Jump to content

Tikkaklubben


222. Nitro

Recommended Posts

Får vel melde meg på her jeg også

 

Rifla er en Tikka M695 (30-06) med påmontert Zeiss Classic 2,5-10x50 med lys samt A-tec CTM-4

Vurderer å selge den, men vet ikke hvor mye jeg skal forlange?

Rifla i seg selv, eller som komplett pakke?

 

Ett par bilder:

 

89dd709e-df19-4b02-9061-f3760a0a96c2_zps648225b2.jpg

29973970-747c-4119-aecc-fd0b2942aaca_zps12ee0708.jpg

 

Det ble ikke salg, kjøpte istedet en til i kal 6,5x55 med kahles helia 1,5-6x42 og atec tmm5:)

c98621d1-207e-4767-9c61-09c423ec0348_zps97942051.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da melder jeg meg omsider inn i klubben. Som student med planer om en billig rifle til sjøfugljakt og rype falt valget på en tikka t3 med lyddemper kjøpt brukt på finn. Etterhvert har ting ballet litt på seg, men nå sier jeg meg endelig fornøyd:

 

- Tikka t3 lite, .223

- Vortex Viper PST 2,5-10x44 - til småvilt og blinkskyting

- Zeiss Victory 3-12x56 T* - til revejakt og evt. rådyrjakt

- Picatinny rail med hurtigmontasjer til begge kikkerter

- Leica 1200 avstandsmåler

- Atec Maxim

- Caldwell tofot

- Hjemmesnekret, justerbar kolbekam i Kydex, inspirert av "OIH" her på kammeret

 

normal_Tikka_t3_ferdig.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kjemperigg det der veivisaren! Har selv lyst på ei 223 :)

Kjøpte du vortex kikkerten hos jaktfall?

Jeg kjøpte kikkerten brukt, men den var opprinnelig kjøpt hos jaktfall ja. Er veldig fornøyd med den til mitt bruk som er dagslys, men når man kikker igjennom Zeissen ser man forskjell i optikk. Men så er det forskjell i pris også da!

"tommen": På vortexen har jeg ikke opplevd treffpunktforandring, men zeissen er nyinnkjøpt, så jeg har ikkje fått muligheten til å teste den. Ser ingen grunn til at det skal være noe annerledes der for den del.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Noen som vet når den nye T3 Lite Adjustable blir å finne i butikken? Må ha en lett 3006 rigg til lange dager til fots, men ønsker å kunne justere høyden på kolben...

 

Har fra før:

M595 308 47cm løp med A-tec CTM4, 1.5-6*42 Kalles Hella C med GRS hunter stokk!

M590 22-250 57cm løp med A-TEC CTM4, Leupold 3-9*40 European med Schultz&Larsen custom lux stokk

Link to comment
Share on other sites

Da ser det ut som om jeg blir medlem om kun kort tid, har lagt av en T3 Varmint Links hos børsemaker, og tante har sagt at jeg kan få inn en søknad til i bunken hun skal behandle for meg, så da blir det bare fryd og gammen alt sammen!

 

Aftermarket boltmuffe, rekylpute og 20 moa picatinny-skinne er bestilt fra junaiten, så får vi se hva annet damen skal få; antagelig blir det en GRS stokk i løpet av rimelig kort tid og...

Link to comment
Share on other sites

Da ser det ut som om jeg blir medlem om kun kort tid, har lagt av en T3 Varmint Links hos børsemaker, og tante har sagt at jeg kan få inn en søknad til i bunken hun skal behandle for meg, så da blir det bare fryd og gammen alt sammen!

 

Aftermarket boltmuffe, rekylpute og 20 moa picatinny-skinne er bestilt fra junaiten, så får vi se hva annet damen skal få; antagelig blir det en GRS stokk i løpet av rimelig kort tid og...

 

Lik min altså :D

Link to comment
Share on other sites

Heisan. Jeg har også en Tikka, av typen Supervarmint. Toppet med en Meopta 3-9 x 42, en helt ok kikkert for elgjakta der jeg går. Dette settet kjøpte jeg for 3 år siden nå, og er knall fornøyd med det :)

 

Men nå vurderer jeg å oppgradere litt ved å bytte ut boltmuffa fra plast til alu og ny hevearm. Mener også å ha sett noe magasin system for tikka, noe ettermarket greier.

Stemmer dette?

Så lurer jeg på hvor jeg kan anskaffe dette, om det er noe nettsider eller om jeg bare bruker ebay, her er et kitt jeg har sett på ebay:

 

http://www.ebay.com/itm/CNC-Machined-Ti ... 3f2fea44b1" target="_blank

 

Er dette rette sorten? Regner med at den bunndelen er laget i metall, den på linken...

 

 

R.K

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da var jeg plutselig tilbake i Tikka klubben :)

 

Etter å ha vært dum nok å selge min Tikka M595 .243 for og kjøpe en Remington 700 .223 :roll: kom jeg endelig på bedre tanker..

