Jump to content

Nedetida


Guest Thomasnb

Recommended Posts

N?ynes ikke jeg at denne tr?n skal brukes til ?etse hverken den ene eller den andre, det blir litt for dumt... At man kan bli frustrert ved tanken p?t tusenvis av tr?r (kanskje) er ?agt kan vel alle kjenne seg igjen i.

 

Jeg er sikker p?t teknikerne gj?et de makter, det er jo forferdelig om hele eller det meste av dette arkivet og oppslagsverket er ?agt.

 

St??og hold oss orientert om st?her. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er da ikke hetsing at man stiller sp??:)

 

Trodde medlemspengene skulle g?il kurs etc gjennom NOJJS jeg, ikke forumdrift :)

 

Men hvis det er s?r?te med backup b?el forumet flyttes til et sted med bedre backupl?nger ?

 

Forumet mitt har v? nede 5-6 ganger de siste 5 ?ne, en alltid kommet opp igjen uten kr?pga gode backupl?nger :)

 

Selvf?lig er det alltid lettere ?e visse ting i ettertid, men man kan alltids l? av det som skjer slik at det ikke skjer igjen.

 

Verden best?selv om enkelte ting ikke er tilgjengelig via en datamaskin :)

 

 

Men ?p? n?man ikke vet eller lurer p?oe m?a v? lov. Hvis ikke blir det for dumt :)

Link to comment
Share on other sites

Det er snodig at folk kan finne p? anklage andre for noe de gj?rivillig til beste for alle. Jeg synes de som har jobbet med ?edde forumet skal overse slike usmakeligheter og heller vite at de aller fleste er veldig takknemlig for innsatsen de har gjort.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

For oss som er litt teknisk interesserte, kan en tekniker fortelle litt om hvordan forumet er satt opp. Tenker da p?m programvaren og hardwaren som driver forumet. Er forumet linuxbasert f.eks?

 

Ligger Kammeret.no p?n egen server, eller leies det serverplass i en park?

 

Kjempeinnsats av de som har jobbet med ??orumet opp ??gjen!

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problem i et av mine tidligere forum. Det viste seg at det manglet f?nde kode i kildekoden under HEAD:


 

Det dere og jeg bruker n?r:


 

Men kanskje de gamle innleggene trenger den andre koden ogs? Det kan nok teknikerne her inne svare p?edre enn meg, jeg kaster bare fram tanken. :)

Link to comment
Share on other sites

H?ete!

Skal jeg n???en f?e som skal f?ommet med litt surmagethet og bitter kritikk til insattsen her?

 

Jeg trodde n?n liten stakkars stund at jeg faktisk skulle kunne bli heltidsstudent igjen jeg. Men Neeeeeeiiiii da. Gjettt om de skulle kunne fikse problemet og berge backupen og alt.

 

Fillern :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jadajadajada. Godt ?e at andre kan gj?feil her i livet. N?etter vi oss godt tilbake i stolen og trekker pusten, s?kal dere se at vi kommer gjennom dette og. Stoffet finnes jo der fremdeles. Tenk at det er noen som jobber r? av seg for at dette skal fikses. jeg er takknemlig for at jeg ikke trenger ?j?det. Takk til alle dere som jobber for meg.

Link to comment
Share on other sites

Litt humor har da aldri drept noen. (v?n derimot...)

 

Mye r?kan det egentlig jobbes av da ?

 

 

Jeg limer inn fra mitt eget forum (det har sv? lite med v?n ?j? det forumet alts?hva leverand? gj?or ?ikre seg mot nettopp dette.

 

Our dedicated server is monitored every 5 minutes

Our dedicated server is located at world class SAVVIS data center

Daily, weekly, monthly backup for dedicated server data recovery

Better than virtual / shared webhosting

 

 

Det har v? noen kr? i l? av de 4 ?ne dette forumet har v? oppe. Noen ganger har det v? nede en time, og p?et verste en uke.

 

Men har aldri mista s?ye som et j?.. punktum pga gode backupl?nger :)

 

Og det koster ikke 200x180kr i drifte det heller :shock:

Link to comment
Share on other sites

Men har aldri mista s?ye som et j?.. punktum pga gode backupl?nger

 

N?r det n?ngang s? at selv med gode backupl?nger s?an problemer oppst?og da m?an jobbe litt for ??ing p?tell igjen. :wink:

N?r det fors?dt ingenting som er mistet her heller, er "bare" ting som ikke blir prosessert helt riktig noe som gir til dels vanskelige poster ?ese. Men som nevn i tidligere, vi jobber med saken. :)

Link to comment
Share on other sites

WTF?

hvilken oppdaterings fiasko?

Det blir vel drøyt å være så positiv at man kaller denne oppdateringen som ble utført for vellykket?

Enhvær oppegående teknikker bør vel tenke på muligheten av at noe kan gå i dass og sikre seg en backup først...

Det ble tydligvis ikke gjort før denne oppdateringen gikk dritt...

:D Men dyktige folk er de nok! Og ståpåvilje til tusen! Fint å ha så flinke forumteknikkere! :D

(NÅ var jeg iallefall positiv! :? )

 

SYND AT TELLEREN ER BORTE IGJEN!

Hadde håpet at noe positivt kunne komme ut av oppdateringen.. Savner telleren jeg! :wink:

 

( :wink:AcidRain)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er når panikken brer seg etter en teknisk feil under oppdatering at man oppdager hvor avhening man er av et debattforum på internett. Men denne feilen går det helt sikkert an å rette. Bare vent og se. Og nå kommer snart bilavgifta, årets sikreste vårtegn! :wink:

Link to comment
Share on other sites

La oss avslutte denne tråden før det går over i noen sutretråd.

Det kommer sikkert en fullstendig gjennomgang av denne saken en eller annen gang i fremtiden. Inntil da kan de som vil være forbannet være forbannet, de som vil gråte kan gråte, de som vil smile over å få tilbake forumet smile, og resten kan gjøre hva de vil :lol:

 

Nå starter snart feltskytesesongen! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det jobbes med saken ser jeg, kjempebra! :D Noen bilder er begynt å komme tilbake (ikke alle), noen smileys smiler igjen, og æ ø å er noen steder (ikke på alle sider) redusert til å bli bare spørsmålstegn istedete for kaudervelsk iallfall. :D

 

Takk for at dere står på! Håper resten er i boks snart. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å klage (!), men har teknikerne noen tanker om når vi kan regne med at norske tegn er på plass i gamle innlegg og "siste innlegg"-lista funker igjen?

 

Ja, jeg vet at dere jobber gratis og på fritida, så dette er ikke ment som en "få ut finger'n"-posting. Men det hadde vært hyggelig å vite om dere har noen idé om hvor mye tid/arbeid som gjenstår, eller om vi bare først som sist bør dra på apoteket og kjøpe en ekstra tube med tålmodighet :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...