Jump to content

WD-40 spray - Mye gode svar til den uvitende!


Gullars

Recommended Posts

  • 3 months later...

WD-40 eller muligens 5-56 kan brukes til å dempe tannverk med, i følge ein lokal maskin entrepenør. Den skal då sprayes direkte i det områder det gjer vondt :shock:

Ikkje det at eg anbefaler dette, eg ville helst ha prøvd ein mix med Pinex/Paracet først... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å ha lest at WD-40 har blitt brukt på jetmotorer, til renhold og fuktfortrengning. Og at den består av palmeolje og white spirit. Jeg pleier å ha en boks i sekken på jakt. Brukes til akutt våpenpleie, og som ekstra boost til bålet.

Link to comment
Share on other sites

Ble fortalt på et annet forum

 

Ja, da stemmer det nok. For jeg også har hørt at alt man får opplyst på "et annet forum" på nettet stort sett er totalt objektiva fakta, som også ofte kan være støttet av vitenskapelige forsøk. :)

Link to comment
Share on other sites

WD-40 eller muligens 5-56 kan brukes til å dempe tannverk med, i følge ein lokal maskin entrepenør. Den skal då sprayes direkte i det områder det gjer vondt :shock:

Ikkje det at eg anbefaler dette, eg ville helst ha prøvd ein mix med Pinex/Paracet først... :mrgreen:

 

En kompis bruker startgass på tanna han har værk i. :mrgreen:

 

Når det gjelder 5-56,WD40,Sevisol og andre slike vidunderstoff så er det fortsatt ingenting som slår caramba. Det var ett knallstoff for rustløsing og smøring som vi brukte på verkstedet for 15-20 år siden. Helt til det var noen som fant ut at det var farlig. Har fortsatt en dunk i garagen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Til kniver osv så liker jeg å bruke Ballistol universal olje. (...)

Fungere veldig bra, lukter godt, er ”food safe”, kan brukes til å desinfisere sår, rense våpen, olje treskjefter, motvirker angivelig alt ifra hard mage, til uønsktest håravfall. :wink:

Mao, en skikkelig ”snake oil”, som er veldig anvendelig.

 

Sto det ikkje noko slik som "kan med fordel brukes i opne sår" bakpå denne før? :D

Link to comment
Share on other sites

Til kniver osv så liker jeg å bruke Ballistol universal olje. (...)

Fungere veldig bra, lukter godt, er ”food safe”, kan brukes til å desinfisere sår, rense våpen, olje treskjefter, motvirker angivelig alt ifra hard mage, til uønsktest håravfall. :wink:

Mao, en skikkelig ”snake oil”, som er veldig anvendelig.

 

Sto det ikkje noko slik som "kan med fordel brukes i opne sår" bakpå denne før? :D

 

 

joda, kan også brukes mot bladlus :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...
Castro skrev (2 timer siden):

   -   idioter, eller kanskje østlendinger.

 

Sett fra sentralt i landet (Trøndelag), er jo de to kategoriene temmelig like - !?!

 

 

Edit.: Velkommen til forumet, forresten! Men, som du allerede er blitt klar over - det skjer på eget ansvar!

 

Edited by Jegermeistern
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Her i sør vest pleier vi våre fordommer omhyggelig. De kan gjelde både de østover og de lenger nordvest. Jeg slites spesielt, siden jeg har en svigersønn fra så langt øst det er mulig å komme, og ett barnebarn født i hovedstaden. Men siden moren tok til vettet og flyttet vestover igjen med både svigersønn&barnebarn, tror jeg dette kan gå bra. 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Østlandet har blitt en dumpeplass for folk som har studert seg til tulling eller blitt sundlest på andre måter. Men jeg er litt usikker på andre deler av landet og siden det er et evig mas om å få disse folka tilbake. 
 

Det var lite respons på vidundermiddelet pro-long universal+ i 2010. Linkene funker fremdeles og jeg ble helt overbevist av presentasjonen. Skulle gjerne hørt hva andre på kammeret mener om den. 
 

(Det er nytteløst å spørre naboene. De er en blanding av østlendinger og innflyttere.)

 

Edit: Ser jeg har fått en tommel ned. Sikkert fordi jeg kommer med dårlig humor på egen bekostning. Hører gjerne mer om Pro-long:)

Edited by BearBeer
  • Dont like 1
Link to comment
Share on other sites

BearBeer skrev (3 timer siden):

Ser jeg har fått en tommel ned. Sikkert fordi jeg kommer med dårlig humor på egen bekostning.

 

Jeg tror det like "sikkert" skyldes at det er en del personer som ikke har sans for humor, ikke engang som oppkvikker på en vinter-lørdag.

 

"Til saken": Jeg har ingen bastante oppfatninger om hva som er best og verst av ymse "sprut-bokser" med rense-/smurningsvæske. Men jeg husker at Caramba virket minst like godt som de øvrige. Og så hadde jo det produktet det flotteste navnet, da! (jeg får sikkert "tommel ned" for den oppfatningen!).

Link to comment
Share on other sites

fleskebacon skrev (1 time siden):

sånn mentalt og intellektuelt sett vil jeg vel kanskje si at det er litt i utkanten..

Det er et spørsmål om synspunkt. Uten å ta stilling til differensiering av østlandet vil jeg sitere en tromsøværing jeg kjenner. Han tok seg etter mange år en tur til Oslo og rikets hovedstad.

Etter hjemkomsten utalte seg positivt om besøket på følgende måte. "Det var i grunnen en fin hovedstad vi har, bare så synd den ligger så jævlig avsides til"

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Per-S skrev (12 minutter siden):

   -   den ligger så jævlig avsides til"

 

Det sa, i tilfelle, denne tromsøværingen først til en nyinnflyttet akademiker, som hadde fått jobb på det like nyetablerte universitetet i Tromsø, og som skrev ned noen av sine tanker om "sentrum-periferi"-problematikken i ei bok med nettopp den tittelen:

 

https://fiktumfaktum.net/product/det-er-oslo-som-ligger-avsides-av-torild-skard/

 

fleskebacon skrev (1 time siden):

Trøndelag er geografisk setntralt, men sånn mentalt og intellektuelt sett vil jeg vel kanskje si at det er litt i utkanten... 

 

Ikke alle som er enige med deg i den vurderingen, hvertfall ikke Svenska Akademien:

 

https://forskning.no/hjernen-forskningspriser/forste-norske-nobelpris-i-medisin-til-edvard-og-may-britt-moser/537960

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke at ikke Ballistol og andre produkter fra Klever har blitt dradd inn i denne tråden!!

 

Pro-long: har testa som løpsrengjører, finker helt ok. på sykkelkjedet er den også OK.

5-56, den beste rustløseren av disse alt-i-ett boksene, synes jeg.

WD-40, fint universalmisddel...buker det hvis jeg er tom for Ballistol som jeg bruker til alt...

 

Ballistol FTW, men jeg er gift med ei fra Tyskland så jeg er jo ikke heeeelt nøytral da.... litt tyskervennlig....(Bestemor ble stam i maska da jeg fikk brukt det utrykket en gang)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...