Jump to content

Tikkaklubben


222. Nitro

Recommended Posts

Hei hei!

 

Har nettopp kjøpt meg en Tikka rifle i kaliber 243!

Noen som har noen gode tips om god ammunisjon som kan brukes på denne?? :) Skal bruke den på rype og storfugljakt for det meste :)

 

Er forresten litt usikker om det er ei Tikka T3 eller om det er ei M 595 :D Noen som vet dette ? Er 3 år gammel og skutt ca 10 skudd med, så er i realiteten ubrukt :) Legger med bilde!

 

På forhånd takk :)

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=36396435

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk min 595 i 243win til å samle ca 50mm på 200m med Norma helmantel første gang jeg prøvde den. Liggende med anlegg på jaktsekken.

Vet ikke om de selger disse lenger. Det er noen år siden. Fant forresten ut at de var ladd med en 80 grs Hornady-kule. Disse gikk an å få kjøpt senere ihvertfall. Ferdigrulla Norma helmantel kostet forresten nesten kr 20,- pr.smell

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei.

 

Lurer på om Tikka leverer Quick Release Optilock baser, lik de som er til Sako :?:

 

De har ikke sako Quick Release basene på sine sider, men på Optilock pakkene er disse basene med.

 

Noen som vet om det noen gang har vært levert slike til Tikka, om det eventuelt fortsatt blir levert :?:

 

Mener jeg har sett det en gang, men... :eh: Hvis de noen gang har vært levert finnes det muligens noen på ett gammelt lager eller noen har noen brukte.

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Hei :P

Vet ikke helt om tikka leverer det, men jeg vil ikke anbefale Quick Release Optilock.

Tar du av å på kikkerten kan du endre treffpunktet veldig.

Har selv erfart at man kan skyte innertier så tar man av kikkerten får så å sette den på igjen, da kan du ende med å bare skyte femmere nede på blinken.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Får melde meg inn jeg og :smile:

 

normal_TikkaT3.jpg

 

Tikka T3 Lite i .223 Rem. Burris Four X 3-12x56 m/lys på toppen. Tofoten vet jeg ikke hvor kommer fra, fikk den av en kollega som igjen har fått den, men fungerer til jeg før kjøpt meg en annen en, kanskje med vugge. Skal og ha på demper etter hvert. Må spare litt penger og :overrasket:

 

Kjøpt meg noen 50 Grs Vmax som jeg skal prøve på reven i morgen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skal desverre melde meg ut av Tikka Klubben da jeg har gått over til R8 isteden.

Jeg har i dag en Tikka T3 SS Laminat i 6,5x55.

Riflen har gått en plass mellom 4-500 skudd. Den er kappet 7 cm og gjenget.

Det følger med orginal Tikka montasje, og orginal Tikka synt. stokk.

(ps: selges uten demperen da denne skal over på Blaseren)

 

Hva er en vettug pris å ta for denne?

 

På forhånd takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har ei Tikka T3 SS 6,5x55 som er toppa med ein Zeiss Victory Varipoint 3-12x56 BT #60 m\lys, dempa med ein A-Tech Maxim

støtta av ein Versapod 2fot og blir bert med ei Deer Slayer (Var så harry at eg berre måtte ha den)

 

normal_Tikka_T3_SS_Zeiss.jpg

 

Har til nå skutt ca 200 skudd og er KJEMPE fornøgd angra ikkje på kjøpe. Og ikkje minst ein fantastisk pressisjon. :D

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Har to Tikkaer, en M55 i .308 og en M65 Sporter i 6,5x55.

 

Vurderer å selge M65, den har gått godt under 1000 skudd og er pen å se på. Gjenget for demper.

Noen som er interessert, eventuelt hvor mye kan en forvente å få for den?

