Jump to content

WD-40 spray - Mye gode svar til den uvitende!


Gullars

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

Til kniver osv så liker jeg å bruke Ballistol universal olje.

ballistol_industrie.jpg

http://www.ballistol.de/english/index.php?page=01⊂=04&sub2=29

 

Fungere veldig bra, lukter godt, er ”food safe”, kan brukes til å desinfisere sår, rense våpen, olje treskjefter, motvirker angivelig alt ifra hard mage, til uønsktest håravfall. :wink:

Mao, en skikkelig ”snake oil”, som er veldig anvendelig.

 

Selges på XXL og i flere våpenbutikker.

Link to comment
Share on other sites

WD-40 spray - i Norge heter denne?

 

Verktøykasse på boks.

 

 

Mener nå ettertrykkeligt det er CRC 5-56 som heter verktøykasse på boks, og at wd40 var noe som kom lenge etter.

 

Husker det sto "verktøy på boks" på de gamle 5-56 boksene :)

Link to comment
Share on other sites

Mener nå ettertrykkeligt det er CRC 5-56 som heter verktøykasse på boks, og at wd40 var noe som kom lenge etter.

 

Jeg tror ikke det var beskyttet varemerke, men uansett er vel det begrepet glidd inn i språket som et begrep som dekker alle disse spray-oljene. Dette på lik linje med andre merkevarer som unbrako eller walkmann ( det siste er det vel få som husker)

Link to comment
Share on other sites

Dette på lik linje med andre merkevarer som unbrako eller walkmann ( det siste er det vel få som husker)

Ja. Så få at det er de aller færreste som husker hvordan det staves. :lol:

 

Opplevde den mørke siden til WD-40 for et par år siden. La en boks inn i en altfor trang verktøykasse slik at noe presset mot utløseren. Fant alt i verktøykassen nyoljet dagen etter.

Link to comment
Share on other sites

"Pentrax penetrasjonsolje"
Kult navn. Jeg tror nesten jeg må kjøpe meg ei flaske med sånt, om ikke annet for å ha den stående på et godt synlig sted i furtehjørnet mitt

 

La den stå sammen med en nyoljet & glinsende Hardcore demper, de to merkenavnene er jo bare som skapt for hverandre.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
...

Fungere veldig bra, lukter godt, er ”food safe”, kan brukes til å desinfisere sår, rense våpen, olje treskjefter, motvirker angivelig alt ifra hard mage, til uønsktest håravfall. :wink:

Mao, en skikkelig ”snake oil”, som er veldig anvendelig.

...

Hvordan bruker du den mot hard mage? Er det da det vinklbare spruterøret kommer inn? :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Biltema har vel stort sett bare egne produkter.

 

Nja, Biltema multispray X4 (og en del av de andre kjemiproduktene) selges under flere navn her til lands.

 

 

Det jeg liker best med WD40 (og Biltema-varianten) er at en får ut alt i boksen; CRC-produktene er jo tomme for drivgass lenge før boksen er tom for produkt :evil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...