Jeg kjøpte like godt tilbake den gamle rifla! Nå er jeg atter igjen stolt eier av ei flott Tikka M595 /Grs stokk, hausken demper, tofot og en burris four 4-12x56! :) Den er fremdeles ikke gått mer en 70 skudd da den midlertidige eieren var så snill at han ikke hadde den ute på jakt en eneste gang :D

 

Gleder meg til og ta den i bruk igjen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har nå hatt T3 22-250 noen år. Den starta som en Tikka T3 lite stainless med kunst stokk og en Zeiss Victory Diavary 2,5-10x50 T* i 2006. Etter 2 sesonger med bever, rådyr, topp og revejakt. Ble lysten til å fikse litt på T3 for stor jeg var veldig fornøyd med "godset" (kammer og pipe) og jeg er ikke veldig fan av demper og kikkare, så da var det bare stokken igjen. Etter maaaassssse sondering falt valget på Tyri-stubben sin laminat stokk. T3en ble kjørt til Stomperud gård på Hemnes, der tilbrakte den noen uker og fikk ny stokk. Da T3en kom hjem igjen bytta jeg jobb dermed forsvant all fritid..... så jeg har nesten ikke fått skutt med den. Men jeg synest den er #&%/*@ fin. Døm selv.

Tikka_T3.jpgTikka_T3_kolbe.jpgTikka_T3_side.jpgTikka_T3_forskjefte.jpgTikka_T3_magasin.jpg

 

Må si jeg er veldig fornøyd med jobben Tyri-Stubben gjorde med T3 min.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
men jeg synes to-foter som Atlas er overpriset.

 

Da bør du gå for en Atlas kopi, som bort i mot er en eksakt kopi. Alt originalt Atlas utstyr passer på kopien.

 

Bedre kjøp ang tofot er det ikke mulig å gjøre nå om dagen, så det er løp og kjøp :wink:

Får vel en 4-5 kopier til prisen av 1 original.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har T3'en fått seg en seriøs ansiktsløftning, med en GRS Sporter/Varmint-stokk. Ekstremt tight fit rundt låskassa, men dæven så bra det ser ut:

 

I6ZCXgx.jpg

wLTZKbs.jpg

w9dkzsV.jpg

5GMQZg4.jpg

yJdbujl.jpg

 

En ny hevarm fra Glades armory er på vei, og jeg er på jakt etter en ny tofot.

Link to comment
Share on other sites

Melder meg inn i klubben med min Tikka T3 lite i 3006 med burris four-x 3-12x56 og hausken demper.God presisjon i den er det også

Legger ut noen bilder fra dropbox siden jeg ikke aner hvordan jeg laster opp bilder her :|

https://www.dropbox.com/s/als841z79pkcc ... 203006.jpg" target="_blank

https://www.dropbox.com/s/jthp93sktaa54 ... t3%202.jpg" target="_blank

https://www.dropbox.com/s/fc56zlm3lne2a ... 6922_n.jpg" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

kan da melde meg inn i klubben med Tikka T3 lite i det heller uvanlige kaliberet for en t3 lite (såvidt jeg har sett) .338 WM, :)

mulig noe tyngre hadde vært litt bedre, men skulle ha 338, og når t3 hadde visse ting jeg falt veldig får, så måtte det jo bare bli sånn :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei.

Jeg skal kjøpe ny børse og det blir nok Tikka da jeg er links og de passer meg best.

Kan noen fortelle meg forskjellen på T3 Varmint og supervarmint? er det at supervarmint har justerbar kinnstøtte og picatinny skinne?

Stemmer det at supervarmint og tactical ikke kommer i links?

 

Hadde i utgangspunktet tenkt på t3 light ss pga vekta, da min forrige rigg veide nesten 7kg. (Blir lei av å drasse rundt på det) Men må erkjenne at det blir nok en del jaktfelt skyting samt at varmint og supervarmint ser bedre ut.. :) Så har endret meg til å kjøpe med tyngre løp.

 

Fint om noen kan opplyse meg om mulighetene mine, da jeg vil kjøpe riktig børse på første forsøk. :)

 

Mvh Roger.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i tråden du opprettet om nøyaktig samme spørsmål:

 

Kan noen fortelle meg forskjellen på T3 Varmint og supervarmint? er det at supervarmint har justerbar kinnstøtte og picatinny skinne?

Stemmer det at supervarmint og tactical ikke kommer i links?

Stemmer.

 

Min sitter i GRS-stokk og er toppet med en 20-MOA-skinne og en Vortex PST Viper 6-24x50. Med tofot veier den akkurat fem kilo, og skyter fantastisk godt.

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

Som helt ny her på forumet er vel dette en ok plass å begynne.

Har jaktet endel år på føggel,har nå kjøpt meg en Tikka T3 light i kal 308 win.Har satt på et Meopta Meostar R1r 3-12x56 RD.Hausken JD 224 blir montert til uka :D:D

Må vel få lagt ut noen bilder etterhvert når riggen er ferdig.Vurderer og tofot?noen innspill på det?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...