 

Selges pga. litt tung for mitt bruk. Blir litt tung for en liten kar på såvidt 170 cm, synd da det er en knallgodt våpen å skyte med ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens:)

Lurer på noe;

Har tenkte å selge min Tikka m65, med ny kikkert ( relativ billig, huske ikke tallene på kikkerten)med optilock, og 2-fot montert.

Bilde: feil kikkert(en bsa reserve kilkert)

hvjoP1N6

 

suBILHof

 

Lurer på hva man kan få for en slik, eventuellt noen her som er interessert?:)

 

97790082

Link to comment
Share on other sites

Må vel melde meg inn her jeg og.

 

Tikka M595,308w,med 47 cm løp og viking demper.

Meopta artemis 2000 1,5-6x42 + en Meopta 3-12x56 som skal på i løpet av vinteren,skal bedde i samme farta.

Harris to-fot.

 

På ønskelisten grs skjefte og evt lengre pipe til rekreasjonsskyting... :lol:

 

Fikk forøvrig min første elg med denne i år.. :):):)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Etter en annonse på finn.no slo meg i trynet har jeg nå en tikka t3 lite ss i 7mm rem mag stående med mitt navn på jakt&friluft i arendal :smile:

Hvis noen har montasjer, gjerne hurtigmontasjer som passer en 2,5-10x56 med 30mm rør til overs så kjøper jeg gjerne, andre deler til T3 er også interessant :smile:

 

Tom erik johannessen, flekkefjord.

Link to comment
Share on other sites

hei,

 

Har ein t3 ss 6,5x55 som eg vil sette ein lydemper på :smile:

noen anbefallinger av type demper som går bra på børsa?

bør ein kappe løpet?

regner med ein får treffpunkt-forandring med og uten demper uannsett type, men er kanskje noen som er bedre en andre?

 

Hei, ut i fra egne erfaringer med min (Tikka T3 Lite 6,5x55) som jeg kjøpte for 1 år siden så vil jeg anbelfale deg Hausken Standard demper.

Jeg valgte ikke å kappe løpet pga, jeg skyter bare med fabrikk ammo og ble anbefalt å la være, pga fabrikk ammoen ikke bruker hurtig brennende krutt.

og jeg angrer ikke på det valget, syns børsa er god og stabil å skyte med.

 

Det fine med rifla mi er at jeg ikke får noen merkbare treffpunkt forandringer med og uten lyddemper, samme gjelder det med ammunisjon, har faktisk bare måtte innskutt børsa 1 gang, selv om jeg har brukt flere forskjellige typer fra flere fabrikanter.

 

IMAG0197.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ramler inn her jeg og med en T3 supervarmint i 308", toppet med en Hawke Sidewinder 30SF 4-16X50 SR Pro, festet med Leupold hurtigmontasje.

Kortet til 47cm løp, og forlenget igjen med en A-tech Maxim, støttet opp av en Harris...

 

Sliter veldig med å ikke trykke kjøp på denne "pynten", da den virker som en prikk over den berømte i-en...

http://www.ebay.com/itm/Tikka-T3-Bolt-Handle-TITANIUM-Pineapple-Style-for-Bolt-Action-Rifle-/271148196382?pt=AU_Hunting&hash=item3f21b1221e

 

Her med en annen tofot: B7C5C189-6B3C-47CE-8AB9-6212A012CCAF-2496-00000126AFFE05CF.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

IMG1_0058.jpg

Tikka T3 SS Lite 6.5x55SE

Tikka Optilock ringmontasje lav

Meopta Meostar R1 1.5-6x42 RD

Butler creek linsebeskyttelse

Beartooth kolbeforhøyer

4x tikka kolbeplater

Butle creek recoil pad

Neverlost reim

5 skudds magasin

 

 

Neste på tapeten: Hausken kompakt eller jegerdemper med oransje mirrage trekk??

 

Sikkert noen som synes fargekombinasjonen min er et dystert lavmål, men jeg digger det. Oksen datt på ett skudd i fjor høst, så oransje it is;)

 

Helt grei bruks-rigg for min del.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...