??Se aktive innlegg funker ikkje og innlegga er herpa med tanke p?,?quote og smileys.. Og s?angler vel det litt innlegg fr?iste d?t f?mellen, men det er vel naturlig, n?ein backup fr?idligere er lagt inn..

Link to comment
Share on other sites

Jippi endelig er forumet tilbake. F?skrive litt her jeg da, ?e om det fungerer. Har savnet disse sidene n?de har v? borte. Var godt ?e de var tlbake :) . Er lissom ikke s?ye p?orsk for oss skytere og jegere p?ettet, ??det ikke er jaktsesong, s?r det godt ?itte ?ese om div jakt og erfaringer om kvelden n?det ikke er anna ?inne p?

Link to comment
Share on other sites

Backupen er sikkert p?ngelsk og der finnes ikke ?,?ikkert derfor :wink:

Men { SEARCH_UNREAD } er vel un?ndig men det kan jo v? fint og ha en knapp og trykke p?or og se hva man ikke har lest :D

Og Hvorfor s?ye bl?? :) Hvorfor ikke ha r?eller gr? :lol:

Men bra jobb til alle som har jobba med og f?ammeret opp igjen :)

Link to comment
Share on other sites

:? Utrolig kjekk m? ?delegge mye bra info! Tror neppe det er noen som gidder ??ver sine gamle innlegg for ?hjelpe' v?engj?gsaksjonen fra styret... Klarer ikke teknofolka ?reparere' denne br?en s?yder dette bra for forumets fremtid......... FLOTT JOBBET! :lol:

 

Det er nok slikt som kan skje alle, har h?noen historier fra noen av Norgen st?e selskaper hvor dette har skjedd. Det er egentlig godt at kammeret f?testet at backup funksjonen funker, selv om det er noen sm?ng her og der som ikke er helt optimalt s?r hvertfall lite data mistet.

Link to comment
Share on other sites

Klarer ikke teknofolka ?reparere' denne br?en s?yder dette bra for forumets fremtid......... FLOTT JOBBET! :lol:

 

 

Jeg vil heller rette en STOR takk til de som jobber med og f?ammeret opp ??gjen. De som ikke har jobbet med denne typen problemer f?forst?neppe hvor komplekst og arbeidsintensivt slikt er.

 

Derfor en STOR TAKK for at dere gidder!

Link to comment
Share on other sites

Det jobbes med saken, men det har v? maaaaange timer for teknikeren med hjelpere, s?et tar desverre litt tid, men eg trur nok at det ska bli som normalt igjen, i l? av et par dager. Mulig at kanskje ogs?ebcat m??anen og det skjer vel ikkje f?ver helga, ?itt is i magen m?e nok ha end?:)

Link to comment
Share on other sites

@Woff:

 

Slike ting som dette skjer. Det er sikkert ikke siste gang det oppst?tekniske problemer med dette forumet og andre forum. Selv Microsoft har opplevd tekniske problemer fra tid til annen. Din manglende forst?se for hvordan noe slikt kan skje skyldes nok din uvitenhet og manglende innsikt i driften av forumet. Hva er det egentlig du ?er ?ppn?ed ?ele ut slike sleivspark?

 

Dette forumet eksisterer som en tjeneste og et tilbud til deg, meg og alle andre brukere. Det er ikke en tjeneste som vi kan gj?krav p?men en tjeneste vi kan nyte godt av s?enge det finnes noen som er villige til ?ruke mye tid og krefter for v?skyld. Frivillig og som en tjeneste. Dette impilserer at vi er med som bidragsytere og respekterer den innsatsen som legges for dagen. Vi kan godt v? kritiske, men vi skylder de som driver forumet og de andre medlemmene en stor takk, og vi b?erfor ogs?? i stand til ?tvise en stor grad av ydmykhet og forst?se ovenfor dem. S?ig i slike tilfeller hvor det oppst?uventede tekniske utfordringer.

 

N?det kommer til innleggstelleren, s?ynes jeg ?uske at du var sv? s?vrig etter at den skulle fjernes. Du startet s?r tr?etter tr?med nettopp innleggstelleren som tema. Kanskje du snart skal g?itt i deg selv? Fors? se deg selv og din rolle p?ette forumet i perspektiv. Dette er ment som et godt r?

Link to comment
Share on other sites

Et av problemene med et slikt forum er at det drives p?rivillighet. Det er ikke bare negativt, frivillige har en lidenskap for det de gj?men det betyr ogs?t de ikke er tilgjengelig 100% av tiden. For styre og moderatorstab er ikke dette noe stort problem siden man er mange om jobben, men stakkarene som drifter forumet f?mye ?j?n?ting g?til h*lvete.

 

S? det perspektivet er kanskje ikke 200kr per ?s?ye ?etale for ?ikre forumet litt bedre ?omi?

