Jump to content

Tikkaklubben


222. Nitro

Recommended Posts

Äntligen fick man pröva nybössan :D

Tikka T3 Forest S/S 223.rem (enda i sitt slag i norge?)

Swarovski Habicht 2.5-10x56 4A med Leupold PRW ringar på Weaver skinna.

 

En kjapp boresighting hemma på söndags eftermiddag. Sen tog jag en tur upp i dalen för att skyta in. Trots kallt och blåsigt med glatt liggunderlag på snöen så fick jag ganska fina 3 skott serier etter hvert. Detta var endast på ca 70m. med Lapua FMJ 55gr. Verkar lovande och bössan känns stabil!

 

Blir nog att sätta på en hausken när jag har fått skjuta av mig såpass att jag kan senda den till våpensmeden.

 

TikkaT3StainlessForest223rem_zpsbe2f9932.jpg

 

Blink270mLapuaFMJ55gr_zpsa51d51ef.jpg

 

Fick kapat löpet och monterat en Hausken tillslut. Fungerar fantastiskt bra :)

T3_zps6d43818d.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ramler inn her jeg og med en T3 supervarmint i 308", toppet med en Hawke Sidewinder 30SF 4-16X50 SR Pro, festet med Leupold hurtigmontasje.

Kortet til 47cm løp, og forlenget igjen med en A-tech Maxim, støttet opp av en Harris...

 

Sliter veldig med å ikke trykke kjøp på denne "pynten", da den virker som en prikk over den berømte i-en...

http://www.ebay.com/itm/Tikka-T3-Bolt-Handle-TITANIUM-Pineapple-Style-for-Bolt-Action-Rifle-/271148196382?pt=AU_Hunting&hash=item3f21b1221e

 

 

Har samme, super varmint i 308, men jeg har Meopta Meostar R1r 3-12x56 RD og norma tofot. Sitter å venter på en a-tec maxim... gleder meg!!

Hvor mye er det greit å dreie av pipa, tror den kan bli litt fortung om jeg ikke tar noe, er du fornøyd med 47cm?

Link to comment
Share on other sites

Hei! Tenkte det var tid for å pressentere seg her på forumet etter lengre tid som "snikleser" av nyttige tips å triks. Har jaktet i flere år, men retter en stor takk til forumet å ikke minst til dere som gjør det til den trivelig å nyttig plass. Lærerikt :)

 

Tikka T3 Lite 223. 51cm løp M14x1, S&L TMD 45 i front, Bretlier Premium 3-12X56 på toppen og skodd med tofot.

 

normal_IMAG0314.jpg

Link to comment
Share on other sites

@barnemat

Om den blir fortung tør jeg ikke svare på. Kappet min før jeg hadde skutt ett eneste skudd me'n...

Var en kamerat som kappet og dreide løpet og hadde tenkt å prøve meg fram ned til 42cm, men ble fornøyd på 47cm. Estetisk pent både med og uten demper utifra mine øyne.

Ingenting å si på presisjonen, guttungen på 10år skøyt sine første skudd med rifle noensinne og traff selvanviser på 300m på 4 av 5 skudd... :)

Link to comment
Share on other sites

@Marvil

Takk for svar! Tipper jeg kapper på 50,bare for å være på den sikre siden.

Kjøpte foresten børsa hos Bjørn, i Larvik. All right kar det :smile:

Kommer med bilde så snart jeg har fått demperen på.

Må si jeg er positivt overasket over den gode pressisjonen i børsa, selv med NP Trainer ammo.

 

NB skyter du noe i Andebu (håsken, siden du bor i Larvik)?

Link to comment
Share on other sites

Var en tur på banen i går og fant ut att det orginale 6 skuddsmagasinet til min tikka t3 .223 ikke fungerer, sluttstykket får ikke tak i patronene, er det noe å gjøre med det? 4 skudds magasinet fungerer problemfritt. ser ikke noe forskjell på toppen på de.

Link to comment
Share on other sites

Da blir jeg endelig medlem i denne flotte klubben jeg også :D

Regner med at min Tikka M590 links i 308W ligger på posten en av de første dagene i uken.

Dette er min første rifle ever så jeg gleder meg som en unge :thumbup:

Skal poste bilder når den har kommet.

Link to comment
Share on other sites

@Barnemat

 

Bjørn er en grepa kar ja, fremskaffer det meste! Nå må jeg dessverre innrømme at børsa mi ble handlet over telemarksgrensa hos Lars...

Ikke vært i Andebu å skutt er jeg redd, skyter mest på jobben hvor det rigget til litt langhold.

Ellers hender det Bjerkebanen og Åres blir frekventert.

Det som ofte er kjeitete med etablerte skytebaner, er åpningstider og at man må ha med en makker av sikkerhetsgrunner.

