Jump to content

Tikkaklubben


222. Nitro

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Hei tikka eiere.

 

Jeg har anskaffet meg min tikka nr 2. En tikka T3 lite i .308w.

Fra før har jeg en Tactical i samme kaliber.

På den nye har jeg satt på en kahles helia kx 3-9x42. Det siktet er valg ut på grunn av vekt.

Veid til 406gram. Montasje er en vanlig medium ringmontasje i fra optilock.

1zeb19x.jpg

Skal kutte pipa til 50cm og montere på en a-tec ctm-4.

Var i går og testet ammo hastighet, winchester supreme xp3 150grs. Ga 873 m/s i snitt.

Raskeste 894m/s. Høy hastighet??

I tacticalen fikk jeg 860 m/s med demper (ase-utra •jet-Z COMPACT), med samme ammo.

Ammo og luft temp ca null grader.

Gleder meg til Re-test når rifla kommer i retur fra børsemaker.

Link to comment
Share on other sites

Høres steike bra ut ja, har trua på denne stokken, har fått satt inn et fluta lothar walter løp på 670mm, gjenga for en br reflex t8. Har brukt en egenprodusert tommelhullstokk til nå. Kolben ble litt for lav, så nå tror jeg det er på tide å kjøpe ny stokk. :P

Link to comment
Share on other sites

Har rett og slett ikke ork til å bla meg gjennom alle sidene så da spør jeg, er det noen som har erfaring med m-695 og GRS jaktfeltstokk, er det behov for bedding, eller er disse stokkene så presist laget at det ikke trengs?

 

viewtopic.php?f=14&t=65111&p=741645#p741645

 

:)

 

jepp fikk med meg tråden, ser bra ut, fikk svar fra GRS selv og de sier og at det ikke er nødvendig med bedding, men den originale rekylklakken til børsa har jeg bedda fast til tommelhullstokken..

Regner med at det ikke er med rekylklakk med GRS, så jeg får vel fikse noe selv der tenker jeg, lage noe i rustfritt tenker jeg :winke1:

siden det er en .300winmag så blir det å skyte noen serier og følge med om det er bevegelse mellom stokk og låskasse, blir jeg i tvil så bedder jeg :P

Link to comment
Share on other sites

Arrester meg hvis jeg tar feil nå, men er ikke det jaktstokken og ikke jaktfelt? :)
Du har helt rett. Det der er jaktstokken fra GRS. Jaktfeltstokken kjøpte jeg nettopp selv, og den har frest en del av kolben og har breiere forskjefte enn jaktstokken. (og er ca 100gr tyngre enn jaktstokken)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hentet meg en Tikka M695 på søndag, kaliber 6,5x55. Denne er links, og om neon har en links stokk liggendes som passer denne rifla er det bare å sende meg en mld ;) Trenger også ett 5 skudds magasin.

 

Har ikke fått testa børsa enda, men ser frem til det :)

Link to comment
Share on other sites

Takker :) Har vurdert GRS og KKC stokk, men tenkte egentlig og vente med en så dyr stokk til jeg har fått testa børsa litt :) Er litt på jakt etter bare en vanlig jaktstokk, da den som fulgte med er mer jaktfelt stokk.

 

Om noen har tips til butikker som selger 5 skudds magasin til disse til en grei pris så tips meg gjerne :) både innlands og utlands.

Link to comment
Share on other sites

Heisann! no blir det kansje ei tikka t3 lite på meg, og lurer på om ein må ha baser til den eller om ein berre kan ha ringar på???

 

Pakken blir mest sannsylig som så:

Tikka T3 lite

Shultz & Larsen hardcore tmm 45

Og toppa med ein Breitler Premium 2,5-10X50, veldig billig sikte (2000) men utrulig klare linser og god i skumringa :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var å fikk testet min M695 i dag, og må si meg godt fornøyd :) Det skudda ble kastet rundt er det nok mannen bak børsa som skal ta skylda for, men er godt fornøyd med egen prestasjon i.o.m det er 10 år siden jeg har skytt noe særlig nå. Var veldig morro å komme igang igjen hvertfall :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fikk 5-skudds magasin forrige uke. Mye bedre passform enn den gamle 3-skudds. Klikker rett oppi uten motstand. Overraskende. Trodde faktisk originalen var best - men det var den ikke. Virkelig verdt pengene...

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Endelig kom grs stokken på plass. Veldig fornøyd. Var på banen igår og fikk skutt storviltprøven. Den samlet alle fem skudda i senter på dyreskiva. Utrolig bra presisjon på denne børsa. Brukte Federal Premium 6,5x55 Trophy Bonded 140 grain.

 

rsz_1tikka_t3_ss_65x55.jpgg]

Link to comment
Share on other sites

da har jeg også den æren av å få være med i klubben :winke1:

 

Jeg er super fornøyd med min Tikka T3 Lite .308Win, leupold WX-R 4-12 50mm og A-tec maxim demper!(pipe kappet på 47cm) dette er utrolig MYE bøsse for penga!!

 

kommer til å jakte alt fra orrfugel til elg... nå kan sommeren bare dra til helv...

 

2lx9emq.jpg

Link to comment
Share on other sites

Var ute til fjells i helga testa gamle tikka 30-06 i helga :D ,976 meter sto blinken,skrudde opp til 970 meter,ble kommandert av kulebane tabbellen til sustering,trodde det var mye ut men .3 skudd samlig utrulige 25cm,meget bra det av ei orginal jakt rifle sighthorn 8/32*56 kikkert,men denna rifla har v'rt hyper presis rett fa pappasekn :mrgreen: , :P .Hvor finnest det skinne med 20 graders tilt til denne rifla . :?:

Link to comment
Share on other sites

Var ute til fjells i helga testa gamle tikka 30-06 i helga :D ,976 meter sto blinken,skrudde opp til 970 meter,ble kommandert av kulebane tabbellen til sustering,trodde det var mye ut men .3 skudd samlig utrulige 25cm,meget bra det av ei orginal jakt rifle sighthorn 8/32*56 kikkert,men denna rifla har v'rt hyper presis rett fa pappasekn :mrgreen: , :P .Hvor finnest det skinne med 20 graders tilt til denne rifla . :?:

 

Her kan du handle skinne med 20moa tilt : http://www.egwguns.com/tikka/hd-tikka-t3-picatinny-rail-scope-mount/

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da er endelig børsa tilbake etter å ha måtte sende den i retur førstegang pga dårlig utført gjenge jobb :/

 

Men nå er den her endelig!

 

T3 lite 308w m atec maxim og en billig jhati kikkert som har fungert utmerket dag som natt;)

53f2047b-c88a-bfb9.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei Tikkavenner.

 

Har selv en Tikka M595, Tikka Master. Kjøpt i 97!

For ei rifle! Den har gått et sted mellom 1500-1700 skudd(bare nato og jaktammo), men skyter fortsatt supre samlinger med samlinger på "kronestykket" på hundre meter. Er dette ei helt vanlig børse?

 

Tenker nå på ei ny ei, sporter virker fristende og skulle passe godt til lange hold på rein.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...