Link to comment
Share on other sites

 

S? det perspektivet er kanskje ikke 200kr per ?s?ye ?etale for ?ikre forumet litt bedre ?omi?

 

Da lurer jeg p?n ting, eller fler :)

 

Bedre ?omi ? Hvor mye koster det ?rive et forum som drives p?rivillig basis ? Foruml?ngen er vel gratis, moderetorer og admin etc gj?obben gratis, og domenet no koster noen skarve hundrelapper i ?t. Og betalende medlemmer bidrar ikke til ?ikre forumet mot krasj/nedetid ?

 

Jeg har jo lest om NOJS og dets fine tankegang, og kurs etc etc. Har dette noengang skjedd ? Jeg bare sp?ordi jeg ikke vet :) Men er NOJS uavhengig av Kammeret ?

 

S?t forum er vel ikke s?yrt ?rifte. Og med s?ange seri?akt?/firmaer som reklamerer/er p?orumet. S?er burde det jo komme innn en slump kronasjer.

 

 

Jeg driver et egen forum, og det koster meg 340kr pr ?i domeneavgift. Men jeg tigger ikke ei eneste krone av mine medlemmer av den grunn. Jeg spanderer :)

 

(Dette var ikke et spydig innlegg s?eg beklager hvis det oppfattes slik)

Link to comment
Share on other sites

:? Beklager virkelig at jeg ikke tar dette som en stor gave, men n?det kj? backup av basen daglig s?an jeg faktisk ikke forst?t det skal v? s?anskelig ??pp igjen dette. Flott at telleren er tilbake!

Med dine kunnskaper, Woff, s?adde det v? fint ?att deg med i gruppa som s?r for at forumet g?knirkefritt.

Men i stedet for ?quot;leke katt og mus" kan du jo heller legge ut l?ngen p?roblematikken her p?orumet. Jeg er sikker p?t vi alle vil bifalle din innsats for ??dette enkle, men akk s?riterende problem.

Link to comment
Share on other sites

Bedre ?omi ? Hvor mye koster det ?rive et forum som drives p?rivillig basis ? Foruml?ngen er vel gratis, moderetorer og admin etc gj?obben gratis, og domenet no koster noen skarve hundrelapper i ?t. Og betalende medlemmer bidrar ikke til ?ikre forumet mot krasj/nedetid ?

Slik som eg har forst? det so er ikkje foruml?nga heilt gratis nei. Eller det er vel webhotellet eller noke slikt som kostar, og det kostar ein del. Reknar med det er lagringsplass til backup'en etc. Eg veit ikkje, eg har ikkje greie p??.

 

Med betre ?omi so kan ein ha litt pengar p?ok, og ein buffer ?ruke av ved behov.

Kanskje dritten treffer vifta p?olid vis ein gang og ein m?eige inn profesjonelle til ?rdne opp?

Kanskje kan teknikarar f?itt godtgjerdsle for den tida dei brukar p?en kjipe og tidkrevjande jobben i kulissane som ingen ser.

Det er aldri godt ?ite kva som skjer, og det er alltid greit ?a litt i bakhand.

Link to comment
Share on other sites

Hva med en kammerkonto for frivillige donasjoner? En liten diskret knapp/link p?ortalen s?an f?opplyst kontonummer og hva donasjonene blir brukt til.

Tenker ikke p??i ordets rette forstand, men muligheten til ?ekke utgifter i forbindelse med frivillig arbeid.

Regner med reklameinntekter er med p? dekke den normale driften?

Jeg har i alle fall s?ye nytte og glede av kammeret at jeg gjerne spytter litt i en pott for ?eholde et godt tilbud og motiverte driftere. 8)

Faren med donasjoner er at det blir en "jeg pisser lengre enn deg"-konkurranse og at noen vil f?et gruppepress for ?li med p?engegaloppen.

Tror derfor bel?g brukere b?? anonyme.

Link to comment
Share on other sites

Og betalende medlemmer bidrar ikke til ?ikre forumet mot krasj/nedetid ?

 

Tanken var vel ?unne betale for tekniske tjenester s?i ikke m?? helt avhengig av frivillige. Jeg vet ikke hvordan arbeidssituasjonen til teknikerene er, men om de som de fleste av oss har en jobb s?ror jeg ikke sjefen deres aksepterer at de bruker arbeidstiden sin p? drifte Kammeret.

 

 

S?t forum er vel ikke s?yrt ?rifte.

 

Du har ingen anelse. Selv om domenet ikke koster stort kan lagringsplass og ikke minst b?bredde bli dyrt. Trafikkmengden til dette forumet har etter v? blitt ganske betydelig, jeg tror vi er en av WebCats st?e kunder. Kammeret er STORT!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...