Forstår at det må være sånn, men da er det mye enklere å ta noen skudd etter jobben, man slipper også transportetappen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Får vel melde meg inn her eg og, for et par månder siden kjøpte eg tikka t3 lite cal 223.

 

Men så til spørsmålet mitt. Er det noen her som har montert en versa pod på sin? eg tenker da på den pinnen som man skrur inn i skjeftet foran, noen som vet om det er plass til det på en orginal stokk?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

En Sako-entusiast melder seg inn her også etter å ha fått kloa i en Tikka T3 Lite i KKC stokk. Toppet med en Zeiss Varipoint 2,5-10x50 og med A-tec Maxim demper. Spent på demper. Har egentlig alltid sagt at det skal jeg ikke ha, men når den fulgte med...

 

Gleder meg til å få ladet litt 165 grs kuler til den i 308, så jeg får testa den ordentlig. Blir noe Hornady SP til trening og rådyr, og så har jeg liggende litt Interbond og Nosler Accubond til en tur etter elg/hjort.

 

Vanvittig god den stokken å tørrtrene med, så gleder meg til å prøve med ordentlig smell.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Melder meg inn her. Skal prøve meg på langhold og har derfor bestilt:

T3 SV i 6,5x55

A-tec demper

Roedale RCS2 skjefte

Vortex PST 6-24x50 FFP MRAD skal være oppå.

 

Jeg satser på at den liker Lapua scenar frabrikk-ammo, tenker på 8 gram/123 grain eller tyngre.

Er det en urealistisk forventning? noen med erfaring?

Link to comment
Share on other sites

2013-07-04%2014.42.55.jpg

Min M590 links i 308W. 47.5cm løp, A-Tec Maxim demper med en Nikon Monarch 3-9x40.

Kjempefornøyd med den til nå. Eneste jeg vil forandre på selve rifla er en ny rekylkappe da den som den er levert med er bare noen mm hardplast :) Så skal kikkerten byttes så snart økonomien tilsier at det er mulig.

Har i grunn lagt ut et bilde fra før den dagen jeg fikk den, men synest den fortjener et bilde alene også :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg får melde meg inn i Tikka klubben jeg også da :D

Fikk min Tikka for 3 dager siden, gleder meg til å få prøvd den.

 

- Tikka T3 Lite ss

- kaliber 6,5x55

- Burris Four X 3-12x56

- Decoy stalker bipod

 

Lyddemper kommer senere^^

 

3008z5z.jpg

 

 

 

Er det noen som har god erfaring med ammunisjon, noe tips til hva jeg burde kjøpe til jakt og trening :D ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

God ettermiddag :)

 

Kjøpte en pakke med Fiocchi skudd på XXL til min tikka T3 .223, og ble plaget med at patronene klikket hele tia! 5 av 10 skudd måtte jeg trykke av 2 ganger på for å få avgårde nedover banen.

Er det noen som har hatt problemer med dette?

Kjente at det var tyngre å trykke annen ammo inn i kammeret en fiocchi sine patroner, kan dette ha noe med saken å gjøre?

Hadde sluttstykket i deler for å gjøre den ren, men var ikke så mye skit i den.

 

Fjernet også plastikk delen bak på bolten, og satt på en av aluminium som jeg kjøpte på Ebay, det ble bra ;)

 

Kjøpte rifla før et par mnd siden, og er ellers veldig fornøyd med den, kan legge ut bilde senere ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg er ny her på forumet, og skal gå til innkjøp av min første rifle. Så jeg tenkte å høre med dere her som har litt peiling. Jeg har fått tilbud på en tikka m55 i kaliber 222 hos en kar. Den er bare skutt ca 100 skudd med. Og ser ut som ny. Kikkerten er den samme som sto på fra den var ny.

Jeg skulle få den for 4000 da fikk jeg og med litt over hundre skudd.

Er det en bra pris for et slikt våpen?

Link to comment
Share on other sites

Får vel melde meg på her jeg også

 

Rifla er en Tikka M695 (30-06) med påmontert Zeiss Classic 2,5-10x50 med lys samt A-tec CTM-4

Vurderer å selge den, men vet ikke hvor mye jeg skal forlange?

Rifla i seg selv, eller som komplett pakke?

 

Ett par bilder:

 

89dd709e-df19-4b02-9061-f3760a0a96c2_zps648225b2.jpg

29973970-747c-4119-aecc-fd0b2942aaca_zps12ee0708.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vil bytte plaststokken på t3 liten min til en bedre glassfiber/komposittstokk. Noen som kan anbefale type og forhandler? Lurer på å importere fra usa hvis det går mtp 100$ regelen.

Ja, jeg vet om grs og kkc ;-)

